Asus GTX 660 Ti Kraschar under Furmark

Permalänk

Asus GTX 660 Ti Kraschar under Furmark

Har haft kortet i snart en månad, har inte rört överklockningsinställningarna, men har haft lite problem med att datorn kraschar när jag lirar krävande spel.
Rensade bort 2 stickor dåligt ram häromdagen, men för att vara på den säkra sidan så körde jag Furmark också för att se om allt fungerade som det skulle där.

Det gjorde det inte.
Har kört det 3 gånger nu, med svart-skärmskrasch på alla efter mellan 10 till 30 minuter.

Flyter på hur bra som helst innan det kraschar, ligger på stadig 30 fps (1080p, ingen AA) och går inte över 81 grader.

Här är min GPU-Z logg från senaste körningen (ser likadan ut varje gång):
http://www.mediafire.com/view/?zqt8fflluxtyn68

Har alltså detta kort:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1354376

Kommer underklocka boosten på det nu och testköra bara för att se hur det går. Blåste drivrutinen igår och drog senaste betan. Ingen skillnad.
MEN jag tänker inte godkänna kortet ifall det fungerar bra med kanske till och med så lite som 10Hz mindre i klock. Betalar jag för ett kort som har en viss klock så ska den banne mig klara den galant.

Någon som upplevt samma sak eller någon som har någon ide vad det kan vara?
Skulle vara najs ifall man kan få in det till webhallen innan klockan sju annars så man kan få nytt imorron

EDIT: Liten notis bara, den kraschar alltså även när jag lirar typ GW2 på max. Inte bara Furmark.

Permalänk

Kan tillägga att jag nu har kört väldigt korta tester med Furmark.

Den klarade 20 minuter felfritt (sen stängde jag själv av) på 915Hz Boost (väldig underklockning)
Fast sen när jag höjde till 950Hz så droppa den efter 7 minuter...
Va sjutton e felet?

Den låg konstant på 80 grader när den var på 915Hz så det är inte tempen som är felet. Kan det vara något med strömmen eller så? Har ju ett 1000W agg från Fractal Design så tvivlar på det, men jag vet inte.

Permalänk

Har du kvar garanti så kan du väl få det reparerat eller bytt. Varför inte liksom?

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk

Jo blir nog så, eftersom det inte verkar som om det finns någon med info om varför detta händer.
Attans att man inte han lämna in det idag, blir till å va utan imorrn.

Funderar dock på om man ska byta till ett annat märke, typ MSI eller Gigabyte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicious:

Jo blir nog så, eftersom det inte verkar som om det finns någon med info om varför detta händer.
Attans att man inte han lämna in det idag, blir till å va utan imorrn.

Funderar dock på om man ska byta till ett annat märke, typ MSI eller Gigabyte...

Tror inte märket spelar så stor roll.