Var ska man se The Hobbit? 48fps/4k res

Permalänk
Medlem

Är det någon här som faktiskt har sett den i "HFR" och 4k upplösning (Som tydligen inte finns i Sverige?)? Själv vill jag inte se 3D, så då faller dessutom de bästa visningstiderna och bästa biosalongerna bort, får se om jag kan behaga mig knata iväg i nästa vecka och se filmen trots detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Är det någon här som faktiskt har sett den i "HFR" och 4k upplösning (Som tydligen inte finns i Sverige?)? Själv vill jag inte se 3D, så då faller dessutom de bästa visningstiderna och bästa biosalongerna bort, får se om jag kan behaga mig knata iväg i nästa vecka och se filmen trots detta.

Är det bara jag som tycker man missar väldigt mycket när man inte ser den i 3D?

Det är ju inte bara en cool effekt utan det är ju något som filmskaparna använder sig utav i filmen. Det är ju typ som att klippa om filmen till en 16:9 film själv, man missar rätt mycket.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Kasst vi bara har 2k, gör det ens någon märkbar skillnad?

Nej. Borde inte vara ngn större idé på de "små" dukarna vi har i Sverige. Då räcker det nog med 2K. De större biograferna har dock 4K projektorer nu så de skalar upp 2K.

Permalänk
Medlem

Bara sett Hobbit med *vanlig 3d* 24fps.
var väldigt bra 3D i vart fall.

Permalänk
Medlem

Hej

4k är inte vanligt , vad jag vet har vi det endast på Rigoletto 1.

Kombinationen 4 k och HFR finns inte och vi kör HFR på Rigoletto i 2D.

Med vänliga hälsningar,

Per | Kundservice | 169 86 Stockholm | Tel. 08-56 26 00 00

www.sf.se/kundservice

Gilla oss på Facebook!

www.facebook.se/sfbio

Om du svarar på detta mail, bifoga föregående mailkonversation så blir det enklare för oss att följa upp.

De vet alltså inte själva om de har 4k eller inte

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Core i5 8600K | ASUS PRIME Z370-A | Nvidia Geforce GT1030 | Samsung NVMe 960 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Det är ju inte så svårt att se. Vanligen på Barco maskiner så står det *DP2K* eller *DP4K* på sidan av maskinen
men oftast finns det antagligen *bara* 1st eller 2st 4K projektorer per större filmstad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proson:

Hej

Med vänliga hälsningar,

www.sf.se/kundservice

Gilla oss på Facebook!

www.facebook.se/sfbio

Om du svarar på detta mail, bifoga föregående mailkonversation så blir det enklare för oss att följa upp.

Jag såg dock HFR 3D på Rigoletto 1 på premiärdagen, oh visst var det 4k.

Permalänk
Medlem

Man blir ju bara förvirrad i den här tråden!

Finns det 4K eller inte i Sverige?

Nån påstog dessutom att IMAX inte finns. Nog är Cosmonova i Stockholm en IMAX biograf. Skulle varit coolt om The Hobbit visades på den!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Nån påstog dessutom att IMAX inte finns. Nog är Cosmonova i Stockholm en IMAX biograf. Skulle varit coolt om The Hobbit visades på den!

På Rigoletto tog all reklam upp en fjärdedel av skärmen så jag antar att det visades i 4k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Den klarar inte av vanliga bioformat så den räknas inte som en bio IMAX. Det är bara specialfilmer den kan visa.

Nej det finns inga 4K kopior av The Hobbit i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proson:

Hej

Med vänliga hälsningar,

www.sf.se/kundservice

Gilla oss på Facebook!

www.facebook.se/sfbio

Nog stavfel där. HFR finns inte på 2D. Det ska nog stå "vi kör HFR på Rigoletto i 2K."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

För att ersätta Filmstaden downtown som hade 1800 platser ja.

Summan är att vi har ca 1000 färre bioplatser idag i Göteborg än vi hade för 20 år sedan.

Men sen så tog SF över Sandrew Metronomes biograf, Biopalatset, tror inte det hade varit ekonomiskt att ha tre stora biografer (Downtown, Palladium och Biopalatset) i samma område.

Visa signatur

ASUS P8Z68-V || Intel Core i7 2600 @ 4.4GHz || Kingston HyperX 16GB 9-9-9-27 @ 1600MHz || MSI GTX 960 GAMING 4G || OCZ Arc 100 240GB SSD || 2x BenQ 2420T 24" 120Hz