Permalänk

skitgrejer

Vem i helvete är dåren som har gjort Gravatar? Det är den sämsta skiten som någonsin har skådasts. Nån liten hipster som har suttit hemma och vill göra livet svårt för folk som endast vill byta en simpel bild på battlelog. Man lägger upp en bild, men den byts inte. Man lägger upp och beskär en bild, funkar inte. Man går in på profil och byter bild i 30min, funkar inte.

Jag är så rent ut i helvete förbannad på sånt här, vad är baktanken med att göra ett program för att byta en liten bild? Som inte funkar för den delen heller.

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem

Har funkat relativt smärtfritt för mig. Har du provat logga in och ut på Battlelog efter du bytt bild på Gravatar? Och typ uppdatera sidan.

Har gått på under 5 min för mig varje gång.

Permalänk
Medlem

Hade precis samma problem tidigare. Gjorde även jag en tråd. Fick detta svar som även löste det:

"Jag lyckades fixa det genom att ta bort alla bilder och sedan lägga till den jag ville använda. Pröva att ta den lägsta "ratingen" som går också. Jag vet ej om det kommer att fungera för dig, men jag hoppas att det gör det!"

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

det tar väl ett tag innan den börjar användas dock eller?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

1. Ta bort alla bilder du har på Gravatar.
2. Välj den bild du vill ha.
3. Välj den minsta rating-saken.
4. Vänta några min.
5. Ändra till den e-postaddress du har din Gravatarbild på i Battlelog och spara.
6. Logga ut och väntar några ytterligare min sen logga in igen.

Det bör funka.

Visa signatur

"Helghan belongs to the Helghast!"

Permalänk

Äntligen funkar det! Det är nu officielt att 60 minuters skrikande och svärande löser all världens problem! Grov misshandel har även genomgåtts på komponenter som nu funkar med lätta skador.

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Jesperu97:

Äntligen funkar det! Det är nu officielt att 60 minuters skrikande och svärande löser all världens problem! Grov misshandel har även genomgåtts på komponenter som nu funkar med lätta skador.

Det förstnämnda kan jag förstå, men det är väl knappast komponenternas fel?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Det förstnämnda kan jag förstå, men det är väl knappast komponenternas fel?

Nej, men ilskan måste ju gå ut på någonting!

Visa signatur

Permalänk

Om du använder våld mot komponenterna så kommer dem tillslut att strejka/dö och då är det inte så skoj. Tänk på att dem kostar också och inte är nåt billigt skit.
Slå hellre i väggen eller nåt annat, bara ett tips!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesperu97:

Vem i helvete är dåren som har gjort Gravatar? Det är den sämsta skiten som någonsin har skådasts. Nån liten hipster som har suttit hemma och vill göra livet svårt för folk som endast vill byta en simpel bild på battlelog. Man lägger upp en bild, men den byts inte. Man lägger upp och beskär en bild, funkar inte. Man går in på profil och byter bild i 30min, funkar inte.

Jag är så rent ut i helvete förbannad på sånt här, vad är baktanken med att göra ett program för att byta en liten bild? Som inte funkar för den delen heller.

Herregud, gnäller du seriöst på deras bilduppladdningsystem?
Det fungerar hur bra som helst för mig.

Vad har hänt med Sweclockers.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesperu97:

Med risk för att låta betydligt äldre än vad jag är....

"Dagens ungdom...."

Permalänk
Skrivet av Zoidberg:

Herregud, gnäller du seriöst på deras bilduppladdningsystem?
Det fungerar hur bra som helst för mig.

Vad har hänt med Sweclockers.

Ja, det gör jag. För att det är den dummaste iden någonsin att göra en hemsida för att kunna ändra en profilbild.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Jesperu97:

Ta nåt som inte kostar pengar då.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Jesperu97:

Ja, det gör jag. För att det är den dummaste iden någonsin att göra en hemsida för att kunna ändra en profilbild.

Man kan inte gilla allt, jag gillar inte det heller, men inte ska du sitta och pilla med en bild med Battlelog om du nu ska spela spelet ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

problemet uppstår när man vill ah olika bilder på olika sidor... vrf kör dom inte bara egna integrerade system?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Moderator
Moderator

Bortskämda gnällspikar. När jag växte upp fanns inte profilbilder så man kunde bara välja en bokstav. Ibland snålades det till lite extra så alla var tvungna att välja 'P'.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Ta nåt som inte kostar pengar då.

Ska ändå köpa nytt tangentbord nu när gamla bettan har ett antal liter cola, och lite andra saker som vi inte ska ta upp i sig. Det samlar på sig genom åren! Tangenterna är tröga och några är borta. Förslag på något nytt bra och mekanist?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av twit:

Bortskämda gnällspikar. När jag växte upp fanns inte profilbilder så man kunde bara välja en bokstav. Ibland snålades det till lite extra så alla var tvungna att välja 'P'.

You generation raised me! Måste ju kontra med någonting....

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Dniproyvtr:

Man kan inte gilla allt, jag gillar inte det heller, men inte ska du sitta och pilla med en bild med Battlelog om du nu ska spela spelet ?

Polarna vill känna igen en på bilden och inte på namnet, i min ålder byter man namn på allt hela tiden.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Jesperu97:

You generation raised me! Måste ju kontra med någonting....

Ursäkta men det ska stå "Your generation raised me." Notera Your och inte You (du = you och din =your) Lärde mig det här i 3:an herregud...

Permalänk
Skrivet av ninjamopeden:

Ursäkta men det ska stå "Your generation raised me." Notera Your och inte You (du = you och din =your) Lärde mig det här i 3:an herregud...

Ursäkta för att jag skrev fel, jag är mycket väl medveten om att det ska vara "your" och inte "you". Ber om ursäkt för detta lilla missöde.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjamopeden:

Jag må vara naiv, men jag hoppades att vederbörande var ett s.k. forum-troll.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Jesperu97:

Ursäkta för att jag skrev fel, jag är mycket väl medveten om att det ska vara "your" och inte "you". Ber om ursäkt för detta lilla missöde.

Skrivet av Hzup:

Jag må vara naiv, men jag hoppades att vederbörande var ett s.k. forum-troll.

Ursäkta, men det är bara sådan jag är. Se det som positiv kritik istället :). Var inte meningen att vara nedtryckande/otrevlig. :/

Permalänk
Medlem

Sluta skrik och använda massa svordomar ställ det som en fråga istället för att vara gnällig. Fråga istället "Hur gör man för att byta profilbild på battlelogg?" Sluta dra ner SweClockers mot massa gnäll och högljutt skrikande pojkar som inte kan konversera som normala människor!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Jesperu97:

Ska ändå köpa nytt tangentbord nu när gamla bettan har ett antal liter cola, och lite andra saker som vi inte ska ta upp i sig. Det samlar på sig genom åren! Tangenterna är tröga och några är borta. Förslag på något nytt bra och mekanist?

Märkligt, jag har haft mitt Razer Lycosa i fyra år och jag har bara spillt lite vatten på det en gång. I övrigt är det nästan i nyskick bortsett från att S och D inte går att läsa längre (gummit bortnött runt bokstäverna).

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Sluta skrik och använda massa svordomar ställ det som en fråga istället för att vara gnällig. Fråga istället "Hur gör man för att byta profilbild på battlelogg?" Sluta dra ner SweClockers mot massa gnäll och högljutt skrikande pojkar som inte kan konversera som normala människor!

Var tvungen att ta ut min ilska någonstans men du kanske har rätt, jag ska söka mig till fragbite nästa gång.

Visa signatur