Permalänk
Medlem

Frågor kring Boxee....

Har två frågor kring Boxee:

1. Gillar skarpt Boxee när jag provat den. Men är det fortfarande en god idé att köpa den - med tanke på att de ju lagt ner uppdaterandet av den? Kommer andra die-hard-fans fortsätta uppdatra eller vad tror ni? Kommer den kunna "hänga med" mjukvarumässigt ytterligare ett bra tag?

2. Jag streamar mycket, och PLAY-kanalerna verkar ju funka fint (utom Kanal5?). Men när jag försöker streama från andra sidor stöter jag på ett problem som jag undrar om nån vet hur man kommer kring:
Streamar jag i datorn från t ex Project Free TV så dyker ett pop-up fönster med reklam upp. Man stänger det och sen är det bara att titta på serien/filmen. Men i Boxee:n dyker inte reklamen upp som ett nytt fönster utan webbrowsern går vidare till reklamen... detta förmodligen p g a att Boxee:n inte hanterar flera fönster (?). Nån som begriper hur jag menar och kanske t o m har en lösning?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Uppriktigt sagt, köp den inte! Dom har riktigt pinkat på sina befintliga kunder genom att helt övergett den och iaf för mig ser det ut som att de ljuger som satans när dom säger att det inte bara går att porta Netflic appen från USA boxen när det verkar fungera att använda den amerikanska netflix genom att bara använda en proxy.

Jag kommer aldrig att köpa en pryl från dom igen.

Permalänk
Medlem

Dom har alltså sin Boxee tv som dom satsar på med sin egen "netflix" som dom vill sälja, därför beter dom sig som smegheads.

Permalänk
Medlem

Jag tycker helt klart att den är värd 1200kr med tanke på att den spelar allt du slänger på den.
Att man kan koppla ihop den med sin NAS genom Samba/NFS är ju perfekt.
Och en smidig fjärrkontroll på det sen kan man bli en riktig soffpotatoe

Sen om dem nu har slutat uppdatera den tycker jag personligen är helt ointressant då den fungerar så bra som den gör.
Det är ganska vanligt att företag gör så här med sina gamla produkter så ser inget konstigt med det.

Titta exempel på moderkortsmarknaden. Man ser rätt ofta att moderkort som är et par år inte får "biosuppdateringar" längre.

Permalänk
Medlem

Jo, men just det som oroar mig med uppdateringarna är kirng PLAy-kanalerna. Om de uppgraderar sina flash-spelare t ex vill man ju att Boxee:n hänger med..

Permalänk
Medlem

Cabraja: har du nån lösning på min fråga 2?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Boxee'n är en grym liten grej, trots att den hänger sig och inte klarar av att spela stora MKV-filer (tror att det är vid 30gig plus som den ger sig). Trots dessa problemen så är det ändå ett av mina bättre köp. Underbart med AirPlay, spela upp vad du vill (Streams, lokala filer) från din Iphone/Ipad osv. Grymt skönt med boxee-appen till telen också, då du kan styra musiken var du än befinner dig i huset. Äh, som sagt... dom positiva delarna överväger dom negativa.
Svar på fråga 2:
När det händer mig brukar jag bara klicka på "tillbaka-knappen" i webbläsaren, och sen trycka igång streamen/videon igen. Och då slipper man reklampopupen, kan vara olika på olika hemsidor dock. Men har fungerat på dom jag har besökt i alla fall!
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik0240:

Cabraja: har du nån lösning på min fråga 2?

Tyvärr. Använder bara Boxeeboxen till att streama från min NAS. Installerade precis Boxee+Hack och det fungerar ännu bättre nu
då man kan hämta titlar direkt från boxen från undertexter.se istället för att behöva göra det via dator.

Permalänk
Medlem

Jag har nu haft min Boxee Box i ett år och till en början tyckte jag det var en klockren pryl, men allt eftersom har både jag och min sambo tröttnat rejält på den. Om du vill ha en mediamaskin som flyter bra ska du inte välja en Boxee, sen har jag stött på många probelm med t ex youtube "appen". En rejäl bugg är när Boxeen fryser till (det gör det ganska ofta) och du trycker vidare på kontrollen så låser sig hela systemet och du är tvungen att starta om genom att gå fram och hålla inne knappen på lådan.

Så min rekommendation är att INTE köpa en Boxee Box och istället spara ett tag och plocka ihop dina egna komponenter för en liten extra peng.

Permalänk
Medlem

Verkar ju vara blandade åsikter om Boxee.

Någon som har idéer tips på liknande produkter? I ungefär samma prisklass?
D v s en låda som kan spela det mesta man matar den med och som kan spela upp PLAY-kanaler....