Behöver hjälp med att Köpa processor och grafikkort till streaming

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med att Köpa processor och grafikkort till streaming

Tja, länge har jag trott att mitt problem till att min stream laggar är internet men har nu märkt att det är min prestanda på datorn.
Har sökt runt lite och sett att om man ska streama så borde man ha bra grafikkort och processor, Tänkt köpa en i7 processor och ett 2GB grafikkort. Men behöver er hjälp för att veta vilka processorer och grafikkort som passar med min dator.

här är mina specs:

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3, Socket-1155
ATX, Z68, DDR3, 2xPCIe(3.0)x16, CFX&SLI, SATA 6Gb/

Intel® Core i5-2400 Processor
Socket-LGA1155, Quad Core, 3.1Ghz, 6MB, 95W, Boxed

Seagate Barracuda® 500GB
SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 16MB Cache, 7200RPM, 3.5"

Corsair XMS3 1600MHz 8GB KIT CL9
2 x 4GB XMS3 modules, CL9-19-9-27, for Core i3/i5/

XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 "Dual Fan"
PCI-Express 2.1, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort,

Fractal Design Tesla 650W PSU
ATX 12V V2.3, 80 Plus, Standard, 2x 6+2pin PCIe, 6

Fractal Design Core 3000 Midi Tower
Fläktar:1x 140mm Front, 1 x 140mm Topp, 1x 120mm B

Samsung DVD±RW Writer, SH-222BB
SATA, DVD±R: 22x DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, DVD-RAM:

Cooler Master Hyper TX3 CPU Kylare
755/1155/1156, 754/939/940/AM2/AM2+/AM3, 800~2800

Permalänk
Medlem

Innan du förhastar dig och köper nya saker så rekommenderar jag dig att testa ett nytt streamingprogram som heter "open broadcasting software" . Testade det själv för att min dator laggar av andra program men med obs fungerar det faktiskt felfritt. Så testa det först! Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhorilla:

Innan du förhastar dig och köper nya saker så rekommenderar jag dig att testa ett nytt streamingprogram som heter "open broadcasting software" . Testade det själv för att min dator laggar av andra program men med obs fungerar det faktiskt felfritt. Så testa det först! Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Aight, ska göra det senare använder Xsplit just nu dock

Redigerat: http://www.twitch.tv/mercinario/b/345540719 här är ett smakprov hur det ser ut just nu, det är ganska laggigt när jag kommer till stora fighter? tror du inte det kan bero på processorn istället?

Permalänk
Skrivet av Metzo:

Aight, ska göra det senare använder Xsplit just nu dock

Redigerat: http://www.twitch.tv/mercinario/b/345540719 här är ett smakprov hur det ser ut just nu, det är ganska laggigt när jag kommer till stora fighter? tror du inte det kan bero på processorn istället?

Har du bra lina? Det påverkar ju streamingen mer än vad hårdvaran gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjukihuvet:

Har du bra lina? Det påverkar ju streamingen mer än vad hårdvaran gör.

Har runt 2MB up speed och 7 MB down speed, men om mitt internet laggade borde inte ljudet också lagga på streamen? Min FPS på streamen är ju helt hackig medans man hör musiken helt klart utan störningar

Permalänk
Skrivet av Metzo:

Har runt 2MB up speed och 7 MB down speed, men om mitt internet laggade borde inte ljudet också lagga på streamen? Min FPS på streamen är ju helt hackig medans man hör musiken helt klart utan störningar

Kolla denna guiden:
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=2205...

Han rekommenderar I2500K, så om du har klockat upp din processor så känns det som det borde gå bra. Ska inte säga för mycket, eftersom jag inte vet så mycket om streaming. Men hans guidé i länken ovan verkar täcka det mesta.