Surround system för 16 kvm

Permalänk

Surround system för 16 kvm

Tjena,
Fira det nya året med ett surround system till nya Tvn är en fattig ung herre så tips önskar

prisklass. förklarast enklast genom att säga att jag söker motsvarig heten till ett AMD 6850
helt okej men inget att skryta med.
letar alltså efter acceptabel skit. haha
rätt liten yta så tänkte att jag kunde komma undan hyfsat lätt!
/mvh budget svensson!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk

Satsa på begagnat. Då får du bra grejer för små pengar. Men ska se vad jag kan hitta åt dig

Med/utan DVD/Blueray? 5.1 system?

Permalänk
Permalänk
Medlem

kolla rehifi.se

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Avstängd

Skulle föreslå ett alllt i ett paket med DVD/Blueray eller 5.1 datorhögtalare i det lilla rummet.

Fast känner du dig manad till experiment och har 5.1 ljud-ut från datorn.
Varför inte en Mikro/Mini/Kompakt-stereo/system (kärt barn har många namn) = Front.
Enkelt och kompakt 2.1 datorhögtalare för 200-500kr = subbas + Suround/bak-högtalare (Måste kopplas in på dator för att fungera).
Kvar återstår centerhögtalaren = Möjligen Använda eventuella högtalare på TV/datorskärm, eller lösa det med ett par datorhögtalare 2.0 för 100-300kr

Stereon ger välljud för musik och funkar utan dator, medan resten ger surround i spel och film.

Visa signatur
Permalänk

gått en tid och tänkte kolla lite med er nu igen!
män plan är att köra htpc>reciver>tv

för tillfället är min htpc asus z68 2500k med ett 6950

jag har kolla lite i hemmet och hittat 2x par högtalare lite äldre bägge med (stereo kablar?)
en gammal reciver dock ingen hdmi så det kommer behövas införskaffas(?)
diverse 2.1 och hittat 2.0 system
kan män fila ihop nåt med dessa delar eller e det bara önskelista tänkande av mig?

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!