Kompisarna hör mitt datorljud över skype, även om jag har min mick avstängd

Permalänk
Medlem

Kompisarna hör mitt datorljud över skype, även om jag har min mick avstängd

Som rubriken lyder, om jag pratar med någon över skype, så hör dem allt jag gör (om jag lyssnar på musik hör dem det, osv) har pillat runt rätt mycket i inställningar, men jag hittar ingen inställning eller så, vet någon av er vad det kan vara för fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Som rubriken lyder, om jag pratar med någon över skype, så hör dem allt jag gör (om jag lyssnar på musik hör dem det, osv) har pillat runt rätt mycket i inställningar, men jag hittar ingen inställning eller så, vet någon av er vad det kan vara för fel?

Hände min polare förr också. Vi kom aldrig på vad felet var för helt plötsligt slutade det en dag när jag pillade med hans ljudinställningar.

Permalänk
Skrivet av sassa46:

Om du har headset inkopplat fram på chassit så kan det vara att den läcker ljud eller om du har inkopplat i någon ljud splitter som läcker ljud.
Har samma problem om jag kör min mic i min ljudsplitter så fick förlänga mic kabeln och köra den i ljudkortet.

Kan även vara dåligt ljudkort som läcker ljudet.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

som nån redan sagt så läcker troligtvis din hörlursutgång ström som tas upp av mikrofoningången.