Razer Tiamat 7.1 - LEDarna slocknar inte vid avstängning av PCn

Permalänk
Medlem

Razer Tiamat 7.1 - LEDarna slocknar inte vid avstängning av PCn

När jag stänger av PCn så slocknar inte LED-belysningen på kontrollenheten och hörlurarna.
Detta funkar fint på övriga anslutna USB-enheter, men för att Razer Tiamat 7:1 ska stänga av sig måste jag antingen dra ut USB-kontakten eller stänga av datorns powersupply.
Jag har provat datorns alla USB-kontakter med samma resultat.
Har ni andra med samma headset samma problem?

Permalänk

Kolla i bios

Det kan vara så enkelt att dioderna lyser så länge headsetet får ström av datorn.
Många moderkort skickar alltid spänning till usb portarna även när datorn är avstängd och man får då slå av denna funktion.
Detta görs på olika sätt på olika moderkort men bör kunna hittas i manualen.
Men då kommer du inte att kunna ladda saker med usb porten när datorn är avstängd.

Har inget tiamat headset så jag kan inte bekräfta att detta är enda lösningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av annorssan:

Det kan vara så enkelt att dioderna lyser så länge headsetet får ström av datorn.
Många moderkort skickar alltid spänning till usb portarna även när datorn är avstängd och man får då slå av denna funktion.
Men då kommer du inte att kunna ladda saker med usb porten när datorn är avstängd.

den enklaste och smidigast lösningen är det, Man kan ju alltid knäcka up grejerna och koppla loss sladen /alternativt slå sönder

Permalänk
Medlem
Skrivet av annorssan:

Tack jag ska kolla, fast övriga inkopplade USB-enheter slocknar ju när jag stänger av datorn.
Hittade en annan med samma problem här: http://www.overclock.net/t/1285511/razer-tiamat-7-1-usb-power...
Ska även prova att koppla in via en extern USB-hub och se om detta hjälper.