Kommer inte ihåg spelet.

Permalänk
Avstängd

Kommer inte ihåg spelet.

Hej, jag letar efter ett gammalt spel. Jag kommer ihåg att jag spelade det när jag gick på dagis på 90-talet. Spelet gick ut på att man var i en herrgård, om jag inte kommer ihåg fel, och skulle lösa olika pussel och diverse saker. Det var rätt usel grafik men jag gillade det ändå väldigt mycket. Spelet hade lite halloween/spooky tema och det var relativt många olika figurer i spelet. Är det någon som tros veta namnet på spelet?

Om ni vill ha mer information så är det bara att säga så ska jag försöka komma ihåg ; )

Permalänk
Medlem

Mysteriet på greveholm? Hjälper också om du säger hur gammal du är, så vi vet ungefär vid vilken del av 90-talet du gick på dagis. Hjälper även om du minns vilket språk det var på.

Permalänk
Avstängd

Jag tror nog tyvärr att det inte är det spelet. Jag är 17 år gammal.

Permalänk
Medlem

Var man tvungen att slåss något eller var det ett rent point and klick adventure game?

Permalänk
Avstängd

Jag kommer inte helt ihåg men jag tror det var point & click samt lite piltangenter inkluderat.

Permalänk
Medlem

Oh! Jag vet vilket det är. Man knuffar t.ex. ner en höboll och hittar en nyckel eller något liknande. Man klättrar upp på loftet ute i ladugården. Jag tror det är detta? Jag vet inte namnet men jag har det på skiva någonstans

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk

har ett svagt minne men var inte Magnus & Myggan ett sådant spel tror jag?

Visa signatur

----------------------------
Don Thompson

----------------------------

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mattiiss:

Oh! Jag vet vilket det är. Man knuffar t.ex. ner en höboll och hittar en nyckel eller något liknande. Man klättrar upp på loftet ute i ladugården. Jag tror det är detta? Jag vet inte namnet men jag har det på skiva någonstans

Det kan nog säkert stämma, man vet ju aldrig! Säg ifrån om du bestämmer dig för att leta efter skivan ; )

Permalänk

Vad var det för genere?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Entusiast

Var herrgården "grön" så att säga?

Never mind
Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

Skräck har jag för mig men kan ha fel. Det var iallafall ganska mörkt, själva stämningen altså.

Permalänk
Medlem

Nu när jag tänker efter så tror jag också man såg någon traktor som man skulle få igång. Kan det stämma? Det är ett point and click spel i alla fall.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Avstängd

Mitt minne är så dåligt så jag kommer faktiskt inte ihåg, tyvärr : ( Uzanar, från vad jag har sett på YouTube så är det inte någon av dom spelen. Om det hjälper så kan det hända att spelet var ägnat åt barn trots att det var ett skräck spel.

Permalänk

Var det riktat mot barn eller var det 'vuxen-skräck'?

Edit:
Ah, du hann besvara innan jag postade..

Definitivt inte riktat mot barn , men det jag tänkte påförst var Phantasmagoria:
http://en.wikipedia.org/wiki/Phantasmagoria_%28video_game%29
http://www.youtube.com/watch?v=2ih4xObQF9E&feature=related

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Hej, jag letar efter ett gammalt spel. Jag kommer ihåg att jag spelade det när jag gick på dagis på 90-talet. Spelet gick ut på att man var i en herrgård, om jag inte kommer ihåg fel, och skulle lösa olika pussel och diverse saker. Det var rätt usel grafik men jag gillade det ändå väldigt mycket. Spelet hade lite halloween/spooky tema och det var relativt många olika figurer i spelet. Är det någon som tros veta namnet på spelet?

Om ni vill ha mer information så är det bara att säga så ska jag försöka komma ihåg ; )

Afan vet vilket du snackar om. Man typ går in i ett hus och så måste man göra olika pussel och grejer för att komma ut igen kommer fan inte ihåg vad det heter:( återkommer om jag hittar det

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Avstängd
Skrivet av N0iZE:

Afan vet vilket du snackar om. Man typ går in i ett hus och så måste man göra olika pussel och grejer för att komma ut igen kommer fan inte ihåg vad det heter:( återkommer om jag hittar det

Det värkar vara det spelet jag letar efter : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Det värkar vara det spelet jag letar efter : )

ska se om jag kommer ihåg vad spelet heter. Annars blir det väll att gå till min gammla skola och fråga!

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

I Spy Spooky Mansion från 1999 kanske?

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

I Spy Spooky Mansion från 1999 kanske?

PRECIS, eller det är det jag menar i alla fall!

åhh kommer ihåg känslan när man satt på engelskan och spelade detta!
Goa tider det!

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

vet inte varför men fick det här skol/lekis spelet från mcdonalds i huvet

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av StenTuff:

I Spy Spooky Mansion från 1999 kanske?

Tyvärr. Jag kommer nu ihåg att spelet hade en väldigt barnslig grafisk stil på det hela. Som om man försökte göra en läskig herrgård annpassat till barn. Det är svårt att beskriva : p

Permalänk
Medlem

Maniac Mansion? Ett av mina favoritspel

https://en.wikipedia.org/wiki/Maniac_Mansion

Permalänk
Medlem

Kan va helt ut o cykla men kanske The 7th Guest ?

http://en.wikipedia.org/wiki/The_7th_Guest

Permalänk
Avstängd

Njaee, inte dom heller. Om minnet är rätt så var spelet i 2D men jag kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Hugos House of Horrors?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valvar:

Hugos House of Horrors?

Namnet hörs känt ut men nej, tyvärr : (

Permalänk
Medlem

Alien Incident kanske?

Visa signatur

Var inte för optimistisk, ljuset i tunneln kan va ett tåg.

Permalänk
Hedersmedlem

Requiem? Utspelar sig på ett slott på 1600-talet, Ekenäs tror jag.

Inte lätt att hitta länkar: http://smdb.kb.se/catalog/id/001440137#

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Hej, jag letar efter ett gammalt spel. Jag kommer ihåg att jag spelade det när jag gick på dagis på 90-talet. Spelet gick ut på att man var i en herrgård, om jag inte kommer ihåg fel, och skulle lösa olika pussel och diverse saker. Det var rätt usel grafik men jag gillade det ändå väldigt mycket. Spelet hade lite halloween/spooky tema och det var relativt många olika figurer i spelet. Är det någon som tros veta namnet på spelet?

Om ni vill ha mer information så är det bara att säga så ska jag försöka komma ihåg ; )

Det är förmodligen Day och the tentacle. Det finns som simulator! Svinbra spel. Lucas arts i sitt esse!

edit: Är förmodligen inte detta då jag läst mer av tråden. Men kan vara värt att kika på ändå.

Visa signatur

Asus Sabretooth P67 | i7 2600k | Noctua NH - C14 | 16 GB Vengeance LP 1600 MHz |
Gigabyte GTX 670 OC WF @ 1.13 GHz boost clock | Define R4 | Corsair HX750W 80+ Gold |
Systemdisk Samsung 840 | Speldisk Samsung 840 Pro | Intel 520 |

Permalänk
Medlem

Jag minns att jag har spelat ett spel hos min mormor som hette "Mulk" eller "Mylk". Tror det vara arla som skapade/finansierade det^^
Ska ta och leta upp det!

Hittade en tråd om det: http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/461193-arla-spelet-bonde-spel/

Visa signatur