Crytek: Spelkonsoler kan omöjligt matcha prestandan i en gamingdator

Permalänk
Medlem

konsoler tävlar inte med PC.

Folk som lirar på konsol förväntar sig inte att det ska vara PC-grafik, lirar man på konsol är det oftast spelkänslan som är i fokus, det är i alla fall så jag tycker, som hellre sitter i soffan än framför datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Sorgligt men sant :(....Får hoppas på att man kan emulera dessa spel lättare då dom är baserade på likvärdiga komponenter som sitter på en vardaglig PC.

Du verkar ha missat påängen, att emulera är inget bra i detta fall. Varför skulle man vilja emulera ett spel som är fulare än vad pc varianten kan bli, och dessutom mycket mer krävande då emulering funkar så helt enkelt.

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeezZ:

Älskar pollen hahah

Ingen pollenallergiker här inte !

Angående de nya konsolerna så tycker man ju att de åtminstone kunde passa på och göra dem rejält kraftfulla vid release.
Har för mig att åtminstone Playstation 3 hade någon processor som ansågs riktigt bra när den kom.
Genom att en konsol slipper innehålla en mängd saker som en dator har så tycker man att de ändå borde kunna få till ordentlig prestanda, utan att behöva göra dem svindyra.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suffix:

konsoler tävlar inte med PC.

Folk som lirar på konsol förväntar sig inte att det ska vara PC-grafik, lirar man på konsol är det oftast spelkänslan som är i fokus, det är i alla fall så jag tycker, som hellre sitter i soffan än framför datorn.

Jag brukar sitta i soffan o spela med 360 kontroll i 3D (som konsoller inte kan btw) vad försöker du påpeka här, fattar inte?
Dessutom fler fps=bättre flyt=skönare känsla

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Jag brukar sitta i soffan o spela med 360 kontroll i 3D (som konsoller inte kan btw) vad försöker du påpeka här, fattar inte?
Dessutom fler fps=bättre flyt=skönare känsla

Värkar bara bli mer och mer poster här med ej insatta personer, JA det finns konsoller som stödjer 3D.

3DS har en 3D skärm rakt av, behövs inga glasögon.

Sedan har vi PS3 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_3D_PlayStation_3_games
Och Xbox 360 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_360_games_with_3D_s...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Värkar bara bli mer och mer poster här med ej insatta personer, JA det finns konsoller som stödjer 3D.

3DS har en 3D skärm rakt av, behövs inga glasögon.

Sedan har vi PS3 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_3D_PlayStation_3_games
Och Xbox 360 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_360_games_with_3D_s...

Bortsett från det, fortfarande, vad var det du sa nu igen?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Det som jag tycker är lite konstigt är att om man tittar på alla tidigare gissningar (Hårdvara) så är det mer eller mindre standard pc komponenter som kommande xbox/playstation kommer baseras på.

Borde det vara så svårt då att utveckla hårdvaran på mainstream grejerna men att vid lanseringen bumpa upp hårdvaran till det "nyaste", istället för en strypt 7770 från amd till en "fully fledged" 7970 och självklart samma sak för cpu delen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Jag har en "semi-gaming" dator ch en XBOX 360, XBOXEN har jag för att spela Forza vilket det inte blivit mycket av tyvärr den senaste tiden, men alla andra spel är överlägsna på datorn.

Dock så har jag kopplat min XBOX 360 kontroller till datorn för diverse sportspel och bilspel där tangentbord är horribelt att spela med.

En kopia av vad jag precis skulle skriva. Då slapp man. Fast jag använder kontrollen även till FPS ibland för bekvämlighetens skull. Slitsammare med mus och tangentbord

Skrivet av Bustah:

Det som jag tycker är lite konstigt är att om man tittar på alla tidigare gissningar (Hårdvara) så är det mer eller mindre standard pc komponenter som kommande xbox/playstation kommer baseras på.

Borde det vara så svårt då att utveckla hårdvaran på mainstream grejerna men att vid lanseringen bumpa upp hårdvaran till det "nyaste", istället för en strypt 7770 från amd till en "fully fledged" 7970 och självklart samma sak för cpu delen.

Blir väll för dyrt att sälja och aktieägarna ser väll högst 3 kvartal framåt. Så ut med skiten och sälj spel så fort det går. Det har de lärt sig av Nitendo. Pris före grafik.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Och detta vet du hur?

För att Valve själva sagt att de inte ger ut några försäljningssiffror...

Citat:

Valve does not release any sales figures on its Steam service, instead it only provides the data to companies with games on Steam, which they cannot release without permission due to signing a non-disclosure agreement with Valve.

Tänk efter lite, detta är ju i stort sett något som ALLA vet om.
Samtidigt har ju Steam över 70% av den digitala marknaden.

EA tjänade ju även mer pengar via Origin än de gjorde på PS3
http://www.sweclockers.com/nyhet/15726-ea-games-drog-in-mer-p...

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Lindgren92:

Gulligt du räknar :> Och vem har INTE en tv redan stående hemma?

http://www.dataspelsbranschen.se/media/126293/eng.nordic%20ga...

Och vem har INTE en dator redan stående hemma? En dator för 5k sparkar fortfarande skiten ur konsolerna rent prestandamässigt, dessutom är spelen billigare och man behöver inte betala för skit som Xbox Live. Dessutom slipper man hemsk grafik och <30fps.

Skrivet av Gender Bender:

Du glömde ta med soffa, kontorsstol, skrivbord och lägenhet.

LOL, vilken bra jämförelse Vem fan har inte en TV idag? Man behöver heller inte en TV för 5000kr. Går bra med en billig datorskärm som har HDMI. Funkar ju bra för ditt datorbygge, så varför inte till konsol? Headset för 750kr behövs inte. Spel för 600kr styck behövs verkligen inte. Finns gott om bra spel för 3-400kr. Finns även en del spel som är gratis på både XBLA och PSN. Man kan även skaffa PSN+ och få spel gratis varje månad. Känns även lite off att du bara köper två spel till PC medan på konsol så köper du fem spel. Bravo, inte en partisk jämförelse överhuvudtaget.

Som jag sa ovan, vem har inte en dator? Om vi säger att man köper en skitkass dator för 3k bara för att surfa och kolla på typ Netflix, lägg till 2-3k så får du en dator som presterar mycket bättre än ett Xbox.
Faktum är att AMD's 5800K presterar nära ett Xbox, DICE sa själva att Xbox kör inställningar som är lägre än low på PC, och i 1280x704. Då får man 30fps, vilket inte ens stämmer då det ofta droppar långt under det när det hettar till.
http://www.sweclockers.com/recension/15919-amd-a10-5800k-och-...
Slänger på lite tester när jag ändå är i farten.

Skrivet av MugiMugi:

Du vet vad du snackar om? Länka gärna till källa att Skyrim har sålt bäst till PC.

Totalt har Skyrim sålt 11.51 miljoner kopior till konsol. PC har den sålt enligt siffror 2.75 miljoner. http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=The+Elder+Scrolls+V%3A+S... Du får väldigt gärna länka till andra källor som du nu värkar ha.

Och enda spelet i listan ovan som inte finns till konsol är just Neverwinter nights. Och frågar du mig så gillar jag inte ett enda D&D baserat RPG på grund av hur jag inte gillar alls hur D&D lämpar sig till spel, jag tycker inte de passar ihop alls. Funkar prima för Pen and paper men inte i ett spel.

Sedan ärligt talat om du aldrig någonsin haft problem med NÅGOT PC spel så tror jag seriöst du aldrig spelar spel på PC, vist oftast funkar det men det är långt ifrån sanningen, spelar du spel seriöst så lär du veta om detta, största problemet med PC är spelsläpp som är långt ifrån färdiga och har sjukt mycket bansjukdomar kvar för att vara stabilt. Skyrim och Never witer night vart ett prima exempel på detta från spel du nämn, vist löste de det mesta med patcher men ja.... "Inga problem"

Värkar? Jag tror inte han nämnde några värkar.
Förövrigt så är det allmänt känt att VGchartz inte räknar med digitala försäljningar, googla själv och bli förundrad.
Man kan ju även dra vissa slutsatser då enskilda moddar på Skyrim Nexus blivit nerladdade mer än 2 miljoner gånger av unika användare, och jag tror faktiskt inte att så många av alla de 2,8 miljoner du nämner har så pass kraftfulla datorer att de klarar av den här modden. Jag tror faktiskt inte ens att 71% av alla som köpt Skyrim på PC laddar ner moddar. Men det är bara en egen liten teori, viktigt att tänka på är att VGchartz ofta publicerar felaktiga fakta och de tar aldrig med digitala försäljningar.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dwightschrute:

EA tjänade ju även mer pengar via Origin än de gjorde på PS3
http://www.sweclockers.com/nyhet/15726-ea-games-drog-in-mer-p...

Ser lovande ut. Heja PC!

Jag hör till dem som vill ha Causall-spel med fet grafik vilka går att köra med en kontroller.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Crytek aka Captain Obvious.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Gulligt du räknar :> Och vem har INTE en tv redan stående hemma?

http://www.dataspelsbranschen.se/media/126293/eng.nordic%20ga...

gulligt hur du själv tänker... Vem har inte en dator hemma som man kan uppgradera och inte behöver annat är CPU,MB,RAM,GPU
eller dra det ännu längre och behöver bara ett nytt grafikkort.

Så här kan man kan man spekulera hur mycket som helst och inte komma fram till något vettigt överhuvudtaget.

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _Merc_:

Dont worry mah freind. Creative assembly släpper Rome 2 och Blizzard Heart of the swarm, the year is saved !

Hallelulja! Praise the loordah!

Vi får hoppas på det! Än har consolitis inte spridit sig till strategispelen, får hoppas att det aldrig gör det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

Jag hör till dem som vill ha Causall-spel med fet grafik vilka går att köra med en kontroller.

Vilket du inte kan göra på PC, eller?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Är man intresserad av e-sporter är pc det givna valet bortsett från fighting eller sport spel. Dock har jag mina bästa och roligaste spelupplevelser på konsol helt klart, med undantag för quake då.
Det som är synd är att det nu för tiden pumpas ut PC-spel till konsoler. Så var det inte förr :/

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av infexis:

Du verkar ha missat påängen, att emulera är inget bra i detta fall. Varför skulle man vilja emulera ett spel som är fulare än vad pc varianten kan bli, och dessutom mycket mer krävande då emulering funkar så helt enkelt.

Menar dessa exklusiva konsolspels titlar Att emulera dessa!

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arazand:

Att säga att PC alltid kommer vara bättre än spelkonsoler är väl lite som att skrika satan i kyrkan. Men just nu är det så uppenbar skillnad mellan PC och spelkonsol att det är löjligt. Och så kan det säkert vara en eller två generationer till. Men det är svårt att se bort om 20 års tid så jag förhåller mig att det kan ändras.

Så som Spelkonsoler är utvecklade så kommer PC alltid att vara bättre, spelkonsoler kanske kan vara bättre i några månader, men om man han en PC så kan man byta ut allt, just därför en PC alltid kommer vara kraftfullare än spelkonsoler (så som det ser ut i dagens läge iaf) om spelkonsoler ändras så kommer det ju mer att vara som en dator och inte en spelkonsol om det ska kunna matcha PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

För att Valve själva sagt att de inte ger ut några försäljningssiffror...

Tänk efter lite, detta är ju i stort sett något som ALLA vet om.
Samtidigt har ju Steam över 70% av den digitala marknaden.

EA tjänade ju även mer pengar via Origin än de gjorde på PS3
http://www.sweclockers.com/nyhet/15726-ea-games-drog-in-mer-p...

Valve har dock inte sagt något men då det är en NDA de ingår det sagt ja det är allmänt känt att steam inte går ut med siffror, detta betyder dock inte att företag inte kan gå ut med siffror, de kan dock INTE gå ut med exakta siffror, de kan gå ut med på ett ungefär så länge de inte berättar exakt hur många som har t.ex. sålt via Steam.

Källa på mitt påstånde? tja samma källa som från wikipedia länkade den quoten.

http://penny-arcade.com/report/editorial-article/its-time-for...

Citat:

“Generally speaking, there’s an NDA clause in Steam contracts that says that confidential information like sales data can not be shared unless both parties agree to share it. So if the developer or publishers ask Valve and they say yes, they’re free to share sales data,” another developer who spoke under the condition of anonymity told the Penny Arcade Report.

Valve’s secrecy about the size of Steam and the sales of the games within the service hamper anyone’s ability to make accurate claims about the size of the video game industry, and specifically the PC games market. “Valve is happy to let developers share sales milestones (Shooter 1378 has sold over half a million copies on Steam so far!) and relative data (revenue for Platformer 438 increase 1000% during its 50% off sale compared to the previous sales period) but they don’t want developers to share data that would reveal too much about the service itself like concrete sales figures during a limited time Steam promoted sale,” the developer continued. Without taking into account sales of games via Steam the monthly top ten list from the NPD Group is hard to take seriously as an accurate picture of sales performance of any title.

--

Skrivet av MrAdde:

Förövrigt så är det allmänt känt att VGchartz inte räknar med digitala försäljningar, googla själv och bli förundrad.
Man kan ju även dra vissa slutsatser då enskilda moddar på Skyrim Nexus blivit nerladdade mer än 2 miljoner gånger av unika användare, och jag tror faktiskt inte att så många av alla de 2,8 miljoner du nämner har så pass kraftfulla datorer att de klarar av den här modden. Jag tror faktiskt inte ens att 71% av alla som köpt Skyrim på PC laddar ner moddar. Men det är bara en egen liten teori, viktigt att tänka på är att VGchartz ofta publicerar felaktiga fakta och de tar aldrig med digitala försäljningar.

Vgchart kan ha med digital försälning lika så som de ibland inte har med dom, Det beror helt och hållet på källan av deras siffror. T.ex. så kan ett spelföretag gå ut med pressrelease om hur många spel de har sålt totalt som jag skrev ovan.

Det sagt, för Nexus så räknad de unika IP, har du dynamisk IP så kan du räknas flera ggr om, laddar du ner en uppdatering av en mod med ny IP så räknas du om. Du räknar heller inte med de som inte köpt spelet då enda stället att få mods just då är just Dragon nexus, har du köpt det kan du även skaffa dom från steam i de flesta fallen. Har själv dynamisk DNS och har tankat ner flertal moddar 10 tal+ ggr.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Wow vilken nyhet, stoppa pressarna! Många haters så klart, alla vill kanske inte lägga ner 7-15 tusen för att spela spel, därför är konsol fortfarande mycket större än PC spelandet.

Ja fast alla behöver väl en dator och då lägga 5k på en "surfdator" och sedan 5k på en spelkonsol. Då kan man lika gärna lägga 10k på en speldator. Sedan är spelen billigare på datorer och man behöver inte betala pengar för att spela online.

Visa signatur

- Man kan ju citera, eller skriva till tomma intet. -

Permalänk
Datavetare

Om det nu visar sig att PS4/XboxNext kör med 8-kärnors AMD Jaguar CPU så undrar jag ändå hur mycket det kommer påverka PC. En Core i CPU har 3-5 gånger högre IPC än en Jaguar kärna och normalt sett alltid högre klockfrekvens än 1.6GHz. Så även om vi antar att det omöjliga händer och spelen skalar linjärt med alla 8 kärnor så räcker det ändå med 2 Core i3 kärnor för att utföra samma mängd arbete.

Tittar vi sedan på PS3 och Xbox360 så har de redan idag 8 (6 SPEer för spel + 1 PPC med 2 trådar) resp 6 (3 PPC kärnor med 2 trådar) CPU-trådar och det har ändå inte gjort att PC-spelen kan dra speciellt mycket nytta av många kärnor. Och borde man inte lärt sig vid det här laget om det var tekniskt och ekonomiskt möjligt?

Speltillverkare klagar på att man nästan alltid är begränsad av någon enskild CPU-kärna i spel (när GPUn inte är flaskhalsen, vilket den normalt är), så få snabba CPU-kärnor är vad spel vill ha. Så hoppas fortfarande att de tidiga ryktena för PS4 är sanna: den har inte en 8 Jaguar-kärnor utan 2 Piledriver moduler, det skulle göra PS4:an betydligt mycket lättare att programmera för än om den faktiskt har 8 kärnor som är marginellt kraftigare än de ARM kärnor som finns i iPad4 och Nexus 10...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Säger bara too bad till konsolfansen som tror konsollerna är lika/bättre än PC.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindgren92:

Wow vilken nyhet, stoppa pressarna! Många haters så klart, alla vill kanske inte lägga ner 7-15 tusen för att spela spel, därför är konsol fortfarande mycket större än PC spelandet.

Idioti finns det mycket av

Man behöver inte lägga 7-15k för en speldator, om du ska köra med konsolgrafik....då räcker det med en dator för 2-3000:-

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Ingen pollenallergiker här inte !

Angående de nya konsolerna så tycker man ju att de åtminstone kunde passa på och göra dem rejält kraftfulla vid release.
Har för mig att åtminstone Playstation 3 hade någon processor som ansågs riktigt bra när den kom.
Genom att en konsol slipper innehålla en mängd saker som en dator har så tycker man att de ändå borde kunna få till ordentlig prestanda, utan att behöva göra dem svindyra.

Haha! Är faktiskt pollenallergiker

Permalänk
Medlem

jag har inte använt en konsol på hur länge som helst. Om jag vill luta mig tillbaka och spela som på konsol så trycker jag bara in hankontrollen och spelar? Jag förstår inte hur någon kan föredra konsol då en pc kan göra allt en konsol och ännu mer?
Har inte sett någon övertalande motivering iaf.
Priset på din dator väljer du helt själv, så den motiveringen köper jag inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

Du vet vad du snackar om? Länka gärna till källa att Skyrim har sålt bäst till PC.

Totalt har Skyrim sålt 11.51 miljoner kopior till konsol. PC har den sålt enligt siffror 2.75 miljoner. http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=The+Elder+Scrolls+V%3A+S... Du får väldigt gärna länka till andra källor som du nu värkar ha.

Och enda spelet i listan ovan som inte finns till konsol är just Neverwinter nights. Och frågar du mig så gillar jag inte ett enda D&D baserat RPG på grund av hur jag inte gillar alls hur D&D lämpar sig till spel, jag tycker inte de passar ihop alls. Funkar prima för Pen and paper men inte i ett spel.

Sedan ärligt talat om du aldrig någonsin haft problem med NÅGOT PC spel så tror jag seriöst du aldrig spelar spel på PC, vist oftast funkar det men det är långt ifrån sanningen, spelar du spel seriöst så lär du veta om detta, största problemet med PC är spelsläpp som är långt ifrån färdiga och har sjukt mycket bansjukdomar kvar för att vara stabilt. Skyrim och Never witer night vart ett prima exempel på detta från spel du nämn, vist löste de det mesta med patcher men ja.... "Inga problem"

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Elder_Scrolls_V:_Skyrim

" Steam's game statistics page showed the game breaking a five million user record by having 5,012,468 users logged in as recently as January 2, 2012. During this time, Skyrim was the most-played game on Steam by a huge margin, with double the number of players as Team Fortress 2, the second-placed game.[114] As of July 2012, an estimated 10 million copies have been sold.[115] In the United Kingdom, Skyrim was the 9th best selling title of 2012."

saknar du inte mod till skyrim ?? som Dual wield parry bland andra ? För PC är gud när det kommer till bang for ze buck. Lägg till 10 Millioner till dina 2.7 retail så får du en ungefär siffra.

btw du har Glömt witcher spelen som är mycket mycket bättre på PC. har du sett witcher 2 spelas med ubersampling ?? helt annan miljökänsla som Xboxet inte kommer i närheten av.

Lägg även till att Dragon Age 1 var så mycket bättre gameplay än 2 och sjukt mycket mer spelbart på PC. neverwinter nights 2 även utöver 1. Alla RPG spel är bättre på PC för att de är gjorda för PC och modding som utöckar bang for ze buck och helt enkelt rullar bättre. Vi kan Jämföra grafik inställningar till kontroller och UI som även fast vi PC spelar får emot oss kan vi modda oss förbi. När konsol spelare får ett spel som är portat till konsoler utan ett bra UI så kan ni inte göra något åt det.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_PC_video_ga...

har även glömt Sims även om det är mest Tjejer/kvinnor som köper det.

utöver det Fördelen med PC STEAM och andra online tjänster så vi slipper en massa skivor Död åt optiken !

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

Cevat, du har fel.

UE4 specaa efter PS4 och Xbox 3 och den motorn ser ungefär 700 gånger snyggare ut än CryEngine 3.

Uppenbar kommentar för att sälja Crysis 3 till PC.

Såvida det inte är en felöversättning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TTEX:

Sen att medelpriset på ett PS3 spel är ca 150kr mer än PC varianten är också att räkna med.

Det där är jag tveksam till. Kanske om du räknar nypris.

Räknar du medelpris är det nog närmre 450kr för PS3 spel och 150kr för PC spel på Steam Rean eller Greenmangaming/liknande

Permalänk
Medlem

Kapten uppenbar slår till!
Klart en konsoll inte kan matcha en PC. Men poängen är ju att den inte behöver det heller, så länge om utvecklarna av först konsollen och sedan mjukvara/spel gör sitt jobb ordentligt. Att hela tiden behöva kraftigare hårdvara är bara en ursäkt till att inte vara bättre på mjukvara. Så hela påståendet låter i mina öron som en bortförklaring.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Det värdelösa är att spel som "matchar" prestandan hos en "riktig" burk ofta är dåligt gjorda eller dåligt optimerade. Då är det ibland svårt att veta om man kör på en konsol eller dator, prestandamässigt.

Go pc!

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit