Permalänk
Medlem

Angående skärmstorlek, så är det mer vad man har den till.

7 tums platta: Everyday travel plattan. Dvs den du tar med dig varje dag, då den lätt går ner i fickan och används lätt med en hand. Perfekt på tunnelbana/buss etc. Det är också den plattan jag hade använt för "största" delen av ebook läsning.

10 tums platta: plattan man har med på semester/lite längre resor, samt plattan man använder mest i hemmet. Det är också den plattan jag hade använt för "största" delen av film/serier konsumtion.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

En fråga om denna platta då jag funderar starkt på att köpa en. Kan man flytta över filer som är större än 4gb?
På alla mina android telefoner så har jag aldrig kunna göra detta och det irriterar mig.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

bara för att din inte har det så betyder det inte att alla är ok.

Självklart inte, men jag menar att folk överdriver. Det var verkligen inte så extremt många som led av screenlift, dessutom är det med all sannolikhet fixat nu

Visa signatur

Gigabyte GA-P55-USB3, i5-750 @ 3,4Ghz, 4gb RAM, Sapphire HD7950 Vapor-X OC, Corsair VX 550W, Crucial m4 64gb ssd, Corsair H50, Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moosebeard:

Självklart inte, men jag menar att folk överdriver. Det var verkligen inte så extremt många som led av screenlift, dessutom är det med all sannolikhet fixat nu

jo det gör folk och sen så hittar man något som jag skulle kalla icke fel, dvs fel som man letat fram för att det står på internet att om något är så och så under microskåp så är det fel.
kollade faktiskt på youtube och har hittat såkallat screenlift på min något som jag inte bryr mig om då det endast syns om man verkligen letar efter det och kollar på rätt sätt. under ca 2 cm så "ser det ut" från profil som att glaset inte ligger under kanten och nu snackar vi 0.01 mm om ens det men man måste vara riktigt pet noga och verkligen leta fram "problemet".
sen är det givetvis jätte tråkigt för dom som har massor av screenlift.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moosebeard:

Självklart inte, men jag menar att folk överdriver. Det var verkligen inte så extremt många som led av screenlift, dessutom är det med all sannolikhet fixat nu

Det var/är alldeles för många som led/lider av screenlift! Ingen tvekan om det! Har har du en som gått igenom 6 plattor innan den 7de var ok. Jag hoppades varje gång att nästa skulle vara ok men det tog ett tag innan jag fick en utan screenlift och löst glas. Nu har jag äntligen en som är ok och skulle inte byta bort den mot någon annan platta. Företaget jag köpte den av skrev även under RMA processen att dom aldrig varit med om så mycket problem med en pryl. Siffran på folk som gjort RMA är enorm i jämförelse.

Men som sagt, grymt nöjd nu!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk

har fått min nu, 32 gb

Skärmskydd, använder ni något sånt?
fodral, vilket?

Permalänk

Jag är överlag väldigt nöjd med min N7 men Internetdelningen via bluetooth som stänger ner allt som oftast gör mig väldigt irriterad. Hoppas att det dyker upp någon lösning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Avstängd

Jag blir galen på Nexus7 och Android
Att använda plattan till allt internet funkar utmärkt men det sabla OS:et funkar inte med Nätverkslagring.
Ett problem är att visa foton från NASen, funkar halvdåligt med det köp programmet jag hittade på Play Store. Visserligen inte Androids eller Nexus7 fel utan brist på lämpliga appar. Har en tråd startad för den som vill kommentera.
Musik från NAS, funkar halvdåligt, HipServ vägrar låta något annan app en den själv spela upp mp3orna och det har inte den bästa musikspelaren inbyggt, så att säga. (Hoppas komma igång med att rippa om CD-samlingen till Flac snart, hur kommer det gå?).
Tack och lov funkar filmer från NASen utmärkt, över förväntan faktiskt, 1080p mkv spelas upp med blixtsnabb buffring och med flyt.

Som sagt inte egentligen Nexus7s eller Androids fel men, bättre än så funkar det inte med Nexus7, Android och tillgängliga Android appar...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Fafne:

Jag blir galen på Nexus7 och Android
Att använda plattan till allt internet funkar utmärkt men det sabla OS:et funkar inte med Nätverkslagring.
Ett problem är att visa foton från NASen, funkar halvdåligt med det köp programmet jag hittade på Play Store. Visserligen inte Androids eller Nexus7 fel utan brist på lämpliga appar. Har en tråd startad för den som vill kommentera.
Musik från NAS, funkar halvdåligt, HipServ vägrar låta något annan app en den själv spela upp mp3orna och det har inte den bästa musikspelaren inbyggt, så att säga. (Hoppas komma igång med att rippa om CD-samlingen till Flac snart, hur kommer det gå?).
Tack och lov funkar filmer från NASen utmärkt, över förväntan faktiskt, 1080p mkv spelas upp med blixtsnabb buffring och med flyt.

Som sagt inte egentligen Nexus7s eller Androids fel men, bättre än så funkar det inte med Nexus7, Android och tillgängliga Android appar...

Släng igång en vettig upnp-server på din nas, bättre stöd för nätverksströmmande får du nog tyvärr inte på bärbara os idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

Jag är överlag väldigt nöjd med min N7 men Internetdelningen via bluetooth som stänger ner allt som oftast gör mig väldigt irriterad. Hoppas att det dyker upp någon lösning

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kör internetdelning via bluetooth mellan min nexus 7 och sony xperia s. 48h nonstop och inget tapp än.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Torach:

Jag kör internetdelning via bluetooth mellan min nexus 7 och sony xperia s. 48h nonstop och inget tapp än.

Då ska jag testa med annan lur även om jag tycker att min Nexus lur borde funka till N7.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

vegavidar

Permalänk

Kopte en Nexus 7 for ca 2 veckor sedan for 450kr, touchen fungerar inte langra och skarmen ar sprakt, det jag undrar ar kan man inhandla nytt och vad kostar det?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

Då ska jag testa med annan lur även om jag tycker att min Nexus lur borde funka till N7.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du WiFi aktiverat samtidigt?
För om det finns ett öppet wifi så tar den det före blåtanden. Och är det då en väldigt dålig wifi mottagning eller så så tappar man ju nätet och måste manuellt starta blåtandskopplingen igen.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Torach:

Har du WiFi aktiverat samtidigt?
För om det finns ett öppet wifi så tar den det före blåtanden. Och är det då en väldigt dålig wifi mottagning eller så så tappar man ju nätet och måste manuellt starta blåtandskopplingen igen.

WiFi är avslaget, men bluetooth funkar med tex Open garden men då funkar inte flertal appar. Så det är inte fel på själva blåtanden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

WiFi är avslaget, men bluetooth funkar med tex Open garden men då funkar inte flertal appar. Så det är inte fel på själva blåtanden

Skickades från m.sweclockers.com

Hmmm.

Bara att testa med en annan telefon då och se om problemet kvarstår.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Skrivet av Torach:

Hmmm.

Bara att testa med en annan telefon då och se om problemet kvarstår.

Testar med en äldre Nokia lur och det funkar utmärkt! Så irriterande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

Testar med en äldre Nokia lur och det funkar utmärkt! Så irriterande.

Skickades från m.sweclockers.com

Fruktansvärt irriterande, det förstår jag.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Bilstolshängare?

Finns det nån typ av upphängningsanordning till denna platta så att man kan hänga/sätta fast den på en bilstol? Tanken var att ungarna ska titta på den medan vi vuxna kör

/J

Permalänk
Medlem

Hello!

Har nyligen köpt en nexus 7 och den är jäkligt rolig att använda, men jag har märkt att den tyvärr lider en del av backlight bleeding, det är inget som är alltför märkbart vid surf etc men kikar jag film så märks det vid de svarta listerna, och särskilt när ljusstyrkan är uppskruvad över medel.

Det jag undrar är väl helt enkelt, hur mycket backlight bleed ska man acceptera, och hur ska man lägga fram det till affären? Plattan är för övrigt köpt @ webhallen.

Edit: Köpte (tyvärr) plattan över disk så ångerrätt e.dyl. lär tyvärr inte funka.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Hello!

Har nyligen köpt en nexus 7 och den är jäkligt rolig att använda, men jag har märkt att den tyvärr lider en del av backlight bleeding, det är inget som är alltför märkbart vid surf etc men kikar jag film så märks det vid de svarta listerna, och särskilt när ljusstyrkan är uppskruvad över medel.

Det jag undrar är väl helt enkelt, hur mycket backlight bleed ska man acceptera, och hur ska man lägga fram det till affären? Plattan är för övrigt köpt @ webhallen.

Edit: Köpte (tyvärr) plattan över disk så ångerrätt e.dyl. lär tyvärr inte funka.

Vet inte hur mycket man ska klaga. Man får jävligt bra platta för 2200kr, alla har väl sina svaga sidor ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Vet inte hur mycket man ska klaga. Man får jävligt bra platta för 2200kr, alla har väl sina svaga sidor ^^

Ja, den är ju topp ur typ alla andra aspekter, men samtidigt är det ändå lite irriterande med backlight bleed, men är det ett väldigt vanligt problem känns det heller inte värt att kanske gå igenom 4-5 stycken för att få en som är något bättre? Har du någon bleed på din?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Skrivet av illusi0n:

Ja, den är ju topp ur typ alla andra aspekter, men samtidigt är det ändå lite irriterande med backlight bleed, men är det ett väldigt vanligt problem känns det heller inte värt att kanske gå igenom 4-5 stycken för att få en som är något bättre? Har du någon bleed på din?

Jag har iallafall bleed på min, och samtliga jag sett i butik har samma bleed. Kan vara så att du hittar en perfekt efter 5 ex, men då är det nog en slupmässig bonus.

Nedre vänstra hörnet it is.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

Hej!

Vill bara kolla om någon haft problem med att plattan bara dör?

Detta var vad som hände:

Satt och spelade lite spel i gårkväll,batterinivån var låg och plattan stängdes av.
Satte i laddaren och gick och lade mig.
I morse när jag skulle starta plattan så hände ingenting,provade sätta i laddaren igen,men inte ens"laddsymbolen"dök upp.
Testade även ladda den via usb i datorn,men samma resultat......
Provade byta ut usb kabeln och ladda,dels via datorn och dels med original batterieliminatorn nu i kväll,men samma resultat:
inte ett liv,bara totalt jävla mörker på skärmen....

//pelle

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag har iallafall bleed på min, och samtliga jag sett i butik har samma bleed. Kan vara så att du hittar en perfekt efter 5 ex, men då är det nog en slupmässig bonus.

Nedre vänstra hörnet it is.

Ja, det är mest framträdande där men syns även lite smått på andra ställen. Lite surt då, men är det nästan ofrånkomligt så är det väl. Det är iaf lite lättare att hantera när man vet att man inte är "den enda" som är utsatt.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Onödigt köpa denna om man har Note 2?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av Janne1:

Onödigt köpa denna om man har Note 2?

Ja, jag skulle vilja påstå att det är det. Inte jättestor skillnad i skärmstorlek (5,5" vs 7") och ungefär samma upplösning. Sen har du mobil data i Note II också, vilket du inte har i N7:n.

Skulle nog säga att om du ska köpa en platta borde du kolla på tiotummarna.

Visa signatur

Mina inlägg kan innehålla spår av ironi och/eller sarkasm.
加油!

Permalänk
Medlem

Jag har Note 1 och Nexus 7. Det blir en mindre mobil nästa gång Nexusen är bara bäst! Synd att den inte har samma funktioner som Noten med flera fönster osv. Men men man kan inte få allt.
Mobilen har man alltid med sig så man kan säga att man har mobilt bredband i Nexusen med...genom mobilen

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

oki! då kanske man ska vänta å se om det kommer ut en värdig 10" snart då

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Kort historia om min Nexus 7 som led av screen lift.
Plattan är av C8-batchen eller liknande, där asus försök till lösning på screen lift va att plocka bort två skruvar från vänstersidan. Detta hade självklart inte hjälpt så min led av screen lift.
Lämnade in den till siba där jag hade köpt den, inga problem, den skickades vidare till infocare.
Infocare tog snabbt hand om den, beställde hem reservdel, reservdelen visade sig vara en ny skärm, lagade den snabbt och jag kunde hämta ut den på siba igen efter en vecka. Snabbt och bra, vilket jag blev förvånad över då man sett alla möjliga skräckhistorier om infocare.

Så lösningen på screen lift verkar tydligen vara att byta skärmen, vilket förvånade mig ganska mycket efter att ha läst lång tråd på XDA om olika lösningar och vad som kunde vara orsaken etc.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Kort historia om min Nexus 7 som led av screen lift.
Plattan är av C8-batchen eller liknande, där asus försök till lösning på screen lift va att plocka bort två skruvar från vänstersidan. Detta hade självklart inte hjälpt så min led av screen lift.
Lämnade in den till siba där jag hade köpt den, inga problem, den skickades vidare till infocare.
Infocare tog snabbt hand om den, beställde hem reservdel, reservdelen visade sig vara en ny skärm, lagade den snabbt och jag kunde hämta ut den på siba igen efter en vecka. Snabbt och bra, vilket jag blev förvånad över då man sett alla möjliga skräckhistorier om infocare.

Så lösningen på screen lift verkar tydligen vara att byta skärmen, vilket förvånade mig ganska mycket efter att ha läst lång tråd på XDA om olika lösningar och vad som kunde vara orsaken etc.

Jag har också fått min Nexus 7 "reparerad" av infocare (köpt av Inet). Min platta hade stora problem med touchen som registrerade tryckningar på ställen där man inte ens vart med fingrarna etc. Lösningen för mig var också en ny skärm. Fick tillbaka den igår, nu fungerar den inte alls. När man laddar den så tänds skärmen en smula sen händer absolut ingenting. Har laddat den över natten, fortfarande ingenting. Jag vet att laddaren fungerar. Gjorde nyss en ny felanmälan. Börjar bli rejält less nu, har inte kunnat använda den sen jag köpte den. Vilket är över en månad sen nu.

edit: Märkte nu att när skärmen tänds (det lilla den faktiskt gör det) så syns nån form av brus i form av vita prickar som blinkar på skärmen. Tog ett tag innan jag märkte det nu. Är ju rätt klart att Infocare har totalt misslyckats med att få den nya skärmen att fungera. De kan inte ha kontrollerat att plattan fungerade innan de skickade tillbaka den. Riktigt förbannad nu.

Visa signatur

Desktop: i7 3770 @4,2ghz, H100 | Maximus V Gene | Vengeance LP 16GB 1600MHz | Asus GTX 970 Strix | Corsair HX750