Permalänk
Medlem

Youtube är långsamt?

Testat att starta om router och modem. Vet att routern har börjat strula lite så jag måste starta om den med jämna mellanrum. Typ en gång i veckan. Vet inte om det är den eller ej. Kan lira quake live i timmar utan att tappa anslutning. Men kanske att den strular under större belastning? Eller har ni också haft problem på sista tiden med just youtube?
Brukar kunna streama i 1080p utan problem. Nu är den stundtals långsam även vid låga upplösningar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Youtube har varit en mardröm senaste halvåret för mig...

inbäddade videos från youtube funkar bra och buffrar som de ska men om man försöker se en video direkt på youtube så totalvägrar den byffra mer än max 1 minut åt gången som dessutom tar minst 10 min att buffra upp med 100/10 lina...

har samma problem på 3 st datorer och iaf 1 av dom även på ett annat nätverk än mitt här hemma.

felet är även kvarstående efter formatering på en av datorerna.

så mitt resultat tippar på att felet ligger på youtubes servrar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Så det är fler som har samma problem... Skönt att veta.

Permalänk
Medlem

Jag får tillome lagg på 480 de senaste dagarna

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

jasså, det var alltså inte internetet hemma som är problemet! ibland så kan skiten inte ens ladda en 2 min video utan att lagga. hänt typ sedan 2 veckor tillbaka

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Samma för mig, kan knappt använda youtube längre...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

När jag var iväg och hade 8Mbit/s så gick inte ens 240p, nu på 100/10 fiberlina funkar det fint som alltid. Men alla har ju inte en så bra / stabil lina :/

Hörde också någon stans att Youtube ( Google ) uppgraderade sina servrar här i europa / norden och därmed seg laddning. ( inte säker )

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

24/4 lagg kan inte titta 720p

Visa signatur

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Prova att köra delete på history och cokies å allt de där. Har för mig att det va det som hjälpte mig någon gång när jag hade det problemet.
under internet settings.

Visa signatur

Win10 | i7 6700k 4.5 ghz | Msi krait gaming x3 | 16GB 3200 mhz| Asus 1080 strix oc | Ocz 480GB / Samsung F1 1T

Permalänk
Medlem

100/10 hos ComHem och jag har de senaste veckorna/den senaste månaden haft väldigt långsamma laddningstider, sitter och väntar cirka 20 minuter för att 6 minuter klipp ska ladda i 720p, dessa brukade gå på cirka tio sekunder till högst en minut tidigare innan detta plötsliga stop. Sedan så händer det både med VPN av och VPN på så det spelar ingen roll om jag får en annan IP från en helt annan ISP, det går lika långsamt. Är nästan så att man tänker sluta kolla genom alla videos man är intresserad av som de man prenumererar på har lagt upp då man inte orkar vänta på att de ska ladda. Då blir det bara att bli av med den vanan.

Permalänk
Medlem

Shit!
ISPs sätter en cap på youtube! Helt jävla galet men sant...
Hittade den här tråden. #13146270

Går man in via proxy i något annat land och kör videos i 1080p buffrar den klart filmen på sekunder.
Det är fan inte okey av telia i mitt fal. Youtube är totalt oanvändbart sen de uppenbarligen satt en cap.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Shit!
ISPs sätter en cap på youtube! Helt jävla galet men sant...
Hittade den här tråden. #13146270

Går man in via proxy i något annat land och kör videos i 1080p buffrar den klart filmen på sekunder.
Det är fan inte okey av telia i mitt fal. Youtube är totalt oanvändbart sen de uppenbarligen satt en cap.

Då ja använder en VPN tjänst och fortfarande får dåliga hasigheter så skulle jag ta det med en nypa salt. Jag har de senaste veckorna fått dåliga hastigeter med både VPN och utan VPN så om det är ISP cap så måste det alltså vara båda dessa som har gått ut och gjort detta, eller så kan min ISP se den krypterade traffiken (har fixat DNS leak)
Om det är cap så skulle jag säga att vi inte är långt ifrån ett Amerikanskt system, fy fan vad arg ma blir, jag betalar fan inte flera hundra i månaden för att ni sa komma oc bestäma vad jag sufar på.
Då det är väldigt många som har haft problem över flera olika ISPs så har de antagligen gått ihop och kommit överens om detta, eller så är det inte ISPs fel utan att tex google capar Sverige av någon anledning? Hur som helst så tycker jag att det är jävligt dåligt, vems fel det än är.

Permalänk
Medlem

Satt hemma för nån helg sen och skulle glo på lite roliga djur klipp med polarna, slutade med att jag blev mobbad för min "tattiga ADSl-lina" som de så fint utryckte det. Gött och höra att felet inte ligger på min sida då. Rätt störande med buffrande videos under fest kvällar!

Permalänk
Medlem

Ännu en tråd om Youtube?.. den som söker finner; vet inte hur många trådar det finns nu om youtubes problem som funnits ett tag nu, Ja , så gott som alla har problem och det är youtube som strular och inte din hårdvara eller uppkoppling

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk

Jaja. Fast nu är det ju extremt...

Har haft problem som fan idag. Det går inte ens att använda tjänsten.

Permalänk
Medlem

Nej där emot så startar filmen om helt random ibland. Någon som vet hur detta kan fixas?

Permalänk

Segt som satan, även via androidappen och mobil siten.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Håller med, Youtube har varit sjukt segt sedan ett par dagar tillbaka.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Segt för mig med, från och med idag. Tar mig knappt fram på 320P

Visa signatur

[Ryzen R7 5800X3D] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [2x16GB Kingston Fury @3733MHz CL16] [Red Devil AMD Radeon™ RX 6750 XT]

Permalänk
Sötast

240p tar i snitt 5 minuter att börja streama, på 100Mbit från Telia.

Har detta något att göra med att RealPlayer köpt upp Youtube?

Permalänk
Medlem

Fungerar helt perfekt för mig. Kan streama 1080p utan några problem alls. Jag får ca 8 Mbit

Permalänk
Medlem

trodde att det var internet hemma som hade problem

Permalänk
Medlem

Hela sverige verkar uppleva detta problemet, om du kör med en utlänsk proxy (tex nederländerna) så är det inge problem att buffra 1080P så länge proxyn är bra.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Trodde det var Internet som spökade men sökte på detta. Skönt att veta att man inte är ensam!

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

Samma här, får spola tillbaka eller börja om videon helt ibland för att buffra om...

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem

Ett helvete har det varit för mig de senaste månaderna fungerar till och från men mest från..

Trodde först att youtube kunde sin sak men antagligen inte eftersom det här problemet aldrig fixas

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem fast det gäller alla streamningar. FZ vimeo youtube gametrailers swec mm. Jag tycker det luktar "antidreamfilm" filter som nån brassrökande kodapa fått ett 10miljoner kronors kontrakt på....

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Medlem

japp, går typ inte att buffra HD videor alls längre utan får ofta vänta i minst dubbla videons längd...

Permalänk
Medlem

VAD HÄNDER?! TRODDE VI KLARADE OSS FRÅN 2012?!

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

samma här och för många kompisar

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |