inet utomlands? hjälp snabbt!!

Permalänk

inet utomlands? hjälp snabbt!!

hallå hallå

ska beställa från inet fast bor i finland så jag skickar paketet till Grisslehamn men när man ska göra ett acc så behöver man telefon nummer och jag kan inte skriva mitt nummer för det står "Telefonnummret är felformaterad"

någon snabb hjälp skulle behöva beställa ikväll!!

Permalänk
Inaktiv

Har du ingen släkting här i Sverige då som du kan fråga om du får låna deras nummer för beställningen?

Permalänk
Skrivet av anon183825:

Har du ingen släkting här i Sverige då som du kan fråga om du får låna deras nummer för beställningen?

joo men vad ringer dom och säger ?? bara att varan är på posten?

Permalänk
Inaktiv

OK då, men hur formaterar du ditt egna nummer då? Kör du +358 varianten eller 00358?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewViking:

joo men vad ringer dom och säger ?? bara att varan är på posten?

Jag har beställt några produkter och skrivit in hemnummret men dom har aldrig ringt hem till mig

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Jag har beställt några produkter och skrivit in hemnummret men dom har aldrig ringt hem till mig

Numret är för din mobiltelefon så att dom kan meddela via SMS när paketet finns och hämta!

Permalänk
Skrivet av anon183825:

OK då, men hur formaterar du ditt egna nummer då? Kör du +358 varianten eller 00358?

har testat båda

Permalänk

får väll lägga min svenska väns tele för att detta ska funka

Permalänk
Medlem

Annars kan du ju maila inet?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av juckeyy:

Annars kan du ju maila inet?

har gjort det fast kommer antagligen få svar i morrn på dagen och det är lite sent

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewViking:

har gjort det fast kommer antagligen få svar i morrn på dagen och det är lite sent

För sent för vad? De skickar tidigast imorgon runt 16:00 i vilket fall som helst.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Skrivet av Jilted82:

För sent för vad? De skickar tidigast imorgon runt 16:00 i vilket fall som helst.

jaha... trodde de skickade ut på morgonen någon gång, mitt fel sorry. (var på hemsidan står det?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewViking:

jaha... trodde de skickade ut på morgonen någon gång, mitt fel sorry. (var på hemsidan står det?)

http://www.inet.se/info/9/forsaljningsvillkor

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Avstängd

Varför beställer du från sverige då vi har fullt fungerande nätbutiker i finland, och sakerna har t.om. samma pris ?
KANSKE man kan hitta nån grej på erbjudande billigare i sverige

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Varför beställer du från sverige då vi har fullt fungerande nätbutiker i finland, och sakerna har t.om. samma pris ?
KANSKE man kan hitta nån grej på erbjudande billigare i sverige

Han kanske vill ha den eftertraktade pingvinstången

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Razec:

Han kanske vill ha den eftertraktade pingvinstången

Ja det måste väll va det då för här skickar dom nog aldrig godis med grejorna fast man spenderar hur mycket

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk

tackar!

Skrivet av WongFeiHung:

Varför beställer du från sverige då vi har fullt fungerande nätbutiker i finland, och sakerna har t.om. samma pris ?
KANSKE man kan hitta nån grej på erbjudande billigare i sverige

då skulle det bli multitronic eller verkkokaupa och de har inte lika bra service och inte lika bra priser har jag för mig

Skrivet av Razec:

Han kanske vill ha den eftertraktade pingvinstången

Vem vill inte ha den gudomliga pingvinstången!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NewViking:

tackar!

då skulle det bli multitronic eller verkkokaupa och de har inte lika bra service och inte lika bra priser har jag för mig

Vem vill inte ha den gudomliga pingvinstången!

Använde multitronic förrut, handlar nuförtiden endast på jimms.fi, bättre utbud och service har jag inte hittat i det här landet då det kommer till komponenter.
Och priserna har alltid varit i skick.. i should know, spenderar 200-500e varje månad dit

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Skrivet av WongFeiHung:

Använde multitronic förrut, handlar nuförtiden endast på jimms.fi, bättre utbud och service har jag inte hittat i det här landet då det kommer till komponenter.
Och priserna har alltid varit i skick.. i should know, spenderar 200-500e varje månad dit

finns det ingen svenska knapp som gör att man kan se sidan på svenska?

Permalänk
Avstängd

Nej det verkar inte finnas det :S Du kan ju translate den med webläsarens translator/google translate. Eller om det nu inte är nått monster projekt så kan ja säkert hjälpa också

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Skrivet av WongFeiHung:

Nej det verkar inte finnas det :S Du kan ju translate den med webläsarens translator/google translate. Eller om det nu inte är nått monster projekt så kan ja säkert hjälpa också

ska försöka med google translate men jag gillar inte det :/ skulle vilja veta om man kan köpa på postförskott, du vet nog bättre än mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Varför beställer du från sverige då vi har fullt fungerande nätbutiker i finland, och sakerna har t.om. samma pris ?
KANSKE man kan hitta nån grej på erbjudande billigare i sverige

En kompis och jag satt och jämförde priser på en hårddisk - var ca 150 kr dyrare per disk i finland. Ganska mycket om man köper flera. Överlag är det dyrare elektronik i finland. Eller kanske bara gäller Åland?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qhrizz:

En kompis och jag satt och jämförde priser på en hårddisk - var ca 150 kr dyrare per disk i finland. Ganska mycket om man köper flera. Överlag är det dyrare elektronik i finland. Eller kanske bara gäller Åland?

Det gäller nog Åland, Har bott på den jävla god forsaken ön några år..never again. Där e ju allt helt stört dyrt, typ 3e för en liter mjölk. Och beställer man nåt från fastlandet till Åland så blir den nån skum Åland tull på det ännu om varan kostat mer änn 35e :S

Men i fastlandet är skillnaden minimal/non-existent. Som sagt vissa erbjudanden kan va billigare i sverige, men det beror nog mest på att det finns så mycket mer återförsäljare av komponenter där :S

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

En kompis och jag satt och jämförde priser på en hårddisk - var ca 150 kr dyrare per disk i finland. Ganska mycket om man köper flera. Överlag är det dyrare elektronik i finland. Eller kanske bara gäller Åland?

BARA ÅLAND!!! svindyrt här... billigaste gtx 680 man kan få tag här ligger på 650€ ~ 5500kr

Permalänk

http://www.jimms.fi/tuote/SHINOBI-STRIPES-GD hittade denna och undrar om det är kylrämsan som är på bitfenix pridigy?

Permalänk
Avstängd

Den är till bitfenix shinobi, Dom verkar nog inte ha några tillbehör till prodigyn på jimms. Bitfenix egna hemsida står det att det endast finns Front masks och logos att köpa till proddan.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Skrivet av WongFeiHung:

Den är till bitfenix shinobi, Dom verkar nog inte ha några tillbehör till prodigyn på jimms. Bitfenix egna hemsida står det att det endast finns Front masks och logos att köpa till proddan.

menade shinobi, men har hittat grejjer som jag inte ens jag vetat om... detta är bra utbud!!!

Permalänk

Skickar Jimms med en liten miniflaska med Vodka istället för en pingvinstång?

Permalänk

Plockade ihop iprincip samma dator och den blev nästan samma pris som på inet, tror doc att det kommer bli svårare att få hem delarna därifrån utan att priset ökar rejält, får se hur det blir i morron med inet köpet, blir nog lättast att köpa därifrån. Men om man bara ska ha 1 eller 2 delar så skulle jag välja jimms, de hadde MASSOR med varor.

Permalänk

Tackar väldigt mycket för alla svar och wongfeihung för jimms sida, den ska jag dela med mig av till minna vänner.

Stort tack igen