Permalänk
Medlem

Hittar inte hdd:n?!!

Tjena, har precis en nyinköpt dator och installerat windows inkl drivrutiner och uppdateringar. uppdaterat bios till senaste versionen, har ett msi 970a-G46 moderkort.

Har 2 saker inkoppplat i moderkoret: hdd:n och cd-läsaren. kopplat in och ur cd-läsaren bytt plats till alla olika sata platser, men fortfarande hittar datorn inte hddn.

Mvh Jacob!!

Permalänk
Medlem

Min spontana tanke är hur har du lyckats installera windows inkl alla drivrutiner utan att datorn hittar hdd ?
Jag tycker din beskrivning är luddig, förklara problemet bättre.
http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Visa signatur

If you are going through hell, keep going!

Permalänk
Medlem

aa, det gick att installera windows som vanligt. efteråt när allt var klart och bara börja använda datorn, startade jag om den och så gick det inte att starta den då den visade att jag skulle välja rätt "boot priority", men väl innei bios så gårr det ju inte pga att den inte hittas.

och precis nu, för ca 20 min sedan, jhag trycker på start knappen, alla fläktar går igång men inget mer händer. bara helt svart på skärmen. kan inte göra något. satte i hddn i en annan dator bara för att pröva den och då gick det o boota och kom till windows flaggan med en bluescreen efteråt. ialla fall. nu startar den inte överhuvudtaget.

Skrivet av Andres77:

Min spontana tanke är hur har du lyckats installera windows inkl alla drivrutiner utan att datorn hittar hdd ?
Jag tycker din beskrivning är luddig, förklara problemet bättre.
http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Permalänk
Hedersmedlem

Vem har monterat? Om du själv hur är det med moderkortsdistanser, CPU-sockelpinnar, ESD-skydd, minnena nertryckta ordentligt, alla kablar isatta osv osv? Alltså normala åtgärder och kontroller vid byggnation.

Vilka delar inklusive nätaggregat?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

jag har monterat den som alla andra ca 15 datorer ja byggt, självklart distancer. cpu gled i så fint så använder mig av chassit som ESd skydd, minnen nertrycka och kablar isatta överallt, yep!

delarna är AMD fx-8120, standard kylare
970a-g46 moderkort
xfx7850
corsair vengence 1600mhz minnen.
seagate baracuda 7200rpm 500gb
coolermaster 600w ej modulärt

Edit: okeeej, nu fattar jag ingenting. men helt plötsligt så startar den bara sådär av sig själv. bytte mot ett annat grafikkort startade inget hände. bytte tillbaka och startade som vanligt, som om inget hänt. ! haha

Skrivet av MultiMan:

Vem har monterat? Om du själv hur är det med moderkortsdistanser, CPU-sockelpinnar, ESD-skydd, minnena nertryckta ordentligt, alla kablar isatta osv osv? Alltså normala åtgärder och kontroller vid byggnation.

Vilka delar inklusive nätaggregat?