Allmänna Mage tråden
Hej,
Jag har spelat Mage sen vanilla men hade ett uppehåll när Cataclysm kom och har nu kommit tillbaka när MoP släpptes. Jag vet inte hur det är med er men för mig va det en chock att komma tillbaka. allt var annorlunda och det var ju kul försig! Men från att kunna sin character utantill till att va helt nybörjare var ju inte så roligt. Har nu vart 90 ett tag och krigat med att farma gear. har nu lvl 480 i snitt vilket är helt ok. Men nu till min fråga:
Jag läser olika forum och ser på olika videos för rotation för mages i olika speccs. Jag testar och försöker öka min dps (ligger på 50-60k) men när man sen pratar med mage alts i guilden där dem har hälften av gearen som jag har så lyckas dem lika bra. Detta förvånar mig och jag fattar inte vad jag gör fel. Jag har ju bra gear och enligt många ska jag ligga mkt högre (på en stabil 80-90k dps).
Kör Fire nu då Arcane va total stopp. Fire är också lite enklare än Arcane och Frost, lite därför.
Hur ska jag göra? Vad gör jag fel? har läst icy-veins och noxxic guider och gått igenom noga. Youtube har inte så mkt att erbjuda i nuläget, men det är kanske nåt jag har missat även där?
Om ni har tid och ork... är erfarna Mageare så kom gärna med tips och kanske låta detta va en allmän forum för oss Mages som spelar aktivt eller icke aktivt.
http://eu.battle.net/wow/en/character/skullcrusher/Xatraz/sim...
Lite info om gear ect.
Tack på Förhand!