Räcker 60GB SSD till Windows och BF3?

Permalänk
Medlem

Räcker 60GB SSD till Windows och BF3?

hej!

jag undrar om en 60 gb SSD räcker till för windows och ex. Battlefield 3...

om inte, hu stor SSD bör man ha?

Permalänk
Medlem

Ja det gör det.

Permalänk
Hedersmedlem

Dålig rubrik.

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

*Trådrubrik redigerad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alesso:

hej!

jag undrar om en 60 gb SSD räcker till för windows och ex. Battlefield 3...

om inte, hu stor SSD bör man ha?

För det första får du inte glömma att 60GB inte är 60 GB partitionerat, sen så är BF3 nästan 30 GB med alla expansioner, så det kommer rätt så tight, men teoretiskt sett kommer det att få plats, men det kan bli på bekostnad av prestanda då SSD:ar jobbar bättre med minst ca 10 GB fritt utrymme (vet inte varför, vet dock detta enligt egen erfarenhet).

Om du har råd skulle jag ta minst en 90GB SSD, så får du aningen mer headroom.

Permalänk

Nej, 60 gb räcker inte för win7 ultimate och bf3 + expansioner

Permalänk
Medlem

Visst räcker det, men det blir tajt. Skulle utan tvekan aldrig köpa mindre än 120Gb i dagsläget då diskar har en viss tendens att krympa i ledigt utrymme snabbt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Du kommer antaligen vilja ha t.ex. webbläsare, chattprogram, spotify och sånt småtjafs på din SSD också, annars känns det väldigt meningslöst. Köp en 120gb, de är ändå så sinnesjukt billiga!

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en 60GB och nej, jag får inte plats med BF3 med alla expansioner. Och då har jag ändå stora programsviter som Adobe och Autodesk på en annan hårddisk än den Corsairen i min rigg. Allt under 120–128GB i SSD är för lite. Dessutom har jag för mig att en del SSD's kan bli något långsammare om man fyller dem helt eller på gränsen till det. Någon får rätta mig på det.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Jag sitter på en 60GB och nej, jag får inte plats med BF3 med alla expansioner. Och då har jag ändå stora programsviter som Adobe och Autodesk på en annan hårddisk än den Corsairen i min rigg. Allt under 120–128GB i SSD är för lite. Dessutom har jag för mig att en del SSD's kan bli något långsammare om man fyller dem helt eller på gränsen till det. Någon får rätta mig på det.

Har hört nåt liknande, är tämligen säker på att en ssd inte mår bra av att fyllas upp till gränsen, eller tätt inpå

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Disken kommer lätt fyllas med massa jobba temporära filer och även filer som program faktiskt behöver (som inte går att välja vart de sparas). Satt innan på en 40GB (dumt nog) och gick knappt att ha endast Windows 7 på den utan att hela tiden behöva sitta och tömma den på skräp.

Skulle köra på minst 120GB så slipper du oroa dig och kan plocka bort helt oviktigt saker om det så skulle vara.

Permalänk
Medlem

Jag har själv OS + BF3 på ssd disken(128gb). Visserligen är det det tajt då jag har en massa andra saker. Men bara OS och BF3 tar nära 55GB tillsammans.