Programerare för minecraft samt lite allmänn kunskap inom Teamspeak sökes!

Permalänk

Programerare för minecraft samt lite allmänn kunskap inom Teamspeak sökes!

Hej!

Har nu dragit igång något stort.. Har hyrt en server data med dubbla quad core´iga xeon´s på 1,6 ghz och 10 GB Ram.
På det hostas Teamspeak-Server och Minecraft-Server samt på en annan dator hostas hemsidan. Jag söker nu någon person som är duktig inom java och kan göra plugins samt annat och även ha lite kunskap om hur man konfigurerar teamspeak. Skriv gärna en kommentar eller skicka privat meddelande. Personen kommer få ranken Plugin-Developer In game. Personen måste ha tillgång till mikrofon, skype och teamspeak.

Visa signatur

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor 3,4 ghz|ModerKort: Asus P8P67 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II |Hårdisk (SSD): Corsair force SSD 120 GB |Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL10 |Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU |Hårddisk: Western Digital Caviar® Green 2TB |Cassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart | VattenKylning: Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kylare

Permalänk
Medlem

Så du erbjuder en slags officiell rank som tack för besväret...?

Permalänk

Yes, det gör jag

Visa signatur

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor 3,4 ghz|ModerKort: Asus P8P67 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II |Hårdisk (SSD): Corsair force SSD 120 GB |Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL10 |Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU |Hårddisk: Western Digital Caviar® Green 2TB |Cassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart | VattenKylning: Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kylare

Permalänk
Skrivet av derschlangeman:

Yes, det gör jag

Lycka till att få någon som gör det då..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lär bli väldigt svårt , samt om det går åt helvete?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av derschlangeman:

Hej!

Har nu dragit igång något stort.. Har hyrt en server data med dubbla quad core´iga xeon´s på 1,6 ghz och 10 GB Ram.
På det hostas Teamspeak-Server och Minecraft-Server samt på en annan dator hostas hemsidan. Jag söker nu någon person som är duktig inom java och kan göra plugins samt annat och även ha lite kunskap om hur man konfigurerar teamspeak. Skriv gärna en kommentar eller skicka privat meddelande. Personen kommer få ranken Plugin-Developer In game. Personen måste ha tillgång till mikrofon, skype och teamspeak.

Tror nog det enklaste är att du själv lär dig skriva plugin, då får du det gratis.

Permalänk
Medlem

Jag antar att det inte kommer vara mycket folk på er server i och med att ni valde helt fel processor(er) för ändamålet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av derschlangeman:

Hej!

Har nu dragit igång något stort.. Har hyrt en server data med dubbla quad core´iga xeon´s på 1,6 ghz och 10 GB Ram.
På det hostas Teamspeak-Server och Minecraft-Server samt på en annan dator hostas hemsidan. Jag söker nu någon person som är duktig inom java och kan göra plugins samt annat och även ha lite kunskap om hur man konfigurerar teamspeak. Skriv gärna en kommentar eller skicka privat meddelande. Personen kommer få ranken Plugin-Developer In game. Personen måste ha tillgång till mikrofon, skype och teamspeak.

In YO dreams..

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Någon som spelar Minecraft och har kunskapen kanske skulle vilja vara med, men annars så ser jag inte att någon som inte spelar minecraft skulle vara intresserad av att hjälpa dig gratis för att få en rank i ett spel.

Om du har råd att hyra denna dator kanske du har råd att bidra med någon annan sorts ersättning till utvecklaren.

Ett tips är ju att få ihop utvecklare innan du hyr servrar, så du vet att du kan snurra igång allt på direkten utan förhinder.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av derschlangeman:

Hej!

Har nu dragit igång något stort.. Har hyrt en server data med dubbla quad core´iga xeon´s på 1,6 ghz och 10 GB Ram.
På det hostas Teamspeak-Server och Minecraft-Server samt på en annan dator hostas hemsidan. Jag söker nu någon person som är duktig inom java och kan göra plugins samt annat och även ha lite kunskap om hur man konfigurerar teamspeak. Skriv gärna en kommentar eller skicka privat meddelande. Personen kommer få ranken Plugin-Developer In game. Personen måste ha tillgång till mikrofon, skype och teamspeak.

Som sagts innan har du helt fel processor för jobbet, det är mycket bättre med en fyrkärnig processor som har höga klockfrekvenser då minecraft inte är multitrådat. Och varför måste du ha mods gjorda för just din server? Finns tonvis med bra mods där ute.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheesier:

Som sagts innan har du helt fel processor för jobbet, det är mycket bättre med en fyrkärnig processor som har höga klockfrekvenser då minecraft inte är multitrådat. Och varför måste du ha mods gjorda för just din server? Finns tonvis med bra mods där ute.

För att inte nämna att dom flesta bjuder även på källkod så att man kan "modda" dom själv efter behov.

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.