Existerar EloHell? [League of Legends]

Permalänk
Medlem

Existerar EloHell? [League of Legends]

Tjena
Undrar bara om vad ni tycker om elohell, finns det eller är det bara en bortförklaring?

Själv tycker jag att det inte finns, Det finns ingen riktigt bra spelare som inte kan ta sig ut ur Det.
Jag lovar att te.x Chaox, dyrus eller theoddone skulle kunna ta sig ut ur 900 elo rätt lätt.
Du kanske inte har så tur med teamates men det händer ju alla

(skriv inte Ja eller nej, Berätta lite bättre)

Visa signatur

i5 3570k, Asus 280 r9, MSI Z77A, Antec 550W, Intel 520 240gb SSD, 1tb HDD 7,2k.

Permalänk

Nej det finns inte, du ligger på den elo:n du ska ligga på.
I soloque handlar det om att carrya sitt lag och om man inte klarar av det så hamnar man där man ska vara.

Visa signatur

RTX 2060, AMD Ryzen 5 3600, ASUS ROG Strix B450-F, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 16GB

Permalänk
Medlem

Av mina erfarenheter i säsong 3 är mitt svar nej.

Har faktiskt inte träffat på någon som kör "troll pick" stilen. (Kanske bara haft tur) alla har väl en egen roll och sköta och därmed eget ansvar, men visst, teamwork är väldigt effektivt! Och alla kan carrya upp sig med vissa Champions!

(Skriver på platta så mobba inte stavning)

Visa signatur

Fractal Design R3 | Intel Core i7 2600K @3.4GHz | MSI P67A-G45B | Gigabyte GTX 570 Super Overclock | Fractal Design Newton 650W | 16gb Corsair Vengeance 1600MHz | Antec Kühler 620 | 60GB Corsair Force SSD | 1TB Seagate |

Permalänk

Jag kan inte påstå att Elohell finns. Jag kollar på onödigt mycket Lol-streams varje dag och vad jag kan se så finns där trolls vilken elo du än spelar på.
Att man inte kan carrya sitt team alltid beror inte på att man förtjänar den elon man ligger på, man kan ha väldigt mycket otur med laget också. Däremot så är det OFTAST så att du pendlar på den elon du ska ligga på.

Permalänk

Jag skulle nog säga nej. Och de som tycker att det existerar har fått fel uppfattning eller vill bara ha något att skylla på. För det mesta. Innan någon flame:ar vill jag bara säga att det är min uppfattning och jag kan ha fått den fel.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk

Jag skulle påstå att Elohell existerar, runt 800 ELO och under.
Har varit där och vill aldrig dit igen. Självklart att det går att carrya sig själv ut. men folket där asså.
Meta:n är typ Evelynn och Garen botlane.

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att förklara vad EloHell är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Någon som har lust att förklara vad EloHell är?

Folk i Solo duo que, Klagar på dåliga medspelare gör så att dem inte kan komma upp i elo och därmed kallar dem det elohell, Vilket jag tycker är löjligt

Visa signatur

i5 3570k, Asus 280 r9, MSI Z77A, Antec 550W, Intel 520 240gb SSD, 1tb HDD 7,2k.

Permalänk

Sluta spela solo och skaffa ett lag, och sluta gråt! Sedan kan man ju ta sig ut "elohell" om man är en väldigt bra spelare. Cruzerthebruzer (stavning?) har en serie på youtube där han tar sig ur elohell relativt lätt, så jag tror inte att elohell finns. Det är bara ett sätt för dåliga spelare att skylla ifrån sig

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av drypod:

Folk i Solo duo que, Klagar på dåliga medspelare gör så att dem inte kan komma upp i elo och därmed kallar dem det elohell, Vilket jag tycker är löjligt

ok, men vad är det vi pratar om? jag har aldrig ens stöt på ordet elohell.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

ok, men vad är det vi pratar om? jag har aldrig ens stöt på ordet elohell.

Jag vet inte hur mycket du vet egentligen så jag drar det ganska grundligt.

När man når level 30 i LoL (Högsta möjliga) så låser man upp möjligheten att spela sk. Rankade spel.
I dessa så har man ett "poängsystem" som följer det väldigt vanliga ELO systemet (http://en.wikipedia.org/wiki/Elo_rating_system) vilket f.ö. Fungerar ganska dåligt destå fler faktorer som spelar in.

Menmen: Alla spelare börjar på 1200 ELO, och om du förlorar en match så sjunker du vinner du så ökar du.
Termen ELO-hell har uppkommit av att folk anser sig vara bättre än andra spelare, därav så skyller de på dessa när de förlorar. Detta orsakar att när de inte går upp i ELO systemet (Pga att de faktiskt inte är bättre än de motsvarande) så skyller de på de andra spelarna.
Detta är vad som generellt kallas ELO-hell ("Where the people you play with are so bad it doesn't matter what you do"). Personligen så tror jag att det handlar om klassisk Dunning-Kruger, och jag anser att det inte finns något som man kan kalla för ELO-hell.

Mvh

Permalänk
Inaktiv

Det är ett lagbaserat spel, Zlatan lär inte vinna utan ett lag.
Om zlatan kan vinna emot ett lag utan ett så måste sporten eller Zatan vara väldigt obalanserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Det är ett lagbaserat spel, zlatan lär inte vinna utan ett lag.
Om zlatan kan vinna utan ett lag så måste sporten vara väldigt obalanserad.

Jag kan tyvärr inte fotboll, men om du sätter Zlatan i ett lag med p97:or så är sannolikheten att han kommer att göra en hel del mål ganska stor.

Tanken är att om du är bättre än din nuvarande ELO-nivå så kommer du inte att vinna varenda match! utan du kommer att vinna relativt många över ett stort antal spel, och du kommer då att öka i nivå långsamt tills du kommer till en nivå då du inte är bättre för tillfället än de du spelar med, då brukar man balansera där och många stagnerar, personligen så går jag upp lite i taget.

Permalänk

Jag är förvånad. Har inte kört ranked i season tre då det inte intresserar mig, men på de gamen jag körde season 2 så upplevde jag att jag borde varit högre. Ett fint exempel är när jag körde duo med en vän och dminerade bot, 14/2 till mig som adc på 20 - 25 min, me vår top teemo hade 1/17 vs deras darius. Gissa hur det slutade...
Detta var dock ca 1200 elo, och om det är som ni säger att "elohell" ligger på 8-900 så antar jag att jag har stora oturer med lagen...

Permalänk
Inaktiv

Solo queue går inte att ta seriöst, jag rekommenderar att du följer kvicksilv3rs tips om att forma ett eget lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Jag är förvånad. Har inte kört ranked i season tre då det inte intresserar mig, men på de gamen jag körde season 2 så upplevde jag att jag borde varit högre. Ett fint exempel är när jag körde duo med en vän och dminerade bot, 14/2 till mig som adc på 20 - 25 min, me vår top teemo hade 1/17 vs deras darius. Gissa hur det slutade...
Detta var dock ca 1200 elo, och om det är som ni säger att "elohell" ligger på 8-900 så antar jag att jag har stora oturer med lagen...

Det finns mycket mer i spelet än hur många gånger du dödat din lane motståndare som sagt
Dessutom så finns det lite ovissheter runt 1200 ELO, för som sagt alla börjar där, och det innebär att en människa som precis blev level 30 och bestämmer sig för att spela hamnar i ditt lag när han egentligen hör hemma i ~700ELO.

Permalänk
Skrivet av anon185723:

Solo queue går inte att ta seriöst, jag rekommenderar att du följer kvicksilv3rs tips om att forma ett eget lag.

Riktat till mig? I så fall så säger jag tack, och att jag redan har ett sådant. Vi ligger på 1376 elo i 3v3 och ca 1300 i 5v5. Grejen är mina sologams, eller med en vän, där det går asbra och jag hjälper mitt lag så mycket som är mänskligt möjligt, men vi endå förlorar efter några dumma misstag. Ett exempel är ett (normal) idag där de hade en dc, deras support, men vår adc gick endå 1/7 v1. Trött kan ma bli

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Dock så slutade folk bry sig om ranked de sista 3 veckorna i season 2... Var ungefär 7x så många troll ( statistik - källa Reddit/r/leagueolegends om det är pålitligt nja men var stor ökning iaf )

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Det finns mycket mer i spelet än hur många gånger du dödat din lane motståndare som sagt
Dessutom så finns det lite ovissheter runt 1200 ELO, för som sagt alla börjar där, och det innebär att en människa som precis blev level 30 och bestämmer sig för att spela hamnar i ditt lag när han egentligen hör hemma i ~700ELO.

Jo absolut, men det är just detta som har suddat ut stora delar av mitt ranked intresse. När man spelar så bra man själv kan och tydligt är bättre ä motståndarna, medan ens lag gör direkt efterblivna saker så känner man "hör jag verkligen hemma här, alla dessa är ju mycket sämre än jag"
Kanske låter lotet högmodigt, men jag känner så just nu.

Permalänk
Medlem

Jag spelat inte ranked själv, men har sett och hört väldigt mycket från kompisar som spelar och jag tror precis som många säger, hör man hemma på en högre elo så kommer man hamna där efter en stunds spelande.

Har en kompis som hela tiden säger "jag hör hemma på 2k elo, men alla jag kör med trollpickar", problemet är väl att han aldrig ens varit i närheten av 2k, så han ligger där han ska, skillsmässigt. Har en annan polare som precis idag tog sig över 2k elo med sina 2004elo och han hör hemma där.

Så elohell är bara för att ha något att skylla på.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Jag vet inte hur mycket du vet egentligen så jag drar det ganska grundligt.

När man når level 30 i LoL (Högsta möjliga) så låser man upp möjligheten att spela sk. Rankade spel.
I dessa så har man ett "poängsystem" som följer det väldigt vanliga ELO systemet (http://en.wikipedia.org/wiki/Elo_rating_system) vilket f.ö. Fungerar ganska dåligt destå fler faktorer som spelar in.

Menmen: Alla spelare börjar på 1200 ELO, och om du förlorar en match så sjunker du vinner du så ökar du.
Termen ELO-hell har uppkommit av att folk anser sig vara bättre än andra spelare, därav så skyller de på dessa när de förlorar. Detta orsakar att när de inte går upp i ELO systemet (Pga att de faktiskt inte är bättre än de motsvarande) så skyller de på de andra spelarna.
Detta är vad som generellt kallas ELO-hell ("Where the people you play with are so bad it doesn't matter what you do"). Personligen så tror jag att det handlar om klassisk Dunning-Kruger, och jag anser att det inte finns något som man kan kalla för ELO-hell.

Mvh

det jag syftade på var vad för spel vi snackade om

Ditt inläg var ändå intressant att läsa

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådtitel ändrad*

Tänk på att skapa en tydlig rubrik om vad diskussionen handlar om. Termen "elohell" säger ingenting till de flesta och att nämna att det handlar om League of Legends underlättar för många att veta om tråden är intressant.

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Elo Hell existerar. Fast överallt, alltså - Nere vid 500, till 2,5k.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk

Ändar mig efter att jag varit fast i bronze 2 sjukt länge nu...

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Alla har lika stor chans att få retards i sitt lag. Det finns bara en gemensam nämnare i alla matcher du kör och det är du

Permalänk

Det finns inte elohell.
Betänk att om ditt lag är dåligt så är motståndarlaget i samma elo, det är ändå ett matchmaking system.

Det du har möjlighet till är att vara en bra spelare i ditt lag som väljer rätt champ och bygger rätt items för att ge en edge i era teamfights.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Det finns inte elohell.
Betänk att om ditt lag är dåligt så är motståndarlaget i samma elo, det är ändå ett matchmaking system.

Det du har möjlighet till är att vara en bra spelare i ditt lag som väljer rätt champ och bygger rätt items för att ge en edge i era teamfights.

Slutade med lol för ett bra tag sedan, men jag mainar support, visst jag kan få det att bli lite bättre för oss i TF's men om carrysarna typ står o focusar supportsen så kommer vi torska, hur är det mitt fel?

Permalänk
Medlem

kan någon förklara vad elohell är egentligen? har kört lol ett tag men aldrig ranked o hade tänkt att börja lite :S

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Spelar ju ingen roll vad jag spelar vare sig det är tank , adc , support , jungle , solo om jag gör "rätt" men resten av mitt lag inte kan focusa i teamfights så vad ska ja göra? Hänt ett antal gånger att mitt lag hellre focusar tanken än adc:n så den kan köra fritt fram o rensa ut oss det kan ju inte vara mitt fel?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB