"Utforskaren har slutat fungera!"

Permalänk
Medlem

"Utforskaren har slutat fungera!"

Hej!

Gjorde en nyinstallation av Windows igår för att explorer.exe crashade och varje gång jag startade om det så crasha det igen.
Nu efter installationen var allt ok fram tills efter ett par timmar efter uppstart då började det crasha på nytt igen och är samma problem som innan...

Någon som har en aning om vad man kan göra? Kan det vara ett hårdvaru-fel?

Har sökt här på forumet och på google utan resultat.

Skall även nämna att det är windows 7 ultimate 64 som sitter i burken.

Det enda jag har testat är ccleaner utan resultat och nu står det helt still i skallen så alla förslag välkomnas!

Tack på förhand MvH//Fatfredd

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
99:e percentilen

Är det bara explorer.exe som kraschar, eller har du problem med andra program/spel också?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zuggmate:

Är det bara explorer.exe som kraschar, eller har du problem med andra program/spel också?

Nä konstigt nog är det enbart explorer... mycket skumt är det.. inga konstiga suspekta saker för sig utan bara krash, krash och krash. Det är väll iof ganska suspekt:P .

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatfredd:

Nä konstigt nog är det enbart explorer... mycket skumt är det.. inga konstiga suspekta saker för sig utan bara krash, krash och krash. Det är väll iof ganska suspekt:P .

hade samma problem googlade lite på programmet som kraschade visade sig att det var AMD drivisar så jag installerade om dom och då funkade det fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

hade samma problem googlade lite på programmet som kraschade visade sig att det var AMD drivisar så jag installerade om dom och då funkade det fint

atiumd64.dll

Värkar det som att det är och det är ju amd driverers så skall kolla vidare!

Tack!=)

Visa signatur