Permalänk
Avstängd

Neverwinter

Är någon annan som ska spela betan till Neverwinter som drar igång imorgon?
Känner mig lite ensam då ingen jag känner har tid pga div andra skräp mmos.

Annars vill jag tipsa folk om detta fantastiska spel.
http://nw.perfectworld.com/

Permalänk
Medlem

WOOT, vad är detta! Jag är ett gammalt NWN fan, som byggde en del... Detta måste undersökas!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Verkar bra, jag tänker testa det

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast
AMD Radeon RX 7900 XTX, LG 34'' UltraGear 34GN850P QHD Curved
XONAR U7
LIAN LI D600, Moddat, 2 x 420mm ALPHACOOL 60 mm radiatorer
QPAD MK-85, RAZER Basilisk mus

Permalänk
Medlem

Någon som köpt ett founders pack och råkar ha en friend key över? Skulle uppskattas enormt!

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Skrivet av isorill:

Någon som köpt ett founders pack och råkar ha en friend key över? Skulle uppskattas enormt!

Founders pack kostar 200$! Sinnessjukt dyrt för en wow-klon tycker jag.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Främling:

Founders pack kostar 200$! Sinnessjukt dyrt för en wow-klon tycker jag.

"wow-klon"?

Det är ett aaction rpg mmo tror jag det klassas som. Det är absolut inte likt wow, typ som Tera och det är f2p

Ett tips är ju att kika på en av alla videos som ligger uppe på hemsidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Founders pack kostar 200$! Sinnessjukt dyrt för en wow-klon tycker jag.

Finns ju dock ett för $59.99 med. Sen efter att ha kallat det en wow-klon så antar jag att du inte har kollat en ända film på spelet.

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Avstängd

Hur fick ni access till betan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Founders pack kostar 200$! Sinnessjukt dyrt för en wow-klon tycker jag.

200$ för dyraste Founders Pack, inte speciellt dyrt om man kollar på andra kommande eller nyligen släppte F2P spel som har haft sina Top-Tier Founders Pack i samma bollpark, Firefall har sin Top-Tier Founders pack på 100$ och ger ett värde av 285$ medans Neverwinter har sin på 200$ med ett värde på 549$. Vilket gör att dom ligger ganska lika i värde och sen är ju Founders Pack helt friviligt att köpa samt att det finns två lägre tiers av Founder Packs 20$ samt 60$.

Sedan så är det långt ifrån en WoW-Klon som några redan nämnt utan det är en Action-RPG MMO som tex TERA, Guild Wars 2 och RaiderZ. Du har 2 "At will" skills som är bundna till Vänster- och Högermusknapp sedan har du 3 bread and butter skills för din klass bundna till Q,W,E samt att du har "Daily Skills" bundna till 1 samt 2, dock inte daily skills utan du bygger upp en mätare och när den blir fylld så får du använde en av dina två daily skills för att sedan börja om, 3,4,5 är budna till potions och Tab verkar vara bunden till en klass skill.

Sedan har alla tillgång till en "Companion" vilket är ungefär samma som dom Companions man får i Star Wars: The Old Republic dock så kan dina Companions vara allt från djur till hirelings och dom ska agera utifrån den typ av companion dom är, så det kommer finnas Tanks,Dpser och Healer kanske även hybrider och dom kommer levela och bli bättre och låsa upp nya skills samt nya skins.

För mer info tycker jag att ni ska ta en titt på TotalBiscuit's Youtube video då den är väldigt bra och informativ samt inte allt för lång! http://www.youtube.com/watch?v=Z0E6Yw-M1YY. Själv ser jag väldigt mycket fram i mot detta spel och har även funderat på att köpa Top-Tier Founder vilket är sällsynt då jag är en snåljävel

Permalänk
Avstängd

Finns det pvp`?

Permalänk
Medlem

äh, inga mer mmo's tack, är det neverwinter så ska det vara rpg <3
dom borde fläska ut många fler rpgs är lite tunt om dom

med mmo's vet man ju var det slutar, en evig grind efter gear och/eller inget att göra på max level >_>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Finns det pvp`?

PvP kommer att finnas i spelet ja.

Skrivet av Saven:

äh, inga mer mmo's tack, är det neverwinter så ska det vara rpg <3
dom borde fläska ut många fler rpgs är lite tunt om dom

med mmo's vet man ju var det slutar, en evig grind efter gear och/eller inget att göra på max level >_>

Men det är ju ett RPG? Eller ja MMO-APRG (Action-RPG) och du borde ta och läsa http://nw.perfectworld.com/about/foundry då det kan gör att man får bra mycket och göra i spelet samt att dom siktar på att ha in-game events igång så mycket som möjligt så folk har något att göra samt kanske gör något dom normalsätt inte brukar göra när dom spelar vilket låter som att dom verkligen försöker få spelet att bli mer livligt och inte en "Log in, Do dailys, Sitt in main city, Que Dungeon, Wait, Rinse and Reapet" som tex Wow är just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhyrez:

PvP kommer att finnas i spelet ja.

Men det är ju ett RPG? Eller ja MMO-APRG (Action-RPG) och du borde ta och läsa http://nw.perfectworld.com/about/foundry då det kan gör att man får bra mycket och göra i spelet samt att dom siktar på att ha in-game events igång så mycket som möjligt så folk har något att göra samt kanske gör något dom normalsätt inte brukar göra när dom spelar vilket låter som att dom verkligen försöker få spelet att bli mer livligt och inte en "Log in, Do dailys, Sitt in main city, Que Dungeon, Wait, Rinse and Reapet" som tex Wow är just nu.

jo fast det där har man ju hört förut, många löften men än så har jag inte sett någon lyckas

kör hellre ett singel player rpg spel...

Permalänk

Verkar coolt. Vore skoj o testa det och se om de är ett bra spel

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Skrivet av isorill:

Finns ju dock ett för $59.99 med. Sen efter att ha kallat det en wow-klon så antar jag att du inte har kollat en ända film på spelet.

Laddar hem spelet nu (1,5MB/sek). Måste ju kollas in och bedömmas.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Laddar hem spelet nu (1,5MB/sek). Måste ju kollas in och bedömmas.

Kan du dela med dig av din uppfattning sen. Vore skoj o veta.

Hur det känns , är de smooth , coolt , grafiskt, känslan etc
share it!!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Orkar någon göra en youtube video när ni spelar spelet och gör en quest eller så?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Kan du dela med dig av din uppfattning sen. Vore skoj o veta.

Hur det känns , är de smooth , coolt , grafiskt, känslan etc
share it!!

Lirade en stund i går. Skapade en liten hafling guardian. Är nu L7. Är ingen mmorpg mästare så har nog inte fattat allt ännu.

Installationen förfrlöt smärtfritt. Inloggning och character creation likaså. Rent tekniskt känns det smidigt och genomarbetat.
Grafiken är riktigt fin och det är med min rigg inga problem med att köra högsta inställningarna.

Man startar alltså i staden Neverwinter och blir skickad ner i diverse dungeons för att lösa uppgifter. De jag gjort hitintills är väll mer av tutorial sorten för att steg för steg lära hur allt funkar och var allt finns i Neverwinter.
Jag gillar stridssystemet. Cursorn försvinner och man riktar sig helt enkelt mot sin fiende (som Darkfall spelare är det skönt att slippa lock on target). Dina huvudabilities ligger sedan på höger och vänster musknapp samt Q & E. Medans du fightas fylls det på med power som sedan kan releasas i ett superslag och då töms. Det finna några slots för potions... vilket man använder mycket av.

Nere i dungeons gäller det att förutom att följa questen kika runt lite för att finna dolda rum med kistor och annat.
På tavernan kan man i klassisk stil finna en anslagstavla med uppdrag. Vad är väll ett fantasy rpg utan en taverna.

Har ännu inte testat spelarskapade äventyr. Ej heller craftingen. Återkommer om det.

Har aldrig spelat D&D dataspel i någon större utsträckning men lirade rollspelet flitigt på 80-talet. Får se om detta kan ta tillbaka den känslan.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Lirade en stund i går. Skapade en liten hafling guardian. Är nu L7. Är ingen mmorpg mästare så har nog inte fattat allt ännu.

Installationen förfrlöt smärtfritt. Inloggning och character creation likaså. Rent tekniskt känns det smidigt och genomarbetat.
Grafiken är riktigt fin och det är med min rigg inga problem med att köra högsta inställningarna.

Man startar alltså i staden Neverwinter och blir skickad ner i diverse dungeons för att lösa uppgifter. De jag gjort hitintills är väll mer av tutorial sorten för att steg för steg lära hur allt funkar och var allt finns i Neverwinter.
Jag gillar stridssystemet. Cursorn försvinner och man riktar sig helt enkelt mot sin fiende (som Darkfall spelare är det skönt att slippa lock on target). Dina huvudabilities ligger sedan på höger och vänster musknapp samt Q & E. Medans du fightas fylls det på med power som sedan kan releasas i ett superslag och då töms. Det finna några slots för potions... vilket man använder mycket av.

Nere i dungeons gäller det att förutom att följa questen kika runt lite för att finna dolda rum med kistor och annat.
På tavernan kan man i klassisk stil finna en anslagstavla med uppdrag. Vad är väll ett fantasy rpg utan en taverna.

Har ännu inte testat spelarskapade äventyr. Ej heller craftingen. Återkommer om det.

Har aldrig spelat D&D dataspel i någon större utsträckning men lirade rollspelet flitigt på 80-talet. Får se om detta kan ta tillbaka den känslan.

Låter najs. Just det där med rikta spells etc , känns allt mjukt och fint?

Har själv aldrig spelar dungeons and dragons men gillar vissa mmorpg spel och detta såg lite intressant ut.

Håller med talaren ovan om youtube video eller en stream vore najs. Har signat för beta men ingenting ännu tyvärr.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Som stort D&D-fan har jag sett fram emot och följt Neverwinter ett tag nu, dock så är jag relativt skeptisk till hur det kommer att bli i slutändan. Att betala 200$ (Wow, du får saker värda 549$, var är den summan tagen ifrån? den känns helt imaginär) är lite i överkant, men så länge folk betalar så är det klart att man går ut med dessa summor.

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Låter najs. Just det där med rikta spells etc , känns allt mjukt och fint?

Har själv aldrig spelar dungeons and dragons men gillar vissa mmorpg spel och detta såg lite intressant ut.

Håller med talaren ovan om youtube video eller en stream vore najs. Har signat för beta men ingenting ännu tyvärr.

Totalbiscuits video som nämns högre upp i tråden är bra att kolla in. Spelet flyter mycket mjukt och fint och verkar riktigt genomarbetat.
Som den mmo nörd man är så är jag faktiskt imponerad. Skönt att slippa en miljard skillbars som i många andra mmo. Snabb combat av D3 typ. Man får hela tiden flera mobs på sig och combaten är mjuk, snygg och snabb. Har dock inte testat någon magi ännu utan bara meele.
RPG momentet är för tidigt att uttala sig om men konceptet med snabb dungeon combat i kombination med spelarskapat content & mycket ingame events verkar lovande.
På de uppdrag man kan anta inne på tavernan står uppskattad tidsåtgång för att göra dem. Perfekt för casual spelare som mig som loggar in då och då.
Neverwinter kan vara ett alternativ till D3 för oss mmo nördar som prompt ska ha en värld med andra spelare omkring oss hela tiden.

Kom att tänka på Warhammer Online en stund när jag konstaterade att det är skönt med en "tyst" stad att utgå ifrån och inte totalt kaos runt omkring hela tiden som i Warhammer.

Gillar inte riktigt det här med companions som alla släpar omkring på, men det är ju en personlig åsikt och inget som sänker spelet.

Sen får vi se hur Cryptic gör med shopen. Någonstans ska dom ju i slutändan tjäna pengar.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Jag är sjukt pepp på detta spel, STAT baserat och no cursor action. Om man ska bli bra känns det som om mycket skill rkävs

Om någon har en key så tar jag gärna !

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Avstängd

ahh nostalgi. NWN. det var tider. NWN2 var också nice..men känner mig inte direkt övers för detta

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Avstängd

Riktigt kul är det. Har provat alla klassar lite nu och fastnat mest för guardian. Inte ofta man upplever kraften i slagen på samma sätt som i det här spel, aldrig varit med det i något annat mmo tidigare.
Tycker det känns lite som diablo fast arton gånger snyggare och allt annat som medföljer i ett arpg.
Ångrar inte att jag köpte Guardian-paketet.

I videon som länkas ovan förklarar spelutvecklaren lite hur dom har tänkt gå runt på ft2.

Permalänk
Entusiast

Tur att de valde NWN att slakta istället för mitt kära Baldurs Gate, MMO's nuförtiden brukar det inte sluta bra för.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Har lirat en del NWN, skulle vara skoj att testa detta, om någon hör talas om beta-giveaways så rapportera gärna

Permalänk
Skrivet av mungo_skata:

Riktigt kul är det. Har provat alla klassar lite nu och fastnat mest för guardian. Inte ofta man upplever kraften i slagen på samma sätt som i det här spel, aldrig varit med det i något annat mmo tidigare.
Tycker det känns lite som diablo fast arton gånger snyggare och allt annat som medföljer i ett arpg.
Ångrar inte att jag köpte Guardian-paketet.

I videon som länkas ovan förklarar spelutvecklaren lite hur dom har tänkt gå runt på ft2.

Håller med helt och fullt. Guardian är riktigt kul.
Tror att detta kan bli en riktig succe. Det vi mmo nördar älskar i form av open world (tja, en open stad i alla fall), auktionshus, crafting, items. Olika typer av skill träd. Möjlighet att levla alts för olika behov. Allt det vi finner i random mmo's som wow, tera, aion, allods, rift, gw2... mfl.

Men till skillnad från ovan nämnda.... KUL COMBAT!

Många som spelar D3 och liknande spel saknar mmo delen och i de wow-kloner som hela tiden duker upp saknas kul combat.

Det finns tre (3) mmo jag har haft galet kul i sedan jag började lira (och jag har testat och betatestat det mesta): WoW, Wizard 101 & Darkfall Online. Hoppas detta blir det fjärde. Rekommenderas varmt.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Avstängd

Spelade in en snutt ganska nyligen från ett quest med en random.

http://youtu.be/TXpAVP9qpzM

Ganska usel kvalitet dock. Har nött ganska intensivt hela natten så jag orka inte lägga ner någon större energi på det hela

Permalänk

Har tittat på massa streams och det verkar riktigt coolt. Ska testa de med en polare, är juh F2P så varför inte

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Det här verkar ju kunna bli precis det man letat efter. Jag vill bara kolla med någon som vet... Verkar det vara mer baserat på utveckling av skills än på gear? (Om det är för Gear-fokuserat så tröttnar i alla fall jag relativt fort, men om det är mer fokuserat på skills och äventyret i sig, ja då kan det bli hur grymt som helst ju)