Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Avstängd

Fråga till alla, måste man fortf grinda samma missions om och om igen innan man får tillgång till t.ex. L3/4?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Fråga till alla, måste man fortf grinda samma missions om och om igen innan man får tillgång till t.ex. L3/4?

För att få tillgång till högre missions behöver man endast ha standing med det NPC corpet. Enklaste sättet att göra det solo är just att grinda lägre nivåer av security missions för samma corp. Man kan även lämna in tags för att öka sin faction standing som då ökar din standing med alla NPC corps kopplade till den faction. Men det är inte direkt enkelt eller billigt.

Sedan finns det lite skills som ökar din din standing samt ger dig mer standing per avklarad mission.

Absolut snabbaste och enklaste är att haka på någon som grindar lvl4 missions och delar mission reward med dig. Då går man från 0 till 4.0 i standing på ett par dagar.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Någon som känner för att slänga mig en lång trial, gärna med lite extra Cash på något sätt? Inte säker på hur det hela funkar, om man måste regga ett konto i förhand eller så, men säg gärna till om någon kan fixa det. Visst är det en del credits man får av att bli reggad med någon som referrar? Är helt ny på spelet, men kollat in det i mången år och känner att det kan vara dags att prova. Tack!

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grayson:

Någon som känner för att slänga mig en lång trial, gärna med lite extra Cash på något sätt? Inte säker på hur det hela funkar, om man måste regga ett konto i förhand eller så, men säg gärna till om någon kan fixa det. Visst är det en del credits man får av att bli reggad med någon som referrar? Är helt ny på spelet, men kollat in det i mången år och känner att det kan vara dags att prova. Tack!

Det går till så att den som som ger dig en trial får en bonus i form av ett plex (ett item värt en månad speltid) när du börjar betala för att fortsätta spela. Plex går att säja ingame och är i dagsläget värt ca 570 miljoner på markanden. Är den som ger dig trialen snäll så ger den personen bort en mindre eller större del av sin bonus till den nya spelaren för att hjälpa den på traven.

Skicka mig ett pm här på swec med din email så kan jag skicka en trial. Kan lova dig merparten av bonusen, säg att jag behåller max 50 mil och du får resterande del av dagspriset vid den tidpunkt då du börjar betala för din sub. Känner jag mig snäll och du verkar vara en trevlig prick kanske du tom kan få hela beloppet xD

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Och sen när det är dags att bege sig ut i 0.0 så kontaktar du Svea Rike :). Så får du leka med dom stora pojkarna:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grayson:

Behöver du lite ingamecash (isk) så skicka ett PM med ditt karaktärsnamn så skickar jag över så du kan köpa dej iaf en kryssare å köra lvl 2or i:)

Permalänk
Medlem

Efter att ha kört 14-dagars trial 3-4 ggr de senaste två åren så bestämde jag mig för att betala och få bort trialbegränsningarna.
Gillar verkligen känslan och stämningen, det är relativt komplicerat och jäkligt snyggt.

Har gjort alla tutorials, dragit ihop några mill. isk på mining samt kört lite lv1 sec. uppdrag.
Men... Vad ska man hitta på nu?
Vet att man kan göra precis vad man vill, hade dock varit bra med lite fördjupning i de olika alternativen för oss nybörjare.
Inser ju att man kan bli rik på att bara köra minig, men hur roligt blir det i längden.

Alla säger ju att spelet får en helt ny dimension om man går med i ett corp, man gör saker tillsammans och hjälper varandra.
Därmed undrar jag om ni vet någon trevlig nybörjarvänlig corp, gärna svensk men det är inget krav?
Mvh

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av buLLit:

Efter att ha kört 14-dagars trial 3-4 ggr de senaste två åren så bestämde jag mig för att betala och få bort trialbegränsningarna.
Gillar verkligen känslan och stämningen, det är relativt komplicerat och jäkligt snyggt.

Har gjort alla tutorials, dragit ihop några mill. isk på mining samt kört lite lv1 sec. uppdrag.
Vet att man kan göra precis vad man vill, hade dock varit bra med lite fördjupning i de olika alternativen för oss nybörjare.
Inser ju att man kan bli rik på att bara köra minig, men hur roligt blir det i längden.

Alla säger ju att spelet får en helt ny dimension om man går med i ett corp, man gör saker tillsammans och hjälper varandra.
Därmed undrar jag om ni vet någon trevlig nybörjarvänlig corp, gärna svensk men det är inget krav?
Mvh

Gör vad du vill, prova PvP, PvE, Mining etcetera
Du kan joina mitt corp om du vill ha lite 1 on 1 hjälp, för det är inte så många aktiva för tillfället. Jag gör det mesta, men oftast missions

Permalänk
Medlem
Skrivet av buLLit:

Mvh

Själv siktar jag på PvP. Känns som att det är där det finns mest att hämta i EvE. Jag tänkte börja med L1-3 Missions för att få tid att träna upp skills och investera lite ISK. Därefter hägrar en framtid som prisjägare. Verkar vara sjukt kul, även om det inte genererar speciellt mycket ISK.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Gör vad du vill, prova PvP, PvE, Mining etcetera
Du kan joina mitt corp om du vill ha lite 1 on 1 hjälp, för det är inte så många aktiva för tillfället. Jag gör det mesta, men oftast missions

Absolut, det gör jag gärna. Har inte behov av ett stort aktivt corp i dagsläget, då min speltid är begränsad.
Men hade varit trevlig med någon att byta funderingar med när dom poppar upp. Nybörjar chatten har man ju inte så stor nytta av.. när flera tusen personer vill ha svar på sina tutorial frågor, varje dag.

Skrivet av Windir87:

Själv siktar jag på PvP. Känns som att det är där det finns mest att hämta i EvE. Jag tänkte börja med L1-3 Missions för att få tid att träna upp skills och investera lite ISK. Därefter hägrar en framtid som prisjägare. Verkar vara sjukt kul, även om det inte genererar speciellt mycket ISK.

Har inte satt mig in i PvP alls, finns det någon bra sida med nybörjar information kring ämnet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk

Inte rört mina gammla trialkonton på säkert 2 år men hade tänkt börja lite smått igen, undrar då om det finns någon vänlig själv därute som kan ge mig en lång trial till o börja med. Har ej bestämt mig om jag kommer fortsätta efter det, så kasta inga pengar på mig lol

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Skriv ett pm till mig så får ni invite

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Är det någon här som skulle kunna förklara hur exploration går till, istället för att man sitter och nöter L3's ?
Tackar i förhand!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Är det någon här som skulle kunna förklara hur exploration går till, istället för att man sitter och nöter L3's ?
Tackar i förhand!

Jag kan försöka dra ihop en crashcourse i helgen.

Permalänk
Medlem

Skulle kunna tänka mig att leta efter en corp åt mina 2 chars jag med.

Min Eve-vana sträcker sig från 2006, dock var dettai form av diverse trial-accs till och från. För nuvarande dock:

Har en som är född 2009 dock sparsamt spelad, så hon kvalar in på cirka 10M SP. Kör en rattle med ca 800 capstable omnitank/812DPS, så hon överlever det mesta. För tillfället leker hon carebear i Caldari highsec. Utöver det så har jag även min nystartade PVP-char, som för tillfället har 2 dagar kvar för att effektivt kunna flyga covert ops/stealth bombers.

Skulle behöva en corp som har bra koll på sitt nullsec-område, så att min gamla main kan ratta/anoma i fred utan neuts som ploppar in i systemet, medans min PVP pilot (som är min nya main aktivitetsmässigt) kan flyga runt i närliggande system och pointa targets åt resterande medlemmar i corp/alliance.

Är 26 år, familjefar, egen företagare och "mogen". Så har inte direkt skitmycket tid till att vara aktiv 5-6 timmar per dag. Skulle gissa på att min aktivitet ligger på 3 timmar per dag eller så, dock väldigt hardcore under dem få timmarna tack vare gamla vanor som sponsrad wow-spelare, som dör tydligen dör ut alldeles för sakta i familjens mening.

Någon corp som känner sig träffad?

Dem som behöver hjälp ingame eller en förlängd trial-invite får gärna PM'a mig antingen ingame eller här på Swec. Ingame heter mina characters Minata Ayumi samt Mei Ayumi.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Jag kan försöka dra ihop en crashcourse i helgen.

Jag väntar spänt på din course

Permalänk
Medlem

En bra början är alltid Eve university, vill någon ha hjälp med exploration eller saker kopplade till det så skicka ett pm. Har spelat i ett år nu och bor med två av mina karaktärer i ett C5 maskhål och har gjort och fortfarande gör det mesta inom exploration och pvp inklusive hisec, lowsec och nullsec pvp samt explo/siterunning. Vad gäller maskhål började jag i ett c1 och är idag med i en av de stora maskhåls allianserna med allt vad det innebär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av barman85:

Och sen när det är dags att bege sig ut i 0.0 så kontaktar du Svea Rike :). Så får du leka med dom stora pojkarna:)

Jag kan varmt rekommendera Svea rike!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Funderar på att börja med EVE igen, har en karaktär med ca 3M SP. Men vill hitta någon att spela med, spelar ingen roll om det är med en ny karaktär eller med min befintliga.

Visa signatur

It's nice to be important but
it's more important to be nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av BelLamron:

Funderar på att börja med EVE igen, har en karaktär med ca 30M SP. Men vill hitta någon att spela med, spelar ingen roll om det är med en ny karaktär eller med min befintliga.

Invite
Eller vad vill du göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eroish:

Jag väntar spänt på din course

Kan ju alltid vara smidigt att först testa med en google sökning, då du är garanterat inte den första att efterfråga något liknande

http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Exploration_guide
http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Apocrypha_probing

Skrivet av barman85:

Jag skulle inte direkt kalla CFC the big boys... Snarare the blob boys

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Tackar i förhand!

edit: Kortkorta varianten:
Du åker omkring och scannar system och hittar olika sorters signaturer. Olika signaturer ger olika sorters rikedomar på olika vis och behöver utrustning som t.ex. hacking, code breaker medans andra kan vara rena mining-platser. Det hela är dock ett lotto, där man ena dagen inte tjänar något alls, men den andra hitta något värt ett par hundra miljoner. L3 är nog en mer säker inkomstkälla, men det är något speciellt med exploration ändå.

Långa korta varianten:

Såg att du aldrig fick något svar. Jag kan dra en kortfattat variant. Mycket detaljer finns att hämta på olika guider. Använd google, använd någon guide skriven under 2012. Kolla även youtube, kanske förklarar mer. Ta den senaste du kan hitta så att du får från rätt version av spelet bara.

Det första du behöver är ett skepp. Vissa skepp har bonus till Scanning, vilket är huvudsysslan i exploration. Probe är en frigate som jag vill minnas har bonus till någon av scan-egenskaperna.

Därefter behöver du utrusta den med probe launcher. Det finns två olika kategorier Probe launchers - Combat och de för exploration som heter Core Probe launcher (eller dylikt).

Bästa förutsättningarna utrustningsmässigt är dock en covert op-frigate med maxuppgraderad skill och en faction-launcher (Sisters bla bla bla). Du har också tre viktiga skills under science-kategorin som hjälper till. Astroblablabla heter dom. Kolla infon/Googla en guide.

För att börja exploration i high-sec krävs dock inte mycket skills eller dyr utrustning, så börja där. Fynden är dock mer blygsamma.

Du drar upp din scanner (finns i menyn). Du har dels directional scanner och sedan en annan i en annan tab. I denna andra tab så har du ett litet annat interface och det är här du kommer kika som oftast. Börja dock med att skicka ut minst en probe från launchern och se till att den är på max-range i interfacet (64au eller nått tror jag). Du ska också nu ha solsystemskartan uppe (F10 har jag för mig). Du kommer se en sfär/boll som i mitten har en fyrkantig box med pilar du kan dra i. Så småning om behöver du flera probes ute.

Du kan flytta en boll i tre dimensioner. Håller du in shift och drar i en pil flyttar du alla probes du har placerat ut åt samma håll.
Bollen visar probens räckvid, och proben är placerad i mitten. Ändrar du range blir bollen mindre. Placera så att bollen täcker alla planeter (kolla även i höjdled). Är det osäkert så sätt ut två. Man kan även sätta ut fyra till att börja med om man vill. Varför, kommer förklaras.

Själv scan-interfacet/menyn/tabben är självförklarande. Klicka på knappen för att starta scanning. Något i interfacet rör sig, ljud blippar och en nedräkning sker som sedan resulterar i en resultatlista. Där har du eventuellt något som heter antingen Cosmic Signature eller Cosmic Anomaly. Anomalies kan man hitta med directional scanner. Ignorera dom. De går att filtrera bort i interfacet. Signaturerna är de du vill åt. Byt system om du inte hittar någon signature.

När du väl fått en cosmic signature på resultatlistan är det dags att börja jobba. Du kommer se resultaten i rött på din solarsystem map. Har du bara en probe kommer du se att din boll blivit mindre och bytt färg till röd. En ensam probe kan endast få reda på hur långt det är till signaturen. Likt GPS behöver du flera referenser för att få en säker position i alla led, därav behövs fler bollar. Se till att placera dina bollar i en fyrkant där de mestadels överlappar varandra. Sök igen. Blippandet hörs och nu borde du få antingen ett resultat i form av röd stor cirkel eller en eller flera prickar. En stor cirkel betyder att signaturen bara finns inom radien för två av dina fyra bollar. En prick för tre. Ibland får man två prickar för samma signatur har jag för mig. Oavsett, så länge du inte får en prick så kan du behöva justera placeringen av dina bollar.

Nu har du en ungefärlig exakt placering ;). Dock är dina probes inställda på maxavstånd och de har då svårt att fokusera. Du kan se "strength" någonstans i form av procent. Det är träffsäkerheten. Du behöver 100% för att kunna warpa till signaturen. Sänker du range på dina probes kommer dess styrka istället öka. Således, sänk till ett steg mindre i range och gör om proceduren med att placera bollarna så att de alla täcker den prick du har fått. Sök.

Fortsätt så tills du får 100%. Var dock försiktig, sätter man bollarna för nära varandra ger de ett felaktigt resultat, du lär dig. Får du inte 100% så behöver du mer styrka på annat sätt, och det är via skills, skeppsbonus eller din probe launcher. När du kan warpa till en signatur är du färdig.

Resten får du upptäcka själv.

Ja just det, glömde bort att det finns Sister's probes också, som är starkare än vanliga. Eller minnas jag fel? Nåja, kolla Variations genom show-info på en vanlig core-probe och se själv.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Inte rört mina gammla trialkonton på säkert 2 år men hade tänkt börja lite smått igen, undrar då om det finns någon vänlig själv därute som kan ge mig en lång trial till o börja med. Har ej bestämt mig om jag kommer fortsätta efter det, så kasta inga pengar på mig lol

Kolla ditt PM, skickat en invite 21 dagar.

Har några invites till!

Skrivet av Sanazin:

Tackar i förhand!

http://www.youtube.com/watch?v=heYfTA00Idg Officiell förklaring

http://www.youtube.com/watch?v=xQPjvCYxcjs bra tutorial! går igenom allt!

Visa signatur

🐯 En Svensk Tiger – VOIP, kaos & taktik
🌐 svensktiger.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Hade missat den är EVE-videon som kan vara den grymmaste jag sett. Satan vilket ögongodis dom fångat och grymma fighter. Allt filmat ingame om någon funderade över det.
http://youtu.be/U9OBdUoSYg4

Sen om man är lite insatt i EvE så är det nog svårt att inte uppskatta Clarion Call 3, men de flesta har nog sett den.
http://youtu.be/XrYe_4vHzgE

Grymma videos, några fler?

Klassikern har jag sett http://www.youtube.com/watch?v=ns9oAGnK9CU

Visa signatur

🐯 En Svensk Tiger – VOIP, kaos & taktik
🌐 svensktiger.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krok777:

Grymma videos, några fler?

Klassikern har jag sett http://www.youtube.com/watch?v=ns9oAGnK9CU

Gillar denna grymt mycket.

Älskar förövrigt den som postades innan av han cracko.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Inaktiv

Är väldigt sugen på att börja med EVE igen efter ett ganska långt uppehåll. Finns det någon form av gratis återaktivering ett par dagar eller måste man lägg till mer game time? Det är inget trial konto utan ett gammalt "riktigt" konto.

Permalänk

Kostade mig ca 9€ att återaktivera på EVEs hemsida och då fick man 30 dagar.

Visa signatur

It's nice to be important but
it's more important to be nice

Permalänk
Medlem

En av de mer inspirerande EVE-videos som finns därute:

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BelLamron:

Kostade mig ca 9€ att återaktivera på EVEs hemsida och då fick man 30 dagar.

Såg att det fanns samma erbjudande för mig under account management. tack för tipset

Permalänk
Medlem

Har kört eve igen ett litet tag nu och fastnat riktigt denna gången. Har mest kört missions och äntligen börjat flyga battleships och köra lvl4 missions.
Men tänkte börja testa på lite PvP.
Några tips på vad man skall börja med, bra fits och skills? Kör Caldari nu så är en bra början med deras skepp.