Datorn startar ej efter nya drivrutiner. Geforce 310.64)

Permalänk

Datorn startar ej efter nya drivrutiner. Geforce 310.64)

Hej!

Uppdaterade till senaste drivrutinerna på mitt Geforce GTX 690 igår.
Allt var frid och fröjd tills idag när datorn vägrar starta, den står bara och tuggar, DVS, startar upp och stänger ner, startar upp och stänger ner.
Jag har byggt datorn själv och det har fungerat fläckfritt tills idag.

Jag har testat att byta minnen, flytta minnen, köra med ett minne.
Försökt att rensa CMOS men är inte helt hundra på hur man gör.
Testat ett annat grafikkort och även testat att köra endast med min botdisk i eller ingen alls. Ingenting fungerar sorligt nog.
Blir ju både galen och orolig såhär in på kvällskvisten, vad är trasigt...vad ska jag göra? vad har jag inte testat? Har du samma problem? Snälla hjälp mig!

God kväll Sweclock!

Visa signatur

Asus X-570 E-Gaming || AMD Ryzen 7 3700x || 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz || MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X || Corsair AX1200 ||

Permalänk
Medlem

Går det att starta i felsäkert fel? I så fall kan du göra en systemåterställning.

Permalänk
Medlem

Om det är senaste beta drivrutiner rekommenderar jag att gå tillbaka till whql då även jag haft problem med betan, som bara gick att lösa med en ominstallation och installera whql drivern... Har testat flertalet gånger med beta på en ominstallerat burk flertalet gånger med samma resultat varje gång.

Permalänk
Skrivet av Polze:

Om det är senaste beta drivrutiner rekommenderar jag att gå tillbaka till whql då även jag haft problem med betan, som bara gick att lösa med en ominstallation och installera whql drivern... Har testat flertalet gånger med beta på en ominstallerat burk flertalet gånger med samma resultat varje gång.

Skrivet av mojoman:

Går det att starta i felsäkert fel? I så fall kan du göra en systemåterställning.

Felet är nu åtgärdat i och med garanti, moderkortet hade givit upp!

Visa signatur

Asus X-570 E-Gaming || AMD Ryzen 7 3700x || 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz || MSI GeForce RTX 3080 10GB SUPRIM X || Corsair AX1200 ||