Permalänk
Medlem

.se domän nere?

Har haft problem hela dagen att komma ut på .se sidor. Alla andra domäner verkar funka. Google.se funkar men jag undrar om den inte är en sub-domän. Någon annan som har problem? Har startat om min router och modemet i hallen. Antar att det bara är tillfälligt, men vore intressant att veta om det bara är lokalt eller om fler är drabbade.

Visa signatur

Inte sänt från min Sony Ericsson K530i

Permalänk
Medlem

Har inga problem med att komma ut på .se sidor. Prövade cdon.se och nordea.se

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Inga problem här heller...

Permalänk
Medlem

.se är ingen domän.
xxx.se är en domän.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Testa byt DNS till 8.8.8.8 vid ett sånt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

.se är ingen domän.
xxx.se är en domän.

.se är en toppdomän enligt wikipedia. http://sv.wikipedia.org/wiki/.se

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av L4zz3:

.se är en toppdomän enligt wikipedia. http://sv.wikipedia.org/wiki/.se

Exakt, det är en toppdomän och inte en domän. Det var antagligen det han ville ha sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Exakt, det är en toppdomän och inte en domän. Det var antagligen det han ville ha sagt.

Skulle precis skriva det. Du vann

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Väldigt mysko, men testade koppla förbi routern för någon timme sedan, samma problem, nu testade jag igen, då funkar det, så det verkar vara routern, men varför nekar den bara .se adresser?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av L4zz3:

Väldigt mysko, men testade koppla förbi routern för någon timme sedan, samma problem, nu testade jag igen, då funkar det, så det verkar vara routern, men varför nekar den bara .se adresser?

Vad har du för router? Märke? Modell?

Prova reseta routern så bör det fungera bättre.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

TLD är även den en domän, både per definition och användning. Bara för att du normalt sett inte (än) köper en TLD betyder inte att det inte är en domän. Även subdomäner är domäner, tänk på .UK där företag normalt historiskt sett registrerade namn i subdomänen co.uk.

Permalänk
Medlem

Hursomhelst... det var routern, en D-Link DIR-300 (Ja, kankse inte det bästa, men den har funkat felfritt... fram till nu) Gjorde en reset men det hjälpte inte, så den har väl gjort sitt antar jag. Men varför bara .se?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Har inga problem med att komma ut på .se sidor. Prövade cdon.se och nordea.se

Fungerar Nordea fungerar allt!