Jag hade exakt samma problem förut, fast med mitt 470.
- Visade sig att det va ett av mina RAM minnen ifrån Corsair som va halft defekt.
Med såpass lite kunskap jag satt på förut om RAM minnen så tog det mig ett helt år att hitta felet.
Efter 12månader ungefär så dog hårddisken (som köptes ny i butik) pga onödigt hög data korruption, vilket visades på exakt det sättet du beskriver.
Jag trodde hela tiden det va hårddisken som va lite små defekt eftersom problemet bara uppstod ytterst sällan. Ibland mer ofta, varierade väldigt random... ibland funka den bra en hel månad varje dag, ibland höll den på o bråka flera gånger i veckan..
När hårddisken dog så köpte jag en ny disk, men fortfarande hade jag samma problem, och det va de som fick mig att misstänka ram-minnet varpå jag kollade upp hur man felsöker ram-minnet, och tro på fan, ena minnet gav mig errors i memtest86+ efter ett par timmar.
Bytte ut det ram-minnet och felet försvann helt och hållet...
Kan vara värt att kolla upp SMART värdena på hårddisken samt kolla dina ram-minnen, och ta bort överklockningen på CPU.
En ostabil CPU överklock kan också skapa detta problem.
Drivrutinen slutar svara och återställs automatiskt när data inte kan läsas/skrivas eller när det uppstår errors i 1orna och 0orna.
Har du någonsin haft en bluescreen?
Coilwhinet kan bli förklarat ... när drivrutinen återställs så skyrocketar din fps till helt sjuka nivåer då drivrutinen blir tillfälligt inaktiv och kortet löper fritt medans drivrutinen automatiskt startar om sig för att åtgärda data felet.