Permalänk
Medlem

Hej, jag undrar hur lång tid det brukar ta att lösa DOA-fall? (grafikkort)

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Hej,

Visst 17 måste det blivit något allvarligt fel på priset på Microsoft Sidewinder x4???

http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_sidewinder_x4_keyboard...
Ordinariepris 1859 kr, nu "nedsatt" till 429 kr...

Ordpriset är så satt åt skogen så jag antar något måste blivit fel helt enkelt!
... annars är det nog den mest obehagligt cyniska och dumdristiga prishöjningen jag sett på länge...

Hoppas nån från cdon kan kolla detta.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Hej,

Visst 17 måste det blivit något allvarligt fel på priset på Microsoft Sidewinder x4???

http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_sidewinder_x4_keyboard...
Ordinariepris 1859 kr, nu "nedsatt" till 429 kr...

Ordpriset är så satt åt skogen så jag antar något måste blivit fel helt enkelt!
... annars är det nog den mest obehagligt cyniska och dumdristiga prishöjningen jag sett på länge...

Hoppas nån från cdon kan kolla detta.

Haha, vad i helvete? Säkert satt det ordinarie priset för att locka folk att köpa

Permalänk

Skulle vilja uppdatera om mitt ärende.
Skickade tillbaka dator 15/12 och till idag hade inte kundtjänst på CDON kunnat höra med lagret om dator kommit tillbaka. Jag vill ju ha köpet hävt så fort det bara går.
Vore det inte på sin platts att reformera eran kundtjänst en smula. Era prylar och era priser ser jag inga större problem med däremot. För att inte göra mig ovän med någon så är jag inte en person som brukar klaga, och/eller ha anledning till att gnälla i onödan.
Jag är kanske för van vid att saker brukar flyta på lite smidigare.

Mvh Niklas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Haha, vad i helvete? Säkert satt det ordinarie priset för att locka folk att köpa

Det är inte ens 76% nedsatt pris, snarare 77%.

Ja något måste ha blivit galet här.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Hej, jag undrar hur lång tid det brukar ta att lösa DOA-fall? (grafikkort)

och för att tillägga: skall jag behöva gå igenom en hel reklamations- och reparationsprocess ?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av daikai1:

Tänkte höra med dig ifall det ingår fjärrkontroll och mus i fujitsu esprimo q510 med pentium processor, dem med i3så ingår det, men har hört att det inte ingår i den med pentium. Ni kanske skulle lagt ut info ang. Det på produktsidorna?

Du gör ett grymt jobb för oss här på swec ang. Varuinfo

Hej hej

Mus ingår, inte fjärrkontroll.

MVH Josefin

Skrivet av Triffid:

Hej, jag undrar hur lång tid det brukar ta att lösa DOA-fall? (grafikkort)

Hej hej

Det beror lite på vilket märke och rutiner. Har du kontaktat vår kundtjänst? Om inte, gör det så hjälper de dig.

MVH Josefin

Skrivet av Roger W:

Hej,

Visst 17 måste det blivit något allvarligt fel på priset på Microsoft Sidewinder x4???

http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_sidewinder_x4_keyboard...
Ordinariepris 1859 kr, nu "nedsatt" till 429 kr...

Ordpriset är så satt åt skogen så jag antar något måste blivit fel helt enkelt!
... annars är det nog den mest obehagligt cyniska och dumdristiga prishöjningen jag sett på länge...

Hoppas nån från cdon kan kolla detta.

Hej hej

Ser rätt galet ut ja, jag ber ansvarig titta på det.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Det beror lite på vilket märke och rutiner. Har du kontaktat vår kundtjänst? Om inte, gör det så hjälper de dig.

MVH Josefin

Har det, fick svaret att de hade kontaktat deras leverantör vilket jag misstänker innebär veckor av väntan. Hade hoppats på en snabbare lösning dock, har aldrig varit med om annat än att man byter ut produkten direkt vid DOA. Men cdon kanske gör annorlunda än andra affärer.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Ser rätt galet ut ja, jag ber ansvarig titta på det.

MVH Josefin

Vad är det för stil att fortsätta lura konsumenterna om att ni har extra bra rabatt nu?
För tre dagar sedan HÖJDE ni priset med 140kr och idag sänkte ni det med 130kr.
Alltså är produkten dyrare idag än den varit tidigare.
Det dyraste ni sålt produkten för innan är 319kr och därmed är det här olaglig marknadsföring.
Sist påstod du att det var ett slarvfel med rekommenderat pris men det här är ju löjligt!
Är det inte dags att verkligen se över er prissättning innan ni lurar oss konsumenter???

Kolls prisutvecklingen för CDON:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=542067

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Pake:

Vad är det för stil att fortsätta lura konsumenterna om att ni har extra bra rabatt nu?
För tre dagar sedan HÖJDE ni priset med 140kr och idag sänkte ni det med 130kr.
Alltså är produkten dyrare idag än den varit tidigare.
Det dyraste ni sålt produkten för innan är 319kr och därmed är det här olaglig marknadsföring.
Sist påstod du att det var ett slarvfel med rekommenderat pris men det här är ju löjligt!
Är det inte dags att verkligen se över er prissättning innan ni lurar oss konsumenter???

Kolls prisutvecklingen för CDON:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=542067

Hej hej

1859:- får väl anses vara ett uppenbart fel, eller? Tror du verkligen att vi sätter ett så pass orimligt ordinariepris som 1859 med flit för att eventuellt lura en kund att köpa? Då kan jag informera dig att ett sådant misstag har totalt motsatt effekt i form av trådar på t ex SweClockers.
319:- har det legat på sedan jag bad ansvarig kolla på det, dvs vad som räknas vara ordinariepris. Trots att priset under några dagar var uppe på 429:-. Vi ligger alltså _inte_ längre på 1859.

Våra priser ändrar sig dagligen, det har med våra konkurrenter, kampanjer och marknaden att göra. Precis som vilken internetbutik som helst.

Nu tar jag lite julledigt och är åter i början av januari, under tiden hanterar vår kundtjänst alla ärenden.

God Jul och Gott Nytt År!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hej tänkte köpa en kingston hyperx ssd hos er på 75 rea men slutsålt undrar om ni kommer att hinna få in några fler innan erbjudandet tar slut ?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Medlem

Rean som ni har är nog den sjukaste jag sett någonsin. Köpte massa saker jag inte behöver vilket tyder på en lyckad rea. Ironiskt nog tog alla saker som jag egentligen behövde slut...

Antar att ni inte får in mer av denna?: http://cdon.se/hemelektronik/nzxt_4_sata_power_to_4_sata-1492...

Permalänk
Medlem

Jag kan inte beställa från CDON.se idag 21/12?!?! Får felmeddelande, med faktura står det: server error.
Om jag testar med kort så kan jag knappa in allt men sen står det att sidan inte kunde uppdatera?!?! Får se om några pengar har dragits..

Permalänk
Medlem

God Jul?

Hej CDON.Ni har ni haft en del varor märkta med "julklappssymbol" som då skulle levereras innan julafton.Jag mitt arma får trodde det var julen 2012 ni menade.

Beställde en vara märkt med julklappssymbolen den 15:e December och den fanns i lager då när jag beställde.Ni lovade leverans om man beställde lagervaror senast den 19:e I går kollade jag leveransstatus och inte var den skickad.Kontaktade er med kontaktformuläret som finns på er hemsida och fick svar cit:"Din vara har tyvärr tagit tillfälligt slut hos leverantören..."sc.

Min grabb får inte sin telefon på Julafton och jag tror han blir besviken.Jag trodde jag kunde lita på er information annars hade jag aldrig handlat av er.Har handlat ett tiotal gånger av er förut och ni har skickat grejerna snabbt sgs varje gång.

Jag förstår till en del att det är kaotiskt innan jul med alla som handlar sent men man ska inte lova om man inte kan hålla det.Det ni kunde ha gjort var att meddela per sms tex att varan inte kunde levereras i tid så att man fick veta det i tid.

Efter en andra kontakt med CDON genom formuläret får jag ekonomisk kompensation som jag tycker är rimlig men jag hade hellre avstått den för att få grabbens julklapp till julafton.
God Jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k-tuning:

Jag kan inte beställa från CDON.se idag 21/12?!?! Får felmeddelande, med faktura står det: server error.
Om jag testar med kort så kan jag knappa in allt men sen står det att sidan inte kunde uppdatera?!?! Får se om några pengar har dragits..

Jag beställde mot faktura innan idag och fick också ett felmeddelande. error 501, nån modul som inte kunde laddas (om jag inte minns helt fel).
Går jag in på mina sidor så ligger där en beställning med statusen 'varorna packas', så jag antar att det gick fram ändå fastän jag inte fick nått mail om min beställning,

Permalänk
Avstängd

* Beställde den 17 två saker från cdon.

* Vara 1 "skickades" den 18 och fick mail med kolli-id.
Status på posten.se "18 dec kl 10:51 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen"

* Vara 2 skickades den 20 och fick mail med kolli-id
Status på posten.se "20 dec kl 18:47 Göteborg, Inlämnad till Posten"

Vara 2 fick jag idag, dagen efter medans vara 1 har samma status, vara 1 skulle vara en julklapp men det lär ju inte hända...

Professionellt !

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

* Beställde den 17 två saker från cdon.

* Vara 1 "skickades" den 18 och fick mail med kolli-id.
Status på posten.se "18 dec kl 10:51 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen"

* Vara 2 skickades den 20 och fick mail med kolli-id
Status på posten.se "20 dec kl 18:47 Göteborg, Inlämnad till Posten"

Vara 2 fick jag idag, dagen efter medans vara 1 har samma status, vara 1 skulle vara en julklapp men det lär ju inte hända...

Professionellt !

Posten har leverans imorgon med, så håll tummarna att det kommer imorgon.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Fick just min Lian-li PC-Q16B från cdon. Är nu lite små sur på att jag fick den gamla revisionen och inte den nya med interna USB 3 ansultning, jag kommer att kontakta cdon om detta men jag ville bara påpeka att det är vad man får.

En annan sak med samma produkt från cdon, är att de kallar den för "Lian Li PC-Q16B No PSU Black mITX" när faktum är att den levereras med en PSU på 300w.

http://cdon.se/hemelektronik/lian_li_pc-q16b_no_psu_black_mit...

Permalänk
Medlem

Var det nån som hann köpa den här elr?? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=504796 Står att den blev prisändrad den 21:a. Det står inte att den är slut, och försöker man köpa den så försvinner den i kassan. Hade verkligen behövt ett nytt nätagg...

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Felräkning i kassan?

Har lagt till två produkter:
Arctic Cooling MX-4 Thermal C 20g (http://cdon.se/hemelektronik/arctic_cooling_mx-4_thermal_c_20...)
Lexar 16GB JumpDrive S50 (http://cdon.se/hemelektronik/lexar_16gb_jumpdrive_s50-1935190...)

I kassalistningen visas Arctic Cooling MX-4 för 12kr, samt USB-minnet för 39kr:-
Lägger till en 50kr rabattkod.
Summa blir: 100KR !!!!!
Hur räknar ert system egentligen?

(Visserligen, på produktsidan för MX-4 står det 37kr, och på sidan för USB-minnet 64,50kr..... skulle bli 101.50kr, plus frakt. Så var kommer 12kr respektive 39kr från??)

God jul alla!

Permalänk
Skrivet av Kilen81:

Var det nån som hann köpa den här elr?? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=504796 Står att den blev prisändrad den 21:a. Det står inte att den är slut, och försöker man köpa den så försvinner den i kassan. Hade verkligen behövt ett nytt nätagg...

"» En eller flera produkter har tagits ur din varukorg.

Observera att dessa produkter tagits bort ur din varukorg

Produkten har tagit slut."

Det står ju klart och tydligt att produkten har tagit slut när man går till kassan, ganska självklart varför det försvinner från kassan då..

Det händer att saker som inte finns i lager fortfarande kan "köpas" men försvinner från kassan, hade du bara läst vad som stod så hade du sett varför den försvann.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Hej hej

Det är tanken ja. Exakt vilket datum är ännu oklart, men rean brukar komma igång runt 26-28 varje månad.

MVH Josefin

Kommer denna 15% rabattkod gälla endast datorkomponenter eller spel och ex. konsoler?

MVH

Permalänk
Medlem

Såg att ni la upp AMD NEVER SETTle kampanjen nu. Jag köpte i alla fall ett 7970 Ghz. Köpte för några dagar sen och jag har inte fått en kod. Gäller kampanjen för de som beställer idag eller hur fungerar det?

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lieghton:

Kommer denna 15% rabattkod gälla endast datorkomponenter eller spel och ex. konsoler?

MVH

15% brukar bara vara för utvalda datorkomponenter, kanske gör dom nån speciellt till jul men kommer nog fortfarande bara vara datorkomponenter, eventuellt kringutrustning men det får man nog vänta å se:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lieghton:

Kommer denna 15% rabattkod gälla endast datorkomponenter eller spel och ex. konsoler?

MVH

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Checka sidan när 15% är igång, den är inte där just nu men snart lär den komma :).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Kollar på det direkt.

MVH Josefin

Fortfarande fel pris på G skill ripjaws X 2133 kitet som marknadsförs i bannern......

Permalänk
Medlem

Ifall ni missat det så har josefin/swec speciella support julledigt, ta kontakt med support ifall ni har problem eller liknande

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Medlem

För allmänintresse kan jag upplysa om att mina kollegor fick sina bärbara julkalenderdatorer utbytta till rätt modell innan julafton. Själv leker jag runt i Pandaria med min Oden med GTX 660 och lär mig Windows 8. Slutet gott, med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

"» En eller flera produkter har tagits ur din varukorg.

Observera att dessa produkter tagits bort ur din varukorg

Produkten har tagit slut."

Det står ju klart och tydligt att produkten har tagit slut när man går till kassan, ganska självklart varför det försvinner från kassan då..

Det händer att saker som inte finns i lager fortfarande kan "köpas" men försvinner från kassan, hade du bara läst vad som stod så hade du sett varför den försvann.

Jo jag är medveten om det, men det stog även en massa konstiga siffror efteråt som inte hade med saken att göra. Har inte blivit så innan när jag har försökt köpa något som inte varit i lager.

Sen undrar jag fortfarande om någon hann köpa produkten eller om det var båg från början, dom har ju haft för sig massa konstiga saker nu dom senaste dagarna med höjda/sänkta priser. Känns som att dom bara ville locka till sig kunder som tror att det finns rabatterade saker. Ett bra exempel är ju deras 27" Fujitsu som dom höjde priset på för ett litet tag sen och sedan sänkte det till "normalpris" nu lagom till julrean med rabatt.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Dagens "lucka" på cdon är att man får en rabattkod på 100 kr om man köper ett presentkort för minst 100kr.
Man kan inte använda flera rabattkoder på en beställning men man kan använda flera presentkort på samma beställning.
Någon som vet om man kan använda en rabattkod samtidgt som man använder ett presentkort på samma beställning hos cdon?

/Dan