Playstation 3 (NYTT) - Laggar i menyn

Permalänk
Medlem

Playstation 3 (NYTT) - Laggar i menyn

Köpte ett PS3 för 4 timmar sen och testar det fortfarande. Men är det ett skämt eller?

Spelen kostar 1/4 av konsollen och det laggar i menyn och i Playstation Store. Är det här normalt eller har jag fått ett måndags ex? Tycker det flöt 100x bättre på mitt 360 jag hade för 1 år sen.

Från att jag startar Fifa 13 till att jag spelar match tar sjukt lång tid.

Vad säger ni? Har ni vant er vid det här eller är det nåt fel? Kanske går det att få mer flyt i systemet på nåt sätt?

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Kostar 1/4 del av konsollen? Kan tala om för dig att när N64 begav sig på sin tid kunde ett nytt lir ligga på 899:- ibland.

Att det laggar i menyn däremot låter väldigt konstigt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Playstation 3 är en skitkonsol. Sad, but true.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Låter konstigt att det laggar i menyn men Playstation Store däremot kan vara seg och det kan ta lite tid att ladda spel.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll om det laggar i menyn???

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Köpte ett PS3 för 4 timmar sen och testar det fortfarande. Men är det ett skämt eller?

Spelen kostar 1/4 av konsollen och det laggar i menyn och i Playstation Store. Är det här normalt eller har jag fått ett måndags ex? Tycker det flöt 100x bättre på mitt 360 jag hade för 1 år sen.

Från att jag startar Fifa 13 till att jag spelar match tar sjukt lång tid.

Vad säger ni? Har ni vant er vid det här eller är det nåt fel? Kanske går det att få mer flyt i systemet på nåt sätt?

Vad är det för lagg du snackar om? Syftar på på playstation store enbart? Och lagg, det enda lagg jag känner till i det är när du byter mapp i storen, tar en tid att ladda in den informationen igen då den hämtar hem information för varje gång. Vist inte optimalt men aja inget jag kallar precis lagg.

Överlag är mina menyer i PS3'an laggfri och räknar inte PSN som menyer utan en app.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Bara för att förtydliga. Alla som skriver lagg i denna tråden menar egentligen hack, alltså att det HACKAR i menyerna. Terminologin på detta forumet är sedan lång tid borta, stör väl bara gamla rävar som mig.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Vad spelar det för roll om det laggar i menyn???

Personligen skulle jag irritera mig rätt mycket om det hackade när man bläddrar runt i menyerna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Mina menyer hackar iaf inte vad jag kan minnas, inte spelat på ett tag men jag känner att det hade varit något som hade irriterat mig ganska mycket.

Jag har dock en äldre version av PS3 om det nu spelar någon roll.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waste:

Bara för att förtydliga. Alla som skriver lagg i denna tråden menar egentligen hack, alltså att det HACKAR i menyerna. Terminologin på detta forumet är sedan lång tid borta, stör väl bara gamla rävar som mig.

I PSN finns det lagg ja, det jag skrev om, det är inte hack. T.ex. välj en kategori, välj en mapp, gå tillbaka så märker du att det tar ett bra tag innan du kan börja flytta runt markören igen. Aka som jag beskrev så handlar det om att för varje gång du byter map så hämtar den information igen något som tar ett tag.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waste:

Bara för att förtydliga. Alla som skriver lagg i denna tråden menar egentligen hack, alltså att det Hackar
i menyerna. Terminologin på detta forumet är sedan lång tid borta, stör väl bara gamla rävar som mig.

Kan jag få din autograf? Jag menade hackar och du fattade det så förstår inte gnället. Laggar för övrigt i Fifa 13 också. Antar att det är något man får leva med.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

XMB funkar fint och är mycket bättre än 360 smörja. Nya PS strore(som kom nyss) har haft lite perf problem, men blir bättre helatiden.
Dyra spel...ja om du köper på ICA finns ställen att köpa spel billigare ~350kr alla release spel(inkl. frakt).

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Kan jag få din autograf? Jag menade hackar och du fattade det så förstår inte gnället. Laggar för övrigt i Fifa 13 också. Antar att det är något man får leva med.

Absolut, bara skriv adress i pm

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Kan bero på din tv också. Börja med att stänga av all interpolering

Permalänk

Mitt PS3 laggar också i menyerna ja, är också ett nytt PS3.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NoClue:

...............Dyra spel...ja om du köper på ICA finns ställen att köpa spel billigare ~350kr alla release spel(inkl. frakt).

Länk till dessa ställen där det går att köpa tex Assassins creed III och Fifa 13 för 350;- inkl frakt? Skulle uppskattas väldigt mycket.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Länk till dessa ställen där det går att köpa tex Assassins creed III och Fifa 13 för 350;- inkl frakt? Skulle uppskattas väldigt mycket.

Har ingen länk men jag hade en innan som sålde spel för de priserna.

PS3 (eller det kanske snarare är spelen i sig) är regionfria så du kan köpa spel från vilket land du vill därav även billigare priser. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB