Permalänk
Medlem

Nytt Headset max 1000 kr

Tjena! Sitter med ett Creative Fatal1tysom är fruktansvärt oskönt. Alldeles för litet för att öronen ska få plats i lurarna vilket gör att man inom några minuter har ont i både öronen och även uppe på huvudet då det pressar ganska hårt även där.

-Tänker nu investera i ett nytt headset för max 1000 kr.
-Har inget externt ljudkort så vet ej om USB eller analogt är att föredra.
-Vill att det ska vara stora lurar för att öronen inte ska komma i "kläm". (har normal-stora öron).

Skulle vara hyggligt av er att ge mig lite tips och råd om vad jag bör satsa på. vet att många kommer föreslå att jag ska testa själv men vill ha en grund att börja på åtminstone.

Vänlig hälsning
Erik

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Om du nu är ute efter det skönaste headsettet så är det Steelseries Siberia v2. Kvalitén är dock inte så jätte bra, annars är det ett helt okej allround headset.

Om du är ute efter bra ljud + mic så kan jag tipsa om Logitech G35 Gaming Headset.

Visa signatur

i5 3570k 4,5Ghz, ASUS GeForce GTX 670 1200Mhz
Projekt M4INSTR3AM

Söker du en bra TS3 server? Besök då tråden: Chippi.se TS3 [Online 24/7]
Privata kanaler kan fixas i PM eller på TS.

Permalänk

G35 o Vengeance 1500
Inte testat G35 men hört att dom är väldigt bra ljud o passform. Vengeance 1500 har jag o dom har minst lika bra ljud som G35 o sitter skitbra.

Permalänk
Medlem

Prioriteringslistan är

Skönt
Bra ljud och kvalitét

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av erikom:

Tjena! Sitter med ett Creative Fatal1tysom är fruktansvärt oskönt. Alldeles för litet för att öronen ska få plats i lurarna vilket gör att man inom några minuter har ont i både öronen och även uppe på huvudet då det pressar ganska hårt även där.

-Tänker nu investera i ett nytt headset för max 1000 kr.
-Har inget externt ljudkort så vet ej om USB eller analogt är att föredra.
-Vill att det ska vara stora lurar för att öronen inte ska komma i "kläm". (har normal-stora öron).

Skulle vara hyggligt av er att ge mig lite tips och råd om vad jag bör satsa på. vet att många kommer föreslå att jag ska testa själv men vill ha en grund att börja på åtminstone.

Vänlig hälsning
Erik

kommer ihåg att min brorsa hade ett par såna en gång och så gick dom sönder efter någon månad. tycker inte att dom är värda att köpa.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera Razer Megalodon. Dessa lurar är grymt sköna och du kan använda dom i flera timmar i sträck utan att ens komma ihåg att du har dom på dig. Dom är väldigt lätta och väl gjorda. Man känner verkligen kvalitet på dom och du får med en carrying case att förvara lurarna i när du far på T.ex LAN

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekomendera Sennheiser PC350 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=253975 . Grymt ljud för priset men dock 100 kr för mycket.

Permalänk
Medlem

Någon som har provat Corsairs trådlösa headeset? Är det något att ha?

Permalänk
Medlem

Logitech G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag skulle rekomendera Sennheiser PC350 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=253975 . Grymt ljud för priset men dock 100 kr för mycket.

Jag håller med denna man, Sennheiser PC350 är ett par bra lurar som fått mycket bra recensioner på alla fronter.

Permalänk
Skrivet av f0kke:

Någon som har provat Corsairs trådlösa headeset? Är det något att ha?

Dom är lika som 1500 (antar det är 2000 modelen) förutom att de är trådlösar

Permalänk
Medlem

Känner flera som har Siberia och tycker att "bandet" som ligger mot huvudet verkar vara en riktigt bra lösning istället för en fast "plastbåge" som i princip alla andra headset använder sig av. Är Siberia mycket skönare än andra modeller ? Prioriterar som sagt var komforten före kvalitén på ljudet och micken.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Känner flera som har Siberia och tycker att "bandet" som ligger mot huvudet verkar vara en riktigt bra lösning istället för en fast "plastbåge" som i princip alla andra headset använder sig av. Är Siberia mycket skönare än andra modeller ? Prioriterar som sagt var komforten före kvalitén på ljudet och micken.

Vill du ha komfort och bra ljud köper du Sennheiser PC360 eller liknande.

Vill du ha skräp som går sönder, gör ont efter några timmar och har värdelöst ljud köp siberia.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

QH-85 och 90 från Qpad finns från och med idag i lager på Inet, köp dem och recensera

Många som är sugna på dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D_lyl:

QH-85 och 90 från Qpad finns från och med idag i lager på Inet, köp dem och recensera

Många som är sugna på dem.

Nu var ju grejen att jag ville ha tips Inte vara den som köper något hejvilt och recenserar åt andra. Varför är många sugna på dem?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Nu var ju grejen att jag ville ha tips Inte vara den som köper något hejvilt och recenserar åt andra. Varför är många sugna på dem?

Det är väl fortfarande ett tips?

Vill du ha ett säkert kort köper du Sennheiser 360, fast det ligger över din budget. 350 hade jag faktiskt undvikit, tycker de låter tråkigt och sedan är det problem med hållbarheten pga. konstruktionsfel i volymkontrollen.

Under 1000:- finns det faktiskt ingenting intressant tycker jag, utom just dessa nya från Qpad då, förmodligen därför många är sugna också.

FZ gjorde en recension på dem igår, verkar helt OK. Och Qpad brukar ju inte göra tvärdåliga grejor iallafall så jag tror de kommer bli populära.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D_lyl:

Det är väl fortfarande ett tips?

Vill du ha ett säkert kort köper du Sennheiser 360, fast det ligger över din budget. 350 hade jag faktiskt undvikit, tycker de låter tråkigt och sedan är det problem med hållbarheten pga. konstruktionsfel i volymkontrollen.

Under 1000:- finns det faktiskt ingenting intressant tycker jag, utom just dessa nya från Qpad då, förmodligen därför många är sugna också.

FZ gjorde en recension på dem igår, verkar helt OK. Och Qpad brukar ju inte göra tvärdåliga grejor iallafall så jag tror de kommer bli populära.

Om du lägger tullen liten slant skulle jag satsa helhjärtat på G930!

Jag köpte dessa lurar för ett tag sedan och jag är mäkta imponerad. Extremt bra ljud, bra komfort och mikrofonen är outstandning! Ett stort plus är givetvis att de är trådlösa, kan snacka med polarna medan jag är på dass och lyssna på Johnny C när jag städar lägenheten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Logitech G35 helt klart. Jag skaffade ett par såna i höstas och dom är helt underbara. Jag gick över från Siberia V2 och kan säga att det enda som Siberia hade + på var att dom var liiiiite skönare (när dom var sprillans nya). Men kuddarna blev utnötta efter 2 år, när jag slutade använda mitt så var dom i princip helt intryckta så högtalarna låg mot öronen och det var så brutalt oskönt. Jag ångrar inte ett dugg att jag skaffade G35 istället för ett par andra Siberia.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

tycker logitech g35/930 ser ut att ha så fyrkantiga lurar? Hur ställer sig det mot de traditionella runda/ovala?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk

Köp ett trådlöst wow headset! Det är sjukt bra och sitter jätte bra. Jag fick mitt för 400 på Komplett men jag tror inte att det är så billigt längre

Visa signatur

LittleBennyBoi

| i5 3570k | MSI Z77A-G43 | DDR3 8GB TEAM GROUP | XFX 6870 1GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

tycker logitech g35/930 ser ut att ha så fyrkantiga lurar? Hur ställer sig det mot de traditionella runda/ovala?

Jag vet inte riktigt om det har någon påverkan, men det är sjukt mycket bättre ljud i G35 än Siberia V2 iallafall.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Jag vet inte riktigt om det har någon påverkan, men det är sjukt mycket bättre ljud i G35 än Siberia V2 iallafall.

Alright! Tänkte på komforten när de är mer fyrkantiga än runda,

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

Alright! Tänkte på komforten när de är mer fyrkantiga än runda,

Nej det tror jag inte påverkar, dom är ju fortfarande tillräckligt stora för att öronen ska få plats. Dom är dock lite tyngre än många andra headset.
Ett tips är att läsa på lite om ångerrätt. Som jag förstått det så kan du köpa ett headset och lämna tillbaka det inom 14 dagar om du inte är nöjd. Bör ge lite trygghet om du är osäker inför ett köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |