Permalänk
Medlem

Hej!

Om jag får tillbaka ett grafikkort från felsökning och det visar sig att det fortfarande inte fungerar hos mig, vad gör jag då?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Snackbox:

Hej Josefin, kan du kolla när ni får in Dark Messiah of Might & Magic? Har haft detta på bevakning i över en månad nu och det har fortfarande inte inkommit för beställning. Väntar ni på ett visst antal bevakningar eller vad är grejen? :/

Hej hej

Det verkar tyvärr svårt att få tag i just nu, men spelavdelningen jobbar på att få tag i dem. Återkommer när/om jag har mer info.

MVH Josefin

Skrivet av Chobi:

Hej!

Är på jakt efter en Lumia 800. Såg att den nyligen har försvunnit ur ert sortiment.
Är den borta för gott, eller är det något ni kommer få in igen? Eller är den slut hos distributören?

/Chobi

Hej hej

Borta för gott tyvärr. Mobilfolket här hälsar dock:
"Kan rekommendera HTC 8s istället. Lite dyrare men i gengäld får man Windows Phone 8.
http://cdon.se/mobiltelefoni/windows_phone_8/"

MVH Josefin

Skrivet av Triffid:

Hej!

Om jag får tillbaka ett grafikkort från felsökning och det visar sig att det fortfarande inte fungerar hos mig, vad gör jag då?

Hej hej

Då borde det rimligen vara något annat som ställer till det än just grafikkortet.
Om du skickar in ditt ärendenummer så kan jag försöka kolla vad det står i felsökningen.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Då borde det rimligen vara något annat som ställer till det än just grafikkortet.
Om du skickar in ditt ärendenummer så kan jag försöka kolla vad det står i felsökningen.

MVH Josefin

Mja, jag är ganska säker på min felsökning då jag har tillgång till tre olika datorer. Samt fick jag ett nytt kort som funkade direkt, men skickar ärendenummret i pm.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Hej
Min mamma beställde en fläkt åt mig den 10 december.(fick den levererad i brevlådan den 12:te december)
Men fläkten var inte den jag skulle ha så vi gjorde en retur.
Jag fick anvisningar hur man skulle returnera varan och följde dom
La fläkten i ett brev och la även med anledning till retur samt kvitto/garantisedel
Sen så skrev jag Captech som mottagare och köpte frimärken nere på posten för att kunna skicka paketet. Postade paketet den 19 december (har kvitto på detta).

SÅ nu har det gått över en månad sedan jag postade fläkten och jag har fortfarande inte fått tillbaka några pengar och min mamma har ej mottagit något mail från er?

Vad är problemet?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Hej!

Beställde ett antal saker av er i samband med ett datorbygge, bl.a grafikkort, processor, hårddisk och en Samsung 840 Pro SSD.
De anlände med helt ok leveranstid och allt flöt på bra.

Dock så havererade SSDn efter någon timme, hängde sig några gånger för att sedan stendö.

Solklar DOA.

Dock så har jag stött på problem med er kundtjänst, jag tog det för givet att det bara skulle vara att skicka in den och få en ny såsom det brukar gå till vid DOA.

Tydligen inte. Den ska reklameras till Samsung från dag 1.

Jag ställer frågan flertalet gånger att om det finns möjlighet att om jag lägger ut pengar för en ny SSD kan få tillbaka dessa senare, för att kunna komma igång med datorn.

Ignoreras givetvis.

Det som är riktigt tråkigt är att det nu gått mer än en vecka från första felanmälningen, och jag har fortfarande inte fått några instruktioner om var jag ska skicka SSDn.

För att citera kundtjänsten:
"Det är inga olika rutiner beroende på om den är ny eller inte då vi brukar byta ut snabbt i vilket fall som helst."

Jotack.

I vilket fall som helst så undrar jag hur lång tid dessa ärenden brukar ta?

Mvh Christoffer

Edit: Löste sig efter att Josefin kikat på ärendet!

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Ser ut som om det blivit något underligt med kopplingen till lagret där, jag fixar så borde det fungera efter lunch igen.

MVH Josefin

men när får ni in dem i lager igen då?

Permalänk
Medlem

Jag skickade ett pm till dig i fredags Josefin. skulle vara väldig tacksam om du kollade på mitt ärende.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

tjena beställde två spel i fredags och det står att dom fortfarande packas??

Visa signatur

Chassi: Fractal Define R6 Kyling: Corsair h150i Pro 360 Cpu: 9900k
Mb: Gigabyte Aourus Master z390 Gpu: 1060 6gb
Ram: 16gb Gskill Trident Z Psu: Seasonic focus+ 750w gold

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av xeno95:

Hej
Min mamma beställde en fläkt åt mig den 10 december.(fick den levererad i brevlådan den 12:te december)
Men fläkten var inte den jag skulle ha så vi gjorde en retur.
Jag fick anvisningar hur man skulle returnera varan och följde dom
La fläkten i ett brev och la även med anledning till retur samt kvitto/garantisedel
Sen så skrev jag Captech som mottagare och köpte frimärken nere på posten för att kunna skicka paketet. Postade paketet den 19 december (har kvitto på detta).

SÅ nu har det gått över en månad sedan jag postade fläkten och jag har fortfarande inte fått tillbaka några pengar och min mamma har ej mottagit något mail från er?

Vad är problemet?

Hej hej

Kontakta vår support, så hjälper de dig att kolla vad som hänt.

MVH Josefin

Skrivet av Nizze_Trial:

Hej!

Beställde ett antal saker av er i samband med ett datorbygge, bl.a grafikkort, processor, hårddisk och en Samsung 840 Pro SSD.
De anlände med helt ok leveranstid och allt flöt på bra.

Dock så havererade SSDn efter någon timme, hängde sig några gånger för att sedan stendö.

Solklar DOA.

Dock så har jag stött på problem med er kundtjänst, jag tog det för givet att det bara skulle vara att skicka in den och få en ny såsom det brukar gå till vid DOA.

Tydligen inte. Den ska reklameras till Samsung från dag 1.

Jag ställer frågan flertalet gånger att om det finns möjlighet att om jag lägger ut pengar för en ny SSD kan få tillbaka dessa senare, för att kunna komma igång med datorn.

Ignoreras givetvis.

Det som är riktigt tråkigt är att det nu gått mer än en vecka från första felanmälningen, och jag har fortfarande inte fått några instruktioner om var jag ska skicka SSDn.

För att citera kundtjänsten:
"Det är inga olika rutiner beroende på om den är ny eller inte då vi brukar byta ut snabbt i vilket fall som helst."

Jotack.

I vilket fall som helst så undrar jag hur lång tid dessa ärenden brukar ta?

Mvh Christoffer

Hej hej

Olika tillverkare tillämpar olika rutiner, främst när det kommer till DoA. En del tillverkare _kräver_ att det går via dem, andra kan vi ta direkt utan problem.
Skicka ditt kundnummer till mig i ett PM så ska jag se om jag kan snabba upp det.

MVH Josefin

Skrivet av PCnörden:

men när får ni in dem i lager igen då?

Hej hej

Sorry, missade visst din faktiska fråga! Preliminär leverans på fredag 25 januari.

MVH Josefin

Skrivet av Nzt:

Jag skickade ett pm till dig i fredags Josefin. skulle vara väldig tacksam om du kollade på mitt ärende.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej hej

Besvarat.

MVH Josefin

Skrivet av r0x0r94:

tjena beställde två spel i fredags och det står att dom fortfarande packas??

Hej hej

1-3 vardagar anges som leveranstid på vår sida för de flesta artiklarna. Exakt hur det går med din order kan jag tyvärr inte svara på, utan kontakta i så fall vår kundtjänst för mer information.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej hej

Permalänk
Medlem

Josefin gör ett grymt jobb! Gött att ha en vettig ingång till CDON

Permalänk
Medlem

Hej
När startar "15% i slutet av månaden"-rabatten?
Tack

Visa signatur

Intel Core i7 2700k | Asus P8Z77-v | Asus GTX 680 Direct CU II | bequiet! Straight Power E9 500W | Corsair Vengeance 8 GB | OCZ Agility 3 128 GB | Seagate Barracuda 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av joel.e:

Hej
När startar "15% i slutet av månaden"-rabatten?
Tack

I slutet av varje månad ?
Runt omkring 27/28 brukar det vara tror jag!

Visa signatur

| 3700X | B450 Mortar Max | 2070 Super | AX860 | GL850 & UL650 |

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av biorrith:

Hej hej =D

Skrivet av Nizze_Trial:

Josefin gör ett grymt jobb! Gött att ha en vettig ingång till CDON

Hej hej

Tack!

MVH Josefin

Skrivet av joel.e:

Hej
När startar "15% i slutet av månaden"-rabatten?
Tack

Hej hej

Den brukar starta någon gång 26-28 varje månad, 28:e ser ut som ett bra datum denna månaden så skulle gissa på då.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har ni möjlighet att ta in SY1225SL12LM-P ?
http://www.scythe-eu.com/en/products/fans/slip-stream-120-pwm...

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Dahle86:

Hej hej

Absolut, ta en titt på sidan framåt kvällen så borde den finnas.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

För mig känns det lite bakvänt att ni måste få returer godkända av er leverantör. Det är ju ändå jag och CDON som gör affärer ihop, inte jag och era leverantörer. Hur går det här ihop med svensk konsumentlagstiftning?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av thompo:

Hej!

För mig känns det lite bakvänt att ni måste få returer godkända av er leverantör. Det är ju ändå jag och CDON som gör affärer ihop, inte jag och era leverantörer. Hur går det här ihop med svensk konsumentlagstiftning?

Hej hej

Du menar förfarandet där du anmäler och vi anmäler vidare till våra leverantörer och får ett RMA-nummer? Eftersom vi inte testar eventuellt defekta produkter själv, utan skickar de direkt till våra leverantörer går det betydligt fortare att göra så än att det ska mellanlanda hos oss först. Men då behöver vi ju också ett returnummer från leverantören för att både de och vi ska veta var produkten kommer ifrån.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Du menar förfarandet där du anmäler och vi anmäler vidare till våra leverantörer och får ett RMA-nummer? Eftersom vi inte testar eventuellt defekta produkter själv, utan skickar de direkt till våra leverantörer går det betydligt fortare att göra så än att det ska mellanlanda hos oss först. Men då behöver vi ju också ett returnummer från leverantören för att både de och vi ska veta var produkten kommer ifrån.

MVH Josefin

Fortare för er, ja Men eftersom jag som kund får pengarna tillbaka eller en ersättningsvara skickad så fort jag postat den defekta varan tar det ju längre tid för mig. Ibland har det dröjt en vecka innan er leverantör godkänt returen.

Men det som intresserar mig mest är det rent juridiska. I princip skulle er leverantör kunna neka retur, antar jag. Hur gör ni då? Det är ju ni i egenskap av återförsäljaren som är ansvariga inför kunden.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Skrivet av thompo:

Fortare för er, ja Men eftersom jag som kund får pengarna tillbaka eller en ersättningsvara skickad så fort jag postat den defekta varan tar det ju längre tid för mig. Ibland har det dröjt en vecka innan er leverantör godkänt returen.

Men det som intresserar mig mest är det rent juridiska. I princip skulle er leverantör kunna neka retur, antar jag. Hur gör ni då? Det är ju ni i egenskap av återförsäljaren som är ansvariga inför kunden.

Neka returen kan de nog inte göra?

Det som kan hända är att du skickar in en funktionell produkt som du tror är trasig, detta visar sig i felsökningen hos reparatören och du får stå för kostnaden.

Hur som så får du väl inte några pengar tillbaka förrän det är klart att produkten är felaktig? Skickar du den då först till CDON så lär de sen i sin tur skicka den till tillverkaren för kontroll. Det tar längre tid än om du skickar den till tillverkaren direkt.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av thompo:

Fortare för er, ja Men eftersom jag som kund får pengarna tillbaka eller en ersättningsvara skickad så fort jag postat den defekta varan tar det ju längre tid för mig. Ibland har det dröjt en vecka innan er leverantör godkänt returen.

Men det som intresserar mig mest är det rent juridiska. I princip skulle er leverantör kunna neka retur, antar jag. Hur gör ni då? Det är ju ni i egenskap av återförsäljaren som är ansvariga inför kunden.

Hej hej

Med ändrade rutiner hade det nog sett annorlunda ut på den biten med. Det är ju många företag som 2013 inte godkänner förskottsutbyten på det viset alls, utan tar in och testar i ett par veckor. Vi har möjligheten att göra det för att vi inte har dyr personal som står och testar själv dagarna i ända.

Varför skulle våra leverantörer neka en retur? De kan såklart neka att ersätta den ifall de anser att den är felfri, men att vägra testa den vore ju lite underligt, eller? Skulle nån leverantör bete sig på det viset skulle nog inte jag vilja jobba med den då det hade ställt till en del bekymmer för oss.
Sen har vi faktiskt returer som går till oss, men försöker minimerera dem. När det trots allt händer så anländer de då till vårt lager och ska ankomstregistreras och gås igenom innan vi ersätter dem. Ett annat scenario är om vi handlar från t ex Tyskland så blir det lite väl dyrt för oss att skicka enstaka paket fram och tillbaka på löpande band, då samlas det hos oss först för att sedan skickas i batchar ner. Men det är då alltså främst produkter som inte finns att tillgå i Sverige.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Med ändrade rutiner hade det nog sett annorlunda ut på den biten med. Det är ju många företag som 2013 inte godkänner förskottsutbyten på det viset alls, utan tar in och testar i ett par veckor. Vi har möjligheten att göra det för att vi inte har dyr personal som står och testar själv dagarna i ända.

Varför skulle våra leverantörer neka en retur? De kan såklart neka att ersätta den ifall de anser att den är felfri, men att vägra testa den vore ju lite underligt, eller? Skulle nån leverantör bete sig på det viset skulle nog inte jag vilja jobba med den då det hade ställt till en del bekymmer för oss.
Sen har vi faktiskt returer som går till oss, men försöker minimerera dem. När det trots allt händer så anländer de då till vårt lager och ska ankomstregistreras och gås igenom innan vi ersätter dem. Ett annat scenario är om vi handlar från t ex Tyskland så blir det lite väl dyrt för oss att skicka enstaka paket fram och tillbaka på löpande band, då samlas det hos oss först för att sedan skickas i batchar ner. Men det är då alltså främst produkter som inte finns att tillgå i Sverige.

MVH Josefin

OK, kanske handlar om ordval här. Eftersom ni kontaktar leverantören för att de ska "godkänna" returen antog jag att de även kunde "neka" returen. Det kanske vore bättre att säga att de ska "registrera" returen, eller liknande?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av thompo:

OK, kanske handlar om ordval här. Eftersom ni kontaktar leverantören för att de ska "godkänna" returen antog jag att de även kunde "neka" returen. Det kanske vore bättre att säga att de ska "registrera" returen, eller liknande?

Hej hej

Bra poäng, det ligger absolut något i det! Jag framför det till kundtjänst/support. Tack!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Absolut, ta en titt på sidan framåt kvällen så borde den finnas.

MVH Josefin

Tackar och bockar.

Kom på två små saker till som jag är ute efter. Är mest "1 till 5" jag är ute efter men den andra är ju trevlig om man ska ha en PnP lösning så den kan vara bra inför framtiden. Vet inte om ni beställer direkt från akasa eller via deltaco så skickar länkar till båda.

Hos akasa:
http://www.akasa.com.tw/search.php?seed=AK-CBFA03-45
http://www.akasa.com.tw/search.php?seed=AK-CBFA04-15

Via deltaco:
http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(AK-0006)/index.a...
http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(AK-0022)/index.a...

/Dahle

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Dahle86:

Tackar och bockar.

Kom på två små saker till som jag är ute efter. Är mest "1 till 5" jag är ute efter men den andra är ju trevlig om man ska ha en PnP lösning så den kan vara bra inför framtiden. Vet inte om ni beställer direkt från akasa eller via deltaco så skickar länkar till båda.

Hos akasa:
http://www.akasa.com.tw/search.php?seed=AK-CBFA03-45
http://www.akasa.com.tw/search.php?seed=AK-CBFA04-15

Via deltaco:
http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(AK-0006)/index.a...
http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(AK-0022)/index.a...

/Dahle

Hej hej

Den första är absolut inga problem, den andra försöker vi få upp under morgondagen.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Tackar och bockar.

Kom på två små saker till som jag är ute efter. Är mest "1 till 5" jag är ute efter men den andra är ju trevlig om man ska ha en PnP lösning så den kan vara bra inför framtiden. Vet inte om ni beställer direkt från akasa eller via deltaco så skickar länkar till båda.

Hos akasa:
http://www.akasa.com.tw/search.php?seed=AK-CBFA03-45
http://www.akasa.com.tw/search.php?seed=AK-CBFA04-15

Via deltaco:
http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(AK-0006)/index.a...
http://www.deltaco.se/products/items/itemid/(AK-0022)/index.a...

/Dahle

Även jag är ute efter något sånt.
Har ju hittat lite här men jag har inte köpt från dessa muppar tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n3rmin:

Även jag är ute efter något sånt.
Har ju hittat lite här men jag har inte köpt från dessa muppar tidigare.

Visst skulle det vara trevligt att alla fläktar går ner till ~500 när man bara surfar
Den med 1 till 5 finns på inet men eftersom jag troligtvis kommer köpa fler saker på cdon i slutet av månaden känns det onödigt att lägga 129+49 på en sladd.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Fick hem en blender som troligen varit ute hos en kund, kartongen och manual var skadade. Använde mailformuläret och de skickade ärendet till hemelektronik avdelning, de vill tydligen inte vill svara. Kommer svaret efter 14 dagar? Är det ok att använda sig utav klisterlappen (frankerat med adresserna) som medföljde utan att ha fått svar?

Visa signatur

Stationär:Mac mini early 2009 + Apple Cinema Display 23" Alu
Laptop: Lenovo Z61p | MBP mid 2012

Permalänk
Medlem

Hej Josefin!

Har du någon preliminär datum för denna http://cdon.se/hemelektronik/samsung_extended_batterykit_sams...
Enligt första infon som stod lite överallt skulle den komma i mitten på januari månad men som man kan se så finns den inte att köpa.

MVH

Permalänk
Medlem

När kommer 15% rabatten upp?