Permalänk

Ingen bonus, trots passkey?

Jag har foldat på 10 datorer (varav 9 stycken av de datorerna har foldat 24/7) med en passkey sedan 6 dagar tillbaka. Dock ligger min PPD kvar omkring 100'000-130'000 som den gjorde innan jag började använda mig av en passkey.

Har jag missuppfattat någonting eller bör man inte få bonuspoäng vid användandet av en passkey, så länge ens WU:s blir klara innan deras utgångsdatum eller någonting i den stilen? Som sagt så pendlar min poäng fortfarande i samma spann som tidigare.

Permalänk
Medlem

Du bör få bonus efter 10 utförda projekt (inom tidsramen)... efter du lagt till en passkey.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Du bör få bonus efter 10 utförda projekt (inom tidsramen)... efter du lagt till en passkey.

Sedan jag la till passkeyn har jag fått gjort 145 WU:s lite drygt. Jag antar att det är det du syftar på med "projekt"?

Hur som helst, någon aning om varför bonusen inte verkar ha applicerats? Hur stor skillnad, poängmässigt, kan passkey-bonusen göra på ett ungefär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Sedan jag la till passkeyn har jag fått gjort 145 WU:s lite drygt. Jag antar att det är det du syftar på med "projekt"?

Hur som helst, någon aning om varför bonusen inte verkar ha applicerats? Hur stor skillnad, poängmässigt, kan passkey-bonusen göra på ett ungefär?

Riktigt stor skillnad. Vad är det för cpu:er i maskinerna?

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Riktigt stor skillnad. Vad är det för cpu:er i maskinerna?

Intel i5 @ 2,4 GHz om jag inte minns fel. 9 stycken iMac 27" är det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Intel i5 @ 2,4 GHz om jag inte minns fel. 9 stycken iMac 27" är det.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror siffrorna kan stämma. Jag har en i5 2400s som är fyra kärnor i 2,5Ghz. Du kan se poängen på länken men runt 10k ppd brukar det ligga på. http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Tror siffrorna kan stämma. Jag har en i5 2400s som är fyra kärnor i 2,5Ghz. Du kan se poängen på länken men runt 10k ppd brukar det ligga på. http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Men sedan jag knappade in passkeyn i alla klienter så har den genomsnittliga PPD:n inte förändrats ett dugg. Den pendlar fortfarande kring samma spann och har inte ökat, vilket den borde ha gjort om det nu skulle ha blivit någon bonus av användandet av passkeyn.

Jag kollade upp det lite noggrannare och kom fram till att det är en fyrkärnig Intel i5 2500S (2,7 GHz) med 4 GB minne och en Radeon HD 6770M-grafikkrets i varje iMac som jag foldar på.