Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk

Ni som upplever buggar efter uppdatering - vore bra om ni kunde säga exakt vilken version ni kör nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Golgofier:

Ni som upplever buggar efter uppdatering - vore bra om ni kunde säga exakt vilken version ni kör nu!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

vibration

Hm. Jag hittar inte någon sökfunktion. Men jag har en liten fundering om vibration när det ringer. Min vibrerar bara en gång vid början av inkommande samtal. Har kollat runt vid inställningar men verkar inte hitta någon lösning på de.

är det likadant för er?
hur löser man de så det vibrerar mer än en gång i början?

Mvh Joel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...............................................................
..::.. ParaN ..::.. Surface Pro 2 128gb ..::..

Permalänk
Medlem
Skrivet av scorpio_gbg:

Angående uppdateringen som gick bra, tog dock mycket längre tid än på Androiden som jag hade innan. Men var inne på länken som visade var uppdateringen gjorde http://www.windowsphone.com/sv-SE/How-to/wp8/basics/windows-p... men den talar bara om sms, wifi favoriter samt förbättringar i IE. Var får man reda på Nokias förbättringar som kameran osv??

Nokia har lite info här, men inte mycket:
http://www.nokia.com/se-sv/support/produkt/lumia920/

Permalänk
Medlem

Godis

Äntligen ligger det ett par Purity Pro HD med mitt namn på hos posten
Räkna med unboxing till helgen och en review av dom, de som följer med och Luna BH-220W till början på nästa vecka. Har värvat en ljudtekniker som ska få uttala sig om ljudkvalitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Äntligen ligger det ett par Purity Pro HD med mitt namn på hos posten
Räkna med unboxing till helgen och en review av dom, de som följer med och Luna BH-220W till början på nästa vecka. Har värvat en ljudtekniker som ska få uttala sig om ljudkvalitet

Oj spännande! Jag ser fram emot att se dina reviews av de där produkterna.

Du gör för övrigt väldigt fina videos! Bra jobbat!

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5600XT MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 5600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Äntligen ligger det ett par Purity Pro HD med mitt namn på hos posten
Räkna med unboxing till helgen och en review av dom, de som följer med och Luna BH-220W till början på nästa vecka. Har värvat en ljudtekniker som ska få uttala sig om ljudkvalitet

Härligt Nisse:) Helgen är räddat med andra ord:)

Fick du av Nokia eller köpte du hörlurarna från någonstans?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

8000 inlägg. Decent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Jag upplever fel med proximity sensorn efter uppdateringen.
Det vill säga skärmen blir helsvart när jag tar samtal (utan att hålla luren vid kinden) och när jag är klar med samtalet så är det som att den inte kan bestämma sig om den är klar eller inte och blinkar...

Hade INTE detta felet igår innan uppdatering.
Hade felet idag när jag fick ett samtal på morgonen...

Prova att starta om telf. i ett mörkt rum

Permalänk
Medlem

Ska det inte vara nummer: 1232.5951.1249.0001?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Ska det inte vara nummer: 1232.5951.1249.0001?

Nej, jag har också 1232.5951.1249.1016 vilket är en nyare version.

Permalänk

Jag uppdaterade igår och har 1232.5951.1249.1002 .. ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Ska det inte vara nummer: 1232.5951.1249.0001?

Vet att dom fyra sista siffrorna skiljer sig lite beroende på färgen på luren, jag väntade dock inte på uppdateringen utan flasha själv för ca 1 vecka sedan. Kanske skulle försöka lägga in den version som är officielt släppt för den svarta lumian vilken det nu än må vara

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Jag uppdaterade igår och har 1232.5951.1249.1002 .. ???

de 2 sista kan variera beroende på telefon och operatör som jag har förstått det.

Skrivet av Erik508:

Prova att starta om telf. i ett mörkt rum

Vilken av alla omstartningsmetoder?
Standard med avstängningsknapp?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Såg att jag också fått uppdateringen nu (telenor). Men hur gör jag för att ladda ner den utan att ha tillgång till ett trådlöst nätverk? Det måste ju gå att koppla in den och ladda ner via datorn eller?

Någon vänlig som kan hjälpa till med detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av alocsy:

Såg att jag också fått uppdateringen nu (telenor). Men hur gör jag för att ladda ner den utan att ha tillgång till ett trådlöst nätverk? Det måste ju gå att koppla in den och ladda ner via datorn eller?

Någon vänlig som kan hjälpa till med detta

Borde ju gå via nokia care suit tycker jag, var det jag använde för o lägga in portico innan det kom officielt.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Skrivet av MrPhilicorda:

Jag flashade enligt dessa guider och har inte fått ett enda problem, luren funkar hur bra som helst och 4G är igång osv. Kameran har jag dock inte hunnit testa än.

Vilken version har du?

Verkar vara väldigt ojämna resultat på denna uppdatering efter att ha läst reaktioner både här och på xda-devs :/

Permalänk
Skrivet av Golgofier:

Vilken version har du?

Verkar vara väldigt ojämna resultat på denna uppdatering efter att ha läst reaktioner både här och på xda-devs :/

Jag har 1232.5951.1249.1016. Iofs är det bara två dagar sedan jag flashade så det är kanske lite tidigt att göra övergripande analyser om hur bra det funkar. Det jag dock kan berätta är att jag inte råkat ut för några stora buggar som varierande ljusstyrka på skärmen eller svart skärm vid samtal, min batteri verkar snäppet bättre också. Däremot märkte jag precis en liten grej och det är att två av mina appars live tiles inte uppdateras men det känns inte så allvarligt.

Permalänk
Medlem

min telefon hittade en uppdatering idag, någon som vet vad den gjorde? Kan fortfarande inte skriva 'bra' då det rättas till 'brå' och kan fortfarande inte göra spellistor, skit telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

min telefon hittade en uppdatering idag, någon som vet vad den gjorde? Kan fortfarande inte skriva 'bra' då det rättas till 'brå' och kan fortfarande inte göra spellistor, skit telefon.

Min lärde sig bra på ett försök, fattar inte hur du kan misslykas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Min lärde sig bra på ett försök, fattar inte hur du kan misslykas.

Och hur fan kan man 'lära' telefonen att skriva bra när jag faktiskt skriver B R A? Men ändå rättas det till brå?
Tacksam för svar einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Min lärde sig bra på ett försök, fattar inte hur du kan misslykas.

Förresten så stavas det misslyckas*

Permalänk
Medlem

Laddade hem Zune för att se om man kunde uppdatera telefonen den vägen. Dock hittar inte programmet telefonen. Fungerar det för er andra här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Och hur fan kan man 'lära' telefonen att skriva bra när jag faktiskt skriver B R A? Men ändå rättas det till brå?
Tacksam för svar einstein

skriv "bra" markera det genom o trycka på det, under ska du nu se att det står +bra klicka där sen kommer bra att vara med som ett godkänt ord och kommer inte längre rättas till brå,. det funkade iaf för mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Telefonen har ju LTE, varför inte bara använda det?

För att det drar massa batteri och drar data för ägaren av telefonen.. Såklart kör man uppdatering via wifi och inte LTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Och hur fan kan man 'lära' telefonen att skriva bra när jag faktiskt skriver B R A? Men ändå rättas det till brå?
Tacksam för svar einstein

Man blir ju sjukt sugen att hjälpa till med den attityden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Man blir ju sjukt sugen att hjälpa till med den attityden.

[sarkasm]
Väldigt... Önskar att alla var så på forumet.

[/sarkasm

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Min lärde sig bra på ett försök, fattar inte hur du kan misslykas.

Skrivet av Nisse-Tuta:

Man blir ju sjukt sugen att hjälpa till med den attityden.

Det va du som började med en nedlåtande attityd, skitsamma.

Knaz: Det funkade tack!:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadoro:

Det va du som började med en nedlåtande attityd, skitsamma.

Knaz: Det funkade tack!:-)

Nemas problemas, spellistor kan ja dock inte vara till någon hjälp med då jag bara lagt in en låt på mobilen. Dock gjorde jag spellistor i Wimp under gratisveckan man fick med appen, så det kan vara värt en titt på den appen. Som sagt en vecka gratis o prova med iaf, sen kostar det som spotify varje månad vilket inte är intressant för mig personligen då jag sällan lyssnar på musik i mobilen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Man blir ju sjukt sugen att hjälpa till med den attityden.

Jag undrar också hur man gör, det kommer inte upp något plustecken med bra när jag skriver det. Bara rättar automagiskt. Riktigt irriterande är det iaf.

Hursomhaver laddade jag ner portico uppdateringen idag, det gick sådär. När telefonen var klar bootade den om och sa att det hade misslyckats men jag tror det fixade sig trots allt. Men det ger ju inte något särskilt stabilt intryck!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560