CS:GO - de_gavlebocken - julserver hela december

Permalänk

CS:GO - de_gavlebocken - julserver hela december

Julen är snart här, och med det kommer även Gävles stolthet, bocken.
Det är då det börjar. Suget efter att få se bocken brinna.

Jag har en lösning på problemet.
Slipp alla risker, spräng bocken!
Ja, i CS:GO alltså.

För ett gäng år sedan gjorde jag de_gavlebocken_v1 till CS 1.6, och nu är det dags att se bocken explodera igen.
Det är en relativt simpel bana, oerhört löst baserat på området runt bocken.
Så löst att det egentligen bara är bocken som man känner igen, och inte ens den är särskilt lik.

Den nya banan de_gavlebocken har två bomplatser, en irriterande bock, en härlig gammal juldänga för de som har snd_musicvolume över 0,
och förhoppningsvis ett dussintal timmar glädje (eller sorg för de som inte får spränga bocken).

Så, hur går man då tillväga för att få spränga lite bock?
Det är inte svårare än så att vi i #dumfan har ordnat upp en server som kör endast de_gavlebocken 24/7 i hela december.
Om ni ledsnar på musiken kan ni bara köra "snd_musicvolume 0" för att få tyst på eländet.
IP till servern är: cs2.dumfan.net

Som om det inte vore nog med tidigt julgodis kommer vi även att ha en server som kör egengjorda aim-maps med jultema samt julmusik.
Har ni önskemål på vapen ni vill se i en aim-map kan ni ju kasta en kommentar här i tråden.
Servern med aim-maps bör komma upp senast nästa vecka, så håll utkik!

TL;DR
Spräng julbocken!
Vi har en server med de_gavlebocken 24/7 i hela december.
IP till servern är: cs2.dumfan.net (Och om inte det funkar så bör baloo.suncloud.se fungera)
Bilder hittar ni HÄR.

Ses på servern!

God jul önskar traesk och #dumfan

Permalänk
Medlem

Underbart initiativ! Här ska det brännas bockar

Visa signatur

Nintendofanboy
Corgiägare instagram.com/gizmocorgi
Legonörd
Amatörfotograf 35mm.se

Permalänk
Medlem

Vill minnas att jag spelade de_gavlebocken på CS 1.6 för riktigt längesedan (~15 år sen). Om någon har skärmdumpar från banan skulle det uppskattas varmt Citera mig gärna.

Visa signatur

Citera för att jag garanterat ska hitta tillbaka.