Aliens: Colonial Marines

Permalänk
Medlem

Köp absolut inte detta spel, detta var mitt sämsta köp 2013 och det kan jag med 100% säkerhet säga att det kommer förbli trots att det bara är början på året.. Herregud vilket överpris för den skiten, borde kosta 9€........

Permalänk
Medlem

SEGA says TimeGate only helped Gearbox with Aliens: Colonial Marines
http://nintendoeverything.com/112980/sega-says-timegate-only-...

Speaking with Playnews during the Italian Aliens: Colonial Marines’ launch event, SEGA of America senior producer Matthew J. Powers denied the speculation.

“Absolutely not, the game has been developed by Gearbox Software. Other studios [like Timegate] helped Gearbox on the production of single and multiplayer.”

Skrivet av HazZarD:

rätt intressant, nån som jobbade där innan sa förra året redan att spelet var rena skräpet... och dom har då jobbat 6 år på det, inte gearbox då dom bara fixat multi, resten har Timegate studios tydligen gjort...

http://www.ign.com/articles/2013/02/...-actually-make

Someone claiming to have worked for Gearbox warned over a year ago that development on Aliens: Colonial Marines was a "trainwreck", as the majority of the game was reportedly outsourced.

Following a slew of less-than-flattering reviews for the game, internet sleuth Superannuation has uncovered some forum posts made around this time last year in which a person purporting to be an ex-Gearbox software dev warns fans not to get their hopes up for the game.

Primary development was outsourced to TimeGate Studios, which has a less than stellar past.

"Hate to say it, but I wouldn’t get your hopes up too high for Colonial Marines," he wrote in May 2012. "I used to work at Gearbox, and the development of that game has been a total train wreck, going on what, 6 years now?

"Gearbox isn’t even making the game, except for the multiplayer. Primary development was outsourced to TimeGate Studios, which has a less than stellar past. I hope it proves me wrong, as I still have a lot of friends still working at Gearbox, but I am expecting it to be average at best."

As well as TimeGate, other studios credited on Colonial Marines include Demiurge Studios and Nerve Software. In an interview with IGN, Randy Pitchford explained what each studio did, saying that TimeGate worked on “probably about 20 or 25 percent of the total time" of the game.

The source went on to explain that he left Gearbox to work for "a new company in Austin called Armature Studio”, and added that his past experience included, “work for Retro Studios in Austin making the Metroid Prime series.”

We've reached out to Gearbox to see how much substance there is to the claim and will update the story when we hear back.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråtitel ändrad*

För att förtydliga att tråden handlar generellt om spelet och inte bara om trailern längre.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

ni som faktiskt spelat det, vad tycker ni?

Vad är bra?

Vad är dåligt?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

The 11 year story of Aliens: Colonial Marines
http://www.videogamer.com/xbox360/aliens_colonial_marines/new...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Vad är bra?

Vad är dåligt?

Det som är bra är att lidandet tar slut efter ca 5 timmar.
Resten är dåligt

Permalänk
Medlem

Överhypade spel med under medioker kvalitet på gränsen till dålig.
2010: APB
2011: Duke Nukém Forever
2012: Diablo 3
2013: Aliens Colonial Marines?

Finns en hel del hypade spel vi har framför oss i år och undra om någon kommer vara sämre än Aliens.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Vad är bra?

Vad är dåligt?

Fullkomligt skit! Inget är bra, campaignen är otroligt linjär, finns bara en väg att gå och texturerna ser ut som stryk.. Känns som man spelar ett spel från 2005..

Permalänk
Medlem

Söker ni ett spel som håller sig sann till Alien-franchisen? Undvik då detta spel. Det är inte läskigt. Det är inte stämningsfullt. Grafiken är bedrövlig. Ljudet är bedrövligt. Röstskådespeleriet är bedrövligt. Kamikaze aliens som exploderar.

Gearbox har inte hållit vad de lovade under utvecklingen av Colonial Marines. Var är ljussättningen från filmerna som de så högt skröt om när de berättade om ett samarbete med 20th Century Fox? Jag är väldigt besviken. Det är ett ihopslafs. Under all kritik. Köp ej.

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Överhypade spel med under medioker kvalitet på gränsen till dålig.
2010: APB
2011: Duke Nukém Forever
2012: Diablo 3
2013: Aliens Colonial Marines?

Finns en hel del hypade spel vi har framför oss i år och undra om någon kommer vara sämre än Aliens.

Det absolut mest hypade spelet i år måste vara GTA V. Så besvikna alla fans skulle bli om det blir en flopp.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det absolut mest hypade spelet i år måste vara GTA V. Så besvikna alla fans skulle bli om det blir en flopp.

Bioshock Infinite
Company of Heroes 2
Heart of the Swarm
The Last of Us
God of War IV
Tomb Raider
Gears of War Judgement
och GTA V.

Finns många spel att se fram emot och mycket som kan gå fel men frågan är om det kommer gå lika mycket fel som ACM.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Permalänk

Blir ju extra pinsamt när en sån här recension dyker upp, 9/10? wtf?

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

Blir ju extra pinsamt när en sån här recension dyker upp, 9/10? wtf?

Ja den recensionen är inte alls köpt haha

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Airikr:

Det är vad dom tycker om spelet, men vad tycker du om spelet? Jag tycker i alla fall att det är väldigt underhållande, som sagt. Att spelet buggar får man stå ut med. Det är ju trots allt ett sprillans nytt spel.

Tja, jag väljer att lita på Petter Hegevall som hållit på med spel under väldigt många år. Okej om spelet får "okej" istället för bra kritik, men 3/10 får mig att hålla mig väldigt långt ifrån detta.

Men det är roligt att du är nöjd med ditt köp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Det är vad dom tycker om spelet, men vad tycker du om spelet? Jag tycker i alla fall att det är väldigt underhållande, som sagt. Att spelet buggar får man stå ut med. Det är ju trots allt ett sprillans nytt spel.

Så det är för mycket att förvänta sig att spelet skall vara färdigt när det släpps?
Minns tiden då ordet downloadable content (DLC) inte var uppfunnet ännu. eller patcher heller för den delen. Då var spelen på en skiva eller kasset och var då omöjliga att uppdatera eller förbättra i efterhand. Du kommer tillverkarna undan med att släppa och ta betalt för beta-mjukvara och sedan under en period som oftast är spelets hela livslängd släta ut buggarna.
Detta är inte ok.
Vad man tycker om spelet är som du säger helt och hållet personligt men om så många personer tycker det är skit så är det nog skit även om man som enskild person kan anse att man kan leva med buggar, taskig kod generellt, lågupplösta texturer, korkad ai, oändligt återanvänd textur, kassa röstskådisar osv. Efter 11 år skall inte sånt här finnas.
Dom hade ju egentligen storyn utstakad lite löst i filmerna och stämning fanns det att ta av i mängder så hur dom misslyckades är en gåta.

Hur som helst så vill i alla fall jag att ett spel skall vara minst färdigt när jag köper det. Storyn och stämningen är så personlig så reviews är alltid lite av en fingervisning än en regel.
Jag kommer troligen vänta med att köpa detta tills steam har en 75% off eller mer. Så glad att jag inte förbokade detta där det dök upp på steam!

20minuter gameplay på xbox

Får ursäktar om jag verkar påhoppande, det är i så fall inte min mening (gissar på att02:00 på natten pratar i så fall ^^
Får hur som gratulera till att du uppskattar spelet (heck jag gillade DNF fast bara som rent pang pang och inte som duke)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Så det är för mycket att förvänta sig att spelet skall vara färdigt när det släpps?
Minns tiden då ordet downloadable content (DLC) inte var uppfunnet ännu. eller patcher heller för den delen. Då var spelen på en skiva eller kasset och var då omöjliga att uppdatera eller förbättra i efterhand. Du kommer tillverkarna undan med att släppa och ta betalt för beta-mjukvara och sedan under en period som oftast är spelets hela livslängd släta ut buggarna.
Detta är inte ok.
Vad man tycker om spelet är som du säger helt och hållet personligt men om så många personer tycker det är skit så är det nog skit även om man som enskild person kan anse att man kan leva med buggar, taskig kod generellt, lågupplösta texturer, korkad ai, oändligt återanvänd textur, kassa röstskådisar osv. Efter 11 år skall inte sånt här finnas.
Dom hade ju egentligen storyn utstakad lite löst i filmerna och stämning fanns det att ta av i mängder så hur dom misslyckades är en gåta.

Hur som helst så vill i alla fall jag att ett spel skall vara minst färdigt när jag köper det. Storyn och stämningen är så personlig så reviews är alltid lite av en fingervisning än en regel.
Jag kommer troligen vänta med att köpa detta tills steam har en 75% off eller mer. Så glad att jag inte förbokade detta där det dök upp på steam!

20minuter gameplay på xbox
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=l-_PP9...

Får ursäktar om jag verkar påhoppande, det är i så fall inte min mening (gissar på att02:00 på natten pratar i så fall ^^
Får hur som gratulera till att du uppskattar spelet (heck jag gillade DNF fast bara som rent pang pang och inte som duke)

Det har du rätt i, att spelutvecklarna förr i tiden var mer noga med att skapa sina spel på ett korrekt sätt. Det är ju därför System Shock 2 (som för övrigt kommer att komma ut på Steam och GOG, tillsammans med ettan), Deus Ex, Half-Life, Worms, Duke Nukem 3D, Forsaken och andra storslagna klassiker aldrig dör ut. Nu fokuserar spelutvecklarna (förutom Valve <3) mer på att få så mycket grafik som möjligt, jämfört med insidan där allt sitter. En del gånger lyckas de, som med Battlefield-serien och Borderlands-serien, men de lyckas alldeles för få gånger.

Jag går mer in på hur spelet är att spela rent innehålls-mässigt; är det roligt att slakta fiender samtidigt som det är en skön stämning i miljöerna, så går ett spel plus för min del. Aliens: Colonial Marines är ett sådant spel som underhåller mig på lika många sätt som vad BRINK gör. Jag är inte en sådan person som kräver att ett spel ska ha übergrafik som är såpass lik verkligheten som möjligt. Jag är en sådan person som vill njuta av det jag spelar och därmed få ut mer av pengarna. Aliens: Colonial Marines gör precis det, som sagt.

Lågtexturer och återanvända texturer är därför inte allt. Att AIn är korkad, får vi leva med tills Gearbox fixar in plåstrar om spelet. Titta bara på Battlefield 2 när det var nytt. Då var AIn väldigt korkad, självmordbenägna och sånt. DICE fixade till detta för bra många år sedan och nu är AIn i deras mästerverk rena rama motsatsen till korkad. Kan DICE, kan alla andra. Så är det bara, så jag tror på att Gearbox plåstrar om Aliens: Colonial Marines lika bra som vad de har plåstrat om Borderlands-serien.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Drar upp motorsågen o sågar på helt enkelt, får vi se ett sämre spel 2013?

http://www.rockpapershotgun.com/2013/02/12/wot-i-think-aliens...

Tycker synd om er alla som köpt, o för er som testat på annat sätt, grattis!

Skrivet av Fuusko:

Köp absolut inte detta spel, detta var mitt sämsta köp 2013 och det kan jag med 100% säkerhet säga att det kommer förbli trots att det bara är början på året.. Herregud vilket överpris för den skiten, borde kosta 9€........

Var köpte du det? försök att få pengarna tillbaks?

Permalänk
Medlem

Visst fan måste E3 demot varit förrenderat. Kolla på den här jämförelsen.

http://www.videogamer.com/videos/aliens_colonial_marines_what...

Permalänk
Medlem

Vet inte om det här stämmer men om det gör det så är det jävligt illa.

All trovärdighet gearbox hade är nu som bortblåst. Finns inte en chans i helvetet man förbokar ngt från dem igen.

http://www.reddit.com/r/LV426/comments/18ewf4/a_lot_of_you_ar...

Permalänk

Kollade videon och jag har inte köpt det och funderade men nu vette fan. Känns som folk blivit riktigt lurade. Allt ögon godis och känslan är borta.

varför äns visa ett demo som är bra och sen när den färdiga produkten kommer är den inte äns i närheten av demo videon. Luktar prerender och skit!

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Det lär nog ligga på steam för 4.99€ inom kort. Kanske då att man vågar sig på att köpa det bara för att ha testat.

Permalänk
Medlem

Demo version VS Final version

Snacka om falsk marknandsföring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

3z2qVebxlUo

oj... någon som har hört något om varför de misslyckades så?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Som titeln till filmen konstaterar, vad fan hände?

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Avstängd

Sämsta grafiken någonsin, uselt spel och.... föredrar nog nästan AVP 2010.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Alltså, det där måste vara det värsta jag sett, glad man förbokade men jag har inte ens vågat starta det....lul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

3z2qVebxlUo

Oj, trodde inte att det skulle vara så illa. Det är ju bedrövligt!
Glad att jag inte köpte spelet.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Asså varför??

Visa signatur

Dyselxi är INTE kul att ha, beklagar för eventuella stavfel och/eller grammatik fel.