Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

"Pvp" till varje pris?

Permalänk

Gillar att köra world pvp. Det som kanske är skillnaden på mig, mot många som attackerar mig. Är att jag inte slutar. Bränner jag mina cds på en spelare, och får ner honom, drar jag på nästa horde. Och nästa. Tills jag dör. Attackerar jag en spelare, och han/hon får ner mig och detta är min första spelade jag försöker döda, addar jag personens battle tag, och tackar för en nice fight Har fått många horde kompisar genom detta, som hjälper mig nu när jag lirar lite horde också
Rör aldrig en lowbie förutom på min hunter, om vi campar på samma pet. Men det gör jag endast för att visa att tänker inte flytta mig, och jag kommer döda dig igen, om petet vi vill ha, spawnar. Dock inte om horden får tag på petet före mig och startar sin tame. Då är det bara lågt.
Kommer dock aldrig sluta garva för det som hände för 2 dagar sen. Lirade på min hunter, flyger lite över Hyjal, BAM, Ankha är uppe. Alla som lirar hunter, vet att Ankha har en trevlig buff, så klart visste jag detta, och var beredd på denna, av med gear som ger armor och ner för tame. En 90 DK horde kommer, enkel kill för han, eftersom jag inte har något gear. Han ska då döda ankha också, bam bam, lvl 90 horde död. Garvar som fan, men får i alla fall Ankha, flyger in i Molten front, och Deth' har spawnat också Alla som vet hur denna fighten går till, vet att det är 100% kite som gäller. Så klart, samma 90dk horde vill döda denna spindlen för mig Hell no säger spindlen och han får smaka på en Death strike och dör Efter det lät denna horde mig tama alla rare pets i Molten front, Från Solix till scarr För dom som vill kolla in mina gubbar, finns dom i sign

Min hunter är DenOtrolige

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Varför spela wow ? Handlar bara om hur mycket riktiga pengar man är beredd att spendera

du skämtar va? det är det spelet på marknaden där pengar ger minst makt.. vem som helst kan bli duktig i wow om de lägger ner TID

ja man kan köpa arena boost, man kan köpa guld för att köpa "gear" men du kan aldrig bli bättre än den personen som sitter och nöter arenas eller raids flera timmar i veckan

det är det som gör WoW till ett bra mmorpg, du kan inte köpa dig till toppen och om du gör det upptäcks det snabbt eftersom du inte klarar av att prestera bra ändå

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Läst några av dina kommentarer och du är verkligen typen av spelare som jag verkligen älskar att möta i wow. Följande scenario har hänt dig. Du kommer med din level 90 och ska pvp:a lite. Du drar till ett låg level område för att får lite WORLD F pvp. Du börjar ganka folk långt under din karaktärs nivå. Till slut gankar du en alt ett par gånger för mycket. Spelaren med alt:en tröttnar och loggar in med sin main och fullkomligt krossar din gubbe. Du pallar inte med utmaningen och loggar ut efter att ha blivit föromjukad ett par gånger för mycket.
True story.

Pvp i Wow var när man skulle ner till mc med sitt guild. 40 stycken level 60 som råkar på ett lika stort guild men från motsatta sidan. BAM! där har du pvp som är jämn och rolig. Inte fåneriet du verkar förespråka

Vaa.. Sluta grina nu. Va int så elaka. Jag skriver bara vad jag gillar me pvp server.. Varför tar ni svenskar alt så seriöst.? Suck jag svarar int mer i tråden nu när ni målar upp skit om mig utifrån hurv jag spelar wow

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Vaa.. Sluta grina nu. Va int så elaka. Jag skriver bara vad jag gillar me pvp server.. Varför tar ni svenskar alt så seriöst.? Suck jag svarar int mer i tråden nu när ni målar upp skit om mig utifrån hurv jag spelar wow

Skickades från m.sweclockers.com

Vänta nu. Ni svenskar? Ta saker och ting seriöst? Inte vara så elak? Det är ju du som har vräckt ut dig att vi inte ska vara känsliga och sluta gråta. Sen blir du sårad av min text?
Ett sånt förbaskat typiskt grieferbeteende från ditt håll! Du kan sitta och vräcka ut sig det ena och det andra, sen när ditt beteendet tas upp för diskussion/påstående...då är folk elaka. Lite som att du tycker det är kul att ganka folk med din pvpkaraktär men så fort du får motstånd blir det fusk...

Du får spela hur du vill. Problemet med ditt sätt att spela är att det drabbar andra. Som inte tycker att det är lika kul. Om du sitter och skriver om det på det sättet du har gjort så får du faktiskt ha lite framförhållning och förstå att du kommer få mothugg.

Ett vänligt tips är Eve online. Riktigt spännande spel för de som gillar pvp

edit; ber om ursäkt om jag var elak. Det var inte meninen.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Läst några av dina kommentarer och du är verkligen typen av spelare som jag verkligen älskar att möta i wow. Följande scenario har hänt dig. Du kommer med din level 90 och ska pvp:a lite. Du drar till ett låg level område för att får lite WORLD F pvp. Du börjar ganka folk långt under din karaktärs nivå. Till slut gankar du en alt ett par gånger för mycket. Spelaren med alt:en tröttnar och loggar in med sin main och fullkomligt krossar din gubbe. Du pallar inte med utmaningen och loggar ut efter att ha blivit föromjukad ett par gånger för mycket.
True story.

Pvp i Wow var när man skulle ner till mc med sitt guild. 40 stycken level 60 som råkar på ett lika stort guild men från motsatta sidan. BAM! där har du pvp som är jämn och rolig. Inte fåneriet du verkar förespråka

Instämmer i vartenda ord.

joshoa: Jag antar att du är rätt ung och så men att tokjäklas med låglevels när dom questar är bara löjligt. Däremot en fair fight med en i samma level kan vara riktigt kul :). Vilken server lirar du på förresten

Permalänk
Avstängd
Skrivet av valiant:

PvP illustrerar väldigt bra hur det även kan fungera ute på t.ex. arbetsplatser också.
För det finns två metoder man kan nyttja för att framstå som duktig. Antingen kämpar man på, lär sig saker och utvecklas på riktigt. Eller så försöker man trycka ned andra och förringa vad de gör för att på så sätt skapa illusionen av att man själv framstår som duktigare i jämförelse.

Personer som systematiskt roar sig med att ganka lowbies är som de sistnämnda anser jag, de göder sitt ego och känner sig starka genom att trycka ned sin omgivning.

Obs, sedan kan jag förstå och respektera de som vill döda nån enstaka lowbie ibland ändå eller döda andra lagets npcer när man är på genomresa för det ska trots allt råda en konflikt i WoW-världen. Men campar man och terroriserar samma person om och om igen blir det något helt annat tycker jag.

Härligt att ni svartmålar mig här för att jag gillar att ganka nu och då på en pvp server.
Och att du drar VERKLIGA jämförelser med mig i spelet och som människa på riktigt är ju bara ledsamt.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon146897:

Har samma problem när jag vill explora maps i battlefield 3.. hela jävla tiden ska det komma någon noob och börja skjuta på mig.

hehehe
Btw får man honor points för att döda ända ner till level 86 om man är 90... har även sett blizzard skriva själva att man får skylla sig själv om man int gillar ganking på pvp server. Men jag håller fortfarande med om att alla såna strider är helt orättvisa. Men dom får väl logga in med sin alt och döda mig då

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av valiant:

Inser du själv inte motsägelsen i det du skriver. "Kill or be killed" är en kommentar som får mig skratta om man föreställer sig en lvl 90 som hoppar på en stackars lvl 30 upprepade ggr.
Om du däremot är i farozonen att kunna vara hotad av andra parten, DÅ förstår jag den attityden. Annars blir det lite som en elefant som trampar ihjäl myran för tänk om myran skulle försöka strypa dig.

Survival of the fittest då?

Permalänk
Medlem

Jag tkr faktiskt pvp servers är kul på något sätt...
De är inte lika dött som PvE eller Normal servers..Jag lvlar en alt, d¨har jag också de här paranoia tanken att någon kanske kollar in mig för gank..som man hade i DayZ..."You never know, who's watching.." För övrigt gillade jag de starkt i Wintergrasp på 80, då jag flög runt där och döda folk Men står du i wintergrasp så är de väl på din egen risk:) Jag liksom patrullera där och dök ner med flying mount och försökte döda varenda en jag såg

Men som sagt, wintergrasp är ju t.o.m ett pvp ställe med folk i samma lvl.
För övrigt dödar jag annars inte low lvls, tkr inte de så värst kul..för de flesta är ju bara sånna som spelar spelet "Dött"...många av er kommer ju känna igen sig själva..men aja..sanningen ska ju fram. De är ett MMO, man ska spela för sin faction, och veta riskerna för det..
När jag lvlar en alt, eller gör dailes i en nydingad gubbe, så är jag bereed på att bli gankad..kollar alltid runt o så. Dör jag av någon, så blir spelet i sig mer roligt, för att då han corpse campar dig, kan du irritera med att spawna i närheten under en buske eller något, och flyg därifrån Eller springa eller vad som...Dör jag över 2-3 gånger, så blire "Main" time

Men Att spela på en pvp server, är ens egen fel, man ska veta riskerna, inte liksom "öppna en dörr med råttor i andra sidan och sen whina om att huset stinker skit.." Ni vet riskerna men ändå spelade ni PvP server, deal with it, or change

För övrigt spelar jag Normal server då min vän var som någon av er, gillade inte o bli gankad, men jag som spelar mmo's just för pvp, tyckte de va lite tråkigt, därför flög jag runt i wintergrasp under den tiden:P För att få lite world pvp iaf:)

Det jag menar med att spela spelet dött...Att spela spelet med "offline-mode" tankar...de är dött spelade...Du spelar ett MMO..och en PvP server...du vet riskerna...Inget och gnälla om direkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

Jag tkr faktiskt pvp servers är kul på något sätt...
De är inte lika dött som PvE eller Normal servers..Jag lvlar en alt, d¨har jag också de här paranoia tanken att någon kanske kollar in mig för gank..som man hade i DayZ..."You never know, who's watching.." För övrigt gillade jag de starkt i Wintergrasp på 80, då jag flög runt där och döda folk Men står du i wintergrasp så är de väl på din egen risk:) Jag liksom patrullera där och dök ner med flying mount och försökte döda varenda en jag såg

Men som sagt, wintergrasp är ju t.o.m ett pvp ställe med folk i samma lvl.
För övrigt dödar jag annars inte low lvls, tkr inte de så värst kul..för de flesta är ju bara sånna som spelar spelet "Dött"...många av er kommer ju känna igen sig själva..men aja..sanningen ska ju fram. De är ett MMO, man ska spela för sin faction, och veta riskerna för det..
När jag lvlar en alt, eller gör dailes i en nydingad gubbe, så är jag bereed på att bli gankad..kollar alltid runt o så. Dör jag av någon, så blir spelet i sig mer roligt, för att då han corpse campar dig, kan du irritera med att spawna i närheten under en buske eller något, och flyg därifrån Eller springa eller vad som...Dör jag över 2-3 gånger, så blire "Main" time

Men Att spela på en pvp server, är ens egen fel, man ska veta riskerna, inte liksom "öppna en dörr med råttor i andra sidan och sen whina om att huset stinker skit.." Ni vet riskerna men ändå spelade ni PvP server, deal with it, or change

För övrigt spelar jag Normal server då min vän var som någon av er, gillade inte o bli gankad, men jag som spelar mmo's just för pvp, tyckte de va lite tråkigt, därför flög jag runt i wintergrasp under den tiden:P För att få lite world pvp iaf:)

Det jag menar med att spela spelet dött...Att spela spelet med "offline-mode" tankar...de är dött spelade...Du spelar ett MMO..och en PvP server...du vet riskerna...Inget och gnälla om direkt.

Bra talat min vän, jag känner att jag fått onödigt hat i denna tråd

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av joshoa:

Bra talat min vän, jag känner att jag fått onödigt hat i denna tråd

Haha. Det han säger och det du säger är ju inte i ens lite lika.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Woodlauncher:

Haha. Det han säger och det du säger är ju inte i ens lite lika.

Jag delar åsikter med han på vissa punkter iaf...
känslan av att va rädd när man levlar och questar ökar bara det roliga med att levla på en pvp server, sen dag ett ja börja 2004 o spela har det alltid vart spännande o försöka fly från gankers, jag vill inte ha nån bög romans med motsatt faktion där vi står och dansar vid en brasa

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Nu är ju ordet hat på modet, särskilt näthat men jag hatar ingen och speciellt inte dig joshoa. Jag har inte riktigt samma åsikt som du bara när det gäller ganking. Ha det kul och be till din gud att du aldrig träffar min main i spelet ;). Det sista var förstås skoj. Vi lirar högst troligt på olika servrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

du skämtar va? det är det spelet på marknaden där pengar ger minst makt.. vem som helst kan bli duktig i wow om de lägger ner TID

ja man kan köpa arena boost, man kan köpa guld för att köpa "gear" men du kan aldrig bli bättre än den personen som sitter och nöter arenas eller raids flera timmar i veckan

det är det som gör WoW till ett bra mmorpg, du kan inte köpa dig till toppen och om du gör det upptäcks det snabbt eftersom du inte klarar av att prestera bra ändå

Har själv inte spelat det. Det är bara bilden jag fått Jag går tillbaka till Doom nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Härligt att ni svartmålar mig här för att jag gillar att ganka nu och då på en pvp server.
Och att du drar VERKLIGA jämförelser med mig i spelet och som människa på riktigt är ju bara ledsamt.

Men du gankar trots allt andra spelare för att det roar ditt verkliga jag, inte för att det roar din fiktiva karaktär. Och precis på samma sätt sitter en verklig person i andra änden som känner sig terroriserad om man dödas om och om igen helt chanslöst. Att dödas 3 ggr i följd kan vara kul, men inte 30 ggr.

Grunden som ger upphov till hela denna diskussion tror jag är just faktumet att alltihop sker enligt "förövarens" villkor vid gankcamping och "offret" ges ingen chans alls att kunna få lugn och ro i ens 5 minuter till en quest den kvällen eller inte.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

Tacka vet jag vanilla då dagens daily var att gå till Tarren Mill och PvPa, trots man inte fick något utav det. Det var bara kul.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Varför spela wow ? Handlar bara om hur mycket riktiga pengar man är beredd att spendera

Tror inte man kan köpa saker för riktiga pengar i WoW.. är nog Diablo 3 du tänker på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av valiant:

Men du gankar trots allt andra spelare för att det roar ditt verkliga jag, inte för att det roar din fiktiva karaktär. Och precis på samma sätt sitter en verklig person i andra änden som känner sig terroriserad om man dödas om och om igen helt chanslöst. Att dödas 3 ggr i följd kan vara kul, men inte 30 ggr.

Grunden som ger upphov till hela denna diskussion tror jag är just faktumet att alltihop sker enligt "förövarens" villkor vid gankcamping och "offret" ges ingen chans alls att kunna få lugn och ro i ens 5 minuter till en quest den kvällen eller inte.

Fortfarande bara ett spel
Och man kan alltid välja PVE server om man vill att pvp endast ska se på sina vilkor, precis som Blizzard själva säger om just ganking.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Tror inte man kan köpa saker för riktiga pengar i WoW.. är nog Diablo 3 du tänker på.

okej

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮