Permalänk
Inaktiv

Gick sjuuuuukt segt igår för mig. Idag vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Samma här. Laggar i buffringen. Ibland låser det sig helt verkar det som

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

De har inte begränsat anslutningen utan det är ett känt fel hos Telia som de verkar jobba på.

Permalänk
Medlem

Samma här.. Kan buffra på fint i några sekunder sen så tvärstannar det :/ Trodde att nätet fått fnatt iomed att man kunde kolla 720p utan problem, nu är det svårt att få 360 att rulla..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Har inte den blekaste om detta bara var en flax men efter att ha testat allt som verkligen kan ha med saken att göra gick jag vidare och testade saker som "inte helt omöjliga" så jag rensade ur alla 3p codecs och gjorde en ren installation av VLC.
Till min förvåning så funkar streamingen utan problem efter det.

Skall kolla ikväll efter jobbet om det bara var en flax eller the real deal.

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |

Permalänk
Medlem

Har också känt att Youtube har varit segt den senaste tiden, vilket jag tycker har varit konstigt då jag har Telia 100mbit. Klipp har behövt buffra i flera minuter. Testade ProxFree och klippen laddade helt plötsligt betydligt snabbare. Jag kunde se klart på ett 10min långt klipp och lät klippet utan att använda ProxFree få buffra, och den hade buffrat runt 60%.

Man känner sig ju rejält lurad när man betalar för en tjänst och dom stryper den. Förmodligen har det ju med att Youtube är en populär sida som överbelastar nätet, men det är ju av den anledningen man betalar extra, för att leverantören ska kunna underhålla nätet. Någon som är bra på att formulera brev borde kontakta Konsumentverket så dom i sin tur kan tvinga leverantörerna att tydligt informera sina kunder att man stryper hastigheterna till vissa sidor.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

100/10 ComHem.
Lyckas inte ladda mer än 10sek...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle titta på ett avsnitt från EEVblog, hann titta hela 17 sekunder innan hackandet började: Buffra 20s, titta 10s, buffra 10s, titta 5s osv. 360p. Skitkul.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

[...]Nu är den stundtals långsam även vid låga upplösningar.

Jepp samma här. Har inte använt Youtube alls särskilt under förra året, men sedan mitten på december fram tills nu så använder jag den någon gång per dag och jag har sporadiska problem med att buffringen stannar upp och det hjälper inte alltid(men ibland gör det) att sänka upplösningen. Kör med Telia.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

100/10 ComHem

Samma problem. Buffrar alldeles för länge på 360p och uppåt. Undrar om detta är begränsat inom Sveriges gränser bara, då flera operatörer har detta problem?

Skrivet av Gender Bender:

Har också känt att Youtube har varit segt den senaste tiden, vilket jag tycker har varit konstigt då jag har Telia 100mbit. Klipp har behövt buffra i flera minuter. Testade ProxFree och klippen laddade helt plötsligt betydligt snabbare. Jag kunde se klart på ett 10min långt klipp och lät klippet utan att använda ProxFree få buffra, och den hade buffrat runt 60%.

Man känner sig ju rejält lurad när man betalar för en tjänst och dom stryper den. Förmodligen har det ju med att Youtube är en populär sida som överbelastar nätet, men det är ju av den anledningen man betalar extra, för att leverantören ska kunna underhålla nätet. Någon som är bra på att formulera brev borde kontakta Konsumentverket så dom i sin tur kan tvinga leverantörerna att tydligt informera sina kunder att man stryper hastigheterna till vissa sidor.

Jag testade ProxFree och fick likadant resultat som dig. Ingen buffring.

Permalänk
Medlem

Problem även här, 100/100 Comhem i Trollhättan

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av moodilic:

100/10 ComHem

Samma problem. Buffrar alldeles för länge på 360p och uppåt. Undrar om detta är begränsat inom Sveriges gränser bara, då flera operatörer har detta problem?

Jag testade ProxFree och fick likadant resultat som dig. Ingen buffring.

Testade ProxFree jag också. Valde Holland. Fungerade perfekt. Drog upp det i 720p för att testa, fortfarande felfritt. 360p direkt via Youtube buffrar som sagt oavbrutet. Vad är det som pågår?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kör flertalet 20-30min långa 1080p filmer på youtube varje dag och har inte upplevt detta alls.
Tele2 100/100.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Samma här, tar flera minuter att ladda 360, comhem 100/10, Göteborg. Även jag provade proxyfree och då funkar 1080p utan några problem :/

Visa signatur

|CPU: Intel i5 6600K |GPU: Asus RTX 3060Ti |PSU: XFX 750W
|MB: ASUS Z170-A |RAM: Crucial 16GB DDR4 2400Mhz
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Lika här hemma, tyckte det var segt sen kom lillgrabben och gormade om att sen jag stoppade i hans nya grafikkort går youtube skitsegt men så var dock inte fallet ska väl inte klaga för mycket för de flesta filmer kommer igång någotsånär snabbt och går att streama i 1080/720

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Samma här brukar kunna köra 1080p eller 720p perfekt men nu går det knappt att kolla på 480p både på datorn och tableten :/

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk

hade stora problem då testade jag deras HTML5-videospelare .. problemen helt borta för mej!
du hittar den längst ner på deras sida om du klickar på -Pröva något nytt!-

Permalänk
Medlem

Hej har också haft problem med att yt varit sirapssegt ett tag nu, men det flyter på bättre med proxfree, eller rättar sagt mycket bättre då 1080p inte är några problem. Förut har det alltid fungerat sömnlöst mer eller mindre.

Har ADSL 18mbit/s.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Telia ADSL 24Mbit, PROBLEM!

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

Bahnhof 100/100, inte en film funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Bahnhof 100/100, inte en film funkar.

Samma här, mate...

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av White.By.Design:

hade stora problem då testade jag deras HTML5-videospelare .. problemen helt borta för mej!
du hittar den längst ner på deras sida om du klickar på -Pröva något nytt!-

HTML5 kräver mer av hårdvaran än flash?! har den ens hårdvaruaccelerering från grafikkortet?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Bahnhof 100/10 via Framtidens Bredband iTUX:
Youtube går jättesegt, går inte att kolla på 720p alls och även även 360p hackar en del
Supporten kände inte till detta men skulle kolla på det.

Tele2 ADSL 8:
Youtube funkar finfint, inga hastighetsproblem alls!
Överhuvudtaget är min internetuppkoppling via Tele2 väldigt stabil, får oftast maxhastighet för min uppkoppling (runt 7 Mbit/s) även mot servrar på västkusten i USA som Bahnhof har väldigt långsam uppkoppling till under kvällstid.

Jag har haft Bahnhof 100/10 sedan förra veckan och det är helt ok hastighet förutom till USA där det ofta går väldigt segt mellan kl 20 och 22 på kvällen. Efter kl 23 blir det bätte och bättre och vid midnatt är det ofta snabbt igen. Kommer att använda min ångerrätt om det skall vara så här dåligt. Hade ju inte trott att jag skulle få sämre internet med fiber.

Permalänk
Medlem

Telia fiber 100/100 Mbit/s teoretisk hastighet. 95/85 praktisk hastighet. NetGear WNR3500Lv2

Det där bör fasen duga för YouTube, trots detta är laddningtiderna åt helvete. Är det ISP som gör ett skitjobb eller ska jag skylla på någon annan?

Permalänk
Hedersmedlem

använder 100/100 (får ut ~95 Mbit/s ner och ~88 Mbit/s upp) hemma och även 240p videos är väldigt segladdade... :/ men tror inte det är mitt internet utan snarare deras servrar som inte kan leverera? varje fall tråkigt o inte kunna se reviews på diverse vattenkylningsanordningar särskilt nu när man håller muspekaren över beställningsknappen...

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Samma här. Innan kunde man ju se 1080p i fullskärm utan några problem.
Nu laggar lägsta upplösningen och t.o.m reklamen! Galet dåligt.
Fast ibland kan det funka "ok" ...

Permalänk
Medlem

Jag har under de senaste månaderna också haft ordentliga problem med YouTube. Vanligtvis när videon buffrar brukar den sakta men säkert ladda klart, men som det är nu orkar den oftast bara snabbladda första 1/10-delen, och sedan tvärvägrar den fortsätta. Det spelar ingen roll om jag kör 1080p eller kära gamla 240p, och det värsta är att jag inte längre kan ligga på kvällen och glo i telefonen.

Varför jag egentligen bara rakt av vet att min operatör(Telia) begränsar YouTube är en självklar nobrainer. När jag slår av WiFi i telefonen och kör på 3G-nätet(får runt 10mbit och 45ms) så buffrar både den och datorn(hotspot) tolvtusen gånger snabbare än med min 100/10 Fiberlina från Telia som man pröjsar dyra pengar för. Har även testat att koppla datorn rakt in i fibermodemet, men problemet består, och det gäller både laptop, speldator, och mina polares datorer.

Det finns mycket operatörer kan göra, men att begränsa en av de största sidorna på nätet(som är helt laglig) utan någon vettig anledning är för mig helt vansinnigt.

Ska samla in så mycket material jag kan mot Telia, och sedan blir det en riktigt stor can of whoop-ass. Detta är inte någonstans acceptabelt.

Någon annan med Telia i Stockholms söderort som vill gå ihop på en förenad front?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Deathdancer: Har du Telia som mobiloperatör också? I så fall verkar det tydligt att Telia begränsar YouTube från fast bredband. Men har du någon annan mobiloperatör (som inte använder Telias nät) så kan det lika gärna bero på att Telias förbindelse under Atlanten är överbelastad.

Min Bahnhof 100/10-uppkoppling är seg inte bara mot YouTube utan mot många servrar i USA.

Permalänk
Medlem

jag har stört mig på seg laddning på youtube också, jag trodde att det var vårat internet som började spöka men tur att veta att fler även har detta problem

Visa signatur

Setup: i5 8400 2,8 ghz @3,9 ghz turbo, Asus GTX 660, 8 gb DDR4 vengeance 2400 mhz, Asus Prime Z370-P, Corsair Carbide 500r chassi

Permalänk
Medlem

Html5 hjälpte föga för mig.