Permalänk
Medlem

Färg hjälp till Define R4!

Hejsan! Ska snart beställa ny dator ett enkelt bygge men som ska se snyggt ut. Ska ha Define R4 vit eller svart spelar ingen roll. Men vad ska jag ha för färg på fläktar osv. Helst inte blå, har det i min dator nu. Kommentera gärna chassi färg svart/vit och färg som jag ska ha i chassi. Har tänkt mig R4 vit och orange NZXT Led slinga orange. Är den slingan verkligen orange eller går den mer mot det röda hållet? Men som sagt kommentera gärna Chassi färg och Led färg!

MVH Leo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modex:

Hejsan! Ska snart beställa ny dator ett enkelt bygge men som ska se snyggt ut. Ska ha Define R4 vit eller svart spelar ingen roll. Men vad ska jag ha för färg på fläktar osv. Helst inte blå, har det i min dator nu. Kommentera gärna chassi färg svart/vit och färg som jag ska ha i chassi. Har tänkt mig R4 vit och orange NZXT Led slinga orange. Är den slingan verkligen orange eller går den mer mot det röda hållet? Men som sagt kommentera gärna Chassi färg och Led färg!

MVH Leo!

IMO finns det bara ett ljus, det är vitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

IMO finns det bara ett ljus, det är vitt

så du tycker vit chassi och vit ljus? funderat på det också men ska jag ha vit LED fläktar eller vit som bara är vita i färgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modex:

så du tycker vit chassi och vit ljus? funderat på det också men ska jag ha vit LED fläktar eller vit som bara är vita i färgen?

Allt i vitt! Vill du belysa så gör det med en blåvit (alltså en vit som drar åt blått inte gult) men köp fläktar i vitt.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Ska du ha den med fönster?
FDs egna fläktar är ju Vita & Svarta, men dom lyser ju inte.
Jag har Noctua i min Bajsbrun & Laxrosa
Jag har dessutom bytt ut alla vita delar i min svarta & alla svarta delar i min Vita.
Jag är personligen allergisk mot led ljus i fläktar sedan ANTEC 900 & NZXT Tempest

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Ska du ha den med fönster?
FDs egna fläktar är ju Vita & Svarta, men dom lyser ju inte.
Jag har Noctua i min Bajsbrun & Laxrosa
Jag har dessutom bytt ut alla vita delar i min svarta & alla svarta delar i min Vita.
Jag är personligen allergisk mot led ljus i fläktar sedan ANTEC 900 & NZXT Tempest

ja, jag ska ha R4:ans fönster modell

Permalänk
Medlem

Själv så har jag två st blå led fläktar i min R4a med fönster. Har också två st blåa "uv" stavar monterade snyggt gömda i chassit. Skall inom kort bygga ett vattenkylningssystem där jag skall ha blåa uv slangar vilka kommer reagera med mina stavar. Tror det kan bli grymt.
Har förövrigt det svarta chassit och tycker personligen att blå är en härlig färg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aONE:

Själv så har jag två st blå led fläktar i min R4a med fönster. Har också två st blåa "uv" stavar monterade snyggt gömda i chassit. Skall inom kort bygga ett vattenkylningssystem där jag skall ha blåa uv slangar vilka kommer reagera med mina stavar. Tror det kan bli grymt.
Har förövrigt det svarta chassit och tycker personligen att blå är en härlig färg.

Skickades från m.sweclockers.com

Vill helst inte ha blå för har det i min dator nu. Så vill testa annat men om jag inte ser något roligt ett "coolt" så blir det nog blått igen fast kommer då ha det Vita R4