Hur hanterar ni att inte längre vara bäst när man spelar?

Permalänk
Medlem

Hur hanterar ni att inte längre vara bäst när man spelar?

Tja

Jag är en riktig tävlingsmänniska och det finns inget bättre än att känna sig oövervinnlig i online spel

Jag har alltid varit bra om inte bäst på servern så åtminstone en topp spelare, men på senare tid nu snackar vi senaste kanske 3-4 åren så blir jag bara sämre och sämre och det är så jävla tråkigt

Jag blir så förbannat på mig själv när jag inte längre klarar av att göra dom där omöjliga grejerna som kom av sig självt förut

Känner mig värdelös och urusel så spelandet inte är roligt längre på samma sätt

Vad fasen ska man hitta på Jag spelar inte lika mycket som förut pga livet ni vet men i bakhuvudet så finns det kvar det där som jag vet att jag har i mig

Jag förväntar mig att vinna när jag sätter mig ner och spelar men blir besviken gång på gång

Säkert fler som varit/är i samma sits, har ni några tips?

Less på att förlora mot spelare som jag vet att innerst inne så borde jag vinna!

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om. - MOD
Permalänk
Medlem

Du börjar bli gammal! Många äldre gillar att lösa korsord, så det kanske kan vara ett alternativ.

Permalänk
Medlem

Välkommen i klubben, du har börjat bli gammal. Lika bra du börjar vänja dig, det kommer bara fortsätta gå neråt. Det finns en anledning att få e-sports proffs är över 40 år.

Mitt tips är att börja spela PvE istället för PvP.
Mycket bättre för blodtrycket som ändå bara kommer bli sämre och sämre framöver.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Kallas att bli gammal, förstod mina begränsningar redan 2013 och har spelat lugnt och stillsamt sen dess.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag som har högt blodtryck kan bara instämma. Jäklar vad mycket högre det blir av att spela typ Doom mot många andra lite chillspel.

Har provat att mätt flera gånger och det skiljer rätt rejält.

Permalänk
Medlem

Men adrenalinkicken man får när det är tävling och man vinner är ju det som gör spelandet roligt! Det måste vara en competitive nivå i det hela och gärna med ranking och matchmaking när det blir casual så är det inte lika roligt längre

förbannat ska det vara åldern som gör att man blir kass ..

Permalänk
Medlem

PVE for the win!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldGamer:

PVE for the win!!!

Neej tävlingen försvinner ju, det måste finnas en annan människa att vinna över!

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Du börjar bli gammal! Många äldre gillar att lösa korsord, så det kanske kan vara ett alternativ.

Jag vägrar bli så gammal haha!

Permalänk
Medlem

Du säger ju själv att du spelar mindre. Det är väl inte så konstigt att man tappar då.

Permalänk
Medlem

börja spela eve, finns massa att tävla över i eve som inte kräver världens bästa reflexer