Permalänk
Medlem

Finns det någon rabatt kod att använda hos cdon oavsett vara?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Har alltid gillat cdon och handlar mycket där. Däremot känns det som att de kanske har tagit sig lite vatten över huvudet med sin kalender. Förstår att saker kan ta slut (fortare än väntat) men det är inte okej att skicka en sämre ersättare utan att fråga kunden först. En i3 med 4GB vs en Celeron med 2GB gör ju rätt stor skillnad, även för surf/office för att inte tala om enklare spel.

Permalänk

Vill bara flika in med ett hejarop för CDONs support!

Kanonschysst bemötande med riktigt bra lösningar. Ruskigt snabba på att svara på mail, skickade in ett ärende kl 21:19 och fick svar nyss kl 21:33.

Hälsa dina duktiga och trevliga medarbetare!

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Misstänker jag fått ett defekt grafikkort då det börjat uppvisa artefakter i lättare spel nu några veckor efter köp.
Jobbigt värre då man inte har något PCI-E kort liggandes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Misstänker jag fått ett defekt grafikkort då det börjat uppvisa artefakter i lättare spel nu några veckor efter köp.

Ingybbt grafikkort på CPU? Det är visserligen aplångsamt, men man kan ju surfa och använda datorn till nåt i alla fall.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk

Hur i hela världen fungerar ert kösystem till chatten, jag brukar komma framåt i en kö när jag köar inte hamna längre bak hela tiden... Efter 1,5 timme har jag kommit till plats 8 från plats 22 via plats 23 i ett par varv... Just nu pendlar jag fram och tillbaka mellan plats 7, 8 och 9...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Någon här som köpt enm dator från cdon med ett gtx 670 i som har haft problem med att spelen ibland gör så att datorn fryser sig ? och lyckades ni fixa det själva eller var ni tvungna att skicka in ? för en som har posten på fel sida av e4an å inte har släkt med bilar så blir det ett helsike att skicka in datorn =/

Permalänk
Avstängd

Finns det nån som har testat massagedynan som dom säljer idag? Wilfa 3D-MAS. Hittar inga recensioner alls på den, men den såg trevlig ut så det fick bli ett köpa iaf.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Tack igen för bra pris och snabb leverans. Beställde i söndag, fick min hdd idag!

Permalänk
Medlem

Josefin,

Finns det nån begränsning i Bläckkampanj på CDON.COM - 2 för 1?

Jag hade tänkt att köpa två uppsättningar med bläckpatroner till min Canon MG6150 (dvs 2 av varje: CLI-526M, CLI-526Y, CLI-526GY, CLI-526BK, CLI-526C), men det blir fel i varukorgen och i kassan.

Alla patronerna kostar 139:- och det verkar funka bra t.o.m. den 7:e färgpatronen. När jag sen lägger till den 8:e borde inte priset öka, men det gör det. Slutpriset för 10 bläckpatroner blir 973:- när det borde blivit 695:-

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillyme:

Någon här som köpt enm dator från cdon med ett gtx 670 i som har haft problem med att spelen ibland gör så att datorn fryser sig ? och lyckades ni fixa det själva eller var ni tvungna att skicka in ? för en som har posten på fel sida av e4an å inte har släkt med bilar så blir det ett helsike att skicka in datorn =/

Kör du version 310.70 av nvidia drivrutinen? Annars ta ner den! Löste en väldans massa för mig och mitt ANDRA (icke CDON Köpta) GTX 580...
Länk: http://www.nvidia.com/object/win8-win7-winvista-64bit-310.70-...

Skrivet av kaya:

Finns det nån som har testat massagedynan som dom säljer idag? Wilfa 3D-MAS. Hittar inga recensioner alls på den, men den såg trevlig ut så det fick bli ett köpa iaf.

Den är helt okej för priset! Men inget att skriva hem om.

Har jag missat nåt med marknadsföringen på G.Skill minnena eller? Bild nedan....
Bild: http://tinypic.com/r/2jaivkk/6

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Shoppey;13013402"]Kör du version 310.70 av nvidia drivrutinen? Annars ta ner den! Löste en väldans massa för mig och mitt ANDRA (icke CDON Köpta) GTX 580...

har haft den och ändå upplevt samma problem, just nu testar jag med 310.33

Permalänk
Medlem

Har Josefin gått på jullov?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - MSI GeForce GTX 580 - Corsair HX650

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Gizmo8:

Hej, är det meningen att den tidigare rabatten inte ska gälla längre på denna modell? http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_uh572_intel_i5-...

Kostade 5000 kr innan, nu står det att det är 3 % rabatt, dvs 8000 kr... :/

Hej hej

Kampanjen på den är tyvärr slut för tillfället.

MVH Josefin

Skrivet av R4UWR:

Kommer ni ha fler 25% på komponent reor?

Hej hej

Inget som är planerat just nu iaf.

MVH Josefin

Hej hej

Ser ut som om språken skiljer på den ena iaf, jag ber Filmavdelningen kolla på det.

MVH Josefin

Skrivet av Kungjaevel:

Har du nån aning om när denna kommer in på lager?
http://cdon.se/hemelektronik/seagate_stae104_usb_cable-211747...

Köpte hårddisken på julkalendern igår. Tyvärr saknade den USB3 så tänkte att jag får uppgradera

Hej hej

Vi har tyvärr inget datum på den i dagsläget.

MVH Josefin

Skrivet av bYkICr:

Hur ful får man agera? Beställde en Fujitsu Lifebook AH532 GL Intel i3-2350M 4GB 320GB 15.6 W7HP för 1990kr fick hem en Fujitsu Lifebook AH531 GL Intel Celeron B815 2GB 320GB 15.6 W7HP utan förvarning. Skulle inte ens vilja ha den även om jag får den för 1000kr. CDON får en chans att ordna upp detta, annars beställer jag samma/liknade datorn från någon annan butik då får CDON står för mellanskillnaden. Det finns faktis lag och regler här i Sverige och det gäller för alla, även CDON.

Hej hej

Kontakta vår kundtjänst för att hitta en lösning på det.

MVH Josefin

Skrivet av Kilroy:

Finns det något sätt att skicka en order till ett annat namn och annan adress än sin egen?
För jag vill skicka en julklapp direkt till någon.
Adress går att ändra men inte namn?

EDIT: Jag hittade i kundservice, ni borde fixa ett bättre sätt att göra det på.
Och ni borde fixa den här länken: http://cdon.se/kundservice/leverans/g%c3%a5va%252f%c3%a4ndra_...

Är du säker på att du beställde i3an?
För det var bara Celeronen med 2GB minne som kostade 1990, i3an kostade 2990.

EDIT: Det du kan göra är nog bara att häva ditt köp och skicka tillbaka datorn och få pengarna tillbaka.

Hej hej

Länken du klistrat in ser galen ut, det ska vara: http://cdon.se/kundservice/leverans/g%C3%A5va_%C3%A4ndra_leve...

MVH Josefin

Skrivet av nimurai:

Hej jag undrar om ni kommer få in http://cdon.se/hemelektronik/audio-technica_ath-es55_bk_ear-p... igen innan 20% rabatten slutar? Tänkte köpa den men tvekade lite och upptäckte någon timma senare att just DEN av alla tagit slut... Måste dock berömma er för generellt väldigt bra priser och i min erfarenhet mycket mindre problem med retur och kundtjänst än flera andra affärer.

Hej hej

Vi har tyvärr inget datum än på när vi får nya levererade.

MVH Josefin

Skrivet av '[TBOC:

Razor;13003288']Kan man inte få byta ut sina rabattkoder ??

Jag har fått tre olika 50kr-koder nu den senaste veckan när jag handlade massa nya grejor av er, haft namnsdag och fyllt år så jag vill hellre ha en kod med högre värde än tre på 50kr som jag ändå inte kan använda eftersom man inte kan lägga på mer än en kod per order och då är det inte lönt...

Hej hej

Nä, det kan man dessvärre inte.

MVH Josefin

Skrivet av Michaelscott:

Det dyker upp otroligt mycket kampanjer på komponenter, vore trevligt att få se lite IPS skärmar på kampanj det är trots allt en teknik som inte riktigt slagit igenom än bland konsumenter. Mer IPS kampanj åt folket

Hej hej

Jag säger till skärmansvarig så får vi se om han kan hitta på något skoj framöver.

MVH Josefin

Skrivet av darrefreak:

Tjenare

Beställde ett headset för ett par dagar sedan!
"Elektronisk förhandsinformation har mottagits" i 3 dagar nu, har det blivit något galet här?
Ordernummer: 36581660

Hinner jag få dom innan Jul?

Mvh

Hej hej

De är på väg till dig.

MVH Josefin

Skrivet av i7:

Kundservice fixade till detta i Fredags, och spelkupongen fungerade perfekt. Bra där CDON!
Men som sagt, ingen kompensation eller förklaring varför ej spelkupongen bifogades i mitt paket som utlovat.
Jaja, CDON (Josefin) ni har mina uppgifter, ordernr: 36373949

Mvh

Hej hej

Förklaring hittar du tidigare i tråden. AMD var lite snabba på att gå ut med detta erbjudande då de la upp det på sin sida samtidigt som de skickade kupongerna till oss. Vi hade alltså inte ens fått kupongerna på plats så att vi kunde sampacka dem.

MVH Josefin

Skrivet av Flight:

Kommer jag få min order innan jul?

(36691259)

Hej hej

Din order är skickades 15 december.

MVH Josefin

Jag vill återigen påminna om att jag _INTE_ är ett substitut för vår kundtjänst. Specifika ärenden tas företrädesvis direkt med kundtjänst, men skulle man ha problem med vår kundtjänst av en eller annan anledning så finns jag här för att stötta och hjälpa er.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av PCnörden:

När får ni in fler av dessa i lager?
http://cdon.se/hemelektronik/fractal_design_core_1000_tower_n...
Tack i förväg

Hej hej

Preliminärt datum är tyvärr inte förrän 20 januari just nu.

MVH Josefin

Skrivet av zillyme:

Thor veor v2

köpte denna av er för några månader sedan nu och har upptäckte att det fryser sig en hel del, har testat alla möjliga drivrutiner och inställningar utan resultat och nu innan jag börjar ringa runt bland tusen kundtjänster och skickar in datorn så undrar jag om det har varit liknande problem med samma datormodell hos andrra kunder eller om det är just någon av komponenterna som spökar

Operativsystem: Microsoft Windows 7 och senaste drivrutinerna
Processor: Intel® Core™ i5-3450 (6M Cache, up to 3.50 GHz ivy bridge)
Processorkylare: Intel Standard
Moderkort: MSI Z77A-G45 - Socket 1155 - ATX
Minne:Corsair 2x4GB DDR3 1600MHz
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 670 2GB GDDR5 915Mhz
Hårddisk: Seagate Barracuda Green 2TB - 5900RPM - 64MB + Corsair 120GB SSD - Force 3
Nätaggregat:Corsair CX 600W V2 80+
Övrig kylning: 1x120mm insug och 1x120mm utblås i lådan

Hej hej

Ring till Thorsupporten så hjälper de dig, numret hittar du under systeminfon på din Thor.

MVH Josefin

Skrivet av wankeer:

Finns det någon rabatt kod att använda hos cdon oavsett vara?

Hej hej

Det finns t ex 50kr-koder som man får när man beställer för över 600:-, de funkar på det mesta (ej downloads eller on demand).

MVH Josefin

Skrivet av fredl:

Har alltid gillat cdon och handlar mycket där. Däremot känns det som att de kanske har tagit sig lite vatten över huvudet med sin kalender. Förstår att saker kan ta slut (fortare än väntat) men det är inte okej att skicka en sämre ersättare utan att fråga kunden först. En i3 med 4GB vs en Celeron med 2GB gör ju rätt stor skillnad, även för surf/office för att inte tala om enklare spel.

Hej hej

De som fått fel dator bör höra av sig till vår kundtjänst för att få det löst.

MVH Josefin

Skrivet av FaniSkogen:

Vill bara flika in med ett hejarop för CDONs support!

Kanonschysst bemötande med riktigt bra lösningar. Ruskigt snabba på att svara på mail, skickade in ett ärende kl 21:19 och fick svar nyss kl 21:33.

Hälsa dina duktiga och trevliga medarbetare!

Hej hej

Kul att du är nöjd med dem.

MVH Josefin

Skrivet av Gainsgoblin:

Hej hej

Hmm, vet inte riktigt vad du vill ha sagt med din post, men kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig med en retur på kortet om det är defekt.

MVH Josefin

Skrivet av gaminggirl:

Hur i hela världen fungerar ert kösystem till chatten, jag brukar komma framåt i en kö när jag köar inte hamna längre bak hela tiden... Efter 1,5 timme har jag kommit till plats 8 från plats 22 via plats 23 i ett par varv... Just nu pendlar jag fram och tillbaka mellan plats 7, 8 och 9...

Hej hej

Kan vara så att du blivit flyttad från "vanliga" kundtjänst till hemelektronik, men verkar väldigt underligt oavsett. Jag ber kundtjänst kolla över rutinerna för chatten.

MVH Josefin

Skrivet av Hurtigbullen:

Josefin,

Finns det nån begränsning i Bläckkampanj på CDON.COM - 2 för 1?

Jag hade tänkt att köpa två uppsättningar med bläckpatroner till min Canon MG6150 (dvs 2 av varje: CLI-526M, CLI-526Y, CLI-526GY, CLI-526BK, CLI-526C), men det blir fel i varukorgen och i kassan.

Alla patronerna kostar 139:- och det verkar funka bra t.o.m. den 7:e färgpatronen. När jag sen lägger till den 8:e borde inte priset öka, men det gör det. Slutpriset för 10 bläckpatroner blir 973:- när det borde blivit 695:-

Hej hej

Den är begränsad till 6 patroner, men vi ökar upp det till 10 omgående. Har även bett att det ska skrivas ut på sidan nu.

MVH Josefin

Skrivet av Shoppey:

Kör du version 310.70 av nvidia drivrutinen? Annars ta ner den! Löste en väldans massa för mig och mitt ANDRA (icke CDON Köpta) GTX 580...

Den är helt okej för priset! Men inget att skriva hem om.

Har jag missat nåt med marknadsföringen på G.Skill minnena eller? Bild nedan....
Bild: http://tinypic.com/r/2jaivkk/6

Hej hej

Kollar på det direkt.

MVH Josefin

Skrivet av Jutman:

Har Josefin gått på jullov?

Hej hej

Nä, inte än, däremot har jag legat nerbäddad i sängen med en ondskefull man flu de senaste dagarna. =/

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack för snabb leverans och bra svar Josefin

Permalänk
Avstängd

Hej! Undrar om ni har padfone2, 2in1 32 gb till salu? Kunde inte hitta på hemsidan. Följdfrågan blir då: Finns den i lager ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Hej! Undrar om ni har padfone2, 2in1 32 gb till salu? Kunde inte hitta på hemsidan. Följdfrågan blir då: Finns den i lager ?

CDON listas inte som återförsäljare av produkten här heller så..
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1461485

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Vet ni hur länge kampanjen på Audio Technica skulle vara? Jag funderade på ett par ANC9 eller ANC7b och så såg jag att ANC9 inte var beställbar - vågar man vänta..

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX5080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk

Hej CDON!

Beställde en svensk version av The Sims 3 Årstider från er och jag får hem en dansk utgåva. Jag var inne på Prisjakt idag men nu är det ändrat till den danska versionen. Jag gick dock in på kontot och beställningen för att kolla att det var den svenska utgåvan jag beställde och det stämde. Så med andra ord skickar ni danska utgåvor av spelet men ni marknadsför det som att det är den svenska.

Varit i kontakt med EA support och de hade fått frågan om man kan köra den danska utgåvan på svenska tidigare vilket inte går. Och detta gällde CDON för ni skickar uppenbarligen ut den danska utgåvan istället för den svenska. Är det så ni pressar era priser? Tar in en dansk utgåva och säljer den som den svenska utgåvan?

Jag har inte öppnat förpackningen utan vill skicka tillbaka spelet och och få den svenska utgåvan till samma pris eller annulera ordern helt.

Mvh Swedish Berserk.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Hej CDON!

Beställde en svensk version av The Sims 3 Årstider från er och jag får hem en dansk utgåva. Jag var inne på Prisjakt idag men nu är det ändrat till den danska versionen. Jag gick dock in på kontot och beställningen för att kolla att det var den svenska utgåvan jag beställde och det stämde. Så med andra ord skickar ni danska utgåvor av spelet men ni marknadsför det som att det är den svenska.

http://img69.imageshack.us/img69/543/skrmbildfrn201212191354....

Varit i kontakt med EA support och de hade fått frågan om man kan köra den danska utgåvan på svenska tidigare vilket inte går. Och detta gällde CDON för ni skickar uppenbarligen ut den danska utgåvan istället för den svenska. Är det så ni pressar era priser? Tar in en dansk utgåva och säljer den som den svenska utgåvan?

Jag har inte öppnat förpackningen utan vill skicka tillbaka spelet och och få den svenska utgåvan till samma pris eller annulera ordern helt.

Mvh Swedish Berserk.

Det här är väl ett självklart fall för CDONs kundtjänst när Josefin (som verkar i tråden) själv skrev nyligen att hon inte är ett substitut för kundtjänsten.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av oouhdawg:

Hej hej

Nä, vi har inte Padfone 2 i sortimentet och inga planer på att ta upp den i dagsläget.

MVH Josefin

Skrivet av Henrico:

Vet ni hur länge kampanjen på Audio Technica skulle vara? Jag funderade på ett par ANC9 eller ANC7b och så såg jag att ANC9 inte var beställbar - vågar man vänta..

Hej hej

Tanken är att vi kör den tills imorgon, och det ser inte ut som om vi hinner få in nya sådana innan dess tyvärr.

MVH Josefin

Skrivet av Swedish Berserk:

Hej CDON!

http://img69.imageshack.us/img69/543/skrmbildfrn201212191354....

Mvh Swedish Berserk.

Hej hej

Ojdå, det har uppenbarligen blivit en mixup nånstans mellan landsutgåvorna (CDON finns även i DK, NO och FI).
Kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig så det blir rätt!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Tanken är att vi kör den tills imorgon, och det ser inte ut som om vi hinner få in nya sådana innan dess tyvärr.

Vad synd... Känns lite beigt att köpa ANC7b när det bara blir 400 kr skillnad med den ypperliga rabatten.

Men tack för snabbt svar!

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX5080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:
Skrivet av Burain:

Jag har beställt http://cdon.se/hemelektronik/crucial_ballistix_sport_kit_2x8g..., men verkar som de tog slut på lagret efter köpet. Det verkar också som cdon planerar att skicka flera av mina beställda varor i en bunt(?), och ser ut som att jag kommer behöva vänta på att minnena innan varorna levereras. Undrar när minnena kommer in?

Hej hej

De beräknas komma in i mitten/slutet av nästa vecka igen.

MVH Josefin

Har nu fått de övriga varorna, men angående ramstickorna. Finns det någon möjlighet att de kommer innan julafton? Beställde den 9:e så jag hoppas att jag inte var för sent ute.

Permalänk
Medlem

Hur är det egentligen med era "smarta deals"? Chansar ni bara hejvilt på att leverantörerna ska kunna leverera utlovade produkter eller är det ert lagersaldo som spökar? Beställde 5 saker från er för någon vecka sedan, varav 4 produkter från "smarta deals". Samtliga fanns i lager vid beställningstillfället men det enda som kunde levereras var den femte, icke-kampanj-varan. Prylarna som uteblev var dessutom från tre olika kategorier (olika märken) i kampanjen. Dåligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej!

Nu är det såhär att jag känner mig tvungen att klaga och berätta för sweclockers hur dålig service ni har och hur ni tabbar er.

För 10 dagar sedan, i söndags så beställde jag 4 varor. Ett chassi, ramminnen, en processor och ett nätagg.
Redan 2 dagar senare kom nätagget, medan de 3 andra varorna fortfarande hade statusen "packas". Jag kontaktade efter några dagar kundtjänst i hopp om att få reda på varför det tog så lång tid, men fick som svar att det var "juletider". Någon dag senare märker jag hur det blivit någon bugg eller likande, eftersom är jag klickade på "Zalman Z11 Tower No PSU Black ATX" i ordern, så kom jag istället till "Turtle Beach Ear force Z11 headset". Priset jag betalat för, och som det stått att chassit kostade var 349. Om jag gick in på den faktiska länken till chassit så kostade det nu 599. Allt detta resulterade i att jag återigen kontaktade kundtjänst. De skickade då iväg chassit som ankom igår, tillsammans med en faktura på 599, som de bad mig skicka tillbaka för makulering tillsammans med headsetet, när det väl skulle ankomma. Samma kväll fick jag ett mail om att en ord annulleras. Jaha, ännu mer problem tänkte jag, och kontaktade kundtjänst igen. De kunde inte se att någon order blivit annullerad och så var det inget mer med det, ännu en bugg tänkte jag. Men nu idag så kollar jag på min orderstatus för att se om det har skickats, men nu så står det att det har annullerats alltihop. Så ÅTERIGEN så tvingas jag kontakta kundtjänst. Jag får som svar att vissa delar i ordern inte är i lager och därför har de tvingats annullera den. Nu skickar ni tillbaka mina pengar som sägs komma inom 5 dagar, och drar ner på fakturan på chassit till det egentliga priset.

Är det inte dags att se över eran kundservice, för såhär för det inte gå till. Till råga på allt så har jag under denna tiden fått som kompensation endast en 50kr rabattkod, som är totalt värdelös då man kan hitta sådana var som helst.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Privata ärenden tar man med kundservice, inte här.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Kommer CDON ha en 15% rabbatkupong för swec medlemmar i slutet av December? Finns det någon konkret datum?

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650 l AMD Ryzen™ 5 7600 l Thermalright Peerless Assassin 120 SE l ASUS Prime Radeon RX 9070 XT l Kingston Fury Beast RGB DDR5 6000MHz 32GB l Corsair RM1000X Shift 1000W l Lian Li LANCOOL 216 RGB chassi

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Burain:

Har nu fått de övriga varorna, men angående ramstickorna. Finns det någon möjlighet att de kommer innan julafton? Beställde den 9:e så jag hoppas att jag inte var för sent ute.

Hej hej

Ser ut som om vi fick in några under gårdagen som gick rätt ut igen. Om du PMar mig ditt ordernummer så kan jag kolla.

MVH Josefin

Skrivet av Edwaard:

Hur är det egentligen med era "smarta deals"? Chansar ni bara hejvilt på att leverantörerna ska kunna leverera utlovade produkter eller är det ert lagersaldo som spökar? Beställde 5 saker från er för någon vecka sedan, varav 4 produkter från "smarta deals". Samtliga fanns i lager vid beställningstillfället men det enda som kunde levereras var den femte, icke-kampanj-varan. Prylarna som uteblev var dessutom från tre olika kategorier (olika märken) i kampanjen. Dåligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Hej hej

Vi chansar självklart inte hejvilt, men jag kan heller inte kolla upp något så länge jag inte vet vem du är eller vad du har beställt.

MVH Josefin

Skrivet av gibb1:

Hej!

Nu är det såhär att jag känner mig tvungen att klaga och berätta för sweclockers hur dålig service ni har och hur ni tabbar er.

För 10 dagar sedan, i söndags så beställde jag 4 varor. Ett chassi, ramminnen, en processor och ett nätagg.
Redan 2 dagar senare kom nätagget, medan de 3 andra varorna fortfarande hade statusen "packas". Jag kontaktade efter några dagar kundtjänst i hopp om att få reda på varför det tog så lång tid, men fick som svar att det var "juletider". Någon dag senare märker jag hur det blivit någon bugg eller likande, eftersom är jag klickade på "Zalman Z11 Tower No PSU Black ATX" i ordern, så kom jag istället till "Turtle Beach Ear force Z11 headset". Priset jag betalat för, och som det stått att chassit kostade var 349. Om jag gick in på den faktiska länken till chassit så kostade det nu 599. Allt detta resulterade i att jag återigen kontaktade kundtjänst. De skickade då iväg chassit som ankom igår, tillsammans med en faktura på 599, som de bad mig skicka tillbaka för makulering tillsammans med headsetet, när det väl skulle ankomma. Samma kväll fick jag ett mail om att en ord annulleras. Jaha, ännu mer problem tänkte jag, och kontaktade kundtjänst igen. De kunde inte se att någon order blivit annullerad och så var det inget mer med det, ännu en bugg tänkte jag. Men nu idag så kollar jag på min orderstatus för att se om det har skickats, men nu så står det att det har annullerats alltihop. Så ÅTERIGEN så tvingas jag kontakta kundtjänst. Jag får som svar att vissa delar i ordern inte är i lager och därför har de tvingats annullera den. Nu skickar ni tillbaka mina pengar som sägs komma inom 5 dagar, och drar ner på fakturan på chassit till det egentliga priset.

Är det inte dags att se över eran kundservice, för såhär för det inte gå till. Till råga på allt så har jag under denna tiden fått som kompensation endast en 50kr rabattkod, som är totalt värdelös då man kan hitta sådana var som helst.

Hej hej

Jag tar gärna upp ditt ärende med kundtjänst, men för att kunna göra det behöver jag ditt ordernummer - återkom med det i ett PM.

MVH Josefin

Skrivet av Razer-T:

Kommer CDON ha en 15% rabbatkupong för swec medlemmar i slutet av December? Finns det någon konkret datum?

Hej hej

Det är tanken ja. Exakt vilket datum är ännu oklart, men rean brukar komma igång runt 26-28 varje månad.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänkte höra med dig ifall det ingår fjärrkontroll och mus i fujitsu esprimo q510 med pentium processor, dem med i3så ingår det, men har hört att det inte ingår i den med pentium. Ni kanske skulle lagt ut info ang. Det på produktsidorna?

Du gör ett grymt jobb för oss här på swec ang. Varuinfo

Visa signatur

As usual, citera för svar