Crysis 3 [MP] Open Beta: åsikter och dyl.

Permalänk
Medlem

Crysis 3 [MP] Open Beta: åsikter och dyl.

Spelade runt för Suit reset, som ligger på rank 10 i betan, gissar att denna kommer att ligga längre fram i final ed.

Var väl hyffsat skoj, men kunde inte mota bort känslan av att det var väldigt likt CoD serien. Variationen var väl lika stor som mellan BO1 och BO2 (typ)

Det som irriterade mig mest var nog att man ta mig "#!¤"! får skjuta 14 kulor i någon innan denna beslutar sig för att dö! Får intrycket av att dubbla HS krävs.

Hunter spelläget var också helt ok, lite nya idéer iaf

Det jag tror kan vara C3:s största och starkast kort är dräkten i kombination med övriga sätt att skräddarsy sin toon.

Vad tycker ni andra som spelat? Kommer ni att skaffa det endast för SP, eller även för MP?
Är det en grov CoD rippoff?

Just nu skulle det inte förvåna mig om jag sitter på min egen kopia där i mitten av februari.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Rocklets:

Spelade runt för Suit reset, som ligger på rank 10 i betan, gissar att denna kommer att ligga längre fram i final ed.

Var väl hyffsat skoj, men kunde inte mota bort känslan av att det var väldigt likt CoD serien. Variationen var väl lika stor som mellan BO1 och BO2 (typ)

Det som irriterade mig mest var nog att man ta mig "#!¤"! får skjuta 14 kulor i någon innan denna beslutar sig för att dö! Får intrycket av att dubbla HS krävs.

Hunter spelläget var också helt ok, lite nya idéer iaf

Det jag tror kan vara C3:s största och starkast kort är dräkten i kombination med övriga sätt att skräddarsy sin toon.

Vad tycker ni andra som spelat? Kommer ni att skaffa det endast för SP, eller även för MP?
Är det en grov CoD rippoff?

Just nu skulle det inte förvåna mig om jag sitter på min egen kopia där i mitten av februari.

Satt precis och testa betan själv och jag håller med dig. Det känns lite Cod-aktigt, speciellt med kill-cam vilket jag inte är så förtjust över. som tur var är det en del rekyl på vapen, som jag inte tycker att det finns så värst mycket av i Cod.

Och även fast jag bara spelade 3 matcher så har jag redan stött på en fuskare i spelet som använder sig utav aim-bot. Det gick väldigt fort och är lika löjligt som i alla andra spel. Just nu så verkar det inte finnas någon aktiv cheat-detection utan vi fick kicka honom själva.

Hunter har jag dock inte testat än så jag får ta och göra det sen

Permalänk
Medlem

Crysis är egentligen inte min typ av spel(Bara SP) men jag testade det för att se hur mitt 690 presterade, blev besviken iallafall..
även jag tycker att det känns som CoD ripoff..
Jag spelade 2 matcher och även jag mötte en fuskare..
Men ifall man gillar den typen av spel så är det nog ett riktigt bra spel, förutsatt att dom optimerar det lite bättre vid release

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

var det bara jag som tyckte det saknades någonting ? kan inte riktigt säga vad. men jag fick inte samma goa känsla som i tex bf3.
sedan tyckte jag menyer och layout var lite rörigt men det är väll en vanesak.
skall ge det en omgång till ikväll så får vi se vad som händer men den där kännslan

Visa signatur

\\ Intel® Core i5-2500K Processor Quad Core, 3.3Ghz, 6MB \\Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB Heatspreader \\ EVGA GeForce GTX 780 CLASSIFIED \\ Nätagg Corsair AX760 \\ Moderkort ASUS P8Z68-V PRO/GEN3\\ Bitfenix Raider chassi \\ Mus logitec G500 \\ Hårddisk Samsung 840 pro 256 gig \\ Maxtor 500 gig 7200 rpm \\ Steelseries mekaniskt tangentbord \\ Världens bästa pappa kaffekopp "blue edition" \\

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzane80:

var det bara jag som tyckte det saknades någonting ? kan inte riktigt säga vad. men jag fick inte samma goa känsla som i tex bf3.
sedan tyckte jag menyer och layout var lite rörigt men det är väll en vanesak.
skall ge det en omgång till ikväll så får vi se vad som händer men den där kännslan

Menyerna känns lite röriga, men som sagt, kanske en vanesak. Det känns dock som någon annan skrev att denna "MP" är dit stoppad endast för att flörta med oss som bara spelar MP, inte för att de trodde att de kunde göra det bra.

Jag tycker nog ändock att det, efter en kortare session igår har ett underhållsvärde som växer.

Det som irriterar mig mest är att alla default har perken som automatiskt slår på Armormode när man blir skjuten på. Denna borde ligga djupare in, då den är "gamebreaking".

Verkar som att man inte får tillgång till så mycket olika vapen i Betan annars, så det är lite svårt att bilda sig en fullständig uppfattning. BO2 behöver man komma upp till ca lvl 20 innan man har någon typ av build man faktiskt är nöjd med.

tbc

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Stör mig oerhört mycket att motståndarna tål betydligt fler träffar innan de dör jämfört med alphan. Nu är det som BF3 där man kan räkna med ett halvt magasin per död fiende.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Stör mig oerhört mycket att motståndarna tål betydligt fler träffar innan de dör jämfört med alphan. Nu är det som BF3 där man kan räkna med ett halvt magasin per död fiende.

OffTopic; Krävs inte mer än 4-5 skott när man spelar bf på riktigt, HC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Stör mig oerhört mycket att motståndarna tål betydligt fler träffar innan de dör jämfört med alphan. Nu är det som BF3 där man kan räkna med ett halvt magasin per död fiende.

Skulle nog säga att detta ensamt skulle vara den största anledningen till att INTE köpa spelet.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

jag tycker det är kul inte spelat mer än 1tim kanske och klart är att det är inte som i cod att across the map få en tripple kill med smg med ett mag, riktigt skönt , det kommer nog ta sig tycker det är skumt då man ads:ar så känns sensen hög så in i helve** ! stod med en pistol från 2 meter 1träff på ett mag på en kills som rörde sig ^^

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Usch va tråkigt det var.. snyggt var det inte heller för den delen.. Haha väntade mig grafiken jag sett i trailern, sedan kom jag på att det är multiplayer och beta.
Aldrig gillat crysis och efter att ha spelat detta några timmar så gör jag fortfarande inte det..
Bioshock infinite får mina spelpengar..

Permalänk
Skrivet av blekfet:

OffTopic; Krävs inte mer än 4-5 skott när man spelar bf på riktigt, HC.

Jo men oftast så måste man vänta en sekund eller mer innan personen man skjutit dör, många gånger måste man tömma ett helt magasin bara för att vara säker. Även om man bara ligger på 9 i ping.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser ut att bli ett riktigt bra spel! Kommer att köra detta när det kommer ut och avinstallera BF3

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Proffsmobbare

Röriga menyer har väl alltid varit lite av ett kännetecken för Crysis-serien?

Nu har jag inte spelar 3an, men jag minns att 2an hade så pass överanimerade menyer att det kändes mer som ett minigame att ta sig runt.

Det sköna med Crysis om man ska jämföra med t.ex. Battlefield är för min del att det är väldigt orealistiskt, så det blir en större arkadkänsla över spelandet. Nog för att bägge är FPS-spel, men min spelstil grundar sig nog i hur långt ifrån en simulator spelet faktiskt är.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som känner att det är något konstigt med hur man behöver röra musen. Nästan som att det är Delay i hur man röra sig. Vet inte vad det är-

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Är det bara jag som känner att det är något konstigt med hur man behöver röra musen. Nästan som att det är Delay i hur man röra sig. Vet inte vad det är-

Spelet lider av oerhört mkt input lag. Det är det som är den "konstiga" känslan. Får se om Crytek ens bryr sig om PC spelarna längre för att fixa det. Var ju lagom kul att läsa det här oavsett om det var skämt eller ej... :/ : http://www.gamechup.com/crysis-3-player-complains-of-sli-issu...

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helionart:

Spelet lider av oerhört mkt input lag. Det är det som är den "konstiga" känslan. Får se om Crytek ens bryr sig om PC spelarna längre för att fixa det. Var ju lagom kul att läsa det här oavsett om det var skämt eller ej... :/ : http://www.gamechup.com/crysis-3-player-complains-of-sli-issu...

Nästan tragiskt... De gick från ett fruktansvärt fint Crysis - Crysis warhead till Crysis 2/3 som floppar fint på PC.

Om spelet har den Input laggen när de släpps ska de inte ha 599kr av mig i alla fall...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

crysis 3 blir väl säkert bara ett fint skryt för Cryengine och inget annat gameplay mässigt lär detsuga crysis 1 var fan bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Nästan tragiskt... De gick från ett fruktansvärt fint Crysis - Crysis warhead till Crysis 2/3 som floppar fint på PC.

Om spelet har den Input laggen när de släpps ska de inte ha 599kr av mig i alla fall...

Skickades från m.sweclockers.com

Vart köper du spelet där det kostar 599:- till pc?

Permalänk
Skrivet av ZereCool:

Vart köper du spelet där det kostar 599:- till pc?

Origin.. då får man 1, 2, 3 och några bonus tillägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friggeboy:

Origin.. då får man 1, 2, 3 och några bonus tillägg

Kan man köpa det någon annan stans? Trodde det var som typ Battlefield där man var tvungen att köpa det där.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

För att fixa input laggen kan man göra följande.

To get rid of mouse accel, open up notepad and paste the following commands:
i_mouse_accel 0
i_mouse_smooth 0
i_mouse_accel_max 0
Save that in Program Files (x86) / Origin Games / Crysis 3 MP Open Beta as 'autoexec.cfg' and make sure to set the file type to 'Any File' rather than .txt

Visa signatur

G750JX - Processor: i7-4700HQ - Memory: 16384MB RAM - NVIDIA GeForce GTX 770M

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Kan man köpa det någon annan stans? Trodde det var som typ Battlefield där man var tvungen att köpa det där.

Jo lite överallt .. sök på google så får du upp lite sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friggeboy:

Jo lite överallt .. sök på google så får du upp lite sidor.

Ah, blir antagligen inte ett köp ändå. Efter att ha spelat betan känns det som att de har spottat en i ansiktet

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av bon:

För att fixa input laggen kan man göra följande.

To get rid of mouse accel, open up notepad and paste the following commands:
i_mouse_accel 0
i_mouse_smooth 0
i_mouse_accel_max 0
Save that in Program Files (x86) / Origin Games / Crysis 3 MP Open Beta as 'autoexec.cfg' and make sure to set the file type to 'Any File' rather than .txt

Hjälper ej, mina var redan satta till 0. Väntar på ett officiellt svar från Crysis då de inte ens svarar på alla trådar som handlar om detta på mycrysis forumet. Men som det ser ut nu så blir det inte en pre-order tills detta är officiellt fixat. F.ö så får man snuskigt bra pris på spelen via greenmangaming.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390

Permalänk

Min åsikt efter att ha "spelat igenom" betan så pass mycket att jag har gjort alla suit reboots är att det finns en del de måste förbättra som ex:

Att kunna välja vapen och perks även i spelet och inte bara i en viss meny (då om du låser upp något mellan en bana mer eller mindre måste gå ur servern om du inte är snabb som blixten dvs)
Onödigt många menyer för att byta ut tillbehör till vapen som är upplåsta, antar att man kan gå via snabbmenyn i spelet också ?
Hitboxarna är brutala och värre än i bf3 med eftersläpningar där man är runt hörn och ibland ännu längre bort innan man dör (då med ganska låg ping runt 20-30ish) samt att ibland när man skjuter på folk så dör de mer eller mindre direkt och andra gånger kan man tömma flertalet skott i dem innan de ser till att förpassa sig till eftervärlden.

Jag gillade inte hunter alls, dåligt med exp och rörigt att veta om man "vann" eller förlorade när man byter sida och den beklagar sig på en.
Vissa "uppdrag" är rätt saftiga och andra är en walk in the park. Typ döda 20 talet på en viss tid alt var att döda en person och sen tebaga denne som fungerade utmärkt i en pinger tydligen..

Sen tycker jag spelet i sig har potential och förhoppningsvis så fixar de till en hel del grejer innan releasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Är det bara jag som känner att det är något konstigt med hur man behöver röra musen. Nästan som att det är Delay i hur man röra sig. Vet inte vad det är-

Jag märker ingen delay.

Skrivet av tidsoptimist:

Min åsikt efter att ha "spelat igenom" betan så pass mycket att jag har gjort alla suit reboots är att det finns en del de måste förbättra som ex:

Att kunna välja vapen och perks även i spelet och inte bara i en viss meny (då om du låser upp något mellan en bana mer eller mindre måste gå ur servern om du inte är snabb som blixten dvs)
Onödigt många menyer för att byta ut tillbehör till vapen som är upplåsta, antar att man kan gå via snabbmenyn i spelet också ?
Hitboxarna är brutala och värre än i bf3 med eftersläpningar där man är runt hörn och ibland ännu längre bort innan man dör (då med ganska låg ping runt 20-30ish) samt att ibland när man skjuter på folk så dör de mer eller mindre direkt och andra gånger kan man tömma flertalet skott i dem innan de ser till att förpassa sig till eftervärlden.

Jag gillade inte hunter alls, dåligt med exp och rörigt att veta om man "vann" eller förlorade när man byter sida och den beklagar sig på en.
Vissa "uppdrag" är rätt saftiga och andra är en walk in the park. Typ döda 20 talet på en viss tid alt var att döda en person och sen tebaga denne som fungerade utmärkt i en pinger tydligen..

Sen tycker jag spelet i sig har potential och förhoppningsvis så fixar de till en hel del grejer innan releasen.

Hunter är ett bra game mode imo, då alla har lika utrustning o.s.v. Samt att jag tycker att det är ett intressant koncept.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

jag måste säga att jag var positivt förvånad över Crysis 3 mp hunter var ett fantastiskt gamemode och crashsite funkade med bra

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Jag märker ingen delay.

Hunter är ett bra game mode imo, då alla har lika utrustning o.s.v. Samt att jag tycker att det är ett intressant koncept.

Jag tycker hunter mode är hur kul som helst, lite spännande, speciellt eftersom de har lagt in det där ljudet när man är nära någon. Men så som det är just nu så är det så galet tråkigt att spela. Att sikta på någon går ju bara inte. Nu har jag testat att installera om spelet, jag hat testat att spela det på hemma hos kompisar. Jag kommer inte ifrån det faktum att spelet har en helt extremt input lagg, hitboxen är helt knas och det funkar inte att spela så.

Det känns nästan som att jag försöker spela det på en konsoll. Sen undrar jag om detta är den slutliga grafiken, för jag tycker fortfarande inte att jag blir så imponerad över vad de har lyckats knåpa ihop. Förstå mig inte fel nu, spelet ser brutalt snyggt ut men om jag jämför med hur Crysis 1 ser ut tycker jag fortfarande att det spelet i en helhet är väldigt vackert.

Vill bara visa er här hur Crysis 1 ser ut kontra Crysis 3. Nu har Crysis 1 väldigt öppna landskap och snyggare miljö, men det ser fruktansvärt fint ut.

Sen crysis 3 nu.

Jag säger inte att Crysis 3 är fult, det är till och med snyggare än Crysis 1, på mycket i alla fall. Men det hade vart kul att se ännu mer pressat från det spelet. Speciellt eftersom att det är Crytek som har gjort det. Värt att notera är att det är 7 år sedan första crysis kom ut.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag tycker hunter mode är hur kul som helst, lite spännande, speciellt eftersom de har lagt in det där ljudet när man är nära någon. Men så som det är just nu så är det så galet tråkigt att spela. Att sikta på någon går ju bara inte. Nu har jag testat att installera om spelet, jag hat testat att spela det på hemma hos kompisar. Jag kommer inte ifrån det faktum att spelet har en helt extremt input lagg, hitboxen är helt knas och det funkar inte att spela så.

Det känns nästan som att jag försöker spela det på en konsoll. Sen undrar jag om detta är den slutliga grafiken, för jag tycker fortfarande inte att jag blir så imponerad över vad de har lyckats knåpa ihop. Förstå mig inte fel nu, spelet ser brutalt snyggt ut men om jag jämför med hur Crysis 1 ser ut tycker jag fortfarande att det spelet i en helhet är väldigt vackert.

Vill bara visa er här hur Crysis 1 ser ut kontra Crysis 3. Nu har Crysis 1 väldigt öppna landskap och snyggare miljö, men det ser fruktansvärt fint ut.

http://img859.imageshack.us/img859/1803/crysis201104181007370...

http://img5.abload.de/img/sunset8n67.jpg

Sen crysis 3 nu.

http://www.totallygn.com/wp-content/gallery/crysis-3/crysis-3...

http://media.pcgamer.com/files/2012/11/Crysis-3-Explosions-Be...

Jag säger inte att Crysis 3 är fult, det är till och med snyggare än Crysis 1, på mycket i alla fall. Men det hade vart kul att se ännu mer pressat från det spelet. Speciellt eftersom att det är Crytek som har gjort det. Värt att notera är att det är 7 år sedan första crysis kom ut.

Sant. Crysis 3 är jäkligt snyggt men inte så nämnvärt snyggare än crysis 1 imo.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5950x - NXZT Kraken Z73 (white sleeved) GPU: Gamerock 3080Ti
RAM: 128GB Trident Z Royal Gold DDR4 3600 CL16
MB: ASUS B550-A Gaming Silver/White Screen:55" LG OLED B9 (4k 120Hz @4:4:4)
Case: ASUS Rog Strix Helios White
HiFi Desktop: Sennheiser HD800S AMP: Cayin HA-1A MK2 DAC: Moon Neo 390