Permalänk
Skrivet av SueCia:

Jag är intresserad av en tjej som är 10 år äldre än mig, vi tränar samma pass (typ aerobics/dans och liknande), hon har åkt med mig en gång till träningen och ska kanske åka med mig igen på onsdag.

Hon är 37, jag 27, tidigare har jag alltid haft tjejer några år yngre än mig, då har det varit lätt att stöta på dom då jag känt mig mer självsäker, nu är jag som sagt sugen på den här tjejen istället men jag har absolut ingen aning hur jag ska gå till väga för att inte framstå som en idiot.

Hon brukar ibland fälla kommentarer som tolkas som att hon har någon typ av åldersnoja då hon säger t.ex "när man är så gammal som mig" osv osv. Risken finns ju att hon inte vill ha mig alls pga min låga ålder och jag känner att om jag stöter på henne och hon faktiskt inte är intresserad så är det kört med vänskap också

Det bästa du kan göra att hitta på något med henne, typ gå ut och ta en bira eller något. Sen kan du väl flörta lite så märker du nog hur det är..
Det är väl inte så farligt att visa lite intresse?

Hon kanske känner samma som du med ålder och allt? För min egen del så gick precis samma sak åt helvete typ haha, men det är inte hela världen det inte.

Lycka till då. ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1980:

Det bästa du kan göra att hitta på något med henne, typ gå ut och ta en bira eller något. Sen kan du väl flörta lite så märker du nog hur det är..
Det är väl inte så farligt att visa lite intresse?

Hon kanske känner samma som du med ålder och allt? För min egen del så gick precis samma sak åt helvete typ haha, men det är inte hela världen det inte.

Lycka till då. ;P

Hon erbjöd mig att komma över på fika i veckan, plus att hon tyckte vi skulle åka och handla kläder ihop på tisdag, friendzoned eller intresse, det är frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Hon erbjöd mig att komma över på fika i veckan, plus att hon tyckte vi skulle åka och handla kläder ihop på tisdag, friendzoned eller intresse, det är frågan.

Ibland kan intresse utvecklas ur vänskap. Om en kille upplevs som att han inte går in för att bara få napp så tycker jag att det är lättare att komma nån vart, ingen press och det blir en naturlig utveckling efter att man lärt känna personen. Börjar det kännas som dejtande blir jag pressad och stressad, vilket kan få mig att tvärvända.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Skrivet av sphr:

Ibland kan intresse utvecklas ur vänskap. Om en kille upplevs som att han inte går in för att bara få napp så tycker jag att det är lättare att komma nån vart, ingen press och det blir en naturlig utveckling efter att man lärt känna personen. Börjar det kännas som dejtande blir jag pressad och stressad, vilket kan få mig att tvärvända.

Okay, ja det är svårt att veta hur man ska köra på. Vi chattade typ 4 timmar igår kväll om allt möjligt. Det känns ändå som lite intresse va?

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Okay, ja det är svårt att veta hur man ska köra på. Vi chattade typ 4 timmar igår kväll om allt möjligt. Det känns ändå som lite intresse va?

Vad kul för dig! Det är bara att köra på händer det så händer det, ett tips är att inte tänka för mycket bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1980:

Vad kul för dig! Det är bara att köra på händer det så händer det, ett tips är att inte tänka för mycket bara.

Kom precis hem från en kvälls handlande i Kupolen följt av en kväll hemma hos henne, dock hände ingenting utan vi satt bara o småprata fram till typ 02:00, lär inte bli nå mer med henne än en god vän, menmen, det räcker långt det med, har inte många tjejkompisar.

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Kom precis hem från en kvälls handlande i Kupolen följt av en kväll hemma hos henne, dock hände ingenting utan vi satt bara o småprata fram till typ 02:00, lär inte bli nå mer med henne än en god vän, menmen, det räcker långt det med, har inte många tjejkompisar.

Kompisar kan man aldrig få för lite av, har ni roligt och trivs bra tillsammans så är ju det huvudsaken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan1980:

Kompisar kan man aldrig få för lite av, har ni roligt och trivs bra tillsammans så är ju det huvudsaken.

Det hela tog en ganska oväntad vändning efter träningen igår, hon följde med mig hem på lite film o det ena ledde till det andra så hon sov över

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Det hela tog en ganska oväntad vändning efter träningen igår, hon följde med mig hem på lite film o det ena ledde till det andra så hon sov över

Pass på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

bra jobbat pöjk! håll oss uppdaterade om hur det går!
Lycka till!

Här går allt... som vanligt, vilket menas med att allt går kasst
Står o stampar på ruta 1, alla tips välkomna på vart man ska försöka träffa tjejer? (känns fan som man testat allt)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

Jag har en bättre hälft sedan 2,5 år tillbaka. Det bästa tipset jag kan komma med är att inte försöka hitta tjejer ö.h.t. Låt det ske av sig självt och tvinga inte fram något.

Min nuvarande träffade jag lite komiskt genom en kompis som jag lärde känna på ett extrajobb jag hade för 5 år sedan. Vi blev goda vänner och jag hängde hemma hos henne en del, lärde känna hela hennes familj, men det var ingen kärlek mellan oss. Sen en kväll är jag hemma hos henne och dricker lite vin. På något sätt slutar det med att jag börjar strula med hennes syster. Det var nära att jag sov över hos henne, men vi kände båda att det var lite pinsamt om hela hennes familj såg(hon bodde fortfarande hemma då). Vi bestämmer att ses dagen efter hos mig istället(jag hade flyttat hemifrån då). Det ena leder till det andra och hon sover över hos mig.

De kommande veckorna sover hos mig varje natt. Vi trivs bättre och bättre tillsammans och för ungefär ett år sedan köpte vi en lägenhet och flyttade ihop.

Där har ni min historia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Jag har en bättre hälft sedan 2,5 år tillbaka. Det bästa tipset jag kan komma med är att inte försöka hitta tjejer ö.h.t. Låt det ske av sig självt och tvinga inte fram något.

Min nuvarande träffade jag lite komiskt genom en kompis som jag lärde känna på ett extrajobb jag hade för 5 år sedan. Vi blev goda vänner och jag hängde hemma hos henne en del, lärde känna hela hennes familj, men det var ingen kärlek mellan oss. Sen en kväll är jag hemma hos henne och dricker lite vin. På något sätt slutar det med att jag börjar strula med hennes syster. Det var nära att jag sov över hos henne, men vi kände båda att det var lite pinsamt om hela hennes familj såg(hon bodde fortfarande hemma då). Vi bestämmer att ses dagen efter hos mig istället(jag hade flyttat hemifrån då). Det ena leder till det andra och hon sover över hos mig.

De kommande veckorna sover hos mig varje natt. Vi trivs bättre och bättre tillsammans och för ungefär ett år sedan köpte vi en lägenhet och flyttade ihop.

Där har ni min historia

Låter ju som en vädligt trevlig historia!

Men känns ändå som man inte kommer någon vart hur man än gör...

Där verkar jag ha mitt problem... jag letar som en höök efter tjejer...

Visa signatur

| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Ni som har det tungt med att hitta tjejer (kanske till och med vänner) skall verkligen ta en titt på denna sidan:
http://c-r.se/forum/
Ett tips är även att läsa igenom detta här:
Alfakonceptet

Jag säger inte att allt som står där är rätt och att man skall göra saker till punkt och pricka, men jag tog en del av dessa råden till mig när jag var helt nere i botten efter att jag och min tjej hade gjort slut.
Tjejerna fullkomligt slängde sig över mig och hade det fick mig inte bara att komma på fötterna med tjejer utan hela mitt liv!
Jag lärde mig att ta tag i saker direkt sluta skylla ifrån mig, trycka bort folk som är dåliga för mig och kämpa för att få det livet jag söker
Man får kämpa men hela livet kan vända med bara små enkla tankar i ens huvud, och nu har jag och mitt ex hittat tillbaka till varandra men som två mycket starkare och säkrare personer, skall snart flytta ihop och livet är som en dröm.

Mvh
Dahl1n

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Skrivet av bourne94:

Låter ju som en vädligt trevlig historia!

Men känns ändå som man inte kommer någon vart hur man än gör...

Där verkar jag ha mitt problem... jag letar som en höök efter tjejer...

Är du född 94? I så fall är jag 5 år äldre än dig. För 5 år sedan gjorde jag precis samma sak. Sedan slappnade jag av och då kom min nuvarande till mig istället. Det är nog det bästa tips jag kan ge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahl1n:

Ni som har det tungt med att hitta tjejer (kanske till och med vänner) skall verkligen ta en titt på denna sidan:
Ett tips är även att läsa igenom detta här:
Alfakonceptet

Mvh
Dahl1n

Du glömde Sweseduction , sen får man inte glömma Book of Pook om man vill ha lite mer kött på benen.

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massabrassan:

Är du född 94? I så fall är jag 5 år äldre än dig. För 5 år sedan gjorde jag precis samma sak. Sedan slappnade jag av och då kom min nuvarande till mig istället. Det är nog det bästa tips jag kan ge

Aha, det ser ut som jag får köra på den stilen framöver

Tack för tipset, hoppas jag får samma resultat som du

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Better be what I think it is!

Skrivet av Dahl1n:

It's good shit, personlig utveckling is where it's at!

Skrivet av Exxelent:

Du glömde Sweseduction , sen får man inte glömma Book of Pook om man vill ha lite mer kött på benen.

Då är CR bättre imo. Sweseduction dröser av folk som tycker att de är "awesome as fuck" medans de sitter i beta träsket. Massvis av KJ's.

Visa signatur

Current: AMD Phenum 4 965 BE @ 4.2GHz
Old: Intel 2600k @ 4.8GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exzu:

Better be what I think it is!

Då är CR bättre imo. Sweseduction dröser av folk som tycker att de är "awesome as fuck" medans de sitter i beta träsket. Massvis av KJ's.

Sant tyvärr, inte så många som är aktiva av de riktigt duktiga. Men finns många bra posts, och riktigt trevliga anekdoter i FR-kategorin som fått mig till skratt flertalet gånger. Bara att skriva ett PM om någon är intresserad av det jag menar, hängt från och till på swesed sen jag var 13

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem

Hejsan alla don juans, det är så att jag har en liten fundering...

Det är så att jag åker buss en del, och ibland så är det en tjej som åker med... och för ett par dagar sen när jag åkte med så åkte hon också med (hon går på strax EFTER mig) och då sätter hon sig framför mig (jag sitter längst bak i den "raden" i bussen) och tänker inte så mycket på det, hon går av strax innan mig.

Sen när jag ska hem så åker vi i samma buss (igen) och då sätter hon sig precis bakom mig och går av som "vanligt".

Och idag såg jag hon precis vid en dörr i ett köpcenter, och då kollade hon på mig i typ 2 sek... som det var något "speciellt" men ler inget större.

Så min fundering är att om hon vill något, eller om jag är dum (som vanligt) och bara hoppas på det bästa?

Och ursäkta om jag skrev konstigt, är trött som tusan... men missade jag något eller skrev något som inte gick att begripa så kan jag ta det en gång till när jag är pigg(are)

Tack för all input

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hejsan alla don juans, det är så att jag har en liten fundering...

Det är så att jag åker buss en del, och ibland så är det en tjej som åker med... och för ett par dagar sen när jag åkte med så åkte hon också med (hon går på strax EFTER mig) och då sätter hon sig framför mig (jag sitter längst bak i den "raden" i bussen) och tänker inte så mycket på det, hon går av strax innan mig.

Sen när jag ska hem så åker vi i samma buss (igen) och då sätter hon sig precis bakom mig och går av som "vanligt".

Och idag såg jag hon precis vid en dörr i ett köpcenter, och då kollade hon på mig i typ 2 sek... som det var något "speciellt" men ler inget större.

Så min fundering är att om hon vill något, eller om jag är dum (som vanligt) och bara hoppas på det bästa?

Och ursäkta om jag skrev konstigt, är trött som tusan... men missade jag något eller skrev något som inte gick att begripa så kan jag ta det en gång till när jag är pigg(are)

Tack för all input

Om det bara hänt att hon suttit sig framför/bakom dig två gånger är det tveksamt att det skulle vara någonting där, men man vet ju aldrig. Om det händer igen så kan du ju alltid säga hälsa och presentera dig själv, det är ju aldrig något fel med det.

Jag gjorde något liknande på jobbet. Vi har en ganska stor arbetsplats så det är inte så ofta som man pratar med varandra om man inte sitter i samma rum eller jobbar med samma arbetsuppgifter. I sommar jobbade däremot en sommarvikarie som jag fastnade för. Vi äter bägge ganska sent så det var i princip bara vi i lunchrummet varje dag. Jag tog modet till mig och satte mig vid henne och hälsade. Det ledde till en jättetrevlig sommar där vi i princip åt och fikade tillsammans varje dag på jobbet. Det har inte blivit mer än så av olika anledningar, men vi har bytt nummer och vi hörs ibland. Dvs, det är aldrig fel att hälsa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Har ingen erfArenhet med tjejer när det gäller kärlek, skulle dock anta att hon bara kände igen dig xP

Skickades från m.sweclockers.com

Du är 3 år äldre än mig, och satan vad du är desperat xD , gör som jag hitta n aktivet, som du kan göra , aå kanske slumpen hitta en , själv har jag inte tid me tjejer. Om inte någon tjej skulle uppskatta, en pojkvän som spelar 10 timmar per dygn xD

Okej, kändes så nu också när man ser det lite mer ur ett annat perspektiv... blev väll bara lite "paralyserad"
Men får väll se nästa gång när jag ser hon vad hon gör, och utgå från det

Haha, det är nog bäst och bli lite mindre desperat
Tack för input

Skrivet av Hraf:

Om det bara hänt att hon suttit sig framför/bakom dig två gånger är det tveksamt att det skulle vara någonting där, men man vet ju aldrig. Om det händer igen så kan du ju alltid säga hälsa och presentera dig själv, det är ju aldrig något fel med det.

Jag gjorde något liknande på jobbet. Vi har en ganska stor arbetsplats så det är inte så ofta som man pratar med varandra om man inte sitter i samma rum eller jobbar med samma arbetsuppgifter. I sommar jobbade däremot en sommarvikarie som jag fastnade för. Vi äter bägge ganska sent så det var i princip bara vi i lunchrummet varje dag. Jag tog modet till mig och satte mig vid henne och hälsade. Det ledde till en jättetrevlig sommar där vi i princip åt och fikade tillsammans varje dag på jobbet. Det har inte blivit mer än så av olika anledningar, men vi har bytt nummer och vi hörs ibland. Dvs, det är aldrig fel att hälsa!

Det är sant, 2 gånger är ju inte speciellt mycket... men första gången (av dom 2) så var jag ensam på hela bussen... vilket kan vara ett plus
Men det är nog bäst som du säger, avvakta lugnt till nästa gång och se vad/om hon gör då

Och får man chansen så kan man ju alltid introducera sig, kan ju bli ett trevligt samtal eller bara ett "hej"

Tack för input från din erfarenhet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej tråden! Har precis gjort slut med min flickvän och skulle behöva råd från er som är äldre eller bara mer erfarna! Är det någon som har något tips om hur man kommer över det snabbt?

Är det någon som vill höra hela historien är jag redo att berätta den med.
Vi gjorde slut för ca 2 veckor sedan.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Goo5e:

Hej tråden! Har precis gjort slut med min flickvän och skulle behöva råd från er som är äldre eller bara mer erfarna! Är det någon som har något tips om hur man kommer över det snabbt?

Häng med polarna, fokusera på annat istället. Framförallt prata med nån om du känner dig illa över det.

Lär bli ett slut snart här med tyvär..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Precis som tcntad så gäller det att fokusera på annat. Börja träna om du inte gör det redan eller börja med en ny hobby. Att bygga om datorn är ett utmärkt knep att få annat på tankarna.

Om du mot förmodan har svårt att fokusera på något annat så får du börja leta efter en övergångs-flickvän.

Jag blev singel för ett halvår sedan själv och har gått igenom det mesta ovan. När vi gjorde slut var det inte så mycket känslor mellan oss, men det är klart att det känns väldigt tråkigt och ensamt att förlora ens bästa vän. Mitt datorintresse blev betydligt mycket större efter det kan jag meddela och det är väl positivt... kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Träffa folk är lösningen. Vänner och hitta gärna nån ny tjej(kompis). Då brukar man ganska snabbt fatta att det finns en framtid.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Häng med polarna, fokusera på annat istället. Framförallt prata med nån om du känner dig illa över det.

Skrivet av Hraf:

Precis som tcntad så gäller det att fokusera på annat. Börja träna om du inte gör det redan eller börja med en ny hobby. Att bygga om datorn är ett utmärkt knep att få annat på tankarna.

Om du mot förmodan har svårt att fokusera på något annat så får du börja leta efter en övergångs-flickvän.

Jag blev singel för ett halvår sedan själv och har gått igenom det mesta ovan. När vi gjorde slut var det inte så mycket känslor mellan oss, men det är klart att det känns väldigt tråkigt och ensamt att förlora ens bästa vän. Mitt datorintresse blev betydligt mycket större efter det kan jag meddela och det är väl positivt... kanske?

Skrivet av Recall:

Träffa folk är lösningen. Vänner och hitta gärna nån ny tjej(kompis). Då brukar man ganska snabbt fatta att det finns en framtid.

Tack alla för svaren! Ja, jag mår skit, men det är klart det går över. Mår inte lika dåligt nu som när jag posatde inlägget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag hoppas verkligen att du, om du behöver hjälp pratar jag självklart gärna. Tänker bevaka tråden i fortsättningen och försöka hjälpa dom som behöver det!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Goo5e:

Jag hoppas verkligen att du, om du behöver hjälp pratar jag självklart gärna. Tänker bevaka tråden i fortsättningen och försöka hjälpa dom som behöver det!

Jo, fröken blir arg för skitsaker, antagligen är pms inblandat men vafan..
Orkar inte med skiten länge till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jo, fröken blir arg för skitsaker, antagligen är pms inblandat men vafan..
Orkar inte med skiten länge till.

Oavsett om tjejen har brutal mensverk eller PMS kan hon ju inte bete sig hur som helst. Vill du förklara lite närmre?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Goo5e:

Oavsett om tjejen har brutal mensverk eller PMS kan hon ju inte bete sig hur som helst. Vill du förklara lite närmre?

Det är helt korrekt. Vill inte gå ut helt publikt med vad det gäller "for now" Tar det i PM:)