Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Inaktiv

Har precis fått igång kontot igen och börjat återbekanta mig med allt. Är sugen på att skaffa ett bra drone skepp. Har för tillfället en Vexor (combat cruiser) vilket jag tror är ingångssteget när det gäller drone skepp. Vilket skepp borde jag satsa på efter Vexorn? Kan tillägga att jag är Gallente så ett skepp inom det trädet kanske är att föredra?

Sedan undrar jag om någon vet ett bra corp man kan gå med i? Gärna nybörjarvänligt då jag endast har ca 740k SP hittills.

Permalänk
Skrivet av anon172162:

Sedan undrar jag om någon vet ett bra corp man kan gå med i? Gärna nybörjarvänligt då jag endast har ca 740k SP hittills.

Jag har också precis börjat igen och blev då inbjuden till ett 80% svenskt corp vilket jag tycker är nybörjarvänligt, själv har jag bara 3.7M SP så jag är också ny.

Visa signatur

It's nice to be important but
it's more important to be nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Har precis fått igång kontot igen och börjat återbekanta mig med allt. Är sugen på att skaffa ett bra drone skepp. Har för tillfället en Vexor (combat cruiser) vilket jag tror är ingångssteget när det gäller drone skepp. Vilket skepp borde jag satsa på efter Vexorn? Kan tillägga att jag är Gallente så ett skepp inom det trädet kanske är att föredra?

Sedan undrar jag om någon vet ett bra corp man kan gå med i? Gärna nybörjarvänligt då jag endast har ca 740k SP hittills.

Dom drone skeppen jag har använt genom tiderna till mission är
Myrmidon, Gila och rattlesnake. Så du kan ta en titt på dom bland annat ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Har precis fått igång kontot igen och börjat återbekanta mig med allt. Är sugen på att skaffa ett bra drone skepp. Har för tillfället en Vexor (combat cruiser) vilket jag tror är ingångssteget när det gäller drone skepp. Vilket skepp borde jag satsa på efter Vexorn? Kan tillägga att jag är Gallente så ett skepp inom det trädet kanske är att föredra?

Vexor - Dominix - Rattlesnake/Dominix Navy.

Standardträdet för droneanvändare.

Det ska tilläggas att jag har cirka 3M SP i armortanking. Jag bytte från min dåvarande Dominix till en Rattlesnake, och lade på 2 veckors trainingtime på Shieldtanking som jag hade cirka 10.000SP i till att börja med. Efter dessa 2 veckor så tankade min Rattlesnake mycket bättre med shields än min överdrivet skillade Dominix, medans den är capstable och trycker ur sig mycket mer DPS.

Så jag skulle vilja säga att Rattlesnake utan tvekan är det "end-of-the-line" skepp du ska satsa emot som droneanvändare i highsec när du inte har möjlighet att köra Carriers. Men fram tills att du kan flyga ett sådant dugligt nog och har råd med det, är Dominix det uppenbara nästa-steget efter Vexor. Dual LARII newbie/afk fit fungerar helt underbart på lvl IV missions om du har capskills nog.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spel565:

Dom drone skeppen jag har använt genom tiderna till mission är
Myrmidon, Gila och rattlesnake. Så du kan ta en titt på dom bland annat ^^

Skrivet av Nanae:

Vexor - Dominix - Rattlesnake/Dominix Navy.

Standardträdet för droneanvändare.

Det ska tilläggas att jag har cirka 3M SP i armortanking. Jag bytte från min dåvarande Dominix till en Rattlesnake, och lade på 2 veckors trainingtime på Shieldtanking som jag hade cirka 10.000SP i till att börja med. Efter dessa 2 veckor så tankade min Rattlesnake mycket bättre med shields än min överdrivet skillade Dominix, medans den är capstable och trycker ur sig mycket mer DPS.

Så jag skulle vilja säga att Rattlesnake utan tvekan är det "end-of-the-line" skepp du ska satsa emot som droneanvändare i highsec när du inte har möjlighet att köra Carriers. Men fram tills att du kan flyga ett sådant dugligt nog och har råd med det, är Dominix det uppenbara nästa-steget efter Vexor. Dual LARII newbie/afk fit fungerar helt underbart på lvl IV missions om du har capskills nog.

Tack för tipsen. Ska ta en titt på dom skeppen. Vad rekommenderar ni för vapen utöver drones på Vexorn? För tillfället kör jag med 3 st medium hybrid turrets I med anti matter charges. Utöver det har jag bara 4st hammerhead I drones hittills. Ska träna level 5 snart men är lite annat som ska tränas först. Är det vettigare att satsa på shield tanking istället för armor tanking? Eller är det mer en smaksak?

Hur långt i lvl på missions kan man komma med Vexorn? Har precis börjat med lvl 1 missions och det är ju inte direkt några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Tack för tipsen. Ska ta en titt på dom skeppen. Vad rekommenderar ni för vapen utöver drones på Vexorn? För tillfället kör jag med 3 st medium hybrid turrets I med anti matter charges. Utöver det har jag bara 4st hammerhead I drones hittills. Ska träna level 5 snart men är lite annat som ska tränas först. Är det vettigare att satsa på shield tanking istället för armor tanking? Eller är det mer en smaksak?

Hur långt i lvl på missions kan man komma med Vexorn? Har precis börjat med lvl 1 missions och det är ju inte direkt några problem.

Drone skepp är oftast gallente, och gallente är oftast armor tanking. Så troligtvis är det bra just därför, även om rattlesnake är sköldtank!
Själv har jag alltid varit sköld och det har funkat bra. Så det är väl lite valfritt.

Permalänk
Medlem

En Vexor duger för lvl III missions. Den fungerar i IV's också men bara om du har en väldigt bra pilot till den med korrekta skills. Det vill säga du har över 10M SP i skills som påverkar din Vexor. Så i allmänhet, gå aldrig över lvl III's med en Vexor.

Om du ska flyga en Vexor/Dominix så är det armortanking som gäller, gärna aktiv sådan med hardeners. 2x LARII, 2X Primary Hardener (Kin för gurista tex) och 1X Secondary Hardener (Therm för gurista). Övriga lowslots kan Drone Damage Amp's sitta och mysa i efter du kommit över capskill-tröskeln, tills dess kommer du få sätta Capacitor-boostande modules i övriga lowslots för att klara av 2X LARII.

Sentries är den typ av drones som jag skulle rekommendera. Bökigare än "vanliga" drones, men har inte lika hög aggrofaktor och pumpar ut enormt mycket damage med Drone Interfacing V och T2 sentries.

För nuvarande har jag över 750DPS med min Rattlesnake, utan ett enda vapen monterat. Den damagen kommer endast ifrån 5X Garde II sentries.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

En Vexor duger för lvl III missions. Den fungerar i IV's också men bara om du har en väldigt bra pilot till den med korrekta skills. Det vill säga du har över 10M SP i skills som påverkar din Vexor. Så i allmänhet, gå aldrig över lvl III's med en Vexor.

Om du ska flyga en Vexor/Dominix så är det armortanking som gäller, gärna aktiv sådan med hardeners. 2x LARII, 2X Primary Hardener (Kin för gurista tex) och 1X Secondary Hardener (Therm för gurista). Övriga lowslots kan Drone Damage Amp's sitta och mysa i efter du kommit över capskill-tröskeln, tills dess kommer du få sätta Capacitor-boostande modules i övriga lowslots för att klara av 2X LARII.

Sentries är den typ av drones som jag skulle rekommendera. Bökigare än "vanliga" drones, men har inte lika hög aggrofaktor och pumpar ut enormt mycket damage med Drone Interfacing V och T2 sentries.

För nuvarande har jag över 750DPS med min Rattlesnake, utan ett enda vapen monterat. Den damagen kommer endast ifrån 5X Garde II sentries.

Dessutom är sentries tåligare och snabbare att återvända till drone bay vid aggro. De är bra att snipa med då t.ex. warden II har en (för mig) optimal range på över 115km.
Ah speciellt efter drone damage amplifier har blivit buffad, dock har drone aggron ökat.

Vad kör du på highslots då? Missiler ger ju 100-200 mer dps

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Vad kör du på highslots då? Missiler ger ju 100-200 mer dps

1X Small Tractor Beam och resten Drone Link Augmentor I. Detta då jag är nöjd med min DPS och inte känner att jag behöver mer för lvl IV's, så bekvämligheten att mina drones själv kan aggra (oftast iallafall, ibland orkar dem inte) och skjuta ned reds på 150km+ utan att jag behöver röra på mig är för trevlig för att ge upp.

Notera att mitt exempel för highslots är extremt dåligt att följa. Jag förlorar som du säger mellan 100-200DPS i utbyte mot att slippa bry mig om ammo, targeting (i samma grad) och traveltime för att komma inom räckhåll för targeting. Jag spar även lite minimalt med ISK på att inte behöva köpa ammo.

Men jag är lite halvlat när jag väl kör lvl IV's. Så för mig fungerar det ypperligt. Det är inte direkt som att fienderna överlever för länge mot 750+ DPS ändå, och med 2 Omni's fittade så gör jag bra mycket mer än 750 DPS om jag ska räkna med dem criticals som jag får. Högsta värdet jag sett hittills har vart över 1800 från 1X Garde II, på en träff. Standard-crit är dock runt 1100. Sedan tål min tank över 600 DPS från valfri damagetype, capstable, utan att jag behöver byta fittings, så jag behöver inte heller 100-200 DPS extra själv för att kunna överleva.

Lazy but cozy.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk

Hej Hopp,

Aktiverade mitt eve konto igen och inser att jag glömt bort i princip allting som gällde i spelet, någon som har några länktips så att man kan sätta sig in i spelet igen? Är cirkus 6 år sedan jag lirade och känns som att mycket har hunnit ändra sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

1X Small Tractor Beam och resten Drone Link Augmentor I. Detta då jag är nöjd med min DPS och inte känner att jag behöver mer för lvl IV's, så bekvämligheten att mina drones själv kan aggra (oftast iallafall, ibland orkar dem inte) och skjuta ned reds på 150km+ utan att jag behöver röra på mig är för trevlig för att ge upp.

Notera att mitt exempel för highslots är extremt dåligt att följa. Jag förlorar som du säger mellan 100-200DPS i utbyte mot att slippa bry mig om ammo, targeting (i samma grad) och traveltime för att komma inom räckhåll för targeting. Jag spar även lite minimalt med ISK på att inte behöva köpa ammo.

Men jag är lite halvlat när jag väl kör lvl IV's. Så för mig fungerar det ypperligt. Det är inte direkt som att fienderna överlever för länge mot 750+ DPS ändå, och med 2 Omni's fittade så gör jag bra mycket mer än 750 DPS om jag ska räkna med dem criticals som jag får. Högsta värdet jag sett hittills har vart över 1800 från 1X Garde II, på en träff. Standard-crit är dock runt 1100. Sedan tål min tank över 600 DPS från valfri damagetype, capstable, utan att jag behöver byta fittings, så jag behöver inte heller 100-200 DPS extra själv för att kunna överleva.

Lazy but cozy.

Man kan inte göra annat än att älska skeppet.

Själv har jag 4 launchers och 2st Drone Link Augmentor.
Du har nog rätt för jag inte använder missilerna helt, skjuter lite men de kan inte döda mycket utan dronehjälp och om dronsen aggroar faller dom fort ändå. Enda gångerna dom är användbara är då det är stora väl tankade skepp eller mindre skepp som dör enbart missiler.

Behöver ändå inte high slots då min alt lootar och salvar allt samtidigt som jag köttar med min main :3
Kanske borde jag skippa en launcher och istället sätta en Drone Link Augmentor för extra range, men då måste jag också sätta en sensor booster så jag kan Locka på sådana avstånd.

Kan du länka fit?

Permalänk
Inaktiv

Är inte helt 100 än på att jag kommer köra drone boats. Det får tiden avgöra =). Är även sugen på att köra en mer missile setup. Har förstått att gallente inte har många skepp av denna typ? Caldari däremot verkar vara ett bra val om man vill köra denna typ av fit. Går det träna skills för att köra andra rasers skepp? Finns det några nackdelar med det? Eller måste man rolla en ny char?

Permalänk
Skrivet av anon172162:

Är inte helt 100 än på att jag kommer köra drone boats. Det får tiden avgöra =). Är även sugen på att köra en mer missile setup. Har förstått att gallente inte har många skepp av denna typ? Caldari däremot verkar vara ett bra val om man vill köra denna typ av fit. Går det träna skills för att köra andra rasers skepp? Finns det några nackdelar med det? Eller måste man rolla en ny char?

Ja det går att träna andra rasers skepp också, ser ingen direkt nackdel med att träna från Gallente till Caldari eftersom båda raserna använder Hybrid turrets. Det ända sega är väll att börja om och träna Caldari Frigate osv... Om du hade valt Minmatar skulle du helst träna upp Projectile turrets eftersom deras skepp brukar ha bonusar på det, och Amarr använder Laser turrets.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk

Finns det någon Corp som är intresserad av två st nya medlemmar? Jag 40.5m sp och den andra 80m sp, vi är dock gröna som om vi knappt spelat spelet förr eftersom det har varit ett riktigt långt uppehåll för oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodgrin:

Finns det någon Corp som är intresserad av två st nya medlemmar? Jag 40.5m sp och den andra 80m sp, vi är dock gröna som om vi knappt spelat spelet förr eftersom det har varit ett riktigt långt uppehåll för oss.

Vad söker ni för corp?

Permalänk

Våra skills är till största delen fokuserade mot att kunna köra PvP och security missions, målet är väl att man skulle kunna köra lite bounty hunting men känns för tillfället oerhört långt dit eftersom man måste lära om sig hela spelet

Permalänk
Medlem

Är ni sugna på nullsec kan jag eventuellt erbjuda er två platser.
Vi flyger med CFC. (Goons m.fl.)

Permalänk

Sugen på nullsec ja men tror inte att vi är riktigt redo för det i dagsläget åtminstone, får återkomma till dig när man är varmare i kläderna och har något att bidra med Tack för erbjudandet!

Permalänk
Medlem

Precis fått beskedet att vår 8mb adsl är uppgraderbart till 30mb adsl med verklig fart på 24.

Lång historia kort.

Alltid varit sugen på eve men ett av skälen att avstå har varit segheten att ladda ner klienten med 8 mb adsl. Hur stor är klienten egentligen?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Precis fått beskedet att vår 8mb adsl är uppgraderbart till 30mb adsl med verklig fart på 24.

Lång historia kort.

Alltid varit sugen på eve men ett av skälen att avstå har varit segheten att ladda ner klienten med 8 mb adsl. Hur stor är klienten egentligen?

Ganska stor men det tar ju inte mer än några timmar på 8mbit. Och med tanke på tiden du kommer spendera i spelet om du ska fortsätta så är några timmar ingenting:)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Beginner:

Precis fått beskedet att vår 8mb adsl är uppgraderbart till 30mb adsl med verklig fart på 24.

Lång historia kort.

Alltid varit sugen på eve men ett av skälen att avstå har varit segheten att ladda ner klienten med 8 mb adsl. Hur stor är klienten egentligen?

Hela min EVE mapp tar c 12 gb så nedladdningen av klienten kanske är 6-7gb. Sen lite uppdateringar på det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon172162:

Hela min EVE mapp tar c 12 gb så nedladdningen av klienten kanske är 6-7gb. Sen lite uppdateringar på det

Kommer ihåg när EVE var 1.2GB nedladdat, och ca 2 installerat.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Jag söker folk till vårat Corp, vi är 95% svenskt bara en utomböling

Vi har Pos i low-sec där vi utgårifrån för nästan allt, vi är mest inriktade på Industri,manufacturing,exploring, ja inom den grenen. Men vi behöver folk som kan agera skydd när vi kör mining ops..

Kontakta StormFurir in game för mer info

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem

Jag letar efter ett svenskt corp, alternativt någon som vill skapa ett corp med erfarenhet och inriktining på PvP/Piracy som är villig att lära ut till en nybörjare. Jag ser gärna att det finns i alla fall någon som är 18+ och att det är någorlunda seriöst, inte en massa trams med skrikande och "mongo" ljud i micken på corp chat.

Skicka gärna PM!

Permalänk
Medlem

Om någon ny är sugen på and 21 dagars trial så Pm'a så skickar jag en key.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Skrivet av straydog:

Jag letar efter ett svenskt corp, alternativt någon som vill skapa ett corp med erfarenhet och inriktining på PvP/Piracy som är villig att lära ut till en nybörjare. Jag ser gärna att det finns i alla fall någon som är 18+ och att det är någorlunda seriöst, inte en massa trams med skrikande och "mongo" ljud i micken på corp chat.

Skicka gärna PM!

Jag tror det kan bli svårt att hitta ett svenskt corp om du vill att det ska vara så specifikt.
Det blir nog lättare att försöka hitta ett svenskt corp och sedan få dem att börja inrikta sig på pvp/piracy

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Är det några av er som är sugna på att ha kul i nullsec dvs 0.0 samt göra det en gör i High Sec så hör av er i pm

Har även 21 dagars trail att ge om någon så önskar

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Vill gärna ha ett svenskt corp, pm:a om ni har

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zonny:

Vill gärna ha ett svenskt corp, pm:a om ni har

Det finns väldigt få helt svenska corp.. som du vill vara med i
Kan du inte engelska?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Det finns väldigt få helt svenska corp.. som du vill vara med i
Kan du inte engelska?

Fast vi är ju nästan helt svenska

Visa signatur

It's nice to be important but
it's more important to be nice