Permalänk
Medlem

Bra mITX dator?

Tjena, undrar om det här är en tillräckligt bra mITX speldator http://www.inet.se/kundvagn/visa/2970457/mitx-speldator-xd
Vad jag har läst så är det där grafikkortet extremt prisvärt, klarar tydligen BF3 på ultra med nästan 60 fps, men någonting jag är osäker på är om grejerna passar, särskilt nätagget.

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Medlem

Det är som du nog trodde, nätaggregatet är av formfaktor ATX och chassit är mITX vilket är en mycket mindre formstorlek.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

Fast vad är det egentligen som passar ett mITX chassi? I formfaktorn för nätagg är det bara TFX, SFX, FlexATX, ATX osv...

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Medlem

Ett vanligt ATX-nätagg passar bra i ett Prodigy så oroa dig inte

Permalänk
Medlem

Gör det det? Ää lyssna inte på mig, har säkert fått det bakom framfoten eller vad man säger

Lycka till!!

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Avstängd

Berätta gärna hur det gick när du väl fått ihop godiset Blev sugen på en likadan. Vad är ingame voucher för 1000kr? Var kan man spendera dem?

Permalänk
Medlem

Du bör välja Low Profile minnen. Annars är det stor risk att de krockar med din CPU kylare. Det finns en LP variant av Corsair Vengeance.

Sen tycker jag att du ska lägga till några hundralappar och välja en Intel Core i5-3570K CPU istället.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Korspost, tråd låst.*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.