Permalänk

Era bästa servers

Hej,

tänkte se om folk ville dela med sig av sina bästa servers. Jag gillar såklart Sweclockers servern men eftersom det inte är så fullt där alla kvällar behöver jag tips på andra kvalitativa servrar med bra spelare.

Vad har ni för favoriter?

/Olur

Permalänk
Medlem

Webhallen / Eyeballers funkar bra

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk

Headshot Cafe är en av mina personliga favoriter då jag själv är kär i både Operation Métro och HC

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/e7d0e296-a6...

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hznn:

Webhallen funkar bra

Där alla småpojkar hänger, nä fyfan så många ryssar och kaxiga svenskar på webbis.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Den såg faktiskt riktigt nice ut, blir kanske att testa någon dag

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Skrivet av AltUnderCtrl:

Headshot Cafe är en av mina personliga favoriter då jag själv är kär i både Operation Métro och HC

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/e7d0e296-a6...

En till: http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/9afc962c-d9...

Skrivet av Dwightschrute:

Där alla småpojkar hänger, nä fyfan så många ryssar och kaxiga svenskar på webbis.

Plus massor av fuskare >.< Webhallen bör man faktiskt undvika om man kan.

Permalänk

Jag gillar webhallens caspian borderserver och deras Operation firestormserver! Inte upplevt något fusk.

Visa signatur

Asus Sabretooth P67 | i7 2600k | Noctua NH - C14 | 16 GB Vengeance LP 1600 MHz |
Gigabyte GTX 670 OC WF @ 1.13 GHz boost clock | Define R4 | Corsair HX750W 80+ Gold |
Systemdisk Samsung 840 | Speldisk Samsung 840 Pro | Intel 520 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ElevatorSteve:

Jag gillar webhallens caspian borderserver och deras Operation firestormserver! Inte upplevt något fusk.

Svårt att se om någon fuskar när folk kan använda artificalaiming.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av hznn:

Webhallen / Eyeballers funkar bra

Tas tyvärr ofta över fullständigt av proffsjets. (Det kan räcka med en för att förstöra en hel match.) Det är åtminstone min erfarenhet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Permalänk

Kul att se så många svar. Har spelat på webhallen och upplever att det ofta funkar bra så länge man kommer i en vettig squad men annars kan det bli lite fritidsgård av det hela :).

Ser många förslag på servrar jag aldrig stött på också, stort plus. Den där karkandserven såg nice ut men hade varit kul om de tog in hela b2k-paketet.

Permalänk
Medlem

AnR Infantry Only
http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/385bdcd7-0e...
Här hänger många pro´s eftersom det är en av få publika servrar som spelar efter eSportreglerna. Jag spelar ofta där för det är en av de få servrar där det är tillräckligt mycket bra folk för att jag inte ska facerolla mig fram. Här är det jag som får smäll.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Kört en del på denna och den verkar riktigt kul, bortsett från att den laggade sönder ganska ordentligt tidigare idag.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Kört en del på denna och den verkar riktigt kul, bortsett från att den laggade sönder ganska ordentligt tidigare idag.

Tyvärr har de rätt ofta stora problem med server lag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Tas tyvärr ofta över fullständigt av proffsjets. (Det kan räcka med en för att förstöra en hel match.) Det är åtminstone min erfarenhet.

Jag lirar där flera ggr i veckan ja upplever inget sånt. Kanske har blivit bättre ?!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Skrivet av CreX:

AnR Infantry Only
http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/385bdcd7-0e...
Här hänger många pro´s eftersom det är en av få publika servrar som spelar efter eSportreglerna. Jag spelar ofta där för det är en av de få servrar där det är tillräckligt mycket bra folk för att jag inte ska facerolla mig fram. Här är det jag som får smäll.

Detta är faktiskt den enda servern som kan ge lite motstånd. Problemet är väl här ganska bittra administratörer och många duktiga spelare har blivit bannad för baserape/andra anledningar och servern börjar därför tappa folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Detta är faktiskt den enda servern som kan ge lite motstånd. Problemet är väl här ganska bittra administratörer och många duktiga spelare har blivit bannad för baserape/andra anledningar och servern börjar därför tappa folk.

Mmm det är tråkigt

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

xtracommunity.com [64 : B2K]

Med fler än en karta, inte sjukt många tickets, och inte fucking fast respawn

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

xtracommunity.com [64 : B2K]

Med fler än en karta, inte sjukt många tickets, och inte fucking fast respawn

Låter right up my alley så att säga

Hur är nivån, teamplay etc?

Permalänk
Medlem

Sök på "pathfinder" bra servrar. relativt seriösa spelare. Desssutom har jag som har KD 1.2 lite chans också

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Sök på "pathfinder" bra servrar. relativt seriösa spelare. Desssutom har jag som har KD 1.2 lite chans också

Tror jag har spelat på en sådann en gång. Faktiskt bland det bästa jag prövat. Som jag kommer ihåg var det hög nivå och folk var taktiska i hänseende av vilka flaggor osv. man borde hålla och pushade inte i onödan. kul!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

De jag spelar mest på är oscarmike, battlefieldhome, webhallen. Thats it.

Permalänk
Medlem

Receptet är i alla fall: 64 spelare, hardcore, inte fast respawn. Sen ska det gärna inte vara för mycket folk med skills, och det menar jag inte för jag vill vinna lätt eller är en noob eller så. Det är bara så att om det blir för mycket "headshots" och sån quake 3 skit känns det mindre som krig och mer som ett dataspel.

Permalänk
Avstängd

Haha, skills. Problem blir det bara om båda lagen inte har spelare med skills. Med detta sagt så kan low level playerst fortfarande vinna över några få skillade spelare. Problemet är dock att folk inte kan splea sin roll i BF3. Att snå tank, jet, heli, sedan lämna dem till fienden är bara idioti, och anledningen till alla floppar.