Permalänk
Medlem

Prisvärd mus -Högst runt 400-

Hej jag har funderat på att skaffa en ny mus såhär efter jul och jag funderade om ni hade några tips!

Jag vill att musen ska ha högsta möjliga byggkvalité för priset, ''tygkabel'' skulle sitta fint, en led som lyser upp mushjulet skulle vara roligt.
Med tanke på dess utformning så vill helst inte att den ska va Claw Grip ( tycker att det känns konstigt ). En eller två knappar på vänstra sidan skulle inte vara dumt.
Det kan vara svårt att hitta en mus med alla dessa funktioner men jag ifrågasätter inte SweC- medlemmarnas kunskap!

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.

Permalänk
Permalänk
Medlem

G400 Ser faktiskt bra ut! Ända som fattas är den braidade kabeln!

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

Någon av dessa kanske skulle smaka?
http://www.inet.se/sok/steelseries-kana

Permalänk
Permalänk

Som tidigare länkat G400

Permalänk
Medlem

Jag har både en G400 och en Steelseries Kana som folk tipsar om här.

Skulle säga att båda är utmärkta val beroende på vad man prioriterar.
G400 lär ha den bästa avläsningssensorn på marknaden. Har kört en hel del med den och kan rekommendera den varmt.

För någon vecka sedan köpte jag en Steelseries Kana. Visste väl egentligen ingenting om den när jag köpte den, men dess låga vikt på 72 gram och dess stora sidoknappar tilltalade mig.
Idag är det min absoluta favoritmus, även framför G400.

Sensorn lär inte vara lika bra som på G400 och den har haft problem med flerfärgade musmattor och även jitter om man kör på höga DPI inställningar. Dock lär firmwareupdateringar ha fixat problemen med flerfärgade mattor.
Däremot ska musen inte ha några problem med positiv eller negativ musacceleration som många lasermöss har (detta är dock en optisk mus).

De medföljande musfötterna är heller inga höjdare (lite för hög friktion mot underlaget). Jag bytte mina mot hyperglides och satte på extra små tunna miniglides på dessa.
Efter denna moddning är musen den bästa jag någonsin spelat med när det kommer till att kunna aima snabbt och pricksäkert.
Mycket beror detta antagligen dock på vikten. Jag föredrar lättare möss.

Men G400 är som sagt ett mer traditionellt val för gamers som vill ha det bästa som finns i sensorväg.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Jag har både en G400 och en Steelseries Kana som folk tipsar om här.

Skulle säga att båda är utmärkta val beroende på vad man prioriterar.
G400 lär ha den bästa avläsningssensorn på marknaden. Har kört en hel del med den och kan rekommendera den varmt.

För någon vecka sedan köpte jag en Steelseries Kana. Visste väl egentligen ingenting om den när jag köpte den, men dess låga vikt på 72 gram och dess stora sidoknappar tilltalade mig.
Idag är det min absoluta favoritmus, även framför G400.

Sensorn lär inte vara lika bra som på G400 och den har haft problem med flerfärgade musmattor och även jitter om man kör på höga DPI inställningar. Dock lär firmwareupdateringar ha fixat problemen med flerfärgade mattor.
Däremot ska musen inte ha några problem med positiv eller negativ musacceleration som många lasermöss har (detta är dock en optisk mus).

De medföljande musfötterna är heller inga höjdare (lite för hög friktion mot underlaget). Jag bytte mina mot hyperglides och satte på extra små tunna miniglides på dessa.
Efter denna moddning är musen den bästa jag någonsin spelat med när det kommer till att kunna aima snabbt och pricksäkert.
Mycket beror detta antagligen dock på vikten. Jag föredrar lättare möss.

Men G400 är som sagt ett mer traditionellt val för gamers som vill ha det bästa som finns i sensorväg.

Vad bra att du jämförde G400 och Kana, det var nämnligen den jag väljde mellan. Jag tror nog att det blir en Logitech

Visa signatur