Allmänna Mage tråden

Permalänk
Medlem

Allmänna Mage tråden

Hej,

Jag har spelat Mage sen vanilla men hade ett uppehåll när Cataclysm kom och har nu kommit tillbaka när MoP släpptes. Jag vet inte hur det är med er men för mig va det en chock att komma tillbaka. allt var annorlunda och det var ju kul försig! Men från att kunna sin character utantill till att va helt nybörjare var ju inte så roligt. Har nu vart 90 ett tag och krigat med att farma gear. har nu lvl 480 i snitt vilket är helt ok. Men nu till min fråga:

Jag läser olika forum och ser på olika videos för rotation för mages i olika speccs. Jag testar och försöker öka min dps (ligger på 50-60k) men när man sen pratar med mage alts i guilden där dem har hälften av gearen som jag har så lyckas dem lika bra. Detta förvånar mig och jag fattar inte vad jag gör fel. Jag har ju bra gear och enligt många ska jag ligga mkt högre (på en stabil 80-90k dps).

Kör Fire nu då Arcane va total stopp. Fire är också lite enklare än Arcane och Frost, lite därför.

Hur ska jag göra? Vad gör jag fel? har läst icy-veins och noxxic guider och gått igenom noga. Youtube har inte så mkt att erbjuda i nuläget, men det är kanske nåt jag har missat även där?

Om ni har tid och ork... är erfarna Mageare så kom gärna med tips och kanske låta detta va en allmän forum för oss Mages som spelar aktivt eller icke aktivt.

http://eu.battle.net/wow/en/character/skullcrusher/Xatraz/sim...

Lite info om gear ect.

Tack på Förhand!

Permalänk
Medlem

jag specar min mage för att ge mig så lite halsbränna som möjligt eftersom jag får det så lätt (har alltid varit så).
man kan väll säga att frost is the way to go för mig. ibland så måste jag lugna ner min fire spec som ibland kryper fram med Samarin dock, så att det inte ska för jävligt

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Och hur ser det ut för dig? vad har du för gear och dps ? jag har en känsla av att nåt är fel.. just med fire så är man beroende av proccar vilket gör mig helt beroende av crit. jag har 25% crit med arcane brilliance och Molten armor. I raid har jag ju en del mer buffs plus pots men som sagt.. får inte till criten. OBS är hit capped!

Permalänk

Hej Clarko.

Lite svårt att ge råd på spelstil utan logs men när det kommer till gear finns en del du kan förändra. Gemma inte expertise över intellect då du kan reforga dig till cappen (andra staten på hit gear kan med fördel reforgas till expertise), reforga hellre så att du är nära hitcappen istället för att gå över då det är hard cap och all rating över cap är slöseri. Fixa enchanten på din cloak då den är ditt starkaste kort som tailor. Byt ut mining mot någon annan valfri proff då stamina som bonus är ytterst värdelös, engineering är bästa så vitt jag vet efter tailoring.

Det är väl det jag kommer på såhär på rakt arm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Black_Pete:

Hej Clarko.

Lite svårt att ge råd på spelstil utan logs men när det kommer till gear finns en del du kan förändra. Gemma inte expertise över intellect då du kan reforga dig till cappen (andra staten på hit gear kan med fördel reforgas till expertise), reforga hellre så att du är nära hitcappen istället för att gå över då det är hard cap och all rating över cap är slöseri. Fixa enchanten på din cloak då den är ditt starkaste kort som tailor. Byt ut mining mot någon annan valfri proff då stamina bonus är ytterst värdelös, engineering är bästa så vitt jag vet efter tailoring) fixa soft haste cap på 3056 rating för extra tics på combustion och bomb.

Det är väl det jag kommer på såhär på rakt arm

Jag använder ju reforge lite eller vad det heter. Så du menar att den kan göra fel? Om jag gemmar om så att jag satsar på Intellect än Hit + nåt annat? Jag kör ju Ask Mr Robot men det kanske man inte ska göra? för jag gör ju exakt som den säger

Plus att den kommer reforga från crit säkerligen då jag är ganska beroende utav Crit

Permalänk

Använd hellre wowreforge efter att ha kört simulationcraft för att få så korrekta stat weights som möjligt.

Dock missa jag att du är goblin då har du lägre haste cap så skippa den meningen.

Mr robot prioriterat hit cap fel då den alltid vill att du ska nå cappen vare sig du är högt över eller inte. dock är du inte mycket över så det kan faktiskt vara den mest optimala för ditt gear men med wowreforge kan du minmaxa till världens ände

Såg också att du lyckats skaffa 3 healer items skynda dig för guds skull att göra dig av med dem då spirit gear slås av caster gear med bra mycket lägre ilvl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Black_Pete:

Använd hellre wowreforge efter att ha kört simulationcraft för att få så korrekta stat weights som möjligt.

Dock missa jag att du är goblin då har du lägre haste cap så skippa den meningen.

Mr robot prioriterat hit cap fel då den alltid vill att du ska nå cappen vare sig du är högt över eller inte. dock är du inte mycket över så det kan faktiskt vara den mest optimala för ditt gear men med wowreforge kan du minmaxa till världens ände

Såg också att du lyckats skaffa 3 healer items skynda dig för guds skull att göra dig av med dem då spirit gear slås av caster gear med bra mycket lägre ilvl.

Ska testa wowreforge.. är det en addon eller är det en hemsida?

ang Spirit gear så har jag inget alternativ... hellre det än låg lvl gear.. så är det väl om man inte platsar i main raidsen i guilden då dps är allt verkar det som. Just därför jag desperat försöker få ordning på min mage. om mina guild kompisar dpsar bättre med sina alt mages och har skit gear rent ut sagt.. då är det ganska skämmigt kan jag säga dig

Permalänk
Skrivet av clarko:

ang Spirit gear så har jag inget alternativ... hellre det än låg lvl gear..

wowreforge.com

Många som du stirrar sig blinda på ilvl, tråkigt när gearen är rätt usel att använda som caster. Crafted 450 är bra mycket bättre än ditt 463 till exempel. Enda gångerna det är ok med spirit gear är för att klara ilvl-kraven för hc-dungeons eller LFR och då räcker det att det ligger i väskan, dock inget man ska göra om man faktiskt inte kan prestera på dessa nivåer utan gear men det är sällan svårt. Det enda undantaget för att använda är när det kommer till våran 2nd BiS ring som just är spirit men detta är p.g.a. att den har ilvl 516 och tredje bästa ring har 489 och den är bara ytterst lite bättre med en skillnad på 27 levlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av clarko:

Hej,

Jag har spelat Mage sen vanilla men hade ett uppehåll när Cataclysm kom och har nu kommit tillbaka när MoP släpptes. Jag vet inte hur det är med er men för mig va det en chock att komma tillbaka. allt var annorlunda och det var ju kul försig! Men från att kunna sin character utantill till att va helt nybörjare var ju inte så roligt. Har nu vart 90 ett tag och krigat med att farma gear. har nu lvl 480 i snitt vilket är helt ok. Men nu till min fråga:

Jag läser olika forum och ser på olika videos för rotation för mages i olika speccs. Jag testar och försöker öka min dps (ligger på 50-60k) men när man sen pratar med mage alts i guilden där dem har hälften av gearen som jag har så lyckas dem lika bra. Detta förvånar mig och jag fattar inte vad jag gör fel. Jag har ju bra gear och enligt många ska jag ligga mkt högre (på en stabil 80-90k dps).

Kör Fire nu då Arcane va total stopp. Fire är också lite enklare än Arcane och Frost, lite därför.

Hur ska jag göra? Vad gör jag fel? har läst icy-veins och noxxic guider och gått igenom noga. Youtube har inte så mkt att erbjuda i nuläget, men det är kanske nåt jag har missat även där?

Om ni har tid och ork... är erfarna Mageare så kom gärna med tips och kanske låta detta va en allmän forum för oss Mages som spelar aktivt eller icke aktivt.

http://eu.battle.net/wow/en/character/skullcrusher/Xatraz/sim...

Lite info om gear ect.

Tack på Förhand!

Jag helt ny på spelet och har en lvl 90 fire mage (blev det igår).. Känner lite att jag har samma problem som du, har ordnat med glyphs efter att ha insett vid level 89 att man bör ha det, (lol) och även bytt från living bomb till nested *vad det nu hette.. men funderar på att byta tillbaks,, måste verkligen hitta nåt bra sätt att få ordning på min dps., Ibland så ligger jag i topp på dps men nästan enbart på längre fighter vid tex bossar så har jag en chans att åtminstone inte ligga sist..

Alla tips är ju underbart välkommet mottagna även från min sida.. Verkar va väldigt viktigt med att få ut combustion, sprida den osv och det vet jag att jag måste öva på..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Black_Pete:

wowreforge.com

Många som du stirrar sig blinda på ilvl, tråkigt när gearen är rätt usel att använda som caster. Crafted 450 är bra mycket bättre än ditt 463 till exempel. Enda gångerna det är ok med spirit gear är för att klara ilvl-kraven för hc-dungeons eller LFR och då räcker det att det ligger i väskan, dock inget man ska göra om man faktiskt inte kan prestera på dessa nivåer utan gear men det är sällan svårt. Det enda undantaget för att använda är när det kommer till våran 2nd BiS ring som just är spirit men detta är p.g.a. att den har ilvl 516 och tredje bästa ring har 489 och den är bara ytterst lite bättre med en skillnad på 27 levlar.

Lite små-jobbigt då man antar att ilvl ska va en sort regel om hur bra gearen är. men man kanske kan kolla lite och se om det finns nåt bättre.

att återkomma till mina Proff. Är inte JC bättre än Engineering? Jag kan ju göra monster gems?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tekFreP:

Jag helt ny på spelet och har en lvl 90 fire mage (blev det igår).. Känner lite att jag har samma problem som du, har ordnat med glyphs efter att ha insett vid level 89 att man bör ha det, (lol) och även bytt från living bomb till nested *vad det nu hette.. men funderar på att byta tillbaks,, måste verkligen hitta nåt bra sätt att få ordning på min dps., Ibland så ligger jag i topp på dps men nästan enbart på längre fighter vid tex bossar så har jag en chans att åtminstone inte ligga sist..

Alla tips är ju underbart välkommet mottagna även från min sida.. Verkar va väldigt viktigt med att få ut combustion, sprida den osv och det vet jag att jag måste öva på..

Absolut! och talents ska spenderas beroende på vilken boss man möter. En boss som har mkt packs och mobs eller en boss fight med 2 bossar så är ju tex LB bättre alternativet då Inferno Blast sprider LB till andra mobbar och därav utökar din DPS kraftigt. Men sen gäller ju det som du säger.. .vilket är väldigt oklart med just rotationen. När ska man trycka in Combusion? man kanske ska skita i Fire. Enligt forum som jag läser så har den nerfat sönder Fire och sedan tidigare Arcane. Så frost kanske är det enda alternativet?

Permalänk
Medlem

Att tillägga varför detta är så viktigt är ju pga att vi är ju bara till för dps. Vi kan varken heala eller tanka så vårt enda jobb i raid är dps. Utan dps så tillför vi 0 rent ut sagt och våra postioner i guilds blir helt värdelösa.

Permalänk
Skrivet av clarko:

Lite små-jobbigt då man antar att ilvl ska va en sort regel om hur bra gearen är. men man kanske kan kolla lite och se om det finns nåt bättre.

att återkomma till mina Proff. Är inte JC bättre än Engineering? Jag kan ju göra monster gems?

Självklart är ilvl ett höftat mått på hur bra grejjer är men då gearet är menat för healers/hybrid fallerar den kalkylen (tänk melee dps i tank gear)

JC är som de andra med rena stats (enchanting/alchemy/inscripiton) medan engineering är en int-proc som är något bättre dock kan JC ge dig crit istället för int så den väger lite tyngre än de andra. Min poäng var mest att du skulle göra dig av med mining

Som ersättning för din spirit gear i väntan på drops rekommenderar jag 458 från rep eller pvp-gear med också 458 då pvp gear är likvärdigt med pve gear av samma ilvl då dessa stats är fristående från de vanliga.

Din OH kan du behålla men en 463 OH uppgraderad till 471 är bättre än den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Black_Pete:

Självklart är ilvl ett höftat mått på hur bra grejjer är men då gearet är menat för healers/hybrid fallerar den kalkylen (tänk melee dps i tank gear)

JC är som de andra med rena stats (enchanting/alchemy/inscripiton) medan engineering är en int-proc som är något bättre dock kan JC ge dig crit istället för int så den väger lite tyngre än de andra. Min poäng var mest att du skulle göra dig av med mining

Som ersättning för din spirit gear i väntan på drops rekommenderar jag 458 från rep eller pvp-gear med också 458 då pvp gear är likvärdigt med pve gear av samma ilvl då dessa stats är fristående från de vanliga.

Din OH kan du behålla men en 463 OH uppgraderad till 471 är bättre än den.

En dum fråga kanske... Hur uppgraderar man gearen?

jag ska helt klart kolla in det idag. Har mkt guld så det ska nog gå bra om man kan köpa till sig nåt så klart... annars får vi hålla tummarna att mina gears droppas från LFR För återkomma till Proffessions.

JC - kan ge mig bra gems (även +int) eller?
Inscription - kan ge mig enchant på ringar som är helt OP eller har jag fel? kanske är enchanting

Permalänk

Tjena!

Ett tips är att lära dig frost. Funkar bra mycket bättre än fire, speciellt med lägre ilvl. Fire blev nerfat för lite mer än en vecka sedan och är ett av de absolut sämsta DPS specen i spelet. Crit multipliern är sänkt från 1.5 till 1.25 vilket gör att hela strukturen på specet är förstört. Man får väldigt sällan Pyroblast! procs och chansen på Heating up är också lägre, så står mest bara och spammar fireball hela tiden och refreshar bomb.

Visa signatur

"You can’t snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it’s not gentlemanly."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Notevenmad:

Tjena!

Ett tips är att lära dig frost. Funkar bra mycket bättre än fire, speciellt med lägre ilvl. Fire blev nerfat för lite mer än en vecka sedan och är ett av de absolut sämsta DPS specen i spelet. Crit multipliern är sänkt från 1.5 till 1.25 vilket gör att hela strukturen på specet är förstört. Man får väldigt sällan Pyroblast! procs och chansen på Heating up är också lägre, så står mest bara och spammar fireball hela tiden och refreshar bomb.

Så det lär läge att köra Frost ändå? ska kolla in det idag.. helt annorlunda rotation dock men det ska nog gå med lite övning

Permalänk
Skrivet av clarko:

En dum fråga kanske... Hur uppgraderar man gearen?

jag ska helt klart kolla in det idag. Har mkt guld så det ska nog gå bra om man kan köpa till sig nåt så klart... annars får vi hålla tummarna att mina gears droppas från LFR För återkomma till Proffessions.

JC - kan ge mig bra gems (även +int) eller?
Inscription - kan ge mig enchant på ringar som är helt OP eller har jag fel? kanske är enchanting

Ny vendor fixar uppgraderingen kom i och med 5.1. han står på samma ställe som de som du reforgar hos, oklart om det bara är i Shrine of two moons dock.

JC kan ge int gems men för tillfället är crit det bästa alternativet för fire. Väljer du inscription får du bättre shoulder enchant och enchanting ger dig ring enchants.

Och ja fire blev slagen hårt med nerfhammaren dock höjde blizzard multipliern till 1.3 så det är lite bättre än vad det först var. Ska du välja spec efter dps så är det dock arcane som vinner inte orkat fixa iordning gearet för det dock då det är motsatsen mot fire så har inga personliga erfarenheter av det under MoP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Notevenmad:

rit multipliern är sänkt från 1.5 till 1.25

Dom höjde den igen till 1.3

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av m4gnify:

A för mages va tvungen att gemma crit i den patchen imellan för att komma upp i DPS igen.

Proffesions är helt baserat på vad du har för trinket eller inte, då engi är inte den bästa om du har USE trinket den är dock skit bra om du har Proc trinket då du kan använda dina gloves samtidigt.

Tex Tailor + Engi med Proc trinket som tex troll mage är helt outstanding tex emot, belf mage med LW inscription. I top guilder så ändrar folk hela tiden till det bästa beroende på om vill ha burst dps eller substaind.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Just ja dom hotfixade ju det i måndags.

Skrivet av tvelander:

A för mages va tvungen att gemma crit i den patchen imellan för att komma upp i DPS igen.

Fire mages har kört crit gems sen MoP kom ut. 2 crit ger mer DPS än 1 int.

Visa signatur

"You can’t snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it’s not gentlemanly."

Permalänk
Medlem

Går det inte att göra om på nåt sätt och visa hur jag bör fixa mina reforges? typ reforga och gemma om på webben så att man ser hur det blir? Om nån som har ork eller kunnig kan göra det vore det hyggligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av clarko:

ang Spirit gear så har jag inget alternativ... hellre det än låg lvl gear.. så är det väl om man inte platsar i main raidsen i guilden då dps är allt verkar det som. Just därför jag desperat försöker få ordning på min mage. om mina guild kompisar dpsar bättre med sina alt mages och har skit gear rent ut sagt.. då är det ganska skämmigt kan jag säga dig

Även items i bagarna räknas in i ilv. till min dk så skickade jag cloth med hög ilvl så att han kunde gå hc / raid sen när han fått lot med ok ilv så skickade jag tillbaka armoren till min warlock som är tailor..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av clarko:

Jag använder ju reforge lite eller vad det heter. Så du menar att den kan göra fel? Om jag gemmar om så att jag satsar på Intellect än Hit + nåt annat? Jag kör ju Ask Mr Robot men det kanske man inte ska göra? för jag gör ju exakt som den säger

Plus att den kommer reforga från crit säkerligen då jag är ganska beroende utav Crit

Jag brukar gå in på www.noxxic.com tror jag att det är, kan inte kolla nu när jag är på jobbet. Men på den sidan får du reda på precis vilken rotation och stats du ska gå efter.

Och Fire is the way to go, roligaste specen imo

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Det här kanske är lite fel tråd men jag har en fråga. Jag är en lvl 82 frost mage för tillfället. Och jag håller på att grinda honor så man kan köpa bättre pvp gear. Men är det (enligt er) värt att "cappa" honor och levla till 90 och köpa lvl 90 pvp gear eller är det bättre att köpa lvl 85 pvp gear först och sedan lvl 90 gear? Helvete vad dåligt formulerat men aja, hoppas nån förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem

Jag speccade Arcane efter Fire fick smaka på nerf. Jag har precis blivit level 90 och har runt 450 iLevel. Rotationen för Arcane är busenkel, det är bara stå i rune of power och spamma Arcane Blast tills du får två proccs av Arcane Missiles eller går under 90% mana (om inga arcane missile procs kör scorch) och alltid hålla uppe living bomb. Jag har långt ifrån optimala stats för speccen, men ändå är jag farligt nära min 479 Retadin i single target DPS och vid AoE långt mycket högre.

Summa summarum: Testa arcane, det är skitkul

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablamo:

Det här kanske är lite fel tråd men jag har en fråga. Jag är en lvl 82 frost mage för tillfället. Och jag håller på att grinda honor så man kan köpa bättre pvp gear. Men är det (enligt er) värt att "cappa" honor och levla till 90 och köpa lvl 90 pvp gear eller är det bättre att köpa lvl 85 pvp gear först och sedan lvl 90 gear? Helvete vad dåligt formulerat men aja, hoppas nån förstår vad jag menar.

Ja, det är värt att cappa honor och låta bli att skaffa de gamla bitarna, förutom möjligtvis PvP-trinketen för att bryta CC, så att du iaf har en med 2 minuters CD.

Jag körde PvE-gear från 80-85, bytte snabbt ut min gamla level 80 PvP-gear i Cataclysm. Sen när MoP kom, så slängde jag det mesta av min PvP lvl 85 gear när jag började levla upp min PvP-druid från 85. Gjorde eller köpte så många 415 rare items som jag kunde och körde archaeology med en karaktär så jag hittade BoA-polearmen som är 463, vilket ger en rejäl boots i skada. Mages kan ju iaf använda BoA-offhanden på 463. Annars finns det väl några 450 rares som man kan använda på level 85 också.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Ja, det är värt att cappa honor och låta bli att skaffa de gamla bitarna, förutom möjligtvis PvP-trinketen för att bryta CC, så att du iaf har en med 2 minuters CD.

Jag körde PvE-gear från 80-85, bytte snabbt ut min gamla level 80 PvP-gear i Cataclysm. Sen när MoP kom, så slängde jag det mesta av min PvP lvl 85 gear när jag började levla upp min PvP-druid från 85. Gjorde eller köpte så många 415 rare items som jag kunde och körde archaeology med en karaktär så jag hittade BoA-polearmen som är 463, vilket ger en rejäl boots i skada. Mages kan ju iaf använda BoA-offhanden på 463. Annars finns det väl några 450 rares som man kan använda på level 85 också.

Så det bästa är alltså att cappa honor så tidigt som möjligt och sen bara levla genom questing och dungeons till level 90. Sedan spendera all honor på level 90 pvp gear.

Permalänk
Medlem

Förresten så hörde jag om en bugg för frost mages, testade den och det funkade!

Testa det här alla frost mages: Du måste ha din water elemental uppe. Sen gör du en summon på den fastän den redan är uppe. Medans du castar det så casta även din pets freeze (detta ska göras samtidigt som du gör din resummon alltså). Då när din water elemental är uppe igen så är CD:n på freeze återställd och du kan casta den igen. På detta sätt kan man alltså casta två pet freeze inom endast ett par sekunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kablamo:

Så det bästa är alltså att cappa honor så tidigt som möjligt och sen bara levla genom questing och dungeons till level 90. Sedan spendera all honor på level 90 pvp gear.

Jag föredrar att blanda lite, eftersom det brukar vara tråkigast när man är i lägre level-delen av varje bracket, så jag kör lite grann på 80-82, sen mer på 83-85.

Samma efteråt, mer quests i början, eftersom man får rätt många enkla, och framförallt köra någon instans eller två, sen när man blir 88 så kör man mer och mer PvP eftersom man får lite fördel mot de som är lägre level och man vill ju vinna för att få bra XP och honor, förluster kan ge hyfsat med honor, men inte värst bra experience.

Men hursomhelst så skulle jag inte köpa annan gear än 2-minuters-trinketen som sagt före man bli 90.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Jag föredrar att blanda lite, eftersom det brukar vara tråkigast när man är i lägre level-delen av varje bracket, så jag kör lite grann på 80-82, sen mer på 83-85.

Samma efteråt, mer quests i början, eftersom man får rätt många enkla, och framförallt köra någon instans eller två, sen när man blir 88 så kör man mer och mer PvP eftersom man får lite fördel mot de som är lägre level och man vill ju vinna för att få bra XP och honor, förluster kan ge hyfsat med honor, men inte värst bra experience.

Men hursomhelst så skulle jag inte köpa annan gear än 2-minuters-trinketen som sagt före man bli 90.

Okej, tack så mycket för svaren!