Permalänk
Medlem

Ny gamingmus.

Tjo, så var det dags att köpa ny mus, använder för tillfället en Deathadder v2 och den fungerar bra för mig, gillar den skarpt. Men det känns som att det är dags att pröva något annat.

Till själva musen, jag prövade att känna på Mionix naos 5000 för ett tag sedan och gud vad skön den var att hålla i, helt okonkurrerad enligt mig vad gällrr passform, men man har ju läst om väldigt många som fått problem med mjukvaran och det är inget jag vill riskera. Den största fördelen med Razermöss enligt mig är att klicket i Razer möss är så pass nätt så det är också något jag letar efter. Sedan får scrollen gärna vara stum, alltså inte gå att flytta från sida till sida som det gör på min Razer, känns väldigt dåligt.

Så det jag letar efter är passform som Mionix naos 5000, klickmotståndet i Razer/deathadder v2 och en kvalitativ scroller. Någon som har ett förslag? Kan tillägga att det inte är viktigt med många funktionsknappar, men det gör ju inte saken sämre om de finns där.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Tjo, så var det dags att köpa ny mus, använder för tillfället en Deathadder v2 och den fungerar bra för mig, gillar den skarpt. Men det känns som att det är dags att pröva något annat.

Till själva musen, jag prövade att känna på Mionix naos 5000 för ett tag sedan och gud vad skön den var att hålla i, helt okonkurrerad enligt mig vad gällrr passform, men man har ju läst om väldigt många som fått problem med mjukvaran och det är inget jag vill riskera. Den största fördelen med Razermöss enligt mig är att klicket i Razer möss är så pass nätt så det är också något jag letar efter. Sedan får scrollen gärna vara stum, alltså inte gå att flytta från sida till sida som det gör på min Razer, känns väldigt dåligt.

Så det jag letar efter är passform som Mionix naos 5000, klickmotståndet i Razer/deathadder v2 och en kvalitativ scroller. Någon som har ett förslag? Kan tillägga att det inte är viktigt med många funktionsknappar, men det gör ju inte saken sämre om de finns där.

Du har inte nämt Qpad 5k? Den är nästan identisk i passform med naos 5000. Den är lite högre bara. Tycker själv att den är skönare än naos'en. Bästa musen jag har haft, och kommer köpa en likadan när min pajjar om den nu kommer göra det.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Köp Naos 3200 isf.

Qpad 5k är inte alls helt lik i formen. Den är mycket mer definierad på högersidan för fingrarna.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Köp Naos 3200 isf.

Qpad 5k är inte alls helt lik i formen. Den är mycket mer definierad på högersidan för fingrarna.

Är det inte samma mjukvara i de båda mössen eller har jag missuppfattat något kanske?

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Jag har haft Minoix 5000 men gått över till Qpad 5K. Qpaden har det där lilla extra lillfingerstödet som jag saknade med Mionixen + att Qpaden är lite fetare i handen. Båda är najs!

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem

Har haft en Deathadder i flera år nu, men testade en Corsair Vengeance M60 nyligen. Fastnade direkt så det blir en sån när jag testar en ny.

Visa signatur

|Gigabyte DS4| Q6600|Gainward 8800 GTS 512 MB| Corsair 520 W| Corsair XMS2-6400 2x2 GB 800 Mhz|Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail| ThermalRight Ultra Extreme |

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=1741

Permalänk
Medlem

Det lättaste måste vara att du känner på lite olika i en affär då det är så vansinnigt personligt vad man gillar och tycker är skönt.

Själv gillar jag Razer och har haft razer möss dom senaste sju åren tror jag.
Nu är det Razer Imperator BF3 edition som gäller och jag tycker den är otroligt skön och fungerar utan bekymmer ..

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB