En fråga till er Nexus 4-ägare

Permalänk

En fråga till er Nexus 4-ägare

Hej! Hade tänkt pensionera min gamla Galaxy S nu, och har fastnat för Nexus 4an. Det enda som oroar mig är att jag har läst om hur folk tycker att touchen inte är tillräckligt responsiv - 0.50 vs 0.23 i någon skala som mäter touchkänslighet eller något sådant. Men tänkte fråga er som faktiskt äger telefonen - hur är touchen? Missar den när ni trycker ibland? Sen har man hört skräckhistorier om att den blir varm, men det blir min Galaxy S också, så bryr mig inte så mycket om det. Hade uppskattat om ni summerade vad ni tycker om den! (Nämn inte att den saknar 4G, SD Kort osv. vill bara veta vad bi tycker om upplevelsen)

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Jag har haft min nexus 4 i en vecka på lördag och har inget negativt at säga om telefonen! Touch skärmen är underbar

Permalänk
Skrivet av Navirr:

Jag har haft min nexus 4 i en vecka på lördag och har inget negativt at säga om telefonen! Touch skärmen är underbar

Skönt att höra då man beställt en

Permalänk
Skrivet av kaffepulver:

Hej! Hade tänkt pensionera min gamla Galaxy S nu, och har fastnat för Nexus 4an. Det enda som oroar mig är att jag har läst om hur folk tycker att touchen inte är tillräckligt responsiv - 0.50 vs 0.23 i någon skala som mäter touchkänslighet eller något sådant. Men tänkte fråga er som faktiskt äger telefonen - hur är touchen? Missar den när ni trycker ibland? Sen har man hört skräckhistorier om att den blir varm, men det blir min Galaxy S också, så bryr mig inte så mycket om det. Hade uppskattat om ni summerade vad ni tycker om den! (Nämn inte att den saknar 4G, SD Kort osv. vill bara veta vad bi tycker om upplevelsen)

Tack på förhand!

Har iofs bara använt den en dag, men jag har inga problem med responsiviteten i skärmen.

Edit: Och visst blir den varm. Men inte i närheten lika varm som min gamla Desire HD.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffepulver:

Skönt att höra då man beställt en

Det lär vara fler som har en Nexus 4:a på Swedroid. Så ett tips skulle vara att ställa samma fråga där.

Permalänk
Medlem

har själv lite intresse för denna telefon. dock så tror jag att den skulle gå sönder då jag inte är den försiktigaste (har en galaxy xcover nu)

Permalänk
Skrivet av NoNamed:

har själv lite intresse för denna telefon. dock så tror jag att den skulle gå sönder då jag inte är den försiktigaste (har en galaxy xcover nu)

Haha, känner lite samma sak. x) Får införskaffa ett skal snarast! Lite synd att man måste täcka över baksidan dock, den är ju så förbaskat snygg... kan ingen göra såna skal som fanns till iPhone 4(S) där det ser ut som om man tagit en bumper och sedan satt genomskinlig TPU på baksidan... the best of two worlds. Får väl hoppas!

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

Har iofs bara använt den en dag, men jag har inga problem med responsiviteten i skärmen.

Edit: Och visst blir den varm. Men inte i närheten lika varm som min gamla Desire HD.

Låter bra - folk säger att man vänjer sig vid det, så om man inte har några problem första dagen lär det ju inte bli sämre. x) Synd att man antagligen inte får den förrän nästa år! (Höhöhöh...) Sitter och väntar ivrig som ett litet barn, ska bli så skönt att komma ifrån lagget på gamla Galaxyn, och veta att man får uppdateringar!

Permalänk
Skrivet av kaffepulver:

Låter bra - folk säger att man vänjer sig vid det, så om man inte har några problem första dagen lär det ju inte bli sämre. x) Synd att man antagligen inte får den förrän nästa år! (Höhöhöh...) Sitter och väntar ivrig som ett litet barn, ska bli så skönt att komma ifrån lagget på gamla Galaxyn, och veta att man får uppdateringar!

Ja, du kommer att märka enorm skillnad!

Och det här med uppdateringar: jag fick först en på morgonen, när jag hämtade ut den(inte så konstigt), och då sa den att telefonen var fullt uppdaterad. Sedan fick jag EM till uppdatering på kvällen! Känns som om man valt rätt telefon!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Tycker min är super. Mycket nya funktioner , snabb som satan och underbar skärm.

Ända minuset är väl kameran och då menar jag inte panorama grejen , den är riktigt najs. Utan den vanliga, den funkar för de mesta men är nog lite sämre än andra mobiler som har super kameror som pureview etc

Men ska man ta riktigt bilder använder man en riktigt kamera annars funkar denna för polare,krogen,semester och vanliga bilder.

Och sist men inte minst , den andas kvalitè, den känns bra i handen och ser riktigt bra ut.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"