Permalänk
Medlem

super fynd?? :)

bäställde nyss från cdon!

http://cdon.se/hemelektronik/dell_inspiron_14z_intel_core_i5-...

är väl galet billigt? finns även många datorer där på galna priser just nu !

Permalänk

Ser ganska gediget ut med tanke på ssdn, grattis

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

tack ja och ett bra grafikort för att vara på en 14 tums laptop tror jag? + 6 gb ram och i5, känns riktigt nice! ville ha en hyffsad smidig dator som klarar lite enklare spel så detta var verkligen perfekt !

Permalänk
Keeper of Traditions

Tänk på att det är en ULV-processor, så den är antagligen inte vidare snabb. Grafikkortet är inte vidare snabbt det heller. Ganska låg upplösning, men kanske tillräckligt på en 14"-skärm.

Bra pris ändå antar jag, så länge SSD'n i alla fall håller någon klass.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

nu blev jag nästan lite orolig! men är det inte såna ulv processorer på i stort sett alla ultrabooks? men jag spelar mest fm och fifa så det lär nog räcka till det iaf sen kankse diablo 3 på låga inställningar så är jag nöjd av vad jag sett är det inte många ultrabooks som har mycket bättre grafikort, iaf inte i den prisklassen. men jag kankse har helt fel ^^ det ska tydligen vara samsung ssd 830 serien med 520 mb sek läshastighet.

Permalänk

Kolla mellandags rean

Permalänk
Medlem

Tjoho! Tack för tipset, beställde en jag med!!!
Verkar ju sjukt prisvärd, är precis en dator i stil med vad jag letat efter. Enda jag kan klaga på är vikten (2,1 kg) och tangentbordet, men man kan ju inte få allt! Särskilt inte för 4500 kr!

Skrivet av Newklear:

Tänk på att det är en ULV-processor, så den är antagligen inte vidare snabb. Grafikkortet är inte vidare snabbt det heller. Ganska låg upplösning, men kanske tillräckligt på en 14"-skärm.

Bra pris ändå antar jag, så länge SSD'n i alla fall håller någon klass.

Kan du nämna en jämförbar ultrabook för under 5000 kr?
Grafikkortet får väl ses som helt ok ändå, sett i förhållande till pris? http://www.notebookcheck.net/Review-Dell-Inspiron-14z-5423-Ul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscaar88:

nu blev jag nästan lite orolig! men är det inte såna ulv processorer på i stort sett alla ultrabooks? men jag spelar mest fm och fifa så det lär nog räcka till det iaf sen kankse diablo 3 på låga inställningar så är jag nöjd av vad jag sett är det inte många ultrabooks som har mycket bättre grafikort, iaf inte i den prisklassen. men jag kankse har helt fel ^^ det ska tydligen vara samsung ssd 830 serien med 520 mb sek läshastighet.

Jag föredrar en ULV-processor då jag prioriterar batteritid och låg temperatur. Kolla i recensionen jag länkade, den verkar fixa Diablo 3 på medelinställningar utan problem.

Permalänk
Medlem

varsegod! ja, jag trodde jag såg fel först, eller att det var nått fel ^^ har kollar runt på cdon, komplett, webhallen, inet osv några dagar och aldrig sett någon i närheten av lika prisvärt. läste nånstans på dells hemsida att vikten var 1.87 vet inte vilket som stämmer dock. den här har ju ssd hårdisk och ingen vanlig så kan nog vara så att den väger bara 1.87. finns ju en variant med hårdisk också säkert den som väger 2.1 man får jå hoppas iaf. för som sagt vikten, samt att det inte är lika snygg som anda ultrabooksär ända nackderlarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo8:

Jag föredrar en ULV-processor då jag prioriterar batteritid och låg temperatur. Kolla i recensionen jag länkade, den verkar fixa Diablo 3 på medelinställningar utan problem.

Nice! och fifa 13 på ultra! (: på de där bilderna såg datorn faktiskt till och med helt okej ut

Permalänk
Medlem

Jäklar vad najs!!
Helvetes skit att jag precis köpt asus ultrabook till sambon för 7000, inte i närheten av denna i prestanda

Permalänk
Medlem

du får trösta dig med att asusen är betydligt snyggare, det lär nog sambon uppskatta!

Permalänk
Skrivet av thexps:

Jäklar vad najs!!
Helvetes skit att jag precis köpt asus ultrabook till sambon för 7000, inte i närheten av denna i prestanda

Vet dock inte riktigt om jag skulle kalla den där Dellen för ultrabook, är väl ett gränsfall i så fall, tror att sambon din kommer uppskatta asusen mer

EDIT: Nope, den är egentligen inte ultrabook, ligger precis utanför högsta gränsen

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

fan att jag snubbla in i denna tråden.. blev ju "tvingad" till beställa en. vafan

Permalänk

Min far är ute efter en laptop billigt, kommer man hitta bättre fynd på mellandagsrean tro?

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt inte det, kan kanske komma likvärdiga fynd, men skulle inte våga chansa!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Johanboyboy:

Min far är ute efter en laptop billigt, kommer man hitta bättre fynd på mellandagsrean tro?

Köp innan den tar slut säger jag bara

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant, hade dock gärna sätt högre upplösning på skärmen.

Visa signatur

Desktop: i5 2500K, 32GB RAM, Intel 330 60GB SSD, 1TB HDD, GTX 670, Fractal Design Arc, Arch Linux
Laptop: Asus U32u, Intel 330 60GB SSD, 8GB RAM, Arch Linux

Permalänk

Vad är det som gör den så prisvärd egentligen? Ssd:n?

Permalänk
Medlem

Vet inte om den är så billig.. En ssd får du för 500 kr just nu och tror inte det är den värsta modellen i den precis.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Vet inte om den är så billig.. En ssd får du för 500 kr just nu och tror inte det är den värsta modellen i den precis.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=974936 betydligt mer än 500kr

nej men det är en BRA modell. Alltså det är ingen vanlig laptop utan en ganska stor ultrabook med bra prestanda, 6Gb ram, snabb sd-disk, bra strömsnål cpu och detta för 4,5k. Normalt kostar liknande datorer 6k och uppåt. Jag beställde en för jag behövde en bärbar (den i sign är jobbets).

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=974936 betydligt mer än 500kr

nej men det är en BRA modell. Alltså det är ingen vanlig laptop utan en ganska stor ultrabook med bra prestanda, 6Gb ram, snabb sd-disk, bra strömsnål cpu och detta för 4,5k. Normalt kostar liknande datorer 6k och uppåt. Jag beställde en för jag behövde en bärbar (den i sign är jobbets).

Men hur tänkte du nu? Du länkar till en hårddisk som är en av dom bästa 128gb just nu. Det sitter knappast en sådan i denna datorn.

Den är isåfall mer i stil med denna; http://cdon.se/hemelektronik/crucial_v4_128gb_ssd_r%3a230%2fw...

575 kr med rabattkod på cdon.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Men hur tänkte du nu? Du länkar till en hårddisk som är en av dom bästa 128gb just nu. Det sitter knappast en sådan i denna datorn.

Den är isåfall mer i stil med denna; http://cdon.se/hemelektronik/crucial_v4_128gb_ssd_r%3a230%2fw...

575 kr med rabattkod på cdon.

Enligt denna recension http://www.notebookcheck.net/Review-Dell-Inspiron-14z-5423-Ul... är det samma Samsung-modell som jag länkade MEN du kanske har rätt. Det kanske är en 1,8 tums ssd men vänta lite....de är DYRARE Men allvarligt talat Nino, även om det är en noname-ssd eller den du länkade så är det en bra deal för mig iaf.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

Enligt denna recension http://www.notebookcheck.net/Review-Dell-Inspiron-14z-5423-Ul... är det samma Samsung-modell som jag länkade MEN du kanske har rätt. Det kanske är en 1,8 tums ssd men vänta lite....de är DYRARE Men allvarligt talat Nino, även om det är en noname-ssd eller den du länkade så är det en bra deal för mig iaf.

Ups var inne på helt fel dator.. haha dax att sova kanske. Mitt fel, usräkta. Ja då är den verkligen prisvärd. Nästan så jag funderar på att köpa en bara för att den är så billig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

köpte en nu när jag såg inlägget i dagens tips. sjukt prisvärd!

Permalänk

Farsan köpte en dator på MM som han fick för mellandagsrean pris 3990kr, (ord 5490:-) bättre köp än denna, eller ska han köpa cdons?

Lenovo G580
Cpu: Intel i5 3210m 2.5g
Ram: 8gb
HDD: 500gb
Grafik: Intel HD Graphics 4000
Skärm: 15.6 HD LED
Batteri: 6 Cell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanboyboy:

Farsan köpte en dator på MM som han fick för mellandagsrean pris 3990kr, (ord 5490:-) bättre köp än denna, eller ska han köpa cdons?

Lenovo G580
Cpu: Intel i5 3210m 2.5g
Ram: 8gb
HDD: 500gb
Grafik: Intel HD Graphics 4000
Skärm: 15.6 HD LED
Batteri: 6 Cell

Svårt att säga. 15,6 tums brukar vara billigare. Grafikkortet HD Graphics 4000 är inte ett separat grafikkort utan den integrerade som ingår i i5 cpu:n. Den Lenovon är inte dålig. Mer minne och mer hårddiskutrymme. Å andra sidan är det stor skillnad i prestanda med en seg 500gb sata disk och en 128gb ssd-disk. Men om han behöver utrymmet så är Lenovo-datorn bra.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]

Permalänk
Medlem

Det är inte utan att man blir sugen alltså, bara för att priset är såpass bra. Vettefan vad jag skulle ha den till bara ...

Permalänk
Skrivet av Funnyvlad:

Svårt att säga. 15,6 tums brukar vara billigare. Grafikkortet HD Graphics 4000 är inte ett separat grafikkort utan den integrerade som ingår i i5 cpu:n. Den Lenovon är inte dålig. Mer minne och mer hårddiskutrymme. Å andra sidan är det stor skillnad i prestanda med en seg 500gb sata disk och en 128gb ssd-disk. Men om han behöver utrymmet så är Lenovo-datorn bra.

Ja sa till han att det kanske hade varit roligt att pröva med en ssd hårddisk, eftersom han bara kört med hdd, men det brydde han sig inte om.

"Ifall den går sönder så måste man skicka in den och grejer"

Men nu får det nog bli Lenovon ändå, han tyckte det verkade jobbigt att köpa över internet. Han är iofs nöjd så länge han kan stream från viaplay.

Permalänk

Har någon koll på batteritiden?
Synd med den låga upplösningen, kanske blir ett köp ändå.