Nummer till CDON eller CDON vd

Permalänk
Medlem

Nummer till CDON eller CDON vd

Tjena!

Skulle grymt mycket uppskatta om någon skulle kunna hjälpa mig leta reda på ett nummer till antingen CDON eller CDONs vd. Jag har hållt på och bökat med dom och nu har jag tröttnat. Någon nummer till CDON finns det ju klart, men inte som är till för kundtjänst. Måste prata vett med dom nu, för strul med en order har gjort att jag nu setat i typ en månad utan svar.

Tack på förhand!

Problem löst
Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Skriv detta i cdons tråd.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Tack! ska leta redan på den!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Därför man inte köper ifrån dem, finns ingen att _PRATA_ med!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

010-7032000 är i alla fall vad dom listar under mitt företagssök.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tehlamah:

010-7032000 är i alla fall vad dom listar under mitt företagssök.

Jag ska testa det! Tack så grymt mycket!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Jag har letat hela dagen, men allt jag hittar är det där 010 numret, men jag kommer ingenstans. CDON suger verkligen

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Skickat privat PM med nummer till personen du söker, hoppas det hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyAngel4You:

Tycker att det var en ganska onödig kommentar då jag själv köper mycket från cdon men med de senaste köpen har de fuckat ur. Och antagligen så har jag väl försökt på alla sätt innan jag skrev här? Lägg ner. Har du så tråkigt att du måste tracka någon, så visst, men bara lämna här då.

Du säger att CDON suger för du har haft någon produkt som krånglat och för att de inte listar VDns nummer, inte många företag som gör det. Ring in och säg att du vill snacka med han, har de gjort något stort fel så får du väll anmäla det.
Han har ju rätt, gå till CDONs tråd

Permalänk
Medlem

Ja, just nu suger CDON enligt mig då jag typ i en hel månad inte har fått någon hjälp alls. OCh de har inget nummer. Självklart är deras vd inte listad, det har nästan inget företag, men ett helt företag som inte har ett enda nummer listat är ju bara sjukt. Får ju inte tag på någon alls. Kom till en växel på det 010-numret, men därifrån kommer jag ingenstans. Fick dock tag på vd:n och pratade på hans telefonsvarare då han inte svarade. Om inte CDON tar tag i saken så måste ju jag som är en drabbad kund göra det. Älskade CDON förut, men nu har de gång på gång gjort mig besviken och den åsikten måste jag få ha.

Citat borttaget
Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Du säger att CDON suger för du har haft någon produkt som krånglat och för att de inte listar VDns nummer, inte många företag som gör det. Ring in och säg att du vill snacka med han, har de gjort något stort fel så får du väll anmäla det.
Han har ju rätt, gå till CDONs tråd

Jag ser inte att TS skrivit att CDON suger i första inlägget, endast att TS beklagar sig över en order och vill ha hjälp med hur denne kan komma i kontakt med företaget.

Att uttrycka sig som "Blomkungen" gjorde var faktiskt bara rakt av onödigt. Får många att känna sig välkomna att söka hjälp på forumet.

Permalänk
Medlem

Skriv i CDON tråden, där brukar problem lösas.

När du har kontakt med kundtjänst så kan du även hota att ta upp problemet här på SWEC, då blir dom nervösa och löser det snarast, för mig tog det 2timmar efter ett litet swec hot

Permalänk
Medlem

Cdon.com
Bergsgatan 20
Box 385
SE-201 23 Malmö
Sverige

Tel: +46 (0)10 703 20 00
Fax: +46 (0)10 703 21 36

Informationen står på http://www.cdongroup.com/

Såg precis att det var det nummret du fått. Men lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Talossi:

Jag ser inte att TS skrivit att CDON suger i första inlägget, endast att TS beklagar sig över en order och vill ha hjälp med hur denne kan komma i kontakt med företaget.

Att uttrycka sig som "Blomkungen" gjorde var faktiskt bara rakt av onödigt. Får många att känna sig välkomna att söka hjälp på forumet.

Exakt! Tack!

Skrivet av Bulltazar:

Skriv i CDON tråden, där brukar problem lösas.

När du har kontakt med kundtjänst så kan du även hota att ta upp problemet här på SWEC, då blir dom nervösa och löser det snarast, för mig tog det 2timmar efter ett litet swec hot

Det lät inte helt fel Om han hör av sig ska jag nämna det. Annars är det väl bara att kontakta tidningen. Det kan dom ju inte vilja.

Skrivet av Danzle:

Cdon.com
Bergsgatan 20
Box 385
SE-201 23 Malmö
Sverige

Tel: +46 (0)10 703 20 00
Fax: +46 (0)10 703 21 36

Informationen står på http://www.cdongroup.com/

Såg precis att det var det nummret du fått. Men lycka till.

Det är bara att tuta och köra, haha!
Tack

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Entusiast

Håller med om att det är rätt dåligt att CDON inte har ett telefonnummer att ringa till. Det är ju ett klassiskt varningstecken för skumraskföretag och jag börjar bli mer och mer tveksam till dem efter ett krånglande reklamationsärende som de gjorde mycket jobbigare än de behövde. Att skicka meddelande till dem är segt och det tar ibland dagar innan de svarar. Vissa ärenden hade ju gått att lösa på ett par minuter över telefon men nu kan det ta dagar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/kundservice/jobba_på_cdon.com/kundservicechef/

"Märk din ansökan "Kundservicechef". För frågor om tjänsten vänligen kontakta Andreas Stighäll, Operativ chef, på 0700 807551."

Han kanske är nån att kontakta, om inte så vet han säkert vem du ska prata med. Men "operativ chef" låter ju som titeln du ska prata med.

Dom kanske inte har något nummer för att dom inte har någon kundservicechef, än.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CrazyAngel4You:

Det lät inte helt fel Om han hör av sig ska jag nämna det. Annars är det väl bara att kontakta tidningen. Det kan dom ju inte vilja.

Haha, är du seriös? Ska du kontakta tidningen för att du har haft problem med CDON?

"Hej, CDON har inte hjälpt mig på snart en månad snälla skriv en artikel om det här!!!!"

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid ringa till CDONs VD Christian Eriksson.
Du hittar hans adress och mobil nummer efter lite googlande

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Du kan ju alltid ringa till CDONs VD Christian Eriksson.
Du hittar hans adress och mobil nummer efter lite googlande

Lite väl brutalt intrång i privatlivet?

Permalänk
Medlem

Du är inte ensam

Hej!

Jag skriver i denna tråd bara för att bekräfta att man som kund på Cdon kan bli riktigt irriterad. Det är en input till er som konsumenter och inget meddelande till företaget. Allt bygger på anonyma mejlsvar mot kundtjänst när någonting går fel. Jag höll på i flera veckor om varor som hade blivit fellevererade, var tvungen att bestrida fakturor hos Klarna på köp som jag inte gjort med mera. Det tog tid innan jag lyckades få mina fakturor makulerade och då hade jag gjort alla returer på korrekt sätt.

För er som hamnar i dessa situationer är det viktigt att bestrida felaktiga fakturor! Annars måste ni betala eller vänta på inkasso och kronofogden!

Jag skulle mena på att detta inte är ett problem som bara faller på Cdon utan på alla konsumenter som jagar priser. Då slimmar försäljarna sina organisationer och vill inte erbjuda kundservice med vanliga telefonnummer. Sedan är det även frågan om vad som ska prioriteras för att kunderna inte ska svika. I mitt fall hade plocklagret gjort fel två gånger i rad och mitt datorbygge sköts fram flera veckor, därefter kom alla turer med fakturor som jag fick bestrida och som i slutänden makulerades efter mycket jobb och slit.

Jag kan tänka mig att beställa från Cdon igen. Det är bra rabatter, konkurrenskraftiga priser, en trevlig sida som är lättorienterad. Grejerna levereras snabbt när allt går som det borde. Jag känner fortfarande att jag inte ska behöva bli blåst på pengar men jag vet att ifall något blir fel så är kundtjänst extremt omständig. Visst, de säger att det ska svara inom 24 timmar, men då kanske man måste bolla ärendet fram och tillbaka några gånger, vilket kan innebära flera dagars väntetid, något som skulle ha kunna bli löst om det fanns en vanlig kundtjänsttelefon. Om jag saknade förståelse och tålamod skulle jag aldrig handla där igen. Då kanske det lönar sig ändå att se över sin omständiga och anonyma kundtjänst. Detta problem kanske folk känner igen även från andra välrenomerade företag?

Permalänk
Avstängd

jag blev bannad en vecka från Sweclockers.. för mitt hat man ovan nämda skitaffär.. jävla idioter verkar de sitta där .......

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brugden:

Lite väl brutalt intrång i privatlivet?

Jo, mycket sant.
Men killen verkar ju leta alternativa lösningar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Jo, mycket sant.
Men killen verkar ju leta alternativa lösningar...

Han har ju inte ens prövat CDON tråden än så ja.

Permalänk
Medlem

Jag kan ju bara beklaga att det har strulat, men en VD på ett sådant stort företag som CDON-gruppen kommer inte att ens att kommentera ditt ärende. Och varför skulle han? En VD arbetar inte med de frågorna, den du söker är en s.k compliance officer, de är oftast dessa som arbetar med missnöjda kunder och liknande.

Sedan kan det vara värt att bete sig sakligt, undvik utspel som "CDON Suuugggeerrr och jag ska ringa Aftonbladet om er!!".

Mitt tips är att du skriver ett brev till dom och adresserar till konsumentkontakt, ett riktigt brev alltså där du beskriver ditt ärende och vad du tycker har gått snett, samt be att de vänligen återkommer med ett besked.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem

Bara jag som är nyfiken på vadfan saken gäller?

Permalänk
Medlem

Precis! Ska du nå framgång är det bra att du håller dig till konkreta argument. Spara din mejl-historik till kundtjänst! När du återberättar vad som har hänt kan du använda dig av fakta om vad som har hänt och när. Att "cdon suger" är inget argument även fast det säkert finns andra som förstår din frustration. Sådana saker kan du säga åt dina kompisar. Sedan kan du ta hjälp av någon som kan uttrycka sig bra på svenska om du är tveksam på hur du ska formulera dig bra.

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

När du har kontakt med kundtjänst så kan du även hota att ta upp problemet här på SWEC, då blir dom nervösa och löser det snarast, för mig tog det 2timmar efter ett litet swec hot

Ska det verkligen vara nödvändigt för att få hjälp?

Skrivet av Zotamedu:

jag börjar bli mer och mer tveksam till dem efter ett krånglande reklamationsärende som de gjorde mycket jobbigare än de behövde. Att skicka meddelande till dem är segt och det tar ibland dagar innan de svarar. Vissa ärenden hade ju gått att lösa på ett par minuter över telefon men nu kan det ta dagar.

Jag returnerade en förstärkare till dem på ångerrätten för ungefär ett år sedan. Jag kollade först om de ville "rädda" försäljningen och prismatcha Elgiganten som körde ett otroligt bra pris under en vecka, jag var villig att ta mellanskillnaden mellan priset jag betalade och Elgigantens pris minus vad det kostat mig i fraktkostnader. Long story short så var de inte alls villiga till något sådant. Jag fick då ett returnummer, returnerade förstärkaren och köpte en ny på Elgiganten. Efter någon månad har jag fortfarande inte hört något från CDON eller sett några pengar återbetalade så jag kontaktar dem där jag får höra att produkten precis mottagits på lagret och jag kommer bli kontaktad om några dagar - vilket jag blev, där de nekade returen p.g.a. repor på förstärkaren... Efter otroligt mycket fram och tillbaka kunde jag till slut påpeka att produkten suttit i deras ägo i cirka tre veckor innan de kontaktat mig (ja, jag skickade som företagspaket med tracking etc) och att jag inte alls var villig att vara ansvarig för vad som evnt hänt produkten under denna tiden. Innan jag viste ordet av det fick jag ett bryskt mail tillbaka där de godtog returen och återbetalade omedelbart.

Efter detta har jag slutat använda CDON med mindre de har pangpriser (så som kaffemaskinen jag precis köpte) och har tappat allt förtroende för dem och deras affärsmetoder.

Skrivet av Killer7:

Jag kan ju bara beklaga att det har strulat, men en VD på ett sådant stort företag som CDON-gruppen kommer inte att ens att kommentera ditt ärende. Och varför skulle han? En VD arbetar inte med de frågorna, den du söker är en s.k compliance officer, de är oftast dessa som arbetar med missnöjda kunder och liknande.

Nu vet vi inte vad som strulat för TS men om det är allvarligt nog borde VDn absolut ta ett intresse i situationen. Det är precis var som hände mig med Microsoft för några veckor sedan, plötsligt sitter jag på telefonen med top brass (i Redmond, inte Sverige - där de bara leker företag) och får både ursäkter, en hel del plåster på såren och en god kontakt för framtiden. Visserligen hade jag en existerande relation med Microsoft på en lite högre nivå än som bara kund, men beroende på TS situation kan det kanske jämföras. Om inte annat är Microsoft ett otroligt mycket större företag än CDON vilket visar att allt inte är svartvit som du målade det.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HeeK:

http://cdon.se/kundservice/jobba_på_cdon.com/kundservicechef/

"Märk din ansökan "Kundservicechef". För frågor om tjänsten vänligen kontakta Andreas Stighäll, Operativ chef, på 0700 807551."

Han kanske är nån att kontakta, om inte så vet han säkert vem du ska prata med. Men "operativ chef" låter ju som titeln du ska prata med.

Dom kanske inte har något nummer för att dom inte har någon kundservicechef, än.

Min erfarenhet: CDON är smarta. De tjänar pengar på trading. De kör med lockpriser, och sedan när de inte kan leverera, så blir det en "kundprocess" websajten. Efter några veckors väntan med mail hit och tid, så menar kundservice att produkten tyvärr tillfälligt inte kan levereras från deras leverantör, men det "gör sitt yttersta för att minimera väntetiden för våra kunder." Lustigt nog så annonserar de fortfarande ut samma produkt till samma pris som jag beställt den för och med 3-6 dagar leveranstid. När jag påpekar detta så får jag svaret att lagerstatusen inte uppdaterats "ännu". Två veckor går. Jag frågar vad som händer med både produkt och lagerstatusen, som fortfarande inte ändrats! Denna gång får jag inget svar. CDONs "kundervice" mask och deras "yttersta för att minimera väntetiden" är nu också long gone. Jag frågar om de fortfarande får annonsera ut en produkt som de bevisligen inte kan leverera. De svarar då att det skickat min fråga till ansvarig avdelning. De återkommer och säger att leveransen kommer att ta tid. Jag återkommer då och säger att de bör ändra sin annonsering eftersom antingen är annonsen felaktig, lagerstatusen felaktig, eller infon som de ger mig felaktig. Hur ofta uppdaterar de sin lagerstatus, egentligen? De svara att de "önskar att de kan uppdatera sin lagerstatus" men de menar att det är omöjligt. Fem dagar senare kancellerar de ordern, och som "plåster på såren" får jag en värdecheck för porto på nästa order. Jag blir irriterad eftersom CDON lockar in mig i butiken, får merorder 6x värdet på produkten jag ursprungligen kom in för, men levererar aldrig lockvaran. I samma veva uppdaterar de nu priset, som höjts, men fortfarande står leveranstiden som 3-6 dagar. Jag frågar då om de kan leverera till detta nya pris, till samma leveranstid, och svaret blir att det "tyvärr är samma status." Ja, det stämmer statusen är fortfarande "falsk marknadsföring" eftersom de annonserar ut att de kan leverar på 3-6 dagar trots att de samtidigt nekar till att de kan fylla ordern. Sen säger de "Du kommer tyvärr att få vänta." Men se ,det får jag inte, de har ju ensidigt kancellerat ordern utan att fråga. Jag har aldrig beställt något där igen. CDON har ingen policy att "göra sitt ytterat för att "minimera väntetiden för för våra kunder" utan det är "ytterst maximera vinsten" med alla medel. Självfallet är det här ingen slump, och ledningen kommer naturligtvis förneka det, men det är tydligt att en organisation inom retail/trading utför vad ledningen befaller. Så lycka till med VD:n.

Permalänk
Medlem

Varför ska du prata med CDONs chef för? Vad ska en chef göra som inte kundtjänst kan hjälpa dig med? Tala tydligt och var trevlig med kundtjänst så får man 99 av 100 fall korrekt hjälpt och man får sin vilja igenom.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk
Medlem

Vad exakt är det för nått problem du har med CDON?

För att ringa deras VD gör inte ett skit. Han kommer inte ens erkänna din existens.
Dom du ska tala med är deras kundservice. Som du når via deras hemsida.

Och var trevlig när du kontaktar dom. Att gnälla och hota, hjälper sällan.

Om dom fortfarande inte löser det, så kan du ta upp det med ARN.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro