Glada nyheter för oss med corsair tx ljudproblem

Permalänk
Medlem

Glada nyheter för oss med corsair tx ljudproblem

Hej, jag mailade corsair tidigare idag:

Citat:

Hi, i have a TX 650W V2 power supply and its making a lot of noise, actually its pretty much the only part in my pc that i can hear no matter if the pc is idle or stressing max. I have done some reseach and i am 100% sure that it is the psu making the noise. This seems to be a common problem with V2 and the TX series from what i found on the net. Now my question is, can you do anything for me, like replace the psu, or fan, or controller or something? I want to be sure that i dont have to send it in if your just gonna replace current fan with a new same modell..that is meaningless, and i dont want to waste time and money for sending it in and waiting. So in other words, the psu is working perfect without problems, but its making too much noise for a psu of this quality in this pricerange. The noise from psu is louder than the intel stock fan and gtx 670 fan, together with 4 case fans all together..so please dont tell me this is normal.

Fick svar ett par timmar senare:

Citat:

Hello. First let me say Im sorry for this inconvenience. We have has some noise issues with our TX and GS psu’s but have since been fixed.
If you RMA the unit with us you should not have a issue with the next PSU all of our inventory has updated versions of that psu
So the sound should not be present.

Please fill out a RMA here http://www.corsair.com/support/technicalsupport

Gött att de inte ignorerar problemet..det jobbiga nu äratt vara utan agge i ett par veckor

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

sitter i samma sits.
mailade corsair angående samma sak i förrgår

fick svar idag att dom godkänner en rma , bra tyckte jag
till jag läste att jag ska stå för frakten ner till holland (3-4 dar)
dom ska titta på nätagget och byta ut det (3-5 dar)
dom ska skicka tillbaka det nya till sverige (3-4 dar)
totalt blir det nästan 2 veckor som jag inte kommer kunna bruka min dator på...

dessutom så går frakten på ca 300-500 kr vilket jag fan inte har lust att betala när ett nytt nätagg är så pass billigt..

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeno95:

sitter i samma sits.
mailade corsair angående samma sak i förrgår

fick svar idag att dom godkänner en rma , bra tyckte jag
till jag läste att jag ska stå för frakten ner till holland (3-4 dar)
dom ska titta på nätagget och byta ut det (3-5 dar)
dom ska skicka tillbaka det nya till sverige (3-4 dar)
totalt blir det nästan 2 veckor som jag inte kommer kunna bruka min dator på...

dessutom så går frakten på ca 300-500 kr vilket jag fan inte har lust att betala när ett nytt nätagg är så pass billigt..

Citat:

Please provide the following information, then on the next screen a shipping label will be generated that you can use to return your parts

Shipping label, är inte det en fraktsedel? Så att de står för frakt jag bara klistrar på och lämnar in, typ som schenker?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Shipping label, är inte det en fraktsedel? Så att de står för frakt jag bara klistrar på och lämnar in, typ som schenker?

va jag fick nog inget sådant mail?
såhär står det

PACKAGING INSTRUCTIONS:

* DO NOT return any Corsair product in a standard mailing envelope! Please only use a padded envelope or proper fitting box.

* We strongly recommend using a carrier that will provide you with a tracking # and option for added insurance for your package. Any package that arrives empty will be returned to the sender. In addition, Corsair is not liable for any lost/stolen packages. Corsair will only replace the product which we physically receive.

* Please make sure your complete address is included within the package: first/last name, telephone # and complete return address. Be aware, some shipping stores do not include your contact details on the address label.

* Please include a copy of this RMA Confirmation with your shipment

CORSAIR REPLACEMENT SHIPMENT

* Once your package is received, Corsair will process your replacement order in 3-5 days.
All replacements will be shipped UPS Standard. Please allow 2-4 business days transit time for delivery.

We will inform you of any product delays or problems making a shipment within this time frame.

* All replacement orders are shipped at Corsair's expense via UPS services

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Shipping label är fraktsedel. Företaget bör stå för det. Verkar väldigt konstigt att inte Corsair skickar en sån när man har fått ett RMA nummer. Eller ja... kanske inte. Kolla alla fraktbolag. UPS, Schenker (brukar vara krångliga) och Fedex. Alla fraktbolag tycker jag iofs är krångliga som privatperson, det är därför man uppskattar att dem skickar en Shipping label som redan har ett konto hos fraktbolagen. Sen kan man i sin tur göra upp om en kostnad runt frakten för att underlätta.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeno95:

va jag fick nog inget sådant mail?
såhär står det

PACKAGING INSTRUCTIONS:

* DO NOT return any Corsair product in a standard mailing envelope! Please only use a padded envelope or proper fitting box.

* We strongly recommend using a carrier that will provide you with a tracking # and option for added insurance for your package. Any package that arrives empty will be returned to the sender. In addition, Corsair is not liable for any lost/stolen packages. Corsair will only replace the product which we physically receive.

* Please make sure your complete address is included within the package: first/last name, telephone # and complete return address. Be aware, some shipping stores do not include your contact details on the address label.

* Please include a copy of this RMA Confirmation with your shipment

CORSAIR REPLACEMENT SHIPMENT

* Once your package is received, Corsair will process your replacement order in 3-5 days.
All replacements will be shipped UPS Standard. Please allow 2-4 business days transit time for delivery.

We will inform you of any product delays or problems making a shipment within this time frame.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Du ser, jag själv missade det.... får skylla på att det är fredag, trötthet och en whiskey

Visa signatur

William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Och det betyder väl ändå att de betalar när de själva skickar tillbaka paketen? Det brukar vara praxis för garanti utomlands, att man själv får betala frakten till tillverkaren men att de står för att skicka tillbaka det sen. Att gå via återförsäljaren borde vara enklast, de står de enligt svensk lag för fraktkostnaden. (Och de ska följa samma garantivillkor som tillverkaren, de förmedlar bara den till dig.)

Permalänk
Avstängd

Mitt TX750 coil whinar som fan när datorn är avstängd..

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Och det betyder väl ändå att de betalar när de själva skickar tillbaka paketen? Det brukar vara praxis för garanti utomlands, att man själv får betala frakten till tillverkaren men att de står för att skicka tillbaka det sen. Att gå via återförsäljaren borde vara enklast, de står de enligt svensk lag för fraktkostnaden. (Och de ska följa samma garantivillkor som tillverkaren, de förmedlar bara den till dig.)

Precis som du säger , det står att dom står för frakten tillbaka
Har mailat Webhallen där det är köpt , borde jag nämt att jag fått en RMA godkänd så dom kan stå för frakten? ev. att jag får ett nytt av Webhallen medans dom skickar ner min defekta och den så får dom en ny?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

oh...

Citat:

Hello. You will have to pay shipping to us if your outside of 30 days. But we pay shipping back to you.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av xeno95:

Precis som du säger , det står att dom står för frakten tillbaka
Har mailat Webhallen där det är köpt , borde jag nämt att jag fått en RMA godkänd så dom kan stå för frakten? ev. att jag får ett nytt av Webhallen medans dom skickar ner min defekta och den så får dom en ny?

Hej, så fort vi fått in den trasiga och konstaterat felet så skickar vi ut en ny. Du ska inte behöva vänta på en reparation av en komponent (kompletta datorer däremot tas oftast in på service).
Möjligtvis hade det kunnat gå pyttelite snabbare om du också skickat med infon om att Corsair godkänt RMA så hade vi kunnat hoppa över andra steget (dvs att konstatera felet).

Du kan alltid komplettera med information dock. Så skicka vidare din korrespondens med Corsair till vår kundtjänst och säg att du vill tillägga denna information till ditt ärende och skriv det RMA-nummer du fick av oss så att vi kan hitta det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, så fort vi fått in den trasiga och konstaterat felet så skickar vi ut en ny. Du ska inte behöva vänta på en reparation av en komponent (kompletta datorer däremot tas oftast in på service).
Möjligtvis hade det kunnat gå pyttelite snabbare om du också skickat med infon om att Corsair godkänt RMA så hade vi kunnat hoppa över andra steget (dvs att konstatera felet).

Du kan alltid komplettera med information dock. Så skicka vidare din korrespondens med Corsair till vår kundtjänst och säg att du vill tillägga denna information till ditt ärende och skriv det RMA-nummer du fick av oss så att vi kan hitta det.

En sak slog mig.... och det är inte informationen Webhallen kommer med utan tiden jag måste säga att jag blir lite smått imponerad att se webhallen svara på ett foruminlägg en fredagkväll efter middnatt

Visa signatur

William G. McAdoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Wow detta är service 00:15 på en sen fredag

I mailet jag skickade idag så beskrev jag bara felet och bifogade en film som bevisade felet.
Kan jag bara skicka ett nytt mail där jag har en skärmdump på att Corsair godkännt en RMA?

Skulle det gå att komma in i butiken där jag köpt den och få ut en ny imorgon (Lördag)?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grabbar, hur funkar det om man köpt nåt begagnat med kvitto och garanti kvar?
Hur går man tillvägs? Mitt agg kommer nämligen från cdon.

edit: endast ursprungliga ägaren har rätt till garanti

Visa signatur

Permalänk

Guuuud.... Så många som har problem med Corsairs TX serie. Har världen hamnat upp och ner eller? Förr hörde man folk säga "Corsair is the shit" eller "Corsair andas kvalité". Det låter som Corsair börjar bli som Mercedes, d.v.s. överskattat. Får ta och skicka mitt agg till Webhallen eftersom jag såg de ser det som ett fel, inte alla som gör det inte!

Min tråd: #13037350

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av tednasadator:

Guuuud.... Så många som har problem med Corsairs TX serie. Har världen hamnat upp och ner eller? Förr hörde man folk säga "Corsair is the shit" eller "Corsair andas kvalité". Det låter som Corsair börjar bli som Mercedes, d.v.s. överskattat. Får ta och skicka mitt agg till Webhallen eftersom jag såg de ser det som ett fel, inte alla som gör det inte!

Min tråd: #13037350

Lägg dit en till på listan, suck.

http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/1...

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med mitt , tog kontakt med Corsair som godkänd en RMA. Ville inte betala dyr frakt och vänta ca 2 veckor så jag kontaktade stället där jag köpte agget (Webhallen). Förklarade felet och visade att Corsair godkänt en RMA. Hade lite mailkontakt med en schysst kille vid namn Vladimir som ordnade ett nytt nätagg åt mig som jag åkte och hämta ut samt lämnade in det "Trasiga"

Gick helt problemfritt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeno95:

Jag hade problem med mitt , tog kontakt med Corsair som godkänd en RMA. Ville inte betala dyr frakt och vänta ca 2 veckor så jag kontaktade stället där jag köpte agget (Webhallen). Förklarade felet och visade att Corsair godkänt en RMA. Hade lite mailkontakt med en schysst kille vid namn Vladimir som ordnade ett nytt nätagg åt mig som jag åkte och hämta ut samt lämnade in det "Trasiga"

Gick helt problemfritt!

Låter ju fint, låt hoppas att komplett är lika samarbetsvilliga.