Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Men detta är inte säkert... får se med tiden! Någon här inne som använder Whatsapp och upplever samma sak??

Ja WhatsApp drar batteri som en galning. Oftast beror batteriproblemen på dessa dåliga appar.

Permalänk
Medlem

Uppdatera min igår och allt fungerar som det ska och inga konstigheter här. 4G spinner på som en katt o jösses vilken skillnad det blev

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Lite intressant och underhållande läsning om WP-fanboys:

http://pocketnow.com/2013/02/07/microsoft-fans-are-killing-wi...

Nåt ni håller med om eller känner er träffade av?

Permalänk
Skrivet av miklon:

Tja, jag har sett praktexempel på det runt på internet iallafall. Fanboys som är så aggressiva och nitiska, att dom får folks mindre irritation på detaljer, till att övergå till rent hat för hela plattformen.
Jag läste inte hela artikeln, men bara rubriken innehåller mängder av sanning.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av miklon:

Kolla WPCentrals kommentarsfält på en artikel som handlar om google. Praktexemplet är ju debatten kring exchange-stödet. Helt sanslöst...

Permalänk
Medlem

Kommer alltid finnas fanboys, att windows phone är överrepresenterat beror nog till mycket stor del på att windows phone har fått väldigt mycket nya användare som sitter på nätet och läser artiklar och forum där intresset har avtatt för dom som använt tex iOS och Android en längre period. Jag kan inte påstå att jag är någon microsoft anhängare direkt men jag medger att jag är en fan av windows phone nu då det är ett underbart OS bortsett från några enstaka saker jag anser hade gjort det bättre.

Jag försvarar WP när jag anser att kritiken som riktats är felaktig, det samma gör/gjorde jag med symbian som var ett väldigt bra mobil OS enligt min mening.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenSammeSamme:

Kolla WPCentrals kommentarsfält på en artikel som handlar om google. Praktexemplet är ju debatten kring exchange-stödet. Helt sanslöst...

Fanboys är ju knappast ett fenomen som är unikt för WP, de finns för alla plattformar och varumärken. Möjligen är Microsoft-fanboys ovanligt aggressiva emellanåt eftersom MS ofta får mycket badwill pga sin historiska starka position med i princip monopol på desktop. Det är också möjligt att det hänger ovanligt många MS-fanboys på pocketnow som jag tror har en bakgrund att täcka ovanligt mycket nyheter kring MS-produkter.

Min personliga uppfattning är att Apple har oerhört många okunniga fanboys.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Jag måste säga att jag är sjukt besviken på denna uppdatering!!

Det positiva är att jag nu har fått 4G på den och de andra små grejerna som sms svar vid samtal osv! Samt att den känns lite snabbare faktiskt!

MEN igår så stängdes skärmen av (blev helt svart) och jag kunde inte göra någonting förutom en soft reset! Detta har inte hänt innan!! Telefonen verkar haka upp sig lite då och då nu också vilket jag heller inte upplevt innan!!
JAG KAN FORTFARANDE INTE LÄGGA IN ORDET BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! #"%&&&¤/(/(&/¤"¤
Men det absolut värsta...
Tidigare höll batteriet med vanligt användande 2 dagar lätt! Nu håller den inte ens en dag!!!!?? Skulle inte batteritiden bli bättre??
Jag hade igång 4G innan men det gick ju absolut inte för då slukade den typ 10% i standbyläge i timmen... Men trotts att jag nu endast kör 3G så slukas batteriet sjukt fort!!

Nej Wp8 är trotts allt inte färdigt! Måste säga att jag mer och mer börjar sakna IOS.. Jag kommer nog inte byta mobil nu! Men till nästa telefon så kommer jag gå tillbaka till Iphone om inte alla dessa barnsjukdomar är fixade till dess! (Typ till årsskiftet)
Börjar mer och mer sakna en del appar också...
Verkligen trist detta då jag älskar mobilens design och Wp8's system hur den är TÄNKT att de ska funka med live tiles osv..

Inget illa ment mot dig, du börjar kanske förstå att vissa av dina problem beror på "felaktigt" handhavande och går lätt att åtgärda. Det finns absolut saker som inte fungerar optimalt, men när man har problem med något så behöver man inte utgå ifrån att det är trasigt, det kanske fungerar på ett annat sätt än man hade tänkt sig.

Jag börjar bli trött på att höra klagomål på att saker och ting inte funkar när det egentligen beror på att man inte har förstått hur man ska göra.

BRA - Jag tycker att det är märkligt att ordlistan från början föredrar BRÅ, men för mig och många andra var det inga problem att lägga till ordet bra. Jag finner det osannolikt att detta skulle funka för vissa men inte för andra om man gör på samma sätt. Men vad vet jag, det kanske är en bugg i vissa firmwares.

Batteritiden har jag inte hunnit märka någon skillnad på efter uppdateringen. Det är iaf inte sämre. Jag har använt Whatsapp sedan det blev tillgängligt för WP8 och tycker inte att det har försämrat min batteritid avsevärt. Dock så får jag inte jättemånga meddelanden via WA, men några om dagen iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilsrock:

Det är också min personliga erfarenhet av iPhoneägare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Är det någon annan än jag som tycker att mediaspelaren i telefonen är helt sjukt dålig. Jag har försökt lägga över lite mp3-filer i flera omgångar nu men även om taggarna ser bra ut i datorn blir det nästan alltid fel i telefonen. Sedan är det jättesvårt att göra spellistor (går det ens) och spola fram och tillbaka i en låt, förutom det så utnyttjas ju inte skärmen överhuvudtaget. Det är tre små ikoner vid sidan av artworket men inte mer än det. Hur tänkte microsoft där egentligen? Riktigt riktigt dåligt.

p.s: den kan inte spela .avi filer heller.

När det handlar om taggarna så verkar det bero på att WP8 inte stödjer den senaste versionen av ID3-taggar om jag fattar rätt.
http://blog.kulman.sk/htc-8x-windows-phone-8-and-playing-musi...

Att spola framåt och bakåt går absolut. Jag tycker att det är lite synd att det inte finns en slider som man kan dra i som i Metrotube, men man trycker en gång på spola fram eller bak och då börjar det spola, sedan trycker man på play (eller spolningsknappen igen), när man vill börja spela igen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av stelex:

Det är också min personliga erfarenhet av iPhoneägare.

Det är intressant att mina iPhone-fanboy-kompisar inte kan räkna upp en enda egenskap som min Lumia 920 har eller inte har, ändå vet de att iPhone är bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av concorde11:

Sedan kanske men bara kanske, har jag hittat boven till batteriproblemet!! Jag har nämligen från förrgår börjat använda Whatsapp!! Och den appen verkar spöka för mig... För har jag öppnat appen 1 gång så dyker det upp någonting konstigt när jag höjer och sänker ljudvolymen! Öppnar jag metrotube eller någonting så försvinner det!! Då verkar den inte sluka batteri längre!?!?

Men detta är inte säkert... får se med tiden! Någon här inne som använder Whatsapp och upplever samma sak??

Skrivet av Aktsu:

Ja WhatsApp drar batteri som en galning. Oftast beror batteriproblemen på dessa dåliga appar.

Whatsapp är buggig. Jag backar alltid ut ur appen (stänger alltså av den) och då drar den ingen kräm och fungerar hyfsat. Om jag låter den ligga på bakgrunden strular den mycket när jag får meddelanden osv. Den plingar ändå till när du får meddelanden så det är ingen fara att stänga av den (backa ut).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPhilicorda:

Det är intressant att mina iPhone-fanboy-kompisar inte kan räkna upp en enda egenskap som min Lumia 920 har eller inte har, ändå vet de att iPhone är bäst.

Precis det där känner jag igen, människor i allmänhet fungerar så där.. Oavsett om man har Samsung,Iphone så HÅLLER man alltid det man har själv har som BÄST, är det någon försvars mekanism?...
L920 framför allt bättre på många saker än konkurrenterna men långt ifrån perfekt ,lätt att det blir någon slags hatkärlek...

Visa signatur

Trotjänaren: Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus 4060 rtx 8gb|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl8|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://www.3dmark.com/spy/55598795

Nya: Ryzen5 9600x@Stock|ASUS ROG Strix X870E-E Gaming WIFI|Intel b580 ARC|G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB|Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB|Nätdel Corsair RMx Series RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoba:

Whatsapp är buggig. Jag backar alltid ut ur appen (stänger alltså av den) och då drar den ingen kräm och fungerar hyfsat. Om jag låter den ligga på bakgrunden strular den mycket när jag får meddelanden osv. Den plingar ändå till när du får meddelanden så det är ingen fara att stänga av den (backa ut).

Jag löste det genom att avinstallera programmet och inte använda buggade applikationer, skickar SMS istället :).

Permalänk
Medlem

Min webläsare har börjat lagga rätt duktigt, matar jag in en adress delvis så att resten av adressen kommer upp automatiskt (om man vart inne tidigare såklart) så måste jag vänta ungefär 5 sekunder innan det händer nåt när jag trycker på adressen. Det går då betydligt snabbare att skriva in resten av adressen manuellt. Inget stort problem kanske men ger en laggig upplevelse vilket man sluppit i WP8 annars.

Obs, hade detta problem även innan Portico.

Permalänk
Medlem

Uppföljaren till 920?

http://wmpoweruser.com/report-nokia-developing-thinner-lighte...

Jag orkade inte skumma igenom 4k inlägg för att se om det redan var skrivet här någonstans.

Ser ju snyggt ut med röd aluminium bara hälften så tjock och super lätt.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Skrivet av yoba:

Grejen är att jag backar ut men den fortsätter att dra ändå! Om du själv testar att backa ut och sedan klickar på volymknapparna så ser du att någonting fortfarande är igång!? Vad vet jag inte?
Jag måste gå in på metrotube eller något annat för att få väck det från Whatsapp!

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Jag löste det genom att avinstallera programmet och inte använda buggade applikationer, skickar SMS istället :).

Anledningen till att jag använder whatsapp är för att messa med folk jag känner utomlands!
Sedan kan det vara gött att kunna se ifall personen läst meddelandet eller inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hullsc:

http://wmpoweruser.com/report-nokia-developing-thinner-lighte...

Jag orkade inte skumma igenom 4k inlägg för att se om det redan var skrivet här någonstans.

Ser ju snyggt ut med röd aluminium bara hälften så tjock och super lätt.

Jag orkade inte heller kolla igenom tråden, så jag sökte och BAM!

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 7 5700X3D | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | GeForce RTX 4070 Dual OC 12G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk

Hej, är ny på forumet. Jag har läst tråden ett tag och googlat runt angående lumia 920 på engelska sidor.
Jag fick min vita skönhet för en vecka sedan, vi firar en vecka ihop idag.

Först vart jag förvirrad. Det gick ju inte att använda bluetooth och jag har försökt att söka efter en fix på detta. Jag kan koppla ihop mig med min pc, men inte med min gamla telefon eller min tjejs lumia 800 via bluetooth för att på så sätt få mina kontakter till min nya lumia. Har någon samma problem som jag, dvs att bluetooth kopplar ifrån den telefon man vill kopplas samman med efter ca två sekunder?

Jag har inte fått någon möjlighet till att uppdatera till portico, vad jag vet. Kan det vara så att jag fick en telefon med portico från fabrik? Eller gör jag något fel, för jag har sökt på telefonuppdatering, men det står att jag har senaste versionen.

Skrivet av concorde11:

Tidigare höll batteriet med vanligt användande 2 dagar lätt! Nu håller den inte ens en dag!!!!?? Skulle inte batteritiden bli bättre??
Jag hade igång 4G innan men det gick ju absolut inte för då slukade den typ 10% i standbyläge i timmen... Men trotts att jag nu endast kör 3G så slukas batteriet sjukt fort!!

Jag provade en mirakelkur, pepparpeppar ta i trä.
Jag läste här: http://answers.microsoft.com/en-us/winphone/forum/wp8-wpstart...

Summa sumarum av länken är att starta alla era appar, spel , positioner och gud vet vad på era lumias. Därefter starta om telefonen och förhoppningsvis så har batteriförbrukningen förbättrats markant! (Bara för jag säger det nu kommer min lumia säkert få kasst batteri.

Jag hade initialt jättedålig batteritid men gjorde enligt denna "remedy" och har haft igång min lumia sen igårkväll. Den har på 14 timmars brukande 65% batteri kvar. Jag har idag lyssnat mycket på musik, smsat, ringt och igårkväll laddade jag ned appar samt spelade lite. Tilläggas skall är att jag har bluetooth, wifi, data, synkar mail varje timma samt tap and send ständigt igång.

Fridens.

Permalänk
Skrivet av nilsrock:

Fanboys är ju knappast ett fenomen som är unikt för WP, de finns för alla plattformar och varumärken. Möjligen är Microsoft-fanboys ovanligt aggressiva emellanåt eftersom MS ofta får mycket badwill pga sin historiska starka position med i princip monopol på desktop. Det är också möjligt att det hänger ovanligt många MS-fanboys på pocketnow som jag tror har en bakgrund att täcka ovanligt mycket nyheter kring MS-produkter.

Nej, fanboys är inte unikt för WP men det slog mig hur fanatiska de var när jag köpte mig en Lumia och började besöka WP-sidor. Att Apple, och kanske framförallt iPhone, har många okunniga fanboys är inte så svårt att förstå med tanke på att de är gemene mans förstaval av telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Är det någon annan än jag som tycker att mediaspelaren i telefonen är helt sjukt dålig. Jag har försökt lägga över lite mp3-filer i flera omgångar nu men även om taggarna ser bra ut i datorn blir det nästan alltid fel i telefonen. Sedan är det jättesvårt att göra spellistor (går det ens) och spola fram och tillbaka i en låt, förutom det så utnyttjas ju inte skärmen överhuvudtaget. Det är tre små ikoner vid sidan av artworket men inte mer än det. Hur tänkte microsoft där egentligen? Riktigt riktigt dåligt.

p.s: den kan inte spela .avi filer heller.

Den absolut sämsta mediaspelaren jag någonsin sett i en telefon, håller med dig fullständigt.
Som jag sagt innan, den sämsta telefonen jag någonsin haft är utan tvekan Lumia 920

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenSammeSamme:

Nej, fanboys är inte unikt för WP men det slog mig hur fanatiska de var när jag köpte mig en Lumia och började besöka WP-sidor. Att Apple, och kanske framförallt iPhone, har många okunniga fanboys är inte så svårt att förstå med tanke på att de är gemene mans förstaval av telefoner.

Jag skulle säga att fanboys finns hos både WP och iPhone men framförallt Android, men det är ju störst så de borde höras mest.
Det som jag tycker är skumt är att det gäller just Smartphones. det brukade tjafsas om vilken dator man skulle ha men det var inte alls lika "smutsigt" som smartphonekriget.
Jag hänger på forum för bilar och hundar också, vilket enligt mig är ett större beslut, ett större personligt åtagande och en större spegel av ens personlighet. Ändå är det aldrig någon som ifrågasätter folks beslut, i smartphone sammanhang spårar det ur direkt.
Folk bryr sig ju inte att få påpekat hur deras Volvo minsan inte har samma finesser som en BMW eller hur överprisad en Porsche är osv. Men nämner man något om en telefon så är det som att pissa i ett bålgetingbo.
Min gissning är att det är för att smartphonen är med en hela tiden och blir lite som ett smycke, ett klädesplagg eller en frisyr. Fatta lack en person skulle bli om hen kom ut från frisören och möts av tre fyra lirare, "öhh pars är omodernt", "bara okunniga puckon som har sendrefärgat" eller "Typsikt lock-sekten att ha slingor".

Permalänk
Medlem

Provar igen

Uppdaterade precis, den bootade och hade sig, höll säkert på 10 min, när den var klar så står det att jag fortfarande har version 1,7,0,173 och den hittar ingen ny updatering vad har hänt? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cerum:

Provar igen

Uppdaterade precis, den bootade och hade sig, höll säkert på 10 min, när den var klar så står det att jag fortfarande har version 1,7,0,173 och den hittar ingen ny updatering vad har hänt? :S

Vad är det som är "1,7,0,173"?

Vad står det på "Operativsystemsversion" och "Revisionsnummer för inbyggd programvara"?

Edit: Det hittar du alltså under inställningar > om > mer information

Visa signatur

Permalänk
Medlem

E där jag har kollat, och är versionen, är precis samma som innan updaten. Fanns där något i updaten som är helt nytt som inte fanns innan så jag kanske kan kolla om det är den jag har ändå?

Skrivet av nilsrock:

Vad är det som är "1,7,0,173"?

Vad står det på "Operativsystemsversion" och "Revisionsnummer för inbyggd programvara"?

Edit: Det hittar du alltså under inställningar > om > mer information

Permalänk
Skrivet av cerum:

E där jag har kollat, och är versionen, är precis samma som innan updaten. Fanns där något i updaten som är helt nytt som inte fanns innan så jag kanske kan kolla om det är den jag har ändå?

Inställningar -> Mobilnät -> Högsta anslutningshastighet -> 4G.

Om du inte har 4G bland alternativen så är det gammal programvara. Jag fick iaf 4G först efter uppdateringen.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Beta live
http://www.wpcentral.com/spotify-beta-windows-phone-8-now-liv...

Permalänk

Härligt! Förnyade precis min prenumeration. Hittar dock inte den på Storen än, man får väl hålla sig i skinnet ett tag till.