värt att köpa battlefield 3 premium nu år 2013?

Permalänk
Medlem

värt att köpa battlefield 3 premium nu år 2013?

Hej

Är riktigt sugen på att köpa bf3 premium nu.
Men det kanske inte är lönt att köpa det så pass sent?

Spelar de flesta på de nya kartorna?

Permalänk

nja, jag skulle inte köpa det.. köp något nytt spel istället.

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Medlem

Värt alla dagar i veckan imo.

Finns här för 262.69 SEK . Jag och många har köpt där, får cdkey direkt.
http://www.cjs-cdkeys.com/products/Battlefield-3-Premium-CD-K...

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Permalänk
Medlem

japp. det är ett roligt spel.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av spinxen:

Värt alla dagar i veckan imo.

Finns här för 262.69 SEK . Jag och många har köpt där, får cdkey direkt.
http://www.cjs-cdkeys.com/products/Battlefield-3-Premium-CD-K...

Skrivet av DrSnaggles:

Men vågar man köpa på dessa sidor?
Jag har aldrig hört talas om dem.
Kan tillägga att jag redan har battlefield 3 men vill köpa till premium.

Permalänk
Skrivet av meqanix:

Men vågar man köpa på dessa sidor?
Jag har aldrig hört talas om dem.
Kan tillägga att jag redan har battlefield 3 men vill köpa till premium.

köp med ett kort som du får fakturan efter.

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Medlem

Klart det är värt det!
Spelar nästan bara kartorna som har kommit i premium. Har betalt fullpris för både spel och för premium och det har varit värt varenda öre

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Spelar du mycket bf3 och tycker det är kul? I så fall: Ja, köpt det. Det är ju inte så gammalt ändå, det finns fortfarande massor av servrar och spelare och det ska komma en till expansion. Det kanske är lite mindre värt om du har alla expansioner redan men om man gillar bf3 så tycker jag man definitivt ska köpa det. På nätet kan man få det mycket billigare än i affärer som game, siba, elgiganten etc.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

HEj.
170kr för battlefield premium. Kräver dock att ni redan äger ¨bas spelet¨ köpta själv och det gick galant.
titta annars längre ned i denna tråd, står vad de anvnäda för zip

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Klart det är värt det!
Spelar nästan bara kartorna som har kommit i premium. Har betalt fullpris för både spel och för premium och det har varit värt varenda öre

Håller helt med!

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem

Jag tycker fortfarande det är värt det, Origin brukar även rea ut.

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk
Medlem

Köpte mitt för 150 kr på origin:)

Permalänk

Jag köpte BF 3 + Premium för några timmar sedan, kunde knappt vart nöjdare för 233kr

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att Azadi palace är en av de bästa kartorna i spelet, även Markaz monolith är riktigt bra om det inte är för mycket pappskallar som sitter på taken.

Permalänk
Medlem

Amazon (163 kr) : http://www.amazon.com/Battlefield-3-Premium-Service-Download/...

Om du gillar spelet så är det värt det

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Har du något mappack?

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Jag köpte BF 3 + Premium för några timmar sedan, kunde knappt vart nöjdare för 233kr

-var köpte du det? (Nu har jag ifs redan bf3 utan premium)

Skrivet av Felparkerad:

Har du något mappack?

-jag har back to karkand, fick det till när jag köpte bf3 limited edition.

Permalänk
Skribent

Köp premium via g2play.net

Har handlat nästan alla mina spel där i drygt 2 ½ år, alltid billigt - 2min leverans!

Och BF3 är fortfarande grymt värt, då BF4 inte kommer komma på iaf. 1 år!

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Skrivet av meqanix:

-var köpte du det? (Nu har jag ifs redan bf3 utan premium)

-jag har back to karkand, fick det till när jag köpte bf3 limited edition.

Amazon, eftersom att du redan har spelet orkar jag inte länka med det gick för 35.99usd, jag skrev in min stad men att den låg i Californien med något ZIP-nummer. Har handlat från Amazon förut, aldrig testat deras service dock. Rekommenderar dem!

Permalänk
Medlem

Står lite mer i tråden längre ner, heter typ Premium på garmersgate för 210kr, men har massa amazon där också.

Permalänk
Skrivet av Daavido:

Amazon (163 kr) : http://www.amazon.com/Battlefield-3-Premium-Service-Download/...

Om du gillar spelet så är det värt det

Gjorde som Daavido köpe på Amazon nyss för 163 till ungarna dom hade bara bf3 inte premium.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Gjorde som Daavido köpe på Amazon nyss för 163 till ungarna dom hade bara bf3 inte premium.

Hur gjorde du köpet? Registrerade kreditkort och sedan din adress?

Gick nedladdningen smidigt?

Jag förstår dessutom inte hur det är att köpa spelet på Amazon.com.

I butik kan man köpa spelet och då får man en nedladdningskod (denna antar jag att man skriver in i Origin) och köper man på Amazon som ni länkade till så tar minst 5 h att ladda ner och det ligger på ca 10 GB.
Varför får man inte en kod från Amazon som man skriver in i Origin också?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ja absolut, bf4 kommer inte förrän till sommaren ändå. Det är många som fortfarande spelar BF3 och de nya banorna.

Permalänk
Skrivet av meqanix:

Hur gjorde du köpet? Registrerade kreditkort och sedan din adress?

Gick nedladdningen smidigt?

Jag förstår dessutom inte hur det är att köpa spelet på Amazon.com.

I butik kan man köpa spelet och då får man en nedladdningskod (denna antar jag att man skriver in i Origin) och köper man på Amazon som ni länkade till så tar minst 5 h att ladda ner och det ligger på ca 10 GB.
Varför får man inte en kod från Amazon som man skriver in i Origin också?

Skickades från m.sweclockers.com

Du får en kod ifrån Amazon skriv in den på origin sen laddas den ner. Köpet var lite klurigare fick ange att jag Bode i usa och en post kod från någon stat typ Ohio. Bara att googla på zip code ohio typ.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Jag har premium och har haft det sen dag 1. Själv tycker jag att BF3 + B2K är det enda man behöver. Alla andra expansioner är ganska tråkiga, men de bara min åsikt.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

Jag köpte Battlefield 3 - Premium (tydligen limited edition också, vad nu det gör för skillnad) igår och är inte (alls) insatt i det.

Men vad är egentligen expansionerna, bara nya banor?

Vad är det första jag bör göra, köra klart Campaignen, Multiplayer osv..?

Permalänk

expansionerna är nya banor till multiplayer och så är det nya vapen o fordon.

Visa signatur

Min dator

Permalänk
99:e percentilen

En stor anledning att köpa Premium är för att kunna joina när kompisarna ska spela på en bana som ingår i CQ, AK eller AM. Både att inte kunna vara med och att vara "den" som gör att hela gänget inte kan spela den banan man hade tänkt kan vara tråkigt. Det måste inte vara så: En av mina polare har inte Premium och vi kör därför alltid vanilla när han är med, och det är lika roligt ändå. Men det begränsar ju valmöjligheterna.

Hur som helst, Battlefield 3 (inklusive Premium) är det bästa jag köpt någonsin mätt i antal timmar underhållning per krona.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Du får en kod ifrån Amazon skriv in den på origin sen laddas den ner. Köpet var lite klurigare fick ange att jag Bode i usa och en post kod från någon stat typ Ohio. Bara att googla på zip code ohio typ.

Jag gjorde som du nu. Beställde detta och fick svar att det kan ta upp till 4 timmar innan jag kan börja ladda ner det. Har inte fått min nedladdningskod ännu.
De skulle återkomma med ett mail när man min order är behandlad.

Det verkar inte som att du råkat ut för samma process?
Det lät som att du fick din kod direkt?